Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

 

 

Min 6850K har 6 kjerner, men hos meg viser den 12stk.

 

Det er fordi den har 6 virtuelle kjerner også, kalt Hyper Threading (HT) for totalt 12-tråder. Men den har kun 6 "ekte" CPU kjerner ja.

 

Ah, ja. Min første CPU som har HT.

 

 

Hmm troller du meg nå? :p

Hvilken CPU hadde du før 6850K?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Seriøst? Satt du med en slik CPU i så mange år? Wow... 

 

Har ikke hatt behov for noe mer. Bygde PCen i 2008. Selv om den var gammel hadde jeg ingen problemer med å spille spill fra Steam på Linux. Nå er det kommet nokså heftige spill at jeg måtte oppgradere. Samt jeg ville ha noe nytt og heftig.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Lyst til å sende min CPU til intel, slik no question asked RMA som koster 25 USD. De nye 5960X klokker braa. 4500/4600 på 1.200V bra ser det litt ut som. ^^

Ingen bryr seg om 4500mhz. Det som teller er 4800mhz+. 5960x må jo opp i 5.1-5.2 ghz for å komme opp mot 6900k @ 4.4 ghz.

 

Ikkje meningen å være streng CT kamerat :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ikke sett at det er tilfelle i f.eks Cinebench. Men sett at de kan yte bedre i f.eks firestrike.

 

Har du noen gode benches som sammenligner de? Du pleier å være flink til å finne/lage dem. :)

 

Kan jo alltids kverke den (1.6V på cache) så sende den inn. Men da må jeg få tak i en låne CPU som jeg kjører på stock i mellomtia.

 

Verre å kjøle ned en 6800K/6900K enn en 5960X?

 

Fan, nå er jeg i tenkeboksen ^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Ikke sett at det er tilfelle i f.eks Cinebench. Men sett at de kan yte bedre i f.eks firestrike.

Kan jo alltids kverke den (1.6V på cache) så sende den inn. Men da må jeg få tak i en låne CPU som jeg kjører på stock i mellomtia.

Det er jo bare idiotisk... Har du ikke råd, så har du ikke råd. Du trenger i hvertfall ikke svindle butikken du handler fra. Spesielt ikke med fullt navn på forumet.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...