Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Ser pengene som ble trukket er tilbake på konto, tror de bare ble midlertidig holdt av og at de vil bli trukket igjen når de shipper. Men vet ikke. Debit kort. 

 

For å se hvilken batch og betalingsmetode:

 

  1. Go to this link : https://shop.eu.htc.com/DRHM/store?Action=DisplayContactFormPage&SiteID=htcemea&Locale=en_IE&ThemeID=39873600&Env=BASE
  2. Fill your order number only (mandatory) (It's not necessary to put your e-mail)
  3. Choose "Shipping Question"
  4. Choose "When will my order arrives ?"
  5. Submit
  6. Check your mails. You will receive a mail named *Re: ShippingQuestion - ArrivalDate - *
  7. If not, check your paypal e-mail and spam/junks folder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert mange som har problemer med preorders osv, men for å snakke om noe annet.

 

HTC Vive ser helt fantastisk ut av det jeg har sett av videor, så 6t med giantbomb i dag, og det ser fantastisk ut. Her er det bare å glede seg

Vanskelig å tenke på noe annet enn bestillingen min som lar vente på seg, er tydelig at noe har sviktet i ett eller annet ledd. Og jeg skulle gjerne hatt svar på om bestillingen min er i orden og vil bli sendt. Hadde jeg hatt en Vive så kunne jeg fått utløp for frustrasjonen min i VR. Knust noen virtuelle møbler :p

 

Men ja jeg er fornøyd med omtalen av Vive så langt. Jeg fryktet at giant bomb skulle slakte Vive og VR fullstendig, spesielt etter at de ikke viste særlig entusiasme ovenfor Oculus Rift. Jeg synes Vive kom godt ut av det. Jeg er enig med konklusjonen deres og gleder meg til å prøve selv :)

 

Men så er det også de som bare ikke forstår det:

https://www.rockpapershotgun.com/2016/04/06/htc-vive-vr-problems/

 

Jeg tror man må være villig til å dedikere et rom med god plass og ellers sørge for at man får en så god opplevelse som mulig. De aller fleste har da stuer som er på størrelse med den anbefalte plassen til Vive. Man må bare være villig til å faktisk dedikere rommet til VR. Stuen er mitt VR rom, det mindre soverommet er den nye stuen min. Sengen min er sammenleggbar og kan stues vekk når jeg ikke bruker den. Jeg har gjort en rekke med tilpasninger for at jeg skal få den beste opplevelsen i VR, det inkluderer en mer enn kraftig nok pc til å drive herligheten.

Lenke til kommentar

Var selv overrasket hvor i overkant negativ den "omtalen" var, Rock Paper Shotgun er egentlig favorittsiden min for spilljournalistikk og de pleier å publisere mye bedre artikler enn det.

 

Jeg forstår klagingen angående kronglete oppsett, selv om jeg ikke har lest noe særlig om andre med liknende problemer. Håper ikke dette er like vrient som artikkelen tilsier for det virker jo ganske voldsomt.

 

Nå er det jo slik at det ikke helt virker som forfatteren forstår at vi befinner oss i krybben til moderne VR. Gjentatte poenger om at vi ikke har noe "Killer app", dvs et trippel A spill fra Valve selv for å skulle selge produktet er vel de aller fleste fullstendig klar over. Føles som om han sammenligner det med at det skulle kommet en ny spillkonsoll uten noen verdige store spill, jeg forstår poenget men føler ikke det er relevant i det hele tatt når vi er på terskelen av noe helt nytt som potensielt kan endre gaming for alltid.

Lenke til kommentar

Dette er litt håpløst, pengene mine er nå tilbake på konto (tilgjengeliggjort på MasterCard), noen som har kontaktet HTC?

 

Når det gjelder negativiteten rundt å måtte dedikere et rom til VR ser jeg ikke på det på den måten. Man må dedikere to hjørner på veggen i et rom man har en pc og litt gulvplass.

Lenke til kommentar

Nå har jeg gearVR som er for lav oppløsning til at det blir verdt det, prøvde også en tidligere release av oculus som led av samme problem, så her vil jeg teste de oppdaterte forbruker versjonene før jeg kjøper! Å se pixler på den måten er bare ubehagelig

Lenke til kommentar

Pengene har nå heldigvis blitt trukket permanent fra min konto (ikke lenger bare reservert). Har DNB og betalte med visa. 

 

Når fikk du ordrebekreftelsen?

 

Jeg fikk min 3min etter ordrestart, men pengene er nå kommet tilbake på konto etter at de ble reservert.

 

Snakket med Scandiabanken på chat, og de kunne bekrefte at transaksjonen fra Digital River var godkjent, men senere forsvunnet fra mitt visa kredittkort

 

Tror vi må smøre oss med en god dose tålmodighet...

Lenke til kommentar

Uten å ha et snev av peiling - mener jeg å ha lest et eller annet sted at det er begrenset hvor lenge pengene kan stå reservert.

 

På andre pre-ordre jeg har gjort har pengene blitt trukket uten problem selv om de har blitt tilbakeført/reservasjonen opphevet.

Lenke til kommentar

 

Pengene har nå heldigvis blitt trukket permanent fra min konto (ikke lenger bare reservert). Har DNB og betalte med visa. 

 

Når fikk du ordrebekreftelsen?

 

Jeg fikk min 3min etter ordrestart, men pengene er nå kommet tilbake på konto etter at de ble reservert.

 

Snakket med Scandiabanken på chat, og de kunne bekrefte at transaksjonen fra Digital River var godkjent, men senere forsvunnet fra mitt visa kredittkort

 

Tror vi må smøre oss med en god dose tålmodighet...

 

Fikk ordrebekreftelsen :02. Virker ikke som plass i køen har en dritt å si egentlig, så lenge man fikk beskjed om at man var i wave 1. Nå hevder HTC at vive ikke blir levert i waves, og at hvis det sto at leveringen var i april, så ville man få den i april. Greit nok at det aldri sto noe annet en april som levering, men det er fortsatt surt at folk som er mye lenger bak i køen allerede har mottatt sin vive.

Lenke til kommentar

Kanskje blitt postet før, men kjøpte nettopp dette på steam. Ser ekstremt bra ut.

 

 

Se film, serier og spille vanlig spill. Kommer også steam workshop support og flere enviroments snart (se på slutten av video for eksempler). Lurer på hvordan det blir å få kontoret sitt på toppen av et fjell :p

Går ikke ann å emmulere flere skjermer, siden den bruker oppløsningen til skjermene du har fysisk, men du kan lage dummy skjermer i windows ved hjelp av en adapter du kjøper på nett. Så får du flere skjermer

 

Her er en eller annen fyr som tester virtual desktop med 360 video og csgo

 

satan altså, dagene går så treigt :p

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Kan HTC ta reservasjon på pengene igjen etter at fristen for reservasjonen er utgått og pengene er synlige på min konto igjen. Må de ha en ny godkjennelse fra meg før de kan gjøre den nye reservasjon på pengene?

 

Pengene er jo tilbake på konto igjen nå og jeg er litt bekyrmet for at HTC ikke kan belaste kontoen og sende avgårde produktet uten en eller an aktiv godkjennelse fra min side.

 

 

Idag morges var jeg så rastløs opp i all den usikkerheten at jeg gjorde en ny bestilling via paypal. Så kanskje jeg ender opp med to Vive sett nå :p Mai står det på den nye ordren min.

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mars står det på den nye ordren min.

 

11mnd er litt for lenge for meg å vente :)

 

Jeg har ikke noe imot ventetiden, jeg har aldri fått beskjed om noe annet enn April. Derimot vil jeg gjerne ha klarhet i at de får trukket penger, og en headsup på levering så jeg kan ordne at jeg jobber hjemme den dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...