Gå til innhold

Undersøkelse: 9800SE -> 9800PRO modifikasjon!


norrick

Anbefalte innlegg

Nei du ødlegger ingenting ved å softmodde. Så bare mod i vei, det eneste du gjør er å bruke andre drivere.

 

Personlig så ville jeg gått for Hercules 9800SE AIW. Da er du garantert ram på 256bit. Funket veldig bra for meg. Bruker nå stock kjøler og vifte og har overklokket til 414/364..

Yter 6065 i 3dmark03.. Sparte litt penger der ja.

Endret av ecco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
altså, angrefristen, vil det si å sende kortet inn der du kjøpte det og si at det var sånn da du fikk det? eller er det bare å laste inn de gamle driverne på nytt?

Nei, er ikke noe feil på kortet, er bare å innstallere de gamle driverne så funker kortet akkurat som et 9800se kort skal gjøre.

 

Er du ikke fornøyd med den ytelsen 9800se kortet har KAN du benytte deg av angrefristen og returnere varen, gjelder innen 14 dager etter at du mottok varen, samt at varen må være i tilnærmet samme stand som når du kjøpte den. Dvs. at du godt kan teste varen, og så returnere dersom du ikke er fornøyd.

 

Mvh

 

Raimo

Lenke til kommentar

Jeg trodde først at jeg var en av de heldige..

 

Aiw 9800se kortet mitt har nå fungert prikkfritt i 2 uker, men nå har det begynt å skape seg litt. Jeg får fra tid til annen firkanta prikker over hele skjermen, og eneste måten å få de vekk er å kaldboote maskinen. Det er ikke det typiske sjakkbrettet, og det er helt tilfeldig om det kommer eller ikke. Unntatt når jeg kjører candy demoen på theproduct.de , da dukker det opp på samme scene hver gang. Har noen vært borti dette? Jeg håper i det lengste å kunne fikse dette ved å bumpe opp agp spenningen, men det har jeg ikke muligheter til på hovedkortet jeg bruker nå. (Nf7-s som tok kvelden)

Lenke til kommentar
Jeg trodde først at jeg var en av de heldige..

 

Aiw 9800se kortet mitt har nå fungert prikkfritt i 2 uker, men nå har det begynt å skape seg litt. Jeg får fra tid til annen firkanta prikker over hele skjermen, og eneste måten å få de vekk er å kaldboote maskinen. Det er ikke det typiske sjakkbrettet, og det er helt tilfeldig om det kommer eller ikke. Unntatt når jeg kjører candy demoen på theproduct.de , da dukker det opp på samme scene hver gang. Har noen vært borti dette? Jeg håper i det lengste å kunne fikse dette ved å bumpe opp agp spenningen, men det har jeg ikke muligheter til på hovedkortet jeg bruker nå. (Nf7-s som tok kvelden)

 

Er det sant! ? Dæven, blir smånervøs. Mitt Hercules 9800seAIW har også funket fint i snart 2 uker. Og jeg har ikke lyst på trøbbel etter angrefristen har utløpt! Andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Jeg trodde først at jeg var en av de heldige..

 

Aiw 9800se kortet mitt har nå fungert prikkfritt i 2 uker, men nå har det begynt å skape seg litt. Jeg får fra tid til annen firkanta prikker over hele skjermen, og eneste måten å få de vekk er å kaldboote maskinen. Det er ikke det typiske sjakkbrettet, og det er helt tilfeldig om det kommer eller ikke. Unntatt når jeg kjører candy demoen på theproduct.de , da dukker det opp på samme scene hver gang. Har noen vært borti dette? Jeg håper i det lengste å kunne fikse dette ved å bumpe opp agp spenningen, men det har jeg ikke muligheter til på hovedkortet jeg bruker nå. (Nf7-s som tok kvelden)

 

Er det sant! ? Dæven, blir smånervøs. Mitt Hercules 9800seAIW har også funket fint i snart 2 uker. Og jeg har ikke lyst på trøbbel etter angrefristen har utløpt! Andre som har opplevd dette?

Prøvde nettop å slå pc'en helt av i et kvarter. Skjermkortet funket helt fint når jeg kjørte candy demoen, og funket helt fint i judge dredd en hel session, men etterpå når jeg kjørte demoen igjen så var det på'n igjen. Hvis kortet ditt ikke har vist noen tegn til artifacter etter 2 uker så vil jeg tippe du er trygg. Jeg har fortsatt frist til i morgen til å sende det i retur, og må si at jeg overveier sterkt å gå for et ekte pro kort istedet. TV funksjonen får heller komme som et eget kort.

Lenke til kommentar
Jeg trodde først at jeg var en av de heldige..

 

Aiw 9800se kortet mitt har nå fungert prikkfritt i 2 uker, men nå har det begynt å skape seg litt. Jeg får fra tid til annen firkanta prikker over hele skjermen, og eneste måten å få de vekk er å kaldboote maskinen. Det er ikke det typiske sjakkbrettet, og det er helt tilfeldig om det kommer eller ikke. Unntatt når jeg kjører candy demoen på theproduct.de , da dukker det opp på samme scene hver gang. Har noen vært borti dette? Jeg håper i det lengste å kunne fikse dette ved å bumpe opp agp spenningen, men det har jeg ikke muligheter til på hovedkortet jeg bruker nå. (Nf7-s som tok kvelden)

 

Er det sant! ? Dæven, blir smånervøs. Mitt Hercules 9800seAIW har også funket fint i snart 2 uker. Og jeg har ikke lyst på trøbbel etter angrefristen har utløpt! Andre som har opplevd dette?

Prøvde nettop å slå pc'en helt av i et kvarter. Skjermkortet funket helt fint når jeg kjørte candy demoen, og funket helt fint i judge dredd en hel session, men etterpå når jeg kjørte demoen igjen så var det på'n igjen. Hvis kortet ditt ikke har vist noen tegn til artifacter etter 2 uker så vil jeg tippe du er trygg. Jeg har fortsatt frist til i morgen til å sende det i retur, og må si at jeg overveier sterkt å gå for et ekte pro kort istedet. TV funksjonen får heller komme som et eget kort.

Har du prøvd å senke minnefrekvensen på kortet. Det virker som problemet ditt oppstår når minnemodulene blir for varme.

 

mvh

Lenke til kommentar
Har du prøvd å senke minnefrekvensen på kortet. Det virker som problemet ditt oppstår når minnemodulene blir for varme.

 

mvh

Underklokket minnet til 300 og core til 350, det samme skjer. Byttet PSU, og forskjellige innstillinger også. Dette var surt :)

Da blir det Ti4200 frem til r420 kommer eller no :(

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen andre har skrevet det, men enkelte løser artifacts problemet ved å disable Hierarchical-Z. Dette gjelder kun for noen veldig få, men det skader ikke å prøve. Hvordan man gjør det står beskrevet på www.ocfaq.com.

Eller copy og paste:

 

OpenGL:

In your Registry find a folder called "OpenGL". Make sure you end up in the "CurrentControlSet" branch.

On my system: "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{17B35A74-5588-4595-A586-8C735F496DB2}\0000\OpenGL". Your ClassID will be different so use text search to find "OpenGL".

Add a folder "Private" under the "OpenGL" folder.

Add a DWORD value there called "An6aYj2vwKuKd9brxl7" with value "0".

 

Direct3D:

Find the OpenGL folder. Go to the "0000" folder above it.

Add a String value there called "HierarchicalZEnable" with value "0".

 

 

Har ikke gjort det selv så jeg kan ikke hjelpe deg noe mer.

 

mvh

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Og litt sent ute med en ekstrem gledes-post! Sapphire Radeon 9800SE Atlantis med 128bit minnebus , kjører 277/270 og er softmodda til 8 pipelines UTEN artifacts! :D

 

Brukte siste omegadriverne og det funka som snus! :D

 

Edit: Kortet ble kjøpt på komplett for 1695-! :)

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar
Og litt sent ute med en ekstrem gledes-post! Sapphire Radeon 9800SE Atlantis med 128bit minnebus , kjører 277/270 og er softmodda til 8 pipelines UTEN artifacts! :D

 

Brukte siste omegadriverne og det funka som snus! :D

 

Edit: Kortet ble kjøpt på komplett for 1695-! :)

Du sier du fikk 3400 i 3dmark03 etter mod. (før du editerte posten din) men det er det jeg fikk _før_ mod med mitt kort (264bit) Etter mod ble det over 5000. Så den moddinga kan ikke ha vært så mye til hjelp i 3dmark03 ivertfall...?

Lenke til kommentar

Leser på amerikanske forum, at hvis du ikke får det til, virker ikke kortet etterpå... :no:

 

Gef dette er feil info. vis du tar en titt på denne nettsiden vil du skjønne mer.

 

http://www.ausfx.com/index.php?board=16;ac...y;threadid=6617

 

Dette kan også oppklare en del misforsåelser.

 

 

Card Name - Core clock - Mem clock - Bus type - Pipelines

9800SE - 380Mhz - 680Mhz(2x340) - 128*/256 - 4

9800NP - 325MHz - 580Mhz(2x290) - 256 - 8

9800PRO - 380Mhz - 680Mhz(2x340) - 256 - 8

9800XT - 412Mhz - 730Mhz(2x365) - 256 - 8

Lenke til kommentar
kjører 277/270 og er softmodda til 8 pipelines UTEN artifacts!

 

 

 

277/270 hva mener du med det? Mener du core clock og mem clock? i såfall er det mye mindre en 9800SE AIW

 

Bare lurte litt!

:thumbdown:

 

Sapphire-kortet er veldig nedklokka originalt desverre, men ingenting RadLinker ikke kan fikse. ;)

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar
Og litt sent ute med en ekstrem gledes-post! Sapphire Radeon 9800SE Atlantis med 128bit minnebus , kjører 277/270 og er softmodda til 8 pipelines UTEN artifacts! :D

 

Brukte siste omegadriverne og det funka som snus! :D

 

Edit: Kortet ble kjøpt på komplett for 1695-! :)

Du sier du fikk 3400 i 3dmark03 etter mod. (før du editerte posten din) men det er det jeg fikk _før_ mod med mitt kort (264bit) Etter mod ble det over 5000. Så den moddinga kan ikke ha vært så mye til hjelp i 3dmark03 ivertfall...?

Vel, jeg bencha ikke FØR jeg softmodda det, så jeg tør ikke tenke på hva jeg hadde fått da. Etter å ha klokka til ca pro-hastigheter fikk jeg litt over 4000, noe jeg egentlig er fornøyd med , med tanke på at det står en XP2200 uklokka i maskinen. :)

 

Edit: Og selvfølgelig, det er ikkeno ekte pro-kort siden det bare har 128bit minnebus, og dårlig ram (3.3ns infineon), men ytelsen etter softmod og litt klokking er definitivt verdt prisen. :)

Endret av Tacritan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...