Gå til innhold

Undersøkelse: 9800SE -> 9800PRO modifikasjon!


norrick

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen som har fått soft-modda et Powercolor eller sapphire 9800SE kort?

jeg spør om det samme.. kjekt om noen kunne testet de billigste alternativene. AIW synes jeg er bortkastet, da jeg heller vil ha dualskjerm enn tv...

 

sapphire er vel litt usikkert om har 256 bits minnebus så vidt jeg har skjønnt. men powercolor må da gå an å teste.. :yes:

Lenke til kommentar

aøøe kortene har like stor sannsynelighet for å la seg modde, men av en eller annen grunn er det oftest AWI kortene som blir vellykket, i og med at flere av de kommer med 256 minnebuss............. for at kortet kan moddes må det ha

 

1. 256 minnebuss

2. 8 friske pipelines

 

er du heldig og får et slikt kort så kan du modde det til 9800PRO

Lenke til kommentar
[quote name='TRB' date='22/11/2003 : 11:50']Etter enda mer testing ble nok ikke softmoddingen 100% allikevel. Når jeg startet maskinen i dag var sjakkbrett effekten tilbake?! Men etter å ha forandret frem og tilbake i driveren så forsvant sjakkbrettet.

Har testet noen flere spill og funnet ut at Halo fortsatt har sjakkbrett i veldig svak grad.

Jeg synes det virker rart at "sjakkbrettet" kan komme av seg selv over natta. Kan temperaturen på kortet ha noe å si?

Så konlusjonen blir vel at jeg har et moddet virker/virker litt/virker ikke 9800SE kort.[/quote]
Til TRB
Hva mener du med at du fiklet med driverne, altså du la inn andre " typer" softmod eller?? :dontgetit:

Sjakkeffekt : blå "sjakk" striper/områder enkelte steder i 3d applikasjoner eller?

Mitt kort får blå "sjakk" områder i enkelte spill :wallbash: , har lyst å prøve alt før jeg leverer det tilbake og legger på 500-700 kr til et powercolor 9800pro kort?
Lenke til kommentar

Hercules AIW 9800se databutikken.com

Softmod med Omega 3.9 drivere.

Null artifacts whatsoever.

Core @ 445 mhz med stock kjøler

og minne @ 360 mhz

Jeg var heldig..virker ikke som om det er så mange som får en vellyket softmod.

 

Minnet klarer ikke helt XT speeds uten ramsinks. Core klarer sikkert mer med en annen kjøler enn pingleribba som følger med. Er det noen som har testet med et Zalman HP80? Jeg har et liggende men ikke hatt giddet å prøve.

Endret av magnum44
Lenke til kommentar

Hercules AIW 9800se komplett.no

Softmod med Omega 3.9 drivere.

Null artifacts .

Core @ 380 mhz med stock kjøler

og minne @ 380 mhz

 

Ser ut som jeg var heldig også gitt :thumbs:

Har posta under Overklokking også, men jeg ser du skriver "minne @ 360mhz", andre som kjører på 700mhz osv.. hva skjer med det?

Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. Eller ganger de summen med 2?

Lenke til kommentar
Hei..

Jeg har et Sapphire 9800se kort i pcen min. er dette et bra kort? :ermm:
Og hvordan kan jeg få soft moddet det? med pcen min får jeg 11500 3D marks med 2001SE versjonen. Vil det da bli no særlig større effekt på pcen min etter soft modding? Jeg Kan kjøre medal of honor: spearhead på full grafikk.. men har sett på enkelte screenshots at det kan bli bedre, er dette pga kortet?

På forhånd takk vis noen kan svare meg på dette.

Mvh. HalvPcNoobenSomHarLittPeilMenIkkeNok ;)
Lenke til kommentar
Til TRB

Hva mener du med at du fiklet med driverne, altså du la inn andre " typer" softmod eller??  :dontgetit:

 

Sjakkeffekt : blå "sjakk" striper/områder enkelte steder i 3d applikasjoner eller?

 

Mitt kort får blå "sjakk" områder i enkelte spill :wallbash: , har lyst å prøve alt før jeg leverer det tilbake og legger på 500-700 kr til et powercolor 9800pro kort?

Jeg får et rødt sjakkbrett over hele skjermen hvor de røde rutene er bygd opp av små prikker. MEN ved å gå inn i driverinnstillingene (Omega 3.9) og sette Direct3D til performance og så ut igjen for deretter å gå inn og sette Anti-Aliasing på 2x så er grafikken feilfri untatt på spillet Halo.

 

Så lenge Anti-Aliasing er på 2x (og kun da) så kan jeg forandre de andre innstillingene til hva jeg vil, uten å få grafikk feil. Det som er litt "morsomt" er at jeg må utføre prosedyren ovenfor hver gang jeg starter maskinen for å unngå grafikk feil.

Endret av TRB
Lenke til kommentar
Ingen som har fått soft-modda et Powercolor eller sapphire 9800SE kort?

Jeg kjøpte en Powercolor 9800SE ifra komplett, den hadde i formet minne og 128bits minnebuss.....Blei nok retur på meg, trur jeg heller satser på å kjøpe et vaskeekte 9800 kort, så får man iallfall noe som yter out of the box..

 

Regards

Lenke til kommentar
Ingen som har fått soft-modda et Powercolor eller sapphire 9800SE kort?

Jeg kjøpte en Powercolor 9800SE ifra komplett, den hadde i formet minne og 128bits minnebuss.....Blei nok retur på meg, trur jeg heller satser på å kjøpe et vaskeekte 9800 kort, så får man iallfall noe som yter out of the box..

 

Regards

å.. "bra" (jeg har kjøpt meg fx5900ultra)...

tyder kanskje på at det er som d blir sagt... sapphire og powercolor er de samme kortene.. begge merkene er vel så som så om du får 256 minnebus... Komplett sine powercolor har tydeligvis ikke 256bits bus da......

 

jajaja

 

må man betale mye for et 9800SE kort nå og samtidig ha dualskjerm og være "garantert" 256bits bus...???? har vel rundet 2000 straks...? (aiw har ikke dualskjerm...)

Lenke til kommentar
I-formet RAM?? er d ikke L-formet RAM som er 256 bit da?

 

Tror d sto L-formet --> 256 på den sida der den oversikten over modbare 9500 og 9800......

Hva betyr I-formet/L-formet RAM? :dontgetit:

Er ikke ram-brikkene ganske firkantet da? Er det noen som har et bilde eller en figur som kan forklare hva som menes?

Lenke til kommentar
I-formet RAM?? er d ikke L-formet RAM som er 256 bit da?

 

Tror d sto L-formet --> 256 på den sida der den oversikten over modbare 9500 og 9800......

Hva betyr I-formet/L-formet RAM? :dontgetit:

Er ikke ram-brikkene ganske firkantet da? Er det noen som har et bilde eller en figur som kan forklare hva som menes?

 

Dette er bildet av en 9800se med i formet ram, dvs at rammen står på en rekke og er kun på 128bit http://www.ocfaq.com/softmod/9800se128bit2.gif <--- denne er det komplett selger som Powercolor 9800SE.

 

Dette er en 9800se med L minne og 256bit http://www.ocfaq.com/softmod/9800se.gif og som du ser er to av minnebrikkene på hver side som en L, derav L formet RAM.

 

Alle linker ifra www.ocfaq.com

 

Mvh

 

Raimo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...