Gå til innhold

Undersøkelse: 9800SE -> 9800PRO modifikasjon!


norrick

Anbefalte innlegg

MEGET RART! Hercules AIW 9800 SE

 

Se mitt forrige innlegg.

 

La inn Omega driveren på nytt bare for å prøve å leke meg litt med driver innstillingene. Startet med sjakkbrett, men plutselig (vet ikke hva jeg gjorde) var sjakkbrett effekten borte. Har nå kjørt 3DMark03 2 ganger + 3DMark01SE + spillt endel uten en eneste grafikk feil?!

 

I tillegg har jeg overklokket kjernen til 400, mens ram'en er standard 680.

 

3DMark01se - 14358

 

3DMark03

 

Benchmark

Width 1024

Height 768

Anti-Aliasing None

Post-Processing No

Texture Filtering Optimal

Max Anisotropy 4

Vertex Shaders Optimal

Force PS 1.1 in GT2 & GT3 No

Repeat Tests Off

Fixed Framerate Off

Comment

 

3DMark Score 5652 3DMarks

GT1 - Wings of Fury 165,0 fps

GT2 - Battle of Proxycon 39,7 fps

GT3 - Troll's Lair 34,4 fps

GT4 - Mother Nature 35,1 fps

CPU Score 474 CPUMarks

CPU Test 1 51,7 fps

CPU Test 2 8,7 fps

Fill Rate (Single-Texturing) 1749,4 MTexels/s

Fill Rate (Multi-Texturing) 2735,3 MTexels/s

Vertex Shader 19,3 fps

Pixel Shader 2.0 49,9 fps

Ragtroll 25,2 fps

No sounds 38,5 fps

24 sounds 34,0 fps

60 sounds 29,5 fps

System Info

Version 3,2

CPU Info

Central Processing Unit

Manufacturer AMD

Family AMD Athlon XP

Internal Clock 1604 MHz

Internal Clock Maximum 3000 MHz

External Clock 200 MHz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har bestillt et Sapphire 9800SE, dette skal komme inn på mandag , jeg sendte på onsdag mail om at jeg bare vil ha ordren dersom det er et 256bits kort med l-formet ram. De har ikke svart meg, og pakken står som sendt allerede......

 

så kortet skal altså være "det rette" (eller får de det i retur), det jeg lurer på er om det er varmeutviklingen som gjør at det kommer artifacts, er det det?

eller fungerer ikke de restende "linjene"?

I-formet RAM?? er d ikke L-formet RAM som er 256 bit da?

 

Tror d sto L-formet --> 256 på den sida der den oversikten over modbare 9500 og 9800......

Lenke til kommentar
MEGET RART! Hercules AIW 9800 SE

 

Se mitt forrige innlegg.

 

La inn Omega driveren på nytt bare for å prøve å leke meg litt med driver innstillingene. Startet med sjakkbrett, men plutselig (vet ikke hva jeg gjorde) var sjakkbrett effekten borte. Har nå kjørt 3DMark03 2 ganger + 3DMark01SE + spillt endel uten en eneste grafikk feil?!

 

I tillegg har jeg overklokket kjernen til 400, mens ram'en er standard 680.

 

3DMark01se - 14358

 

3DMark03

 

Benchmark

Width 1024

Height 768

Anti-Aliasing None

Post-Processing No

Texture Filtering Optimal

Max Anisotropy 4

Vertex Shaders Optimal

Force PS 1.1 in GT2 & GT3 No

Repeat Tests Off

Fixed Framerate Off

Comment

 

3DMark Score 5652 3DMarks

GT1 - Wings of Fury 165,0 fps

GT2 - Battle of Proxycon 39,7 fps

GT3 - Troll's Lair 34,4 fps

GT4 - Mother Nature 35,1 fps

CPU Score 474 CPUMarks

CPU Test 1 51,7 fps

CPU Test 2 8,7 fps

Fill Rate (Single-Texturing) 1749,4 MTexels/s

Fill Rate (Multi-Texturing) 2735,3 MTexels/s

Vertex Shader 19,3 fps

Pixel Shader 2.0 49,9 fps

Ragtroll 25,2 fps

No sounds 38,5 fps

24 sounds 34,0 fps

60 sounds 29,5 fps

System Info

Version 3,2

CPU Info

Central Processing Unit

Manufacturer AMD

Family AMD Athlon XP

Internal Clock 1604 MHz

Internal Clock Maximum 3000 MHz

External Clock 200 MHz

Wow, bra det. Jeg ble litt mer nervøs når jeg så hvor mange 9800SE Hercules AIW kort som IKKE funket. Jeg har bestillt min fra mshop men de svarer ikke når jeg ringer på døren dems og nummeret til sentral bordet funker ikke. kommer bare ugyldig nummer opp. (jeg bor like ved)

Men tilbake til temaet. Håper det funker for meg!

Jeg skal nok teste ganske mye med forskjellige progs

Vil nok være lurt uansett for å være HELT sikker ;)

Lenke til kommentar

Etter enda mer testing ble nok ikke softmoddingen 100% allikevel. Når jeg startet maskinen i dag var sjakkbrett effekten tilbake?! Men etter å ha forandret frem og tilbake i driveren så forsvant sjakkbrettet.

 

Har testet noen flere spill og funnet ut at Halo fortsatt har sjakkbrett i veldig svak grad.

 

Jeg synes det virker rart at "sjakkbrettet" kan komme av seg selv over natta. Kan temperaturen på kortet ha noe å si?

 

Så konlusjonen blir vel at jeg har et moddet virker/virker litt/virker ikke 9800SE kort.

Lenke til kommentar

Kan ikke noen teste powerColor 9800SE?? prøvde å finne dette kortet på hjemmesidene deres, men ikke noe spor av det.. dvs. jeg er ikke sikker på om det er 256bit minnebus på det..

 

SÅ: er det noen som har dette kortet? er det noen som har prøvd å softmodde det?

Før inn resultatene her! kom igjen. :D

Lenke til kommentar
Har testet noen flere spill og funnet ut at Halo fortsatt har sjakkbrett i veldig svak grad.

Jeg har litt av det samme bare i litt sterkere grad. Det kommer sikkert an på hvor krevende spillet er og hvor mange av pipelinene som ikke fungerer. Hos meg så forsvinner sjakkbrettet under den 2. dragescenen i 3dmark 2001se og under bullettime i Max Payne 2. :)

Lenke til kommentar
Og dere som takler sjakkbrett og ustabile textures er de samme som klager over nvidia sin aniso? Litt ironisk dette her....  :D

Akkurat den der skjønte jeg ikke, men det er vel et halvt år siden jeg har vært på dette forumet sist så jeg antar det er de andre dere mener.

 

På den andre siden så har ingen heller sagt at de har tenkt å spille med artifaktene. Jeg har i hvertfall satt kortet tilbake til standard. :yes:

 

PS: Dette er ingen sinna post. Bare pirke-med-en-pinne-post. :D

Lenke til kommentar
Jeg har litt av det samme bare i litt sterkere grad. Det kommer sikkert an på hvor krevende spillet er og hvor mange av pipelinene som ikke fungerer. Hos meg så forsvinner sjakkbrettet under den 2. dragescenen i 3dmark 2001se og under bullettime i Max Payne 2. :)

Det har ingenting å si om 1 el. 4 av pipelinene ikke fungerer, resultatet blir det samme.

At spillet er krevende systemmessig så har det ingenting med saken å gjøre, hvilkene funksjoner spillet utnytter har derimot mye å si.

Lenke til kommentar
Etter enda mer testing ble nok ikke softmoddingen 100% allikevel. Når jeg startet maskinen i dag var sjakkbrett effekten tilbake?! Men etter å ha forandret frem og tilbake i driveren så forsvant sjakkbrettet.

 

Har testet noen flere spill og funnet ut at Halo fortsatt har sjakkbrett i veldig svak grad.

 

Jeg synes det virker rart at "sjakkbrettet" kan komme av seg selv over natta. Kan temperaturen på kortet ha noe å si?

 

Så konlusjonen blir vel at jeg har et moddet virker/virker litt/virker ikke 9800SE kort.

Du skal ikke gi opp helt enda!

Jeg fiklet selv litt rundt med driverene/klokkehastighet og jeg klarte å reprodusere dette fenomenet som du snakker om.

Jeg prøvde også å klokke ned kortet men da kom det en "sjakkbrett" lignende effekt, ikke helt sjakk men små rader på skjermen som viste feil grafikk og ikoner ble litt rare og firkantet???

Jeg avinnstallerte driverene totalt og la så inn omega sine drivere og alt var fryd og gammen igjen.

Jeg vet ikke hvorfor dette skjedde men har mistanke til at det lå "usynlige" rester av drivere inne på systemet.

Endret av norrick
Lenke til kommentar

Hei

 

Ser at 9800 aiw kan moddes til 9800pro.

 

Men har aldri sett hva som er forskjellen mellom et vanlig 9600 kort eller 9800 kort.

 

Og xt versjonen.

 

er dete samme kortet men overklokket.

 

og er det mulig å modde fra 9600xt til 9800xt som det gikk ann med nvidia geforce 4 4200 til 4600.

 

MVH

 

Marius Høyer Andersen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...