Gå til innhold

Netflix får høyere månedspris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg lagrer ikke på noe og derfor stjeler jeg heller ikke noe

Det å streame er en værre forbrytelse enn å lagre ting. Jeg bryter mindre lover med å lagre terrabytes med filmer og serier på min pc, enn det du gjør ved å f.eks bruke popcorntime. (Her i Norge)

 

Så om du ser en film på YouTube som er lastet opp ulovlig, så har du større sjanse for å bli dømt i retten enn hvis du går på piratebay og laster ned filmen?

 

Hvordan skal retten ta deg for å ha sett en YouTube video? Og hvordan skal det være vanskeligere å ta en som faktisk har lastet ned filmen. Eller enda verre, om du seeder filmen etterpå.

Lenke til kommentar

Tviler på at tilkoblingen til internettet er dårlig. Men, om det skulle være det, så må jo feilen skyldes Altibox-nettverket, at det finnes varians der.

Problemet ditt virker merkelig. Aldri opplevd det når jeg bruker Netflix. Kanskje spille Netflix av i en spiller som ikke har en auto setting?

 

Altibox leverer ganske stabilt nett, og helt ikke så ustabilt at det går utover Netflix. Du vil nok mer merke det på Steam, eller ping.

Lenke til kommentar

 

Tviler på at tilkoblingen til internettet er dårlig. Men, om det skulle være det, så må jo feilen skyldes Altibox-nettverket, at det finnes varians der.

Problemet ditt virker merkelig. Aldri opplevd det når jeg bruker Netflix. Kanskje spille Netflix av i en spiller som ikke har en auto setting?

 

Altibox leverer ganske stabilt nett, og helt ikke så ustabilt at det går utover Netflix. Du vil nok mer merke det på Steam, eller ping.

 

 

Ja jeg sier meg ikke uenig i at det er merkelig. Men av og til så merkes dette. Jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg har testet dette ut om igjen og om igjen nok til at jeg vet at film A, film U og film V har problemet, eller det å kunne vite om det heller skulle være forårsaket av båndbreddeproblemer, eller PS4 sin måte å cache data på for den Netflix-appen på.

 

Kan selvfølgelig være noe galt internt på nettverket mitt, men da burde jeg vel oppleve denne problematikken betydelig oftere, ihvertfall så tenker jeg slik.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Ja jeg sier meg ikke uenig i at det er merkelig. Men av og til så merkes dette. Jeg kan ikke med hånden på hjertet si at jeg har testet dette ut om igjen og om igjen nok til at jeg vet at film A, film U og film V har problemet, eller det å kunne vite om det heller skulle være forårsaket av båndbreddeproblemer, eller PS4 sin måte å cache data på for den Netflix-appen på.

 

Kan selvfølgelig være noe galt internt på nettverket mitt, men da burde jeg vel oppleve denne problematikken betydelig oftere, ihvertfall så tenker jeg slik.

 

Du kan jo prøve å kontakte Netflix support. Uten at jeg vet hvor mye det kommer til å hjelpe. Slike problemer har så mange steder det kan gå galt, og det krever en del arbeid å teste at hver enkelt del fungerer og at det ikke er der feilen ligger.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor har jeg ikke fått beskjed om dette? Er det ikke pliktig til å gi beskjed?

Godt spørsmål, jeg antar vii som er kunder i fra før av beholder månedsprisen slik som forrige gang.

 

Nei, det står i artikkelen at det ikke er sånn.

 

Om du har vært Netflix-kunde helt fra tiden før den første prisøkningen på standardabonnementet til 89 kroner, har du likevel sluppet unna økningen hittil. Nå er det imidlertid ingen kjære mor lenger, for fra mai måned øker prisene for de aller mest trofaste «Netflixerene», dem selskapet selv kaller «besteforeldrene».

Lenke til kommentar

Som noen skrev tidligere her, hvis man har registrert kontoen (med DNS slik som unblock-us.com eller andre) i Brasil (som per dags dato er det billigste landet) og i tillegg deler abonnementet på 4 kamerater, snakker vi om 60/4=15 kr i mnd eller 180 kr i året.

 

Selvfølgelig er det innholdssiden som gjelder, det er ikke verdt å betale 180 kr i året hvis innholdet ikke inneholder én film (1 ny bluray koster gjerne mellom 149-199,-) du har lyst å se på et helt år. Men 180 kr er så lite, og jeg bruker Netflix både hjemme, til dattera (Netflix Kids), på skolen (som lærer, viser dokumentarer) og jeg har visse serier jeg ser på. Da kan jeg forsvare 15 kr i måneden ganske lett.

 

Torstein

 

Kilde: https://www.ivacy.com/blog/how-to-get-the-cheapest-netflix/

Lenke til kommentar

 

 

Hva med å prøve windows appen?

 

Hvorfor? Jeg liker å kjøre det fra PS4, fordi det er mest brukervennlig for min del.

 

Feilsøking..

Har du forresten 5MB+ nettlinje?

 

 

Trodde du kunne mene feilsøking, eller at du foretrekker å gjøre alt fra en PC.

 

Nei, har bredere/bedre, altså 40/40. Tror ikke Altibox har noe lavere tilbud enn 40/40 synkron fiberbredbånd. Men, jeg skal jo ikke forvente at andre vet alt om Altibox-produktet heller da  :)

 

Og før jeg får nye spørsmål, så får jeg lagt til at det er kablet Gigabit-tilkobling mellom router og Playstation 4 ved Full HD monitor.

 

Her er båndbreddeutvalget hos Altibox pr. april 2016:

 

post-30484-0-71546200-1460632313_thumb.jpg

 

 

Jeg burde derfor heller ikke  :p ha disse problemene med at jeg ikke skulle få den båndbredden jeg betaler for (40/40) i høyt belastede perioder  :whistle:

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...