Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Vet ikke med andre her, men jeg synes podkaster er greie å ha mens jeg venter på Vive.

 

Her er en ny episode av ITRL: 

De snakker om generelle ting om VR og en del om Vive.

 

Andre podkaster som er verdt å sjekke ut er:

 
-Left-Handed VR Podcast
-PodVR Podcast
-Rev VR Podcast
-Voices of VR Podcast
-EnterVR Podcast
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nr. 3 på listen hans virker ikke å være helt min kopp med te men kommer nok til å prøve ut resten av spillene han nevner. Hover Junkers har jeg forhåndsbestilt. 

 

Jeg kommer nok til å starte med The Lab av Valve som mine første opplevelser med Vive, da vet jeg at jeg får en kvalitetsopplevelse fra starten av, gratis er den også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jeg poste Oculus ting her?

 

Vel jeg gjør det. Jeg synes det er greit å ha noe å fylle tiden med mens jeg venter på Vive. kanskje andre her tenker det samme. Eller er det bare meg som er innom denne tråden. Får følelsen av at det blir litt enveis dialog med meg selv her mesteparten av tiden  :p haha

 

Giant Bomb stream med Rift CV1

http://www.giantbomb.com/chat/

 

Nå som NDAen er løftet kan folk begynne å snakke fritt rundt riften og spillene, så blir gøy å høre folks inntrykk utover de neste dagene og sammenligningene når Vive offisielt er ute.

Lenke til kommentar

Vi er sikkert flere som kikker innom, men med leveringsdato en eller annen gang i Mai prøver iallefall jeg å korte ned ventetiden ved å ikke gire meg opp over hver lille nyhet som dukker opp og heller skru opp hypen når shippingen er bekreftet.

 

 

Fikk med meg at folk med diverse metoder fortsatt skaffer seg April-shipping. Visstnok kan det dukke opp April-shipping i bestillingsvinduet når noen har avbestilt, så mange kjører nå overvåkning/script og/eller oppdaterer manuelt i håp om å snappe opp en av disse avbestillingene får å komme fremover i køen.

Lenke til kommentar

Vi er sikkert flere som kikker innom, men med leveringsdato en eller annen gang i Mai prøver iallefall jeg å korte ned ventetiden ved å ikke gire meg opp over hver lille nyhet som dukker opp og heller skru opp hypen når shippingen er bekreftet.

 

 

Fikk med meg at folk med diverse metoder fortsatt skaffer seg April-shipping. Visstnok kan det dukke opp April-shipping i bestillingsvinduet når noen har avbestilt, så mange kjører nå overvåkning/script og/eller oppdaterer manuelt i håp om å snappe opp en av disse avbestillingene får å komme fremover i køen.

Jo skjønner den ;)

 

Lol, de skulle ha vært tidligere ute med å bestille/legge seg opp middler hvis man ville ha en april Vive. Jeg har vært innom å sjekket jevnlig, har stått mai ganske lenge nå. Ser ikke ut til at juni blir nådd med det første. Men kanskje vi vil se enda flere bestillinger når de første enhetene dukker opp i folks hjem og nå blir vist frem til venner, familie og kolleger.

 

Håndkontrollere og romsporing er det store nye som vil trekke folk til VR i denne omgang.

Lenke til kommentar

 

attachicon.gifhtc vive.png

 

Fikk nettopp mail fra HTC. Ser ut til at det nærmer seg nå :)

 

Jøss, den har ikke jeg fått. Men får en hel haug tomme eposter fra dem om at kontaktinfoen deres har endret seg. 

 

Når bestilte du? Kan hende det er første batch som det skjer noe med nå.

 

Søk på HTC så finner du den (gmail) Mener jeg leste et sted at alle skal ha fått denne beskjeden uavhengig av når man bestilte.

 

Jeg er i første bølgen. Vi skal få en ny e-post når den blir sendt avgårde.

Lenke til kommentar

Ser at HTC har begynt å belaste kontoene til folk nå. Er vel så sjelden man blir så lettet over at penger faktisk går ut av konto enn inn :p

https://www.reddit.com/r/oculus/comments/4cibrr/vive_preorders_charges_have_begun/

 

I og med at det er et nokså stort beløp som blir belastet konto fra utlandet. Er det en grense for hvor mye som kan trekkes? Lurer på om jeg ikke skal kontakte min bank sånn for sikkerhetskyld for å gjøre dem oppmerksom på bestillingen min.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått den eposten. :( Sikkert noe som har gått galt. Får nemlig bare masse eposter fra HTC om at de har endret kundeservice mail-adresse.

 

Er det denne du får:

 

Hello,

Thank you for your enquiry.

Our email address and customer support contact number has changed, please visit http://www.htc.com/uk/contact/phone/ or alternatively visit http://www.htc.com/uk/contact/email/ to submit your enquiry.

Thank you.

De får jeg også, jeg ignorerer de :p

 

Her er tråden på reddit som fikk meg til å lete litt grundigere etter eposten da jeg ikke fant den med det første:

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4c25sg/htc_vive_preorder_its_in_the_works/

 

Kan være at den ligger i spam boksen din eller noe slikt.

 

 

Hvis ikke så kan det jo være at du var litt sen med å bestille, så da får du den nok på et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke fått den eposten. :( Sikkert noe som har gått galt. Får nemlig bare masse eposter fra HTC om at de har endret kundeservice mail-adresse.

 

Er det denne du får:

 

Hello,

Thank you for your enquiry.

Our email address and customer support contact number has changed, please visit http://www.htc.com/uk/contact/phone/ or alternatively visit http://www.htc.com/uk/contact/email/ to submit your enquiry.

Thank you.

De får jeg også, jeg ignorerer de :p

 

Her er tråden på reddit som fikk meg til å lete litt grundigere etter eposten da jeg ikke fant den med det første:

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4c25sg/htc_vive_preorder_its_in_the_works/

 

Kan være at den ligger i spam boksen din eller noe slikt.

 

 

Hvis ikke så kan det jo være at du var litt sen med å bestille, så da får du den nok på et senere tidspunkt.

 

 

Jepp! Det er den eposten jeg får av de hele tiden. Jeg ignorerer den også. :)

 

Sjekket Reddit tråden nå, ser det er mange som ikke har fått den eposten du viste.. og mange som har funnet den i spam-folderen og reklame-folderen osv. Jeg sletter min søppelpost daglig, så det kan hende den gikk med i dragsuget da. :p Er litt mer beroliget nå. Takk.

Lenke til kommentar

Folk i Australia fikk belastet kontoen i dag, og jeg ser at noen få personer på Reddit har rapportert at banken deres blokkerte betalingen via sikkerhetsfiltre. Noen som vet om noen norske banker driver med slikt?

 

Jeg bruker Nordea, så ble også litt bekymret da jeg så dette. Jeg har aldri opplevd det han snakker om der, mulig det ikke gjelder i Norge. 

Lenke til kommentar

Folk i Australia fikk belastet kontoen i dag, og jeg ser at noen få personer på Reddit har rapportert at banken deres blokkerte betalingen via sikkerhetsfiltre. Noen som vet om noen norske banker driver med slikt?

 

Jeg bruker Nordea, så ble også litt bekymret da jeg så dette. Jeg har aldri opplevd det han snakker om der, mulig det ikke gjelder i Norge. 

Sjekket med banken min i går og da fikk jeg beskjed om at hvis det var visa jeg brukte så går det nok bra. Jeg var ikke helt tilfredstilt med svaret så jeg skal stikke innom banken idag for å få en ny garanti.

 

Jeg skal spør om dette med sikkerhetsfiltrene.

 

Men jeg tror det er lurt at hver enkelt av oss sjekker med banken selv. Kan jo være varierednde praksis fra bank til bank. Jeg har en sær vestlandsbank som sikkert ingen har hørt om :p

Lenke til kommentar

Spurte DNB nå for sikkerhets skyld:

 

Den vil nok ikke bli stoppet, men vi har ingen måte og forhindre at den blir stoppet om vår sikkerhetsavdeling mistenker svindel dessverre. Om den skulle bli stoppet, så det er bare midlertidig og du vil bli kontaktet av vår sikkerhetsavdeling på telefon så de får sjekket om dette er reellt eller ikke. 

Da får du bekreftet at den skal bli gjennomført og da reaktiveres transaksjonen.

 

 

Da jeg var i Kroatia i fjor sommer ringte DNB meg kun minutter etter jeg tok ut en stor sum på en minibank der nede, så jeg er ikke særlig bekymret. Om de stopper den midlertidig tilsier isåfall min erfaring at de ringer veldig fort for å bekrefte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...