Gå til innhold

Undersøkelse: 9800SE -> 9800PRO modifikasjon!


norrick

Anbefalte innlegg

Hvor stor er suksessraten på en 9800SE AIW -> 9800PRO AIW er vel et av de mest stilte spørsmålene i grafikkortjungelen og er defor på utkikk etter andres erfaringer slik at vi kan få en viss indikasjon på hvilket merke vi bør eller ikke bør kjøpe?

 

 

Jeg er på utkikk etter:

 

 

1. Hvilket merke er kortet?

2. Hvor er det kjøpt?

3. Var modden vellykket?

 

 

Mine erfaringer:

 

 

1. Connect3d 9800SE AIW

2. databutikken.com

3. Ja, fungerte 100%, har testet med mutitexturefillratetesten til 3dMark03

 

 

Ber moderator om å gjøre denne posten sticky pga. dette er et spørsmål som går om igjen og svarene her kan brukes som en liten database.

Endret av norrick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hercules 9800se AIW

2. Komplett.no

3. Det fungerte problemfritt

 

Jeg foreslår å utvide posten til å gjelde alle 9800se kort, ikke bare AIW. Det virker som alle 9800se AIW kortene er nedskalerte pro kort, er litt usikker på sapphire da, mens vanlige 9800se kort er mer lotto hva man får. Lurer på om sapphire er det dårlige kjøpet her også.

 

mvh

 

stigk

Lenke til kommentar
er det bedre å forsøke å softmodde et AIW kort altså?

Det er det jeg prøver å finne ut av med denne undersøkelsen!

Et 9800SE AIW har en liten fordel når det gjelder modding, den har garantert 256bits minnebuss (pr. idag) som kreves for en vellykket mod (produsentene har nok blitt obs. på dette så det kan godt hende at referansedesignet blir forandret slik som det ble gjort med 9500 serien).

Vanlige 9800SE kort leveres både med 128 og 256bits minnebuss, et eksempel på et slikt produkt er Sapphire 9800SE som fåes i begge versjoner.

 

Det betyr ikke at du garantert et 9800SE AIW@9800PRO AIW av den grunn men sjangsene er større med et AIW kort og det skader heller ikke at man får med TV-tuner og fjernkontroll for 200 kr.

Lenke til kommentar

1. Hercules 9800SE AIW.

2. www.mshop.no

3. Omega Drivere enablet alle 8 pipelines.

Ingen artifacts raportert i programmet som tester dette i Omega. Ingen heller å se i NFSHP2 eller demoen til NFSU. Men får tre loddrette striper med sorte firkanter i 3Dmark03 og Quake. Har ikke noen andre spill å teste i. Lurer på om det er noen forskjell i OpenGL og Direct3D? Noen som vet noe om det ??

Noen som har sett screenshots av spill med artifacts, er litt nyskjerig på hvor galt dette kan være.

Har valgt å ikke klokke opp Mhz'en pga. temperatur.

Endret av EinarB
Lenke til kommentar

1. Hercules 9800SE AIW

2. Komplett.no

3. NEI :gretten: Så helt fin ut i 2D-modus, men med en gang et 3D-spill ble startet, kom sjakkbrettet, de oppspiste bokstavene, flimringen osv.

 

Forhåpentligvis får jeg solgt kortet videre uten noe stort tap - får bare argumentere med at man får en TV-mottaker der man slipper NRK-lisensen!

 

EDIT: Ser ut som at jeg er ulykkesfuglen her, ja... Fant også ut idag på den harde måten at GPU-kjøleren VGA Silencer IKKE er kompatibel med AIW-kort - et lite stykke aluminium kolliderer med TV-tuneren...

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar

Jeg har bestillt et Sapphire 9800SE, dette skal komme inn på mandag , jeg sendte på onsdag mail om at jeg bare vil ha ordren dersom det er et 256bits kort med l-formet ram. De har ikke svart meg, og pakken står som sendt allerede......

 

så kortet skal altså være "det rette" (eller får de det i retur), det jeg lurer på er om det er varmeutviklingen som gjør at det kommer artifacts, er det det?

eller fungerer ikke de restende "linjene"?

Lenke til kommentar
1. Hercules 9800SE AIW

2. Komplett.no

3. NEI :gretten: Så helt fin ut i 2D-modus, men med en gang et 3D-spill ble startet, kom sjakkbrettet, de oppspiste bokstavene, flimringen osv.

 

Forhåpentligvis får jeg solgt kortet videre uten noe stort tap - får bare argumentere med at man får en TV-mottaker der man slipper NRK-lisensen!

 

EDIT: Ser ut som at jeg er ulykkesfuglen her, ja... Fant også ut idag på den harde måten at GPU-kjøleren VGA Silencer IKKE er kompatibel med AIW-kort - et lite stykke aluminium kolliderer med TV-tuneren...

1. Hva softmoddet du med?

2. Prøvde du flere programmer?

3. Er det noe forskjell på disse mon tro?

Lenke til kommentar

Hercules AIW 9800SE fra Komplett.

 

Sjakkbrett ved softmodding (Omega 3.9), desverre. Kjørte 3DMark03 og fikk 5300 med standard innstillinger.

 

3800 poeng i 3DMark uten softmodding, men noe oc.

 

Kjøpte også et Sapphire 9800SE fra Komplett, men sendte det i retur pga. at det hadde 128 bits buss. Med dette kortet fikk jeg 2800 poeng i 3DMark03.

Endret av TRB
Lenke til kommentar

Til trådstarter: Du kunne kanskje tatt med litt mer spesifikke punkter så du faktisk fikk bekreftet at de kortene som er omtalt faktisk har 256bit minnebuss, og at 8 pipelines virkelig er i bruk. Min erfaring sier at det sitter ennå mange 9500 eiere rundt omkring og tror de har fått 9700 kort, selv om kortene er 128bit... Det er ikke alltid så lett å vite om modden har funket, og ofte kan man lure seg selv til å tro det gikk, muligens også for å rettferdiggjøre kjøpet...

Lenke til kommentar
Til trådstarter: Du kunne kanskje tatt med litt mer spesifikke punkter så du faktisk fikk bekreftet at de kortene som er omtalt faktisk har 256bit minnebuss, og at 8 pipelines virkelig er i bruk. Min erfaring sier at det sitter ennå mange 9500 eiere rundt omkring og tror de har fått 9700 kort, selv om kortene er 128bit... Det er ikke alltid så lett å vite om modden har funket, og ofte kan man lure seg selv til å tro det gikk, muligens også for å rettferdiggjøre kjøpet...

3. Ja, fungerte 100%, har testet med mutitexturefillratetesten til 3dMark03

 

Denne testen kan med 100% sikkerhet avgjøre om du har en vellykket mod.

Er modden vellykket så skal scoren ligge langt over 2000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...