Gå til innhold

Anundsen og Frp "Foreslår at politiet kan hacke folks datamaskin"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Politiet er i min formening hovedsaklig en positiv organisasjon for Norge, og definitivt en vi ikke kunnne være foruten, i motsetning til for eksempel politikereliten og partiene som vi fint kunne klart oss uten.

 

Politiet i Norge har en sunn stamme, men det råtner på toppene.

 

 

Ja, det er jo fordi toppen er politisk.

 

Samme vil skje når de endrer forsvaret fra folkets forsvar til politikernes forsvar. Da blir militæret en politisk organisasjon, noe det forsåvidt allerede er i ferd med å bli. Det er jo fordi forsvaret topp delvis er blitt gjort politisk. Det gjelder ikke Kongen, som ikke har politiske motiv. Og i prinsipp gjelder det heller ikke generaler og andre ranker under, som egentlig er ment å være lojal til ranken over og ingen andre. Slik fungerer det ikke i praksis.

 

Forholdet mellom politikk og forsvarsledelsen er blitt for nært.

Lenke til kommentar

"Amerikansk toppuniversitet tildeler norsk høyesterett ærespris for dommen i Ulrik Imtiaz Rolfsen-saken."

 

Heldigvis har vi fortsatt et rettsystem som hjelper oss å beholde grunnleggende rettigheter. 

 

Det er ikke "snik-islamisering" som er den største trusselen mot vestlige verdier, men justisdepartementet med Anundsen i spissen, og de med størst fremmedfrykt. Nå må vi vokte om personvern, pressefrihet, ytringsfrihet og religionsfrihet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"Amerikansk toppuniversitet tildeler norsk høyesterett ærespris for dommen i Ulrik Imtiaz Rolfsen-saken."

 

Heldigvis har vi fortsatt et rettsystem som hjelper oss å beholde grunnleggende rettigheter. 

 

Det er ikke "snik-islamisering" som er den største trusselen mot vestlige verdier, men justisdepartementet med Anundsen i spissen, og de med størst fremmedfrykt. Nå må vi vokte om personvern, pressefrihet, ytringsfrihet og religionsfrihet.

 

Dette har du selvsagt rett i. Men det er vel nettop derfor politiet ønsker å gå utenom domstolene og bare overvåke hvem de vil.

Lenke til kommentar

Men du har hørt om de folka. Det ble avisskriverier, rettssaker og greier. Det er forskjellen.

Av naturlige årsaker nevnte jeg ingen av de som politiet har drept, der de har klart å holde lokk på saken.

 

Ellers bare observere at jeg mistenker deg for å basere dine uttalelser på situasjoner i USA der "det ble avisskriverier, rettssaker og greier" uten at noen politimenn ble straffet?

 

Hvordan du kan få dette til å bli en forskjell fremstår noe forunderlig.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

Men du har hørt om de folka. Det ble avisskriverier, rettssaker og greier. Det er forskjellen.

Av naturlige årsaker nevnte jeg ingen av de som politiet har drept, der de har klart å holde lokk på saken.

 

Ellers bare observere at jeg mistenker deg for å basere dine uttalelser på situasjoner i USA der "det ble avisskriverier, rettssaker og greier" uten at noen politimenn ble straffet?

 

Hvordan du kan få dette til å bli en forskjell fremstår noe forunderlig.

 

Det er faktisk et jævlig godt poeng. En slags russels teapot for politivold...

Lenke til kommentar

 

 

Vi lever i ett samfunn basert på voldstrusler fra politikerne mot folket. ;)

 

Det er bedre enn å leve i et samfunn basert på voldstrusler fra alle.

 

Det er også bedre enn å leve i NordKorea, men det er vel neppe det eneste alternativet.

 

Det beste alternativet er en sterk demokratisk stat med voldsmonopol som skaper ro, orden og forutsigbarhet. Et statsløst samfunn er ikke bare urealistisk, men å gå i den retningen innebærer et mer brutalt samfunn med mer vold og mindre respekt for menneskers rettigheter.

Lenke til kommentar

 

"Amerikansk toppuniversitet tildeler norsk høyesterett ærespris for dommen i Ulrik Imtiaz Rolfsen-saken."

 

Heldigvis har vi fortsatt et rettsystem som hjelper oss å beholde grunnleggende rettigheter. 

 

Det er ikke "snik-islamisering" som er den største trusselen mot vestlige verdier, men justisdepartementet med Anundsen i spissen, og de med størst fremmedfrykt. Nå må vi vokte om personvern, pressefrihet, ytringsfrihet og religionsfrihet.

 

Dette har du selvsagt rett i. Men det er vel nettop derfor politiet ønsker å gå utenom domstolene og bare overvåke hvem de vil.

 

Gjør de?

Lenke til kommentar

 

Det blir tross alt mye enklere på den måten. Bare se på USA, der dreper politiet hvem de vil uten reaksjoner.

Som i Norge:

 

Tonny Askevold

Eugene Ejike Obioras

Tómasz Wacko

Robert Michael Aconcha-Kohn

...

 

Dette er dårlige eksempler.

 

Askevold-saken er snart 30 år gammel, og ikke utført i tjeneste.

 

Obiora-saken var et resultat av at vedkommende var voldelig og måtte tas kontroll over. Alternativet var at noen andre ble skadet. Politibetjentene brukte godkjente arrestasjonsteknikker og kunne derfor ikke klandres. Etter Obiora-saken ble politiets arrestasjonsteknikker forandret for å hindre flere slike dødsfall.

 

Wacko-saken var også et resultat av Wacko selv og hans handlinger. Han var sterkt ruset, og så voldsom at det måtte flere voksne menn til for å få ham under kontroll. Det var altså et resultat av nødverge.

 

Aconcha-Kohn saken var et uhell som følge av at det ble plassert en hette foran ansiktet hans for å hindre ham fra å spytte. Før politiet fikk kontroll på ham hadde han vært særdeles utagerende og voldelig, og han var også psykisk syk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Amerikansk politi har en lignende liste med forklaringer på hvorfor det var rett å ta livet av folk, sak for sak.

Javel, men det er jo ikke relevant for faktaopplysningene jeg gir deg her. Du klarer jo ikke å komme med motargumenter, så det viser hvor elendige argumenter du hadde i utgangspunktet. Som jeg altså viste med mine kommentarer til eksemplene dine.

 

I ditt drømmesamfunn vil jo alle kunne drepe alle uten konsekvenser, så her er du egentlig bare dobbeltmoralsk.

Lenke til kommentar

 

 

Amerikansk politi har en lignende liste med forklaringer på hvorfor det var rett å ta livet av folk, sak for sak.

Javel, men det er jo ikke relevant for faktaopplysningene jeg gir deg her. Du klarer jo ikke å komme med motargumenter, så det viser hvor elendige argumenter du hadde i utgangspunktet. Som jeg altså viste med mine kommentarer til eksemplene dine.
Desverre er dine kommentarer ikke relevant til Shruggies opprinnelige lille avstikker.

 

Og avstikkeren er ikke spesielt relevant til tråden tema.

 

 

I ditt drømmesamfunn vil jo alle kunne drepe alle uten konsekvenser, så her er du egentlig bare dobbeltmoralsk.

Så fin en stråmann du har klart å lage, du er jammen flink. ;)
Lenke til kommentar

 

 

 

Vi lever i ett samfunn basert på voldstrusler fra politikerne mot folket. ;)

 

Det er bedre enn å leve i et samfunn basert på voldstrusler fra alle.

 

Det er også bedre enn å leve i NordKorea, men det er vel neppe det eneste alternativet.

 

Det beste alternativet er en sterk demokratisk stat med voldsmonopol som skaper ro, orden og forutsigbarhet. Et statsløst samfunn er ikke bare urealistisk, men å gå i den retningen innebærer et mer brutalt samfunn med mer vold og mindre respekt for menneskers rettigheter.

 

 

Ingen burde ha monopol på vold, sivile burde også ha anledning til å beskytte seg selv og sine ting, man rekker ikke ringe politiet hvis noen prøver slå ned døra.

 

Men at man trenger Politi er for meg en selvfølge, men da burde også borgere kunne kreve best mulig politibetjenter samt få lov til å være kritiske til feil dem gjør i etaten uten at politiet skal prøve bortforklare alt, samt vi må ha en bedre enhet en SEFO til å se over feil politiet gjør i tjeneste.

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...