Gå til innhold

Tegne abo hos Telia DK som nordmann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telia i Danmark har faktisk opptil 100 GB for dem som trenger det.

 

19cV3zZ.png

 

Det frister veldig, men da kan du neppe få med deg nummeret. Du vil vel gjerne beholde ditt norske nummer?

 

Det mangler ikke store datakvoter i Norge.

Netcom har SIM-kort med 200 GB.

Men disse kan av en eller annen grunn ikke ringe. De er for nettbrett og router, hjemme, i båten, på hytta osv.

https://nettbutikk.telia.no/4G-bredband

 

Mitt råd er å kjøpe ny smarttelefon med dual-SIM.

Sett inn et billig SIM-kort til å ringe med, og et annet SIM-kort som bare har stor datakvote.

Konfigurer telefonen så den bare bruker data fra det andre SIM-kortet.

 

En fullstendig unødvendig nødløsning bare fordi Telia og Telenor ikke greier å gi oss alt i samme kort.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det må vel gå an å slippe? Hva med utlendinger / flyktinger?

De holder seg på kontaktkort eller forhandsbetaling.

Mobilabbenoment er å anse som kreditt så man gir ikke ut uten å vite hvem som betaler så det går ann å følge opp. Det gjøres også kredittsjekker om jeg ikke husker feil.

 

Jeg er usikker på hvorfor Telia i Danmark krever CRP, men Telia i Sverige ikke krever svensk personnummer?

Lenke til kommentar

Sitat fra www.norden.org.

 

SVERIGE:

 

Dersom du ikke er folkeregistrert i Sverige, kan det være vanskelig å tegne abonnement hos et teleselskap.

Ta likevel kontakt med den leverandøren du ønsker å tegne et abonnement med, for å høre hvilke alternativer de har for kunder som ikke er folkeregistrert i Sverige.

Dersom du ikke har vært folkeregistrert i Sverige i en lengre periode, vil mange selskaper kreve at du fremviser lønnsslipper eller lignende som dokumentasjon på at du har en inntekt. I noen tilfeller krever leverandøren at du innbetaler et forskudd.

I forbindelse med mobiltelefoni er det mulig å kjøpe et kontantkort hvor du betaler for forbruket på forhånd. Det er ikke nødvendig å ha et svensk personnummer for å kjøpe et kontantkort.

 

DANMARK:

 

Du må være folkeregistrert i Danmark dersom du ønsker å opprette et mobiltelefonabonnement.

Dersom du ønsker et dansk mobiltelefonnummer uten å bli folkeregistrert, kan du benytte deg av kontantkort som kan kjøpes i kiosker og på bensinstasjoner.

Endret av Øystein H
Lenke til kommentar

For en genial liten workaround. Lurer på om teliaSonera tenkte over dette da de innførte fri bruk i Norden(+-).

Mobilt bredbånd fra telia.dk frister enda mer, dette er jo nesten jevngodt med "fri bruk" for DKR 399 pr mnd.

 

Knuser jo de norske tilbudene på pris og datamengde :dribble: Har i dag 100gb for 599kr som familien på 5 deler på :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tok en tur innom en telia butikk i Fredrikshavn i dag med stort håp. (Ikke derfor jeg er i Danmark) Jeg sa i korte trekk at jeg var nordmann og ønsket å tegne et mobilt bredbånds abbonoment hos dem. Da fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig... :nei:

Viste han derretter dette:

 

https://www.telia.dk/privat/underholdning/roamlikehome/roam-like-home-norden/

 

Her står det iallfall at svensker kan opprette dansk Telia abonnement.

 

Han ringte så noen folk, men endte med at det eneste de kunne tilbe meg var noen prepaid datakort som ikke kunne måle seg med de norske prisene engang. Måtte tydeligvis ha dansk personnummer tross det som står under Q&A på den sida, grunnet betalingsgreier.

R.I.P :closedeyes:

Next step blir å skaffe dansk personnummer. Eller kanskje det hadde vært litt lettere å finne en betalingsetode som ikke krever personnummer, forså å høre om de godtar den.

Endret av karlico
Lenke til kommentar

Eit kontantabonnement er framleis eit abonnement. Så då har vel danske Telia sitt på det tørre likevel?

Nei, prepaid er ikke et abbenoment.

 

Definisjonen: Ordning for å motta et produkt regelmessig hvor betaling ofte blir gjort per periode og ikke per leveranse. Vanlig måte å betale for aviser på.

Lenke til kommentar

Hvorfor kan man ikke få det samme abonnementet, bare at man forskyver betalingen en måned tidligere?

De som vil forhåndsbetale får jo ikke de store datakvotene. Men hvorfor?

 

Da slipper man å avvise folk uten kredittverdighet eller personnummer.

 

Jeg for min del kunne betalt et helt år på forskudd for å få dansk Telia-abonnement, så de trenger ikke å være redd bare fordi jeg ikke har dansk personnummer.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

 

Eit kontantabonnement er framleis eit abonnement. Så då har vel danske Telia sitt på det tørre likevel?

Nei, prepaid er ikke et abbenoment.

 

Definisjonen: Ordning for å motta et produkt regelmessig hvor betaling ofte blir gjort per periode og ikke per leveranse. Vanlig måte å betale for aviser på.

 

Skulle ein ta dette bokstaveleg er eit fakturabasert abonnement utan månadsavgift heller ikkje eit abonnement.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...