Gå til innhold

KONKURRANSE: Vinn skjermkort og hovedkort i toppsjiktet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
 

Og på MSIs egen side er faktisk den oppgitte stillemodusen angitt for å være to av alternativene (altså en varierende frekvens).

 

 

MSI sin internasjonale hjemmeside oppgir to tall for kortet deres i "Silent mode", der den ene er "base core clock" og den andre er "boost". Bare "boost" sin klokkefrekvens er et svaralternativ ("base" er 1 mhz unna. Avrundingsfeil? Lurealternativ?). Jeg ville i utgangspunktet tenkt det er mest logisk å spørre etter base klokkefrekvens.

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

Jeg synes at dere burde gi alle som har svart på konkurransen før dere rettet på spørsmålet mulighet til å besvare på nytt.

 

Neste gang burde dere tenke litt nøyere igjennom formulering og svar før dere legger ut konkurransen.. Når det er sagt så er jeg spent på unnskyldningen deres :)

Lenke til kommentar

 

 

Litt dumt at dere ikke spesifiserte hvilken klokkehastighet dere var ute etter. Det er jo forskjell på boost clock og base clock :) Mitt svar er basert på base clock! (Y)

Selv om vi nå som sagt har presisert det veldig, så er vi ikke nødvendigvis enig i at det var så uklart formulert i utgangspunktet. Dette kommer vi tilbake til tirsdag :-)

 

 

 

Tull. Slik dere hadde satt opp spørsmålet tidligere, og som flere her nå har påpekt, var to av svaralternativene korrekte. Etter at dere nå har endret på teksten i oppgaven, er det så vidt jeg kan se kun ett svaralternativ som er riktig.

 

Jeg hadde heldigvis ikke svart på det spørsmålet ennå, fordi det var umulig å vite hvilket av de to korrekte svaralternativene dere av en eller annen grunn hadde fått for dere at var det eneste korrekte. Men jeg kommer til å svare på det nå.

 

Det skal bli interessant å se hva slags bortforklaring dere kommer med på tirsdag.

 

Tror nok det er på sin plass at dere heller kommer med en beklagelse i dette tilfellet, ikke en eller annen tvilsom bortforklaring, pluss at de som i følge gamer.no avga "feil" svar som følge av den opprinnelige feilen i oppgaven, bør få være med i trekningen.

Kunne ikke vært mer enig. Det er bra at de faktisk tok seg på tak og endret spørsmålet, men den kommentaren om de ikke nødvendigvis var enig, den kunne de spart seg. Det er bare trist når folk ikke klarer å innrømme sine feil.

Lenke til kommentar

[quote name="Juke" post="23133922"

Kunne ikke vært mer enig. Det er bra at de faktisk tok seg på tak og endret spørsmålet, men den kommentaren om de ikke nødvendigvis var enig, den kunne de spart seg. Det er bare trist når folk ikke klarer å innrømme sine feil.

 

Det opprinnelige spørsmålet krevde at folk brukte hodet, og det er selvfølgelig litt mye forlangt. Bare ett alternativ kunne vært riktig! (en kommentar lenger opp forklarer hvorfor)

Lenke til kommentar

Det var uklart. Det er mange som har svart feil nå som dere i ettertid har spesifisert spørsmålet til ett riktig svar når det var to riktige. Veldig tvilsom konkurranse og absolutt klandreverdig gjennomføring. Håper dere tar til dere det, for dette var rett og slett å lure mange i stry og det er kritikk dere burde ta til dere.

 

Når det er sagt så er dere flinke i det store og det hele :-) Leser daglig her og er godt fornøyd.

Lenke til kommentar

[quote name="Juke" post="23133922"

Kunne ikke vært mer enig. Det er bra at de faktisk tok seg på tak og endret spørsmålet, men den kommentaren om de ikke nødvendigvis var enig, den kunne de spart seg. Det er bare trist når folk ikke klarer å innrømme sine feil.

 

Det opprinnelige spørsmålet krevde at folk brukte hodet, og det er selvfølgelig litt mye forlangt. Bare ett alternativ kunne vært riktig! (en kommentar lenger opp forklarer hvorfor)

 

Det opprinnelige spørsmålet hadde to mulige korrekte svar, og det tredje alternativet var 1 Mhz av målet, noe som like gjerne kunne ha vært en skrivefeil. De spesifiserte ikke engang om de var ute etter base clock eller boost clock, og dermed kunne to av svarene være riktig. Og da teller vi ikke svaret som kunne være en skrivefeil, som - om det faktisk var - ville vært korrekt svar nummer tre). Fortell meg hva jeg gikk glipp av?

 

Spørsmålet var unøyaktig nok til å dra til seg en haug med komentarer fra forvirrede mennesker som faktisk gikk ut og gjorde research før de svarte. Kansje du burde holde kjeft og gjøre litt research selv før du anklager andre for ikke å bruke hodet.

Lenke til kommentar

Alle som følte de svarte feil før vi endret formuleringen litt kan delta på nytt, men må da oppgi en annen e-postadresse. Vi forlenger forøvrig svarfristen noen dager, til fredag 18. mars klokken 12:00 :-)

Endret av TST
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...