Gå til innhold

Netflix får høyere månedspris


Anbefalte innlegg

attachicon.gifNetflix.png

 

Ganske stor forskjell på pris avhengig av land. Koster det Netflix dobbelt så mye å levere strømmetjenester til Norge sammenlignet med Brasil?

 

Torstein

Kostnader for servere er jo hovedsaklig utstyret og elektrisitet, det er ikke så stor andel som går til lønninger. Server i Norge er ikke så veldig dyrt nødvendigvis. Spørs litt på skatter på innkjøp av utstyr. Strøm her er jo ganske billig. Selv om serveren for Norge neppe er i Norge da.

 

Men det er justert for kjøpekraft. Steam gjør det samme. Det er vanlig å tilpasse pris til kjøpekraft.

 

Lurer på hvorfor det er slik at alle selskaper "straffer" de allerede eksisterende kundene. Burde jo vært slik at en fikk en fordel om en var en fast bruker slik at en holder på kundene!

Eksisterende kunder har hatt en pris som er 20 kr lavere i 2 år nå. Det er 240 kr spart på 2 år for de som har vært trofaste kunder. Føler du dette som en straff, så tar jeg gladelig imot denne "straffen" istedenfor deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det handler ikke om bare lønninger og lokale kostnader knyttet til drift. Som jo selvfølgelig er høyere i Norge. Vet ikke hvor mange ansatte Netflix har i Norge. 

 

Men det er også kostnader knyttet til konkurranse. Og markedets forventede pris i Norge. Produsenten av en serie som ikke netflix produserer selv, vil jo selge rettighetene til å vise den i det norske markedet per seer for mer enn f.eks i Brasil kan vi anta. Dette har med vår kjøpekraft å gjøre. Og er selvfølgelig noe som også Netflix må forholde seg til. Og våre norske aktører som Cmore og Viaplay er jo med på å opprettholde en høy forventning på pris i det norske markedet. 

Endret av Kron
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sa opp Netflix for lenge siden, ikke på grunn av pris, men på grunn av elendig utvalg i Norge og at de sa de ville sperre for VPN/DNS

Den dagen Netflix kommer med Internasjonalt innhold skal jeg gladelig betale 200 kroner i måneden..

 

Netflix er en av de få aktørene som jobber for akkurat det. De ønsker internasjonalt innhold uten kunstige grenser. Noe de bla viser med det de produserer selv. Det er innholdprodusentene som er problemet. De ønsker ikke dette. Slik det er nå er det bedre å selge innholdet fragment for fragment for $$$. Støtt de selskapene som faktisk ønsker å gjøre noe med dette, som Netflix!

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Sa opp Netflix for lenge siden, ikke på grunn av pris, men på grunn av elendig utvalg i Norge og at de sa de ville sperre for VPN/DNS

Den dagen Netflix kommer med Internasjonalt innhold skal jeg gladelig betale 200 kroner i måneden..

 

Netflix er en av de få aktørene som jobber for akkurat det. De ønsker internasjonalt innhold uten kunstige grenser. Noe de bla viser med det de produserer selv. Det er innholdprodusentene som er problemet. De ønsker ikke dette. Slik det er nå er det bedre å selge innholdet fragment for fragment for $$$. Støtt de selskapene som faktisk ønsker å gjøre noe med dette, som Netflix!

 

Støtter heller de som har gjort noe med det (type thepiratebay)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg betaler for HBO Nordic og Netflix. For jeg ønsker faktisk å betale for innholdet jeg ser på. Men skal med glede innrømme at jeg tar i bruk piratvirksomhet for å få tilgang til innhold som er helt umulig å få tilgang til via lovlige kanaler. Som for meg er helt tullete. Og da har jeg heller ingen dårlig samvittighet.

 

Men pirat handler ikke om å støtte, men om å protestere. Musikkpirat sluttet jeg med etter spotify.  

Endret av Kron
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dere som klager på prisen, kan jo ta det dyreste abonnementet og dele på 4.. Også spleise med 3 andre venner eller bekjente som kanskje ikke har netflix... Så er ikke prisen så gal alikavel?

Det er pris vs. innhold

Svært lite jeg vil se på den norske versjonen, men mye på de utenlandske, US og UK

og det er stort sett samme prisene, for mindre innhold

Lenke til kommentar

Jeg betaler for HBO Nordic og Netflix. For jeg ønsker faktisk å betale for innholdet jeg ser på. Men skal med glede innrømme at jeg tar i bruk piratvirksomhet for å få tilgang til innhold som er helt umulig å få tilgang til via lovlige kanaler. Som for meg er helt tullete. Og da har jeg heller ingen dårlig samvittighet.

 

Men pirat handler ikke om å støtte, men om å protestere. Musikkpirat sluttet jeg med etter spotify.  

 

Rett som det er så forsvinner noe fra Netflix og Spotify, og derfor er det grunn nok til at jeg ikke bruker det. Kjøper heller et album fra Bandcamp, så kan jeg laste det ned som flac filer.

Men serier og filmer kommer utelukkende fra torrents.

Så lagres det på nas, og blir aldri slettet.

Lenke til kommentar

Så Netflix øker prisen, men vi får ikke noe bedre utvalg? Trist.

Er en grunn til at så mange bruker penger på bl.a VPN for å få tak i utvalget fra US Netflix.

Nei, de går aktivt etter folk som bruker VPN eller proxy nå pga et krav i fra MPAA eller noe hvis jeg husker riktig.

 

MPAA eier utorrent også.

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Jeg lagrer ikke på noe og derfor stjeler jeg heller ikke noe

Det å streame er en værre forbrytelse enn å lagre ting. Jeg bryter mindre lover med å lagre terrabytes med filmer og serier på min pc, enn det du gjør ved å f.eks bruke popcorntime. (Her i Norge)

Endret av Dr Jones
Lenke til kommentar

Bare synd Netflix' Ultra HD 4K ser ut som en dårlig blu-ray kopi.

4K Ultra HD Blu-ray spiller for alle penga. Streaming holder ikke mål.

 

Eller bruke begge deler som jeg gjør. Greit å ha strømmetjenester som Netflix og Spotify, men det jeg vil ha i topp kvalitet på kjøper jeg selvfølgelig på Blu-Ray og CD så jeg også har full kontroll selv :)

Lenke til kommentar

Er så grumsete visning, at man med det blotte øyet på 2 meters avstand på 27" monitor ser at komprimeringen er utilgivelig hard!

La meg gjette, du bruker Chrome? Prøv appen til skrivebords-Windows eller med Silverlight i Waterfox. Der fungerer det rimelig bra. Chrome støtter ikke mer enn 720p i Netflix.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er så grumsete visning, at man med det blotte øyet på 2 meters avstand på 27" monitor ser at komprimeringen er utilgivelig hard!

La meg gjette, du bruker Chrome? Prøv appen til skrivebords-Windows eller med Silverlight i Waterfox. Der fungerer det rimelig bra. Chrome støtter ikke mer enn 720p i Netflix.

 

 

 

Nope, jeg bruker Playstation 4 til å kjøre Netflix på.

 

Poenget er at grumset visning ikke gjelder absolutt alt videomateriale som serveres på den norske Netflix. For det er mye som er ganske innenfor hva man kan tåle også. Det er bare det at det er nok materiale der som ikke får noen bra visning heller.

 

Det er dessuten ikke helt min oppgave å sørge for at ting virker optimalt heller. Jeg har satt forutsetningene med fiberbredbånd hos Altibox, og en sterk datamaskin i PS4-boksen som er i stand til å vise heftig grafikk. Så hvor flaskehals, eller feil valg av kvalitet, altså problemet ligger det kan jo ikke jeg vite.

 

Men, en slik opplevelse gir meg ihvertfall en helt ræva oppfattelse av Netflix de gangene det blir grumset visning. Det hjelper ikke å stoppe å starte opp igjen video heller. Det har jeg prøvd selv på disse verstingene av filmer.

 

For enkelte ganger så vil det klarne bilde, da det er dynamisk som noen har skrevet tidligere i tråden. Av og til tar denne dynamikken og ordner opp på egenhånd, en sånn 2 minutter ut i visningen så klarner det gjerne helt av seg selv. Og når det først har klarnet, så holder det seg ut hele filmvisningen og flere filmer attpåtil.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Er så grumsete visning, at man med det blotte øyet på 2 meters avstand på 27" monitor ser at komprimeringen er utilgivelig hard!

La meg gjette, du bruker Chrome? Prøv appen til skrivebords-Windows eller med Silverlight i Waterfox. Der fungerer det rimelig bra. Chrome støtter ikke mer enn 720p i Netflix.

 

 

 

Nope, jeg bruker Playstation 4 til å kjøre Netflix på.

 

Kan ha noe med din tilkobling, aka internett

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...