Gå til innhold

RYKTE: «Bekrefter» Nvidias GTX 1080 og GTX 1070


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Blir spennende å se hvor mye bedre de nye kortene blir. Men det skal mye til for at jeg bytter ut mitt 970 før om en del år.

 

forresten blir vel "«X0X0»" feil. "«X0Y0»" hadde vært riktigere.

GTX970 er jo fortsatt såpass langt over det som kreves for "bra nok" ytelse at de fleste klarer seg en stund til ennå. Entusiaster bytter sikkert oftere, men du trenger strengt tatt ikke bytte ut en GTX970 på en stund ennå.

Vi får se når minnebruken kommer over 3.5 gb på 4gb kortet. Blir nok en fin lysbildefremvisning ihvertfall :) Glad jeg har 4 GB.

 

 

Nei, det blir ikkje lysbildefremvisning hvis man bruker over 3.5GB på gtx 970, men noen ønsker kanskje at det er slik.

I noen tilfeller får man noe "stuttering" eller framedrop, men det er slettes ikkje i alle tilfeller ;)

 

I f.eks Black ops 3, så kan man bruke 4GB vram, og det spillet går veldig smooth. I mange tilfeller der spillet bruker over 3.5GB er også ofte selve skjermkortet for dårlig, så det hadde ikkje hjulpet med 12GB vram engang...

 

Litt greitt med fakta på bordet avogtil  :thumbup:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser mer frem til AMD's modeller. Med tanke på hvordan AMD's kort yter i DX12 i dag, kontra nVidia, så tror jeg 2016 blir året hvor AMD for alvor reiser kjerringa. nVidia har hatt "monopol" alt for lenge, og det vises....

Ikkje forvent at det blir så utrolig mange skikkelige DX12 spill i år :) Til nå er det ikkje akkurat mange DX12 spill. Det er vel bare noen spill som har et par DX12 features. Til nå funker knapt crossfire eller sli i noen spill der det er dx12 i. I noen spill yter spilla dårligere i dx12 enn i dx11 også. Spillbransjen har en LANG vei å gå før dx12 blir bra nok i spill.

 

Personlig synes jeg dx12 har vært en flopp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Blir spennende å se hvor mye bedre de nye kortene blir. Men det skal mye til for at jeg bytter ut mitt 970 før om en del år.

 

forresten blir vel "«X0X0»" feil. "«X0Y0»" hadde vært riktigere.

 

GTX970 er jo fortsatt såpass langt over det som kreves for "bra nok" ytelse at de fleste klarer seg en stund til ennå. Entusiaster bytter sikkert oftere, men du trenger strengt tatt ikke bytte ut en GTX970 på en stund ennå.

Kommer helt ann på grafikken og oppløsningen du skal kjøre det ;)

Jeg syns 970 er et bra kort, men personlig bytter jeg det ut fort dersom de nye korta har en ganske merkbar oppgradering i forhold til pris.

Lenke til kommentar

Tro om vi der kort med vanlig HBM på? klarer meg greit med 4 gb tror jeg

 

Nvidia kommer ikke til å bruke 1. generasjon HBM-minne på noe produksjonskort, det finnes kun på enkelte prototype-brikker.

 

GP100 for servere er allerede i masseproduksjon og bruker 2. generasjon HBM. Høsten er tidligste tidspunkt det er realistisk på et konsumentkort ble vi fortalt på GTC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

680 var kraftig med brukte strøm, 780 var strømsparende men tilsvarende 680, 880 hoppet jeg over, 980 var som 680 kraftig... blir da 1080 som 980 bare strømsparende?

 

Norsk takk.

 

 

Ikke alle er like gode i rettskrivning eller i å ordlegge seg, så vi får legge godvilja til så hjelper det.

Lenke til kommentar

 

 

680 var kraftig med brukte strøm, 780 var strømsparende men tilsvarende 680, 880 hoppet jeg over, 980 var som 680 kraftig... blir da 1080 som 980 bare strømsparende?

 

Norsk takk.

 

 

Ikke alle er like gode i rettskrivning eller i å ordlegge seg, så vi får legge godvilja til så hjelper det.

 

 

Prøvde 3 ganger. Ga opp.

Lenke til kommentar

 

 

 

680 var kraftig med brukte strøm, 780 var strømsparende men tilsvarende 680, 880 hoppet jeg over, 980 var som 680 kraftig... blir da 1080 som 980 bare strømsparende?

 

Norsk takk.

 

 

Ikke alle er like gode i rettskrivning eller i å ordlegge seg, så vi får legge godvilja til så hjelper det.

 

 

Prøvde 3 ganger. Ga opp.

 

Er du bedre, om du skjønner poenget mitt :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...