Gå til innhold

Så mye koster Tesla Model X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Meg vurderer en slik. Men avventer til jeg får løsning for å ta med skiutstyr til hele familien.

 

Ja her har tesla "driti" på draget, de dørene ødelegger for det meste for å ha en slik bil i Norge. Håper de lager en tilsvarende med normale dører. 

 

 

De har sagt at ski har plass under selve bagasjerommet, så dette er tenkt på allerede. Om det er praktisk nok for de fleste, er riktignok en sak i seg selv, men blir litt dumt å slakte løsningen før man har sett og forsøkt i praksis, imho. ;-) Uansett, tøfft at de tør prøve seg på noe så uortodoks på en i utgangspunktet praktisk bil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

De har sagt at ski har plass under selve bagasjerommet, så dette er tenkt på allerede. Om det er praktisk nok for de fleste, er riktignok en sak i seg selv, men blir litt dumt å slakte løsningen før man har sett og forsøkt i praksis, imho. ;-) Uansett, tøfft at de tør prøve seg på noe så uortodoks på en i utgangspunktet praktisk bil.

 

 

Nå har disse jo blitt testet i Usa og flere melder om våte biler, så slakten er nok fortjent enn så lenge. Det er uansett utrolig upraktisk på en slik bil. Nei jeg er glad min model s har normale dører, men skulle gjerne hatt frontdørene til X, både bak og framme :) Men jeg tror de kommer til å slite mest med reprodusertbarheten til lukkingen. 

Lenke til kommentar

 

Meg vurderer en slik. Men avventer til jeg får løsning for å ta med skiutstyr til hele familien.

Du får skistativ til å ha på tilhengerfestet tilsvarende mange bruker for sykler. Fabbri elns. Google "Fabbri ski rack" så ser du.

 

Jo, men det er litt liten kapasitet for en familie på snart seks som skal til fjällen med snowboard och skidor...

 

I praksis snakker vi her per i dag fem snowboard og tre par slalom ski. Og snart blir det sannsynligvis ett sett snowboard og ski til. Det er allerede temmelig fullt i en stor skiboks.

Lenke til kommentar

Meg vurderer en slik. Men avventer til jeg får løsning for å ta med skiutstyr til hele familien.

 

Sjekk denne lenken, ski og sykkelstativ til hengerfeste som tilogmed tillater deg å åpne bagasjeromsdøra fullt opp.

Superlett å ta av og på ski og snowboard, uten å måtte kåle oppi taket.

Alle vet hvor morsomt det er å montere og demotnere skibokser på taket, not so mouch.

Personlig liker jeg denne løsningen bedre, i allefall når man tar med at man har masse ekstra lagringsplass under setene, i bagasjerommet og i front trunken.

 

https://www.google.no/search?q=tesla+model+x+ski+rack&espv=2&biw=1536&bih=764&tbm=isch&imgil=vzItsULmn5ZO8M%253A%253BZ6RJOBkQUKdmKM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Finsideevs.com%25252Ftesla-model-x-shown-skisnowboard-carrying-hitch-rack%25252F&source=iu&pf=m&fir=vzItsULmn5ZO8M%253A%252CZ6RJOBkQUKdmKM%252C_&usg=__beAboZlptVwYCKa6ApwnrA3eZaY%3D&dpr=1.25&ved=0ahUKEwi5uPKlyp_LAhUrDJoKHTIYDAkQyjcINA&ei=WpfVVrmjLquY6ASysLBI#imgrc=vzItsULmn5ZO8M%3A

Lenke til kommentar

Nærmer seg grensen for hva personer med nye førerkort har lov til å kjøre vedørende velt. I tillegg er vel dette de mest forurensende bilene og miljøbombene i produksjon pr nå.

 

Det første må du nesten utdype og det andre må du nesten lese deg opp på, for der tar du helt feil. Ja, det koster litt ekstra "miljøavgift" å produsere, men etter noen km er den langt forbi fosil konkurentene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nærmer seg grensen for hva personer med nye førerkort har lov til å kjøre vedørende velt. I tillegg er vel dette de mest forurensende bilene og miljøbombene i produksjon pr nå.

 

Ja bilen med verdens laveste tyngdepungt i sin klasse må være en skikkelig veltepetter?

Har hørt mye latterligeter hva kritikk om Tesla biler angår, men denne tok kaka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Meg vurderer en slik. Men avventer til jeg får løsning for å ta med skiutstyr til hele familien.

 

Ja her har tesla "driti" på draget, de dørene ødelegger for det meste for å ha en slik bil i Norge. Håper de lager en tilsvarende med normale dører. 

 

 

De har sagt at ski har plass under selve bagasjerommet, så dette er tenkt på allerede. Om det er praktisk nok for de fleste, er riktignok en sak i seg selv, men blir litt dumt å slakte løsningen før man har sett og forsøkt i praksis, imho. ;-) Uansett, tøfft at de tør prøve seg på noe så uortodoks på en i utgangspunktet praktisk bil.

Sånn plass finnes ikke - det er nå flere detaljert anmeldelser på youtube (f.eks https://www.youtube.com/watch?v=BdzDPUpyla4) som viser at det er et vanlig bagasjerom og bak seter som ligger ganske høy når de er bryttet ned. Ganske usannsynlig at man kan lagre ski der inne, selv med 6 sete konfigurasjon. :-(

Lenke til kommentar

 

Meg vurderer en slik. Men avventer til jeg får løsning for å ta med skiutstyr til hele familien.

 

Sjekk denne lenken, ski og sykkelstativ til hengerfeste som tilogmed tillater deg å åpne bagasjeromsdøra fullt opp.

Superlett å ta av og på ski og snowboard, uten å måtte kåle oppi taket.

Alle vet hvor morsomt det er å montere og demotnere skibokser på taket, not so mouch.

Personlig liker jeg denne løsningen bedre, i allefall når man tar med at man har masse ekstra lagringsplass under setene, i bagasjerommet og i front trunken.

 

https://www.google.no/search?q=tesla+model+x+ski+rack&espv=2&biw=1536&bih=764&tbm=isch&imgil=vzItsULmn5ZO8M%253A%253BZ6RJOBkQUKdmKM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Finsideevs.com%25252Ftesla-model-x-shown-skisnowboard-carrying-hitch-rack%25252F&source=iu&pf=m&fir=vzItsULmn5ZO8M%253A%252CZ6RJOBkQUKdmKM%252C_&usg=__beAboZlptVwYCKa6ApwnrA3eZaY%3D&dpr=1.25&ved=0ahUKEwi5uPKlyp_LAhUrDJoKHTIYDAkQyjcINA&ei=WpfVVrmjLquY6ASysLBI#imgrc=vzItsULmn5ZO8M%3A

Hvis man kjører for flere timer i vinteren, baksiden av bilen er ofte så skiten at det er umulig å lese skiltet etter turen. Ikke en bra måte å behandle dyrt skiutstyr! Det er grunnen at man bruker takboks, selv om det er stygg og plagsom til å montere.

Lenke til kommentar

 

 

Meg vurderer en slik. Men avventer til jeg får løsning for å ta med skiutstyr til hele familien.

Sjekk denne lenken, ski og sykkelstativ til hengerfeste som tilogmed tillater deg å åpne bagasjeromsdøra fullt opp.

Superlett å ta av og på ski og snowboard, uten å måtte kåle oppi taket.

Alle vet hvor morsomt det er å montere og demotnere skibokser på taket, not so mouch.

Personlig liker jeg denne løsningen bedre, i allefall når man tar med at man har masse ekstra lagringsplass under setene, i bagasjerommet og i front trunken.

 

https://www.google.no/search?q=tesla+model+x+ski+rack&espv=2&biw=1536&bih=764&tbm=isch&imgil=vzItsULmn5ZO8M%253A%253BZ6RJOBkQUKdmKM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Finsideevs.com%25252Ftesla-model-x-shown-skisnowboard-carrying-hitch-rack%25252F&source=iu&pf=m&fir=vzItsULmn5ZO8M%253A%252CZ6RJOBkQUKdmKM%252C_&usg=__beAboZlptVwYCKa6ApwnrA3eZaY%3D&dpr=1.25&ved=0ahUKEwi5uPKlyp_LAhUrDJoKHTIYDAkQyjcINA&ei=WpfVVrmjLquY6ASysLBI#imgrc=vzItsULmn5ZO8M%3A

Hvis man kjører for flere timer i vinteren, baksiden av bilen er ofte så skiten at det er umulig å lese skiltet etter turen. Ikke en bra måte å behandle dyrt skiutstyr! Det er grunnen at man bruker takboks, selv om det er stygg og plagsom til å montere.

 

 

Tåler ikke dyrt skiutstyr å vaskes? Eller er det andre ting enn "vanlig møkk" du er bekymret for?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Meg vurderer en slik. Men avventer til jeg får løsning for å ta med skiutstyr til hele familien.

Sjekk denne lenken, ski og sykkelstativ til hengerfeste som tilogmed tillater deg å åpne bagasjeromsdøra fullt opp.

Superlett å ta av og på ski og snowboard, uten å måtte kåle oppi taket.

Alle vet hvor morsomt det er å montere og demotnere skibokser på taket, not so mouch.

Personlig liker jeg denne løsningen bedre, i allefall når man tar med at man har masse ekstra lagringsplass under setene, i bagasjerommet og i front trunken.

 

https://www.google.no/search?q=tesla+model+x+ski+rack&espv=2&biw=1536&bih=764&tbm=isch&imgil=vzItsULmn5ZO8M%253A%253BZ6RJOBkQUKdmKM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Finsideevs.com%25252Ftesla-model-x-shown-skisnowboard-carrying-hitch-rack%25252F&source=iu&pf=m&fir=vzItsULmn5ZO8M%253A%252CZ6RJOBkQUKdmKM%252C_&usg=__beAboZlptVwYCKa6ApwnrA3eZaY%3D&dpr=1.25&ved=0ahUKEwi5uPKlyp_LAhUrDJoKHTIYDAkQyjcINA&ei=WpfVVrmjLquY6ASysLBI#imgrc=vzItsULmn5ZO8M%3A

Hvis man kjører for flere timer i vinteren, baksiden av bilen er ofte så skiten at det er umulig å lese skiltet etter turen. Ikke en bra måte å behandle dyrt skiutstyr! Det er grunnen at man bruker takboks, selv om det er stygg og plagsom til å montere.

 

 

Tåler ikke dyrt skiutstyr å vaskes? Eller er det andre ting enn "vanlig møkk" du er bekymret for?

 

AtW

Møkket innholder veisalt og min egen erfaring med bruk av et takkstativ er at livtiden av utstyret er kraftig redusert. Mann ankommer fjellet ikke med fint utstyr klar for bruk med rene tørre nyvokset såler og lyse skarpe stålkanter med istedet med ski som har et lag hardt tørr salt og møkk, og rustne stålkanter. Ikke bra når mann har brukt mye penger på god skiutstyr og omtrent en million kroner på bilen! (og jeg tror at en løsning på bak av bilen blir ennå verre enn på taket) Jeg har også hatt en reservasjon for ganske lang tid på denne bilen men synes nå at vanlig Model S'en er dessverre mer praktisk enn X'en. I hodet mitt X'en er bare en "sexy taxi" - ikke en SUV i det hele tatt! Mine herrer og damer vi presenterer den nye Ferrari S-Max.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...