Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tredemølle er for slitsomt ;)

 

Husker bare hvordan det var med playstation move, utrolig å sliten en blir av å bære og veive rundt med våpen/tennisracket osv... Trengte ikke helsestudio da psmove var "in" haha

Hehe det blir jo muligens mye av det samme med Vive da. Hvis du da ikke bare har tenkt å spille spill sittende, er jo en del av de spillene også, ihvertfall de som er både til Vive og Rift. Selv kommer jeg til å gjøre mye av begge deler. 

 

 

En annen løsning jeg tror kunne fungert bra i et FPS spill er en opplevelse hvor man kjører rundt i bil men også har muligheten til å gå ut av bilen for å utforske miljøene til fots i et område som tilsvarer den plassen man har tilgjengelig i RL. Tenk en type kjøreopplevelse som den i Half Life 2. Plasser godstolen mitt i rommet, dette er nå bilen din :p Løft ræva fra stolen og gå rundt i rommet for å utforske de nære omgivelsene rundt bilen/stolen.

 

Fy flate så gøy noe slikt kunne blitt. Kjøredelen av Half Life 2 er en av mine mest minneverdige spillopplevelser.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Bitteitt lengre artikkel anngående "The Lab"

http://www.roadtovr.com/valve-the-lab-portal-vr-gdc-2016-steamvr/

Valve is calling the new series of VR experiments The Lab, and says it will be set inside one of Aperture Science’s “pocket universes.” In the now famous Aperture Robot Repair VR demo, the player opens a drawer full of tiny 2D stick-people which have been a recurring theme in Portal’s marketing. The narrator in the demo mentions this as being one of Aperture Science’s pocket universes, so it seems likely that we’ll see the little creatures return.

 

Så kanskje vi får mer av dette:

 

Også en annen artikkel jeg ikke har sett til nå som viser en del easter eggs folk har gravd frem fra den steam VR performance testen vi kan laste ned fra steam:

http://www.roadtovr.com/early-steamvr-performance-test-included-hidden-half-life-left-4-dead-assets/

 

Bla denne:

Flere videoer fra andre eksperimenter i linken over.

 

Er tydelig at det blir jobbet med saker og ting hos Valve. Jeg ser frem til mye godsaker fra dem i VR i årene fremover :)

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Åårrh, blir nok til at jeg må kansellere ordren min.. Trodde jeg kunne skrape meg gjennom med havregryn denne måneden, men mye regninger og slikt gjør det vanskelig...

 

Oh well, får vente til Elkjøp tar de inn, greit med norsk garanti også :)

Kjipt. Men sikkert lurere å vente til man kan kjøpe i Norge. En annen fordel du har hvis du kjøper senere er jo at de nye kortene til AMD og Nwidia kanskje er ute og bedre til VR enn de man har nå pluss at prisene på de nåværende vil gå mye ned. Så er jo noen klare fordeler med å vente :)

 

Men herlighet hvor jeg ser frem til å vise frem splitter ny teknologi til alle som ikke skjønner denne VR greien!

 

Job Simulator Mixed Reality Test 001

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Spillenene som skal vises frem på GDC i neste veke:

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/49r0fd/valve_over_30_new_vr_titles_at_gdc/

 

Owlchemy Labs - Job Simulator: The 2050 Archives

Northway Games & Radial Games - Fantastic Contraption

Google - Tilt Brush

Epic - Unreal Editor

Lionsgate & Starbreeze - John Wick: The Impossible Task

Stress Level Zero - Hover Junkers

Cloudhead Games - The Gallery

Neat Corporation - Budget Cuts

Indimo Labs - Vanishing Realms

VRUnicorns - SelfieTennis

VIRZOOM - Virzoom

Futuretown.io - Cloudlands Minigolf

I-Illusions - Space Pirate Trainer

Vertigo Games - Arizona Sunshine

Phosphor Games - Brookhaven

Alientrap - Modbox

Solfar - Everest

Aldin Dynamics - Waltz of the Wizard

Survios - Raw Data

Dylan Fitterer - Audioshield

Penrose Studios - The Rose and I

InnerspaceVR - La Peri

Triangular Pixels - Unseen Diplomacy

Schell Games - Water Bears

Phaserlock - Final Approach

Innervision VR - Thunderbird

Other Ocean - GiantCop

Lightning Rock - Marble Mountain

WaveVR - TheWave

Frontier Development - Elite: Dangerous

Cartoon Network Games & Turbo Button - Adventure Time

Envelop - E.V.E.

AltVR - Altspace

Minority Media - Time Machine

Giant Army - Universe Sandbox ²

Cherrypop Games - Pool Nation

 

I tillegg så skal Valve vise frem sitt eget spill etter det jeg hører.

 

E.V.E er ikke det folk kanskje tror det er :p

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Virtual Reality: HTC Vive & Oculus Rift - What is it like & are they worth it for Elite Dangerous?

 

Kommer til å bruke mange timer i Elite Dangerous med Vive. Er spent på å se hvor mye bedre det vil se ut i sammenligning med Oculus Rift DK2. Leaps and bounds ahead of the dk2 blir det sagt i denne videoen. Hva nå enn det vil si.

 

Ser også spesielt frem til mye bedre sporing. Reise meg opp fra stolen og ta en tur rundt på broen av skipet mitt. Det blir sykt kult! Men jeg forventer fortsatt å se en hodeløs kropp i setet jeg nettopp satt i :p

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Bare jeg som er alvorlig giret på ny info her? :p

 

Jeg er litt overasket over at det ikke er flere som har forhåndsbestilt Vive og flere som diskuterer dette her. Det er jo så kult og innovativt. Og ut i fra alle de utallige lets plays jeg har sett av folk med Vive Pre der ute så er det tydelig at folk har det veldig gøy og at dette funker som bare det. Det er kanskje litt dyrt men burde være overkommelig for de fleste etter min mening, i hvertfall her i landet.

 

Jeg tror det blir et stort steg fra Oculus Rift DK2 til Vive.

 

Tested: Let's Play VR: HTC Vive Demos!

Walts of The Wizard et stykke ut i denne videoen var ganske kult å se. Hadde tidligere bare sett en trailer og ble da ikke sånn veldig grepet, men nå var det en helt annen sak. Det spillet virket mye mer interessant når jeg faktisk så noen spille det.

 

 

Jeg lager også mitt eget spill sammen med en kamerat til Vive. Det går litt sakte, mye å lære og vi tar det ganske rolig men sykt verdt det når vi får opp levende miljøer med interaksjon i verdenen. Det er en helt ny måte å være kreativ på. Foreløbig tester vi i Rift DK2, så blir gøy å få mer muligheter når Vive ankommer.

Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte en, til tross for at jeg ble litt paff da Oculus kom med sin pris. Og jeg nå innrømme at det ikke er så mye og diskutere sånn på per-video/per-demo basis. Det er ikke mye som har blitt vist totalt sett. Mye av det samme går igjen, og ja det er mye morsomt å se, men det har ikke kommet noen virkelig spennende greier enda. Budget Cuts, Hover Junkers og andre med litt større hype er alle ting jeg ser veldig frem til, men de er alle ting jeg på en måte forventet. Spill vi har hatt en stund, men med en ny vri. Det har liksom ikke dukket opp noe som aldri kunne funket utenfor VR enda, etter min mening.

 

Det er mye spennende på vei og jeg følger med på det jeg hvertfall tror er mye av det, men det er liksom ikke helt "der" enda. Noe jeg likevel fjerne vil høre med flere om er transport. Teleportering fungerer, men det er på et måte bare ett halvsteg for å få ting til å fungere i VR nogenlunde. Hva er liksom det hele steget? Det som kan få meg til og, hvertfall en liten stund, glemme at jeg ikke har bein ingame. Sånne 3D-møller (høhøhø) ser jeg ikke slå an, av flere årsaker, så jeg lurer veldig på hvordan det skal løses.

 

Hadde jeg hatt et svar på det ville jeg lært meg koding nå :p

Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte en, til tross for at jeg ble litt paff da Oculus kom med sin pris. Og jeg nå innrømme at det ikke er så mye og diskutere sånn på per-video/per-demo basis. Det er ikke mye som har blitt vist totalt sett. Mye av det samme går igjen, og ja det er mye morsomt å se, men det har ikke kommet noen virkelig spennende greier enda. Budget Cuts, Hover Junkers og andre med litt større hype er alle ting jeg ser veldig frem til, men de er alle ting jeg på en måte forventet. Spill vi har hatt en stund, men med en ny vri. Det har liksom ikke dukket opp noe som aldri kunne funket utenfor VR enda, etter min mening.

 

Det er mye spennende på vei og jeg følger med på det jeg hvertfall tror er mye av det, men det er liksom ikke helt "der" enda. Noe jeg likevel fjerne vil høre med flere om er transport. Teleportering fungerer, men det er på et måte bare ett halvsteg for å få ting til å fungere i VR nogenlunde. Hva er liksom det hele steget? Det som kan få meg til og, hvertfall en liten stund, glemme at jeg ikke har bein ingame. Sånne 3D-møller (høhøhø) ser jeg ikke slå an, av flere årsaker, så jeg lurer veldig på hvordan det skal løses.

 

Hadde jeg hatt et svar på det ville jeg lært meg koding nå :p

Kanskje det bare er meg men jeg ser mye å diskutere om Vive og VR generelt akkurat nå. Men jeg skal innrømme at jeg er en smule besatt av VR også da :p Men hvorfor skulle vi ikke være besatte? VR er rett rundt hjørnet (bare noen veker igjen nå), det har fått mye mer oppmerksomhet enn hva jeg noensinne kunne drømt om. Bare det at vi nå har to grupper av engasjerte fanboys (Snart tre med Playstation VR) som krangler om hvilket VR sett er den beste løsningen sier sitt om hvor stort VR har blitt.

 

Det har liksom ikke dukket opp noe som aldri kunne funket utenfor VR enda, etter min mening.

Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvilke sprø opplevelser du har i tankene? :D Jeg vil si at det meste av det vi har sett til nå aldri kunne blitt gjort utenfor VR eller i det minste ville ikke vært særlig praktisk gjennomførbart. Eller misforstår jeg deg her? :p Jeg ser ikke for meg at jeg med det første kommer til å fly romskip i verdensrommet for eksempel, men det kan jeg i dagens VR, jeg kan også kommunisere med andre mennesker som om de var i det samme rommet som meg på andre siden av kloden, tegne i luften rundt meg eller spille golf på månen bare for å nevne noen ting man kan gjøre i VR idag. Vi er kanskje ikke på Matrix/Sword Art Online nivå enda men det er en sykt god begynnelse vi har :) Jeg har hørt mye snakk om at folk glemmer tiden når de er i VR (time dilation) at folk bøyer seg for hindringer som ikke eksisterer, legger fra seg vive kontrollere på ikke eksisterende bord osv. Tilstedeværelsen i opplevelsene virker å ha nådd nye høyder hvor vi glemmer at det hele bare er en simulering og hjernen begynne rå tro på det den ser som ekte.

 

 

Noe jeg likevel fjerne vil høre med flere om er transport. Teleportering fungerer, men det er på et måte bare ett halvsteg for å få ting til å fungere i VR nogenlunde. Hva er liksom det hele steget? Det som kan få meg til og, hvertfall en liten stund, glemme at jeg ikke har bein ingame.

Vel, jeg vil si at romsporing slik man får med Vive langt på vei vil gi deg en god måte å bevege deg på i VR sett at du har plassen til det. Men ja jeg skjønner hva du mener. Er ikke til å komme utenom at man ikke kan bevege seg naturlig over lengre avstander i VR. tredemøller er et alternativ som du sier, men ja jeg ser bare de mest dedikerte entusiastene bruke slikt utstyr.

 

Ulike varianter av teleportering har vi sett mye av, cockpit(Vox Machinae), zoom ut fra førsteperson til tredjeperson osv. Er en del smarte løsninger der ute men ingen av dem vil gi deg den 100% naturlige følelsen av å faktisk gå i VR. Stikker på gamepad i førsteperson er en dårlig ide for mange pga VR syke. Romsporing (Roomscale) er den beste løsningen enn så lenge selv med begrenset plass. Jeg antar at vi bare får bite i det og rydde stuene våre for møbler. Selv har jeg en stor stue jeg har ryddet som står klar.

 

Men hvis du vil ha den ultimate løsningen må du nok smøre deg med tålmodighet til vi er i The Matrix ;)

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Vil anbefale de to nyeste podkastene av Left Handed VR og Rev VR. De var veldig artige å lytte til. Gjorde ventetiden mot Vive noen timer kortere :p De snakker mye om Vive i de to siste podkastene blant annet. Rev VR podkasten var kanskje den artigste (mye humor), men den er en slags oppfølging til den første, så begynn der ;)

http://vrnews.tv/

http://www.revvrstudios.com

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

 

Det var noe slikt jeg hadde regnet med. Vi kommer ikke utenom at enkelte blir syke av bevegelse i førsteperson med stikke i VR.

 

Et alternativ kan jo da bli noe slikt som denne minecraft klonen til Vive:

Men det blir jo ikke helt det samme selv om det også ser gøy ut.

 

Eller at man spiller Minecraft i førsteperson i Vive hvor man fysisk går rundt i rommet og bruker den plassen man har tilgjengelig. Verktøy bruker man med Vive kontrollerene. Da ville man ikke blitt kvalm. For bevegelse over lang avstand kunne man zoomet ut til 3dje person og så beveget seg. Det tror jeg kunne funket bra.

Lenke til kommentar

Noen grundige vurderinger gjort av folk som nå har hatt Vive Pre en stund.

 

Rock Paper Shotgun - HTC Vive Guide: Space, Comfort, Image Quality & More

https://www.rockpapershotgun.com/2016/03/17/htc-vive-guide/?replytocom=2163547#respond

 

30 Days with the HTC Vive - My Full Review

 

 

Likte spesielt godt artikkelen til RPS. Den er ganske nøye med å fremheve både begrensinger og fordeler med Vive. Tror denne kan være nyttig å lese for de som tror de har for liten plass til å bruke Vive. Det kortet svaret er ja og nei :p 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Tested - HTC Vive Final Hardware and Valve's The Lab Impressions!

 

Gleder meg mye til å teste ut alt de forteller om her! Det høres utrolig artig ut! Ingen videoer av dette foreløbig. Ikke at jeg vil ha det heller :p Vil ha minst mulig spoilers, men går greit å høre de fortelle om det da ;)

 

Også kult at portal robot repair og Dota secret shop er inkludert i disse små spillene/opplevelsene. Har lenge siklet over å teste de ut.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...