Gå til innhold

Sverige og Norge blant landene i Europa som tar imot flest asylsøkere


Er dette folkets vilje?  

37 stemmer

  1. 1. Hvis det var avstemning i 2014 som hadde spurt om Norge skulle ta imot 30.000 innvandrere i 2015, hva hadde du svart da?

    • Jeg hadde stemt for
    • Jeg hadde stemt imot
  2. 2. Er det folket i Norge som har stemt for at vi skal gjøre en slik dramatisk endring i landet Norge?



Anbefalte innlegg

http://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/7203832/3-04032016-AP-EN.pdf/790eba01-381c-4163-bcd2-a54959b99ed6

 

Ifølge Eurostat tok lille Sverige i 2015 imot 156.000 førstegangs asylsøkere. Norge tok imot 30470, opp fra året før, fra 10910.

 

De fleste flyktningene kommer fra USA sine krigsområder og geopolitiske soner i midt-østen. Hovedsaklig Afghanistan, Iraq og Syria.

 

 

156.000 er en tidel av 1.56 million, og Sverige har rundt 9 million innbyggere, hvor mange allerede er innvandrere. Det vil si at 156.000 untgjør rundt 1.75 prosent av Sveriges befolkning, og at dette vil øke det totale antallet innvandrere i forhold til Svensker betraktelig, avhengig av hvor mange som allerede ikke er faktiske Svensker, men innvandrere eller generasjonsinnvandrere.

 

Om ting fortsetter sik vil Svensker bli en minoritet i landet Sverige, noe som er en dramatisk endring av landet. Er det folket i Sverige som har gjort at det har blitt slik? Er dette folkestyrt? Er det folkets vilje?

 

Vil det samme skje i Norge? Har vi overhode noe demokratisk innflytelse her? Eller blir folket totalt overkjørt av politikerveldet?

 

 

Sverige sine 156.000 er tredje mest i Europa etter Ungarn og Tyskland, med henholdsvis 174 og 421 tusen, økning fra 42 og 171 tusen i 2014. 155% økning i Tyskland og 383% økning i Ungarn. 179% økning i Norge og 108% i Sverige.

 

Har folket i Europa valgt dette? Er det folkets valg at vi skal ta inn disse innvandrerne? Er det folket som har valgt at deres Europeiske land skal skape og delta i situasjonen som har skapt denne innvandringen? Nemlig Europeisk deltagelse i krigene i Afghanistan, Iraq, Libya, Syria og andre. Har folket valgt det eller var det politikerveldet som dikterte at det skjedde?

 

Hva sier du? Hvis du kan stemme i valg idag og valget er innvandring i 2017 og videre og stemmen enten er "ja" eller "nei" til videre innvandring. Hva hadde du stemt da?

 

Isåfall, hvis du hadde stemt ja. Hvor mye innvandring og hvilken type innvandring? Det må isåfall bli et eget valg i neste valgomgang. Det finnes en hel rekke syn på dette, og jeg tviler på det rådende synet vil være å ta imot haugevis av krigsskadde fattige mennesker fra en helt annen kultur enn vår egen.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ca 20% av verdens befolkning er hvite.

Om noen tiår har jeg lest at dette faller til ca 10%.

 

Kort fortalt så er hvite mennesker en minoritet og de har ikke så mye de skulle ha sagt.

 

 

Om du er hvit kan det være lurt å få barn med en asiat (60% av verdens befolkning er asiater), da slipper barna å tilhøre en sårbar minoritet.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Kort fortalt så er hvite mennesker en minoritet og de har ikke så mye de skulle ha sagt.

 

Og om de sier noe så får de bare beskjed om å holde kjeft, rasisme, white privilege osv.

Greit at white privilege var en ting i vesten for 50 år siden, men i dagens samfunn er man nesten mindreverdig om man er en hvit mann.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ca 20% av verdens befolkning er hvite.

 

Om noen tiår har jeg lest at dette faller til ca 10%.

 

Kort fortalt så er hvite mennesker en minoritet og de har ikke så mye de skulle ha sagt.

 

Om noen hundre år er det 0% hvis utviklingen fortsetter. Gradvis utryddelse i den politiske korrekthetens navn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg er overbevist over at ytterst få i Europa ønsker at utviklingen skal fortsette i den retningen det går nå.

Hver eneste asylsøker som kommer over grensen til Europa vil bidra til å trekker Europa økonomisk nedover, og i en periode som vi er i nå med økte skatter og avgifter i hele Europa i takt med en voksende dollarkurs så er asylinvasjonen nok ett dytt nedover bakken vi allerede sklir på

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hel enig Valkyria. Vi har nok av problemer å løse i egne samfunn. Vi trenger ikke påta oss flere problemer.

 

Selvsagt synes jeg da at vi burde unngåttå være med på å skape slike situasjoner. Innvandringen er jo et resultat av USA sin utenrikspolitikk fra midt østen. De fleste kommer fra USA sine konflikter som NATO land har støttet.

 

Jeg ser godt at vi endrer Europeisk utenrikspolitikk totalt og endrer hele strukturen for u-hjelp. Verden har en unik og historisk mulighet til å ordne forhold for alle mennesker på kloden. Da må vi endre vår utenrikspolitikk i det formål, og må fortsette å hjelpe andre som vil ha hjelp og som følger menneskerett og demokratiske prinsipper og er villige til å adoptere noen eller mange Europeisk verdier gjennom traktater. Hovedsaklig menneskerett.

 

Hadde ikke krigen i Iraq skjedd, hadde vi idag ikke hatt denne situasjonen i Syria.

Lenke til kommentar

Ca 20% av verdens befolkning er hvite.

 

Om noen tiår har jeg lest at dette faller til ca 10%.

 

Kort fortalt så er hvite mennesker en minoritet og de har ikke så mye de skulle ha sagt.

Om du er hvit kan det være lurt å få barn med en asiat (60% av verdens befolkning er asiater), da slipper barna å tilhøre en sårbar minoritet.

 

Gjør man det ikke allerede idag? Ganske mange etniske norske som henter dame fra Thailand. Hvorfor akkurat Thailand og ikke  etniske norske kvinner?

Lenke til kommentar

Gjør man det ikke allerede idag? Ganske mange etniske norske som henter dame fra Thailand. Hvorfor akkurat Thailand og ikke  etniske norske kvinner?

 

 

I en annen interessant tråd var det en debattant som pekte til en undersøkelse om hvilke rasepreferanser menn og kvinner har i forhold til partnere. Svart, hvit, latino, asiatisk osv. Alle mennen hadde Asiatiske damer som sin etniske førstepreferanse, selv foran sin egen etnisitet.

 

Forklaringen kan vel ligge litt i det, og statusen til samfunnet Thailand som gjør det enkelt for norske halvrike menn å finne seg koner i Thailand. Det er vinn-vinn for begge parter det faktisk.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare snakk om gamle gubber som foretrekker Thaikoner.

I land hvor man har stor andel japanske, koreanske og kinesiske innbyggere (USA og Canada hovedsakelig) er det veldig vanlig å finne hvit mann med asiatisk dame. Kombinasjonen hvit mann, asiatisk dame er forrøvrig den mest vanlige på verdensbasis også. 

Lenke til kommentar

 

Ca 20% av verdens befolkning er hvite.

 

Om noen tiår har jeg lest at dette faller til ca 10%.

 

Kort fortalt så er hvite mennesker en minoritet og de har ikke så mye de skulle ha sagt.

Om du er hvit kan det være lurt å få barn med en asiat (60% av verdens befolkning er asiater), da slipper barna å tilhøre en sårbar minoritet.

 

Gjør man det ikke allerede idag? Ganske mange etniske norske som henter dame fra Thailand. Hvorfor akkurat Thailand og ikke  etniske norske kvinner?

 

Fordi det er middelaldrene menn som har problemer å få seg etnisk norsk dame, så velger de den enkle veien med å finne en Thailander (gulldigger).

Lenke til kommentar

KarlRoger. jeg er enig i det, dog er jeg uenig at hudfarge ikke spiller en rolle. Som jeg har uttalt tidligere tror jeg "rasisme" dessverre er naturlig.

 

Folk trekker til det som er mest likt seg selv. Så selv om disse folkene hadde klart å integrere seg er det fortsatt en sårbar minoritet i et land hvor alle andre har et annet utseende og en annen kultur. Hvis du påstår hvordan folk ser ut er irrelevant vil jeg si du har et urealistisk syn på verden.

 

Folk blir diskriminert for det meste her i verden på mange forskjellige bakgrunner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste etnisk norske damer er bare opptatt av å være evige fjortiser. Har stor forståelse for at noen tar den enkle utveien og kjøper seg en Thai. Vil alikevel anbefale å se mot Øst-Europa. Og ikke bruk dating services - bare dra dit. Eller bruk en skikkelig nettside som f.eks OKCupid.

 

nå er det vel en missoppfatning at man "kjøper seg thai". de fleste treffer bare ei, akkuratt som å treffe ei i norge, det er bare det at hvite menn er populære blandt damene der pga størrelsen på lommeboka. En arbeiderklassegutt fra grorud får like stor oppmerksomhet i thailand som en ferrari-kjørende vestkantblei fra montebello får fra damer overalt i norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...