Gå til innhold

Broadwell-E Intel i7-6950X, 6900K, 6850K, & 6800K-tråden


C64C

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis noen vil overklokke minne litt ekstra, så er dette noe av trikset for å få til ekstra lave timings på Asus kort:

 

System Agent kan man sette opp til ca 1.1v

V-input til 1,9v-1,95v

Selve spenning på minnet setter man til 1.45, og går nedover. Sette litt høyt for å eliminere selve spenningen til minnet. Under 1.5v er helt innafor 24/7 :)

 

Spørsmålet blir hvordan ytelsen er mellom 3200, 15-15-15-35 1T vs 3400 16-16-16-? 2T da. Selv som du sier at under 1.5v på RAM er innafor, så er det jo 1.35v vs 1.45v også. Vil tro at RAM brikkene blir varmere ved 3400 Mhz og 1.45v liksom. Har du testet forskjellen Nizzen med det jeg skrev over her?

Lenke til kommentar

 

Hvis noen vil overklokke minne litt ekstra, så er dette noe av trikset for å få til ekstra lave timings på Asus kort:

 

System Agent kan man sette opp til ca 1.1v

V-input til 1,9v-1,95v

Selve spenning på minnet setter man til 1.45, og går nedover. Sette litt høyt for å eliminere selve spenningen til minnet. Under 1.5v er helt innafor 24/7 :)

 

Spørsmålet blir hvordan ytelsen er mellom 3200, 15-15-15-35 1T vs 3400 16-16-16-? 2T da. Selv som du sier at under 1.5v på RAM er innafor, så er det jo 1.35v vs 1.45v også. Vil tro at RAM brikkene blir varmere ved 3400 Mhz og 1.45v liksom. Har du testet forskjellen Nizzen med det jeg skrev over her?

 

Ikkje testet akkurat den forskjellen, eller har sikkert testet begge deler, men ikkje sett op forskjellen :p

 

Akkurat nå kjører jeg 3400mhz cl 14-16-16-35?, fordi dette krever en del mindre spenning enn hissige 3400 cl 14-14-14-33

Lenke til kommentar

6900K topper ut på ca 70 grader hos meg (varmeste kjernen, kaldeste er 5-6grader mindre) i Aida64. Dette var ikke så ulikt resultatet jeg hadde med min 5820K 4.5 @1.23V, kanskje et par grader varmere, men så får den 1.38V også kontra 1.23V. Skulle jeg tippet helt villt, så ville jeg tro dette er rimelig likt på 6800K også, avhengig av hvor mye spenning du gir den selvsagt :)

I gaming så ser jeg alt fra 5-15 grader mindre avhengig av hvilket spill det er. Har ikke prøvd GTA5 enda på den, men mener å huske at det var det eneste spillet som begynte å nærme seg Aida i forhold til varmene. Også dette var likt som på 5820K

Veit ikke hvor mye dette hjalp deg men :p

Lenke til kommentar

6900K topper ut på ca 70 grader hos meg (varmeste kjernen, kaldeste er 5-6grader mindre) i Aida64. Dette var ikke så ulikt resultatet jeg hadde med min 5820K 4.5 @1.23V, kanskje et par grader varmere, men så får den 1.38V også kontra 1.23V. Skulle jeg tippet helt villt, så ville jeg tro dette er rimelig likt på 6800K også, avhengig av hvor mye spenning du gir den selvsagt :)

 

I gaming så ser jeg alt fra 5-15 grader mindre avhengig av hvilket spill det er. Har ikke prøvd GTA5 enda på den, men mener å huske at det var det eneste spillet som begynte å nærme seg Aida i forhold til varmene. Også dette var likt som på 5820K

 

Veit ikke hvor mye dette hjalp deg men :p

Kan du ikke bare disable 2 kjerner i bios og se forskjellen? =)

Lenke til kommentar

Hva er load? Spill eller benchmark/stresstest?

 

Du ser jt til å ha fått en god chip afaik.

 

Brukte Prime95 i 30 min men var usikker på om jeg burde siden jeg hørte at 4/5 serien at det kunne skje noe rart, så jeg bytta til aida64 og kjørte testen i 3 timer .

 

Vis det er noen bedre programer som noen kan rope ut om .. Er meget utdatert

Lenke til kommentar

 

Endelig fått opp ny PC med Intel 6850K. Bruker Fractal Design Kelvin S36 vannkjøling. Fikk 35 grader på CPU i BIOS. Irriterte meg litt over at BIOS kun viste 2av3 av radioatorviftene.

Nå er det i gang å installere Linux.

 

Har du tenkt å overklokke den da?

 

Blir nok å forsøke å få den opp mot 4GHz.

Lenke til kommentar

Min 6850K har 6 kjerner, men hos meg viser den 12stk.

processor       : 11
vendor_id       : GenuineIntel
cpu family      : 6
model           : 79
model name      : Intel(R) Core(TM) i7-6850K CPU @ 3.60GHz
stepping        : 1
microcode       : 0xb00000b
cpu MHz         : 1199.953
cache size      : 15360 KB
physical id     : 0
siblings        : 12
core id         : 5
cpu cores       : 6
apicid          : 11
initial apicid  : 11
fpu             : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level     : 20
wp              : yes
flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe syscall nx pdpe1gb rdtscp lm constant_tsc arch_perfmon pebs bts rep_good nopl xtopology nonstop_tsc aperfmperf eagerfpu pni pclmulqdq dtes64 monitor ds_cpl vmx est tm2 ssse3 fma cx16 xtpr pdcm pcid dca sse4_1 sse4_2 x2apic movbe popcnt tsc_deadline_timer aes xsave avx f16c rdrand lahf_lm abm 3dnowprefetch ida arat epb pln pts dtherm intel_pt tpr_shadow vnmi flexpriority ept vpid fsgsbase tsc_adjust bmi1 hle avx2 smep bmi2 erms invpcid rtm cqm rdseed adx smap xsaveopt cqm_llc cqm_occup_llc
bugs            :
bogomips        : 7198.65
clflush size    : 64
cache_alignment : 64
address sizes   : 46 bits physical, 48 bits virtual
power management:

Lenke til kommentar

 

Min 6850K har 6 kjerner, men hos meg viser den 12stk.

 

Det er fordi den har 6 virtuelle kjerner også, kalt Hyper Threading (HT) for totalt 12-tråder. Men den har kun 6 "ekte" CPU kjerner ja.

 

Ah, ja. Min første CPU som har HT.

 

 

Min 6850K har 6 kjerner, men hos meg viser den 12stk:


Lol, trengte å le litt. Kjører du overklokk på den? Hva klarer chip-en?

 

Har ikke begynt med overklokking ennå. Akkurat fått installert Linux på PCen.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...