Gå til innhold

Undersøkelse: 9800SE -> 9800PRO modifikasjon!


norrick

Anbefalte innlegg

Til de som sier det funker og får ca 14500 3dmarks2001.. hva for annen maskinvare har dere? får jo 12700 med gf4ti4200 og P4 2700... Tror dere burde vise til 3dmark2003 resultatet ettersom 2001 er veldig cpu avhengig og scoren der ikke sier stort om dere har klart å softmodde eller ikke :)

Kremt, 14500 i 2001? Min score ligger på ca. 23k i 2001 og ca. 7k i 2003 (tipper du ligger rundt 2k5 med ditt ti4200 kort).

Selvfølgelig har resten av systemets ytelse en innvirkning på resultatet.

Innstallering av de korrekte driverene betyr alfa omega når det gjelder ytelse.

Man må heller ikke glemme at mange som får "bare" 14k5 i score kjører ofte med "eye candy" og maks kvalitet på innstillinger til skjermkortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

 

Ser at 9800 aiw kan moddes til 9800pro.

 

Men har aldri sett hva som er forskjellen mellom et vanlig 9600 kort eller 9800 kort.

 

Og xt versjonen.

 

er dete samme kortet men overklokket.

 

og er det mulig å modde fra 9600xt til 9800xt som det gikk ann med nvidia geforce 4 4200 til 4600.

 

MVH

 

Marius Høyer Andersen

Her må du ha misforstått en god del! Et 9800SE AIW kan moddes til et 9800PRO AIW

Dette er for så vidt 2 helt forskjellige kort, 4 mot 8 pipelines enablet.

Hvis du hadde tatt deg litt tid til å lese litt på nettet så ville du ha funnet ut at et XT kort kjører med høyere hastigheter enn non-XT kort, XT kortene er ikke overklokket siden de har ett minne som er beregnet for disse høye hastighetene.

9600XT kan på ingen måte moddes til noe som helst, punktum finale!

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på om det kan være mulig og GJøre det samme med nonpro9700 til 9700pro da så klart;)

alså AWI kort har jo ikke vanelig VGA utgang? eller har de ikke DIV utgang?

Aldri hørt om AWI el. DIV utgang... :lol:

AIW Kortene kommer med DVI utgang og det medfølger et adapter til 15 pins DIN plugg samt at det leveres med markedets beste TV-utgang!

 

Jeg tror også at du svarte på helt feil post...

Endret av norrick
Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på om det kan være mulig og GJøre det samme med nonpro9700 til 9700pro da så klart;)

9700 kortene har alle pipelinene enablet, uansett pro el. non-pro.

Forskjellen mellom et 9700 og et 9700PRO kort er kun klokkehastigheten og den kan du justere med et vanlig klokkeprog. hvis du har flashet med en BIOS som tillater overklokking.

Derimot så kunne man "i gamle dager" modde et 9500 kort til et 9700 kort ved å enable de siste 4 pipelinene (samme som blir gjort ved 9800SE->9800PRO modding).

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Tenkte at jeg ville prøve å gi mitt 9800SE AIW enda en sjanse, og prøvde som beskrevet en fullstendig avinstallasjon av tidligere drivere og installasjon av Omega-driveren.

 

Men nei da, jeg fikk fremdeles oppspiste ikoner i Min datamaskin og blinkende prikker+sjakkbrett i 3D-spill. Prøvde å klokke ned kortet uten resultat. Men nå har jeg funnet en kjøper til kortet, så dette blir ikke noe stort tap. Det blir ikke mer "russisk rullett" med skjermkort på meg nå lenger...

Lenke til kommentar

1: Hercules 9800 AIW

2: Komplett.no

3: Funket ikke med omega 3.9 driverene

 

Problemet mitt var at jeg fikk rare visninger på ikoner og i 3dmark var det helt skrudd grafikk. Er det større sjanse for å få det til med andre modder? Er i militæret, men skal sjekke dette opp med aida 32 til helgen. Hvis ikke får jeg legge ut kortet for salg tenker jeg. noen som er interessert? blir ca 2100 + frakt da, tenkte jeg. Har hatt kortet vel en uke.

Lenke til kommentar

yessssss!!

 

Fikk det i sted, har testa litt nå, ingenting som tyder på noe feil!

Fikk 5200 i 3dmark03 (har gangske treg pc fra før)

Har ikke kjørt andre tester, men regner med at det er i orden når 3dmark kjører helt fint! (?)

Har også spilt NFSU og det går også knirkefritt.

 

Hercules Radeon 9800SE AIW

Komplett.no

 

Er det noen måte og finne ut 100% om modden fungerer på utenom å teste ytelse? (og utenom hardmod)

 

Og jeg som aldri er no heldig med slikt da:)

 

Broren min har bestilt samme kortet fra pcutstyr, skal si fra om han er like heldig.

Lenke til kommentar

Ja men det forteller at det kun funker hvis du har greid å softmode de siste 4 pipelines så du helt sikkert vet at de funker.

 

Altså hvis softmoden ikke funka = så funker ikke hardmod heller!!

 

Har btw hercules 9800Se AIW fra komplett!

Blå sjakkbrett overalt ved softmod!!!!!!!! :no:

 

 

Ja ja , da blir det angrerett på meg da, gjelder det også ved butikk kjøp eller?? ( kjøpt et lydkort jeg ikke var særlig begeistret for!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...