Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stasjonsvogn. til under 80k, blir pappa sommeren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har eid gammel premium bil før, så vet hva jeg går til der. 

 

Luftsystemer av alle typer holder jeg meg unna. Er i utgangspunktet skeptisk til diesel, og alt utenom sugemotor på så gamle biler. Men den rødgrønne regjeringen gjorde jo sitt til at alt ble diesel rundt den tiden her. Som er en uting, men det er jo ikke så mye å få gjort noe med.

 

Honda skal jeg sjekke, japsene tror jo den er premium iflg. prisene, så skal titte på det.

 

Noens om har fått med seg om Benz W211 ruster like jævlig som W210?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har eid gammel premium bil før, så vet hva jeg går til der. 

 

Luftsystemer av alle typer holder jeg meg unna. Er i utgangspunktet skeptisk til diesel, og alt utenom sugemotor på så gamle biler. Men den rødgrønne regjeringen gjorde jo sitt til at alt ble diesel rundt den tiden her. Som er en uting, men det er jo ikke så mye å få gjort noe med.

 

Honda skal jeg sjekke, japsene tror jo den er premium iflg. prisene, så skal titte på det.

 

Noens om har fått med seg om Benz W211 ruster like jævlig som W210?

Har en 2006 modell w211. Ser ikke tegn til rust enda, men ble veldig godt holdt av første eier. Hjelper også på at mye av panelene på bilen er aluminium.

Lenke til kommentar

Jeg har eid gammel premium bil før, så vet hva jeg går til der. 

 

Luftsystemer av alle typer holder jeg meg unna. Er i utgangspunktet skeptisk til diesel, og alt utenom sugemotor på så gamle biler. Men den rødgrønne regjeringen gjorde jo sitt til at alt ble diesel rundt den tiden her. Som er en uting, men det er jo ikke så mye å få gjort noe med.

 

Honda skal jeg sjekke, japsene tror jo den er premium iflg. prisene, så skal titte på det.

 

Noens om har fått med seg om Benz W211 ruster like jævlig som W210?

211, både S211 og W211 ruster vesentlig mindre enn både S210 og W210.

For din del er det vel S211 som ville vært aktuell siden du skal ha stasjonsvogn.

 

Du vil holde deg unna luftfjæring forstår jeg, da kan du avskrive S211 med en gang siden de har luftfjæring bak som standard.

Luftfjæring rundt hele er ekstrautstyr og heter Airmatic.

 

Det har skjedd mange endringer på 211 gjennom produksjonen, allerede fra 2004/2005 en gang ble det gjort en bedre jobb for å beskytte mot rust.

Lenke til kommentar

Jeg har eid gammel premium bil før, så vet hva jeg går til der. 

 

Luftsystemer av alle typer holder jeg meg unna. Er i utgangspunktet skeptisk til diesel, og alt utenom sugemotor på så gamle biler. Men den rødgrønne regjeringen gjorde jo sitt til at alt ble diesel rundt den tiden her. Som er en uting, men det er jo ikke så mye å få gjort noe med.

 

Honda skal jeg sjekke, japsene tror jo den er premium iflg. prisene, så skal titte på det.

 

Noens om har fått med seg om Benz W211 ruster like jævlig som W210?

Det lokale klimaet påvirker. Den ruster raskere i Bergen ved mye bruk enn i Karasjok eller på Røros. Fukt/salt

Lenke til kommentar

Diesel ville jeg holdt meg langt unna. Både pga fremtidige restriksjoner på bruk (spesielt i Oslo) og potensielt svært høye verkstedregninger.

 

Er også enkelte bensinbiler man bør holde seg langt unna pga store problemer med oljeforbruk osv, bl.a Toyota Avensis 1,8...

 

Ville sett på Subaru Legacy 2004 og nyere. (må opp i 05/06 mod for å få ESP) Det er ikke av bilene med størst plass, men er kjent for svært god driftssikkerhet og fremkommelighet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...