Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Jeg så litt på Thrustmaster Warthog selv, men la fra meg tanken om det når jeg skjønte at jeg måtte ha pedaler.

 

 

Ser det anbefales å bruke en olje/smøring for at stikka ikke skal henge/lagge. Har du gjort det og isåfall hva bruker du? Det må iallefall ikke spise plast leste jeg..

Hvilke pedaler anbefaler du isåfall?

Er det greit å lære seg å fly i VR?

 

X56 skal jo være mye bedre enn X52 Pro og X55, men det er vel kanskje en grunn til at komplett ikke fører Saitek lengere..

 

Blei mange spørsmål dette, men må jo spørre litt før jeg investerer. :)

Vil jo ikke kjøpe crap.

 

Edit: Tørka litt støv av Viven og spilte et par timer VR igjen i går. :)

 

 

Jeg har ikke smørt opp stikka mi enda da jeg ikke har hatt noe betydelig problem med at den henger, men har lest at en del har det, merker at den henger litt ved å ta testen med å dra den helt ut til sida med en finger å sakte slippe den tilbake, men merker fint lite av dette i spill. Men du er nok bare et googlesøk unna å finne ut hvilken grease du eventuelt bør bruke om det blir et problem for deg, warthog stikka skal vertfall være veldi enkel å ta fra hverandre for å gjøre denne jobben. 

 

Av pedaler så bruker jeg CH Pro pedalene https://gamezone.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=6696&WebSiteMapNodeID=1000001&prdg1=108&prdg2=82&prdg3=133 de er ikke de som ser mest fancy ut men CH produserer det absolutt ypperste innen flightsim utstyr. Gjorde en god del research før jeg gikk i innkjøp av disse å de fleste var enig i at dette var noe av det beste en kunne kjøpe til prisen. 

 

Når det kommer til det å lære seg å fly så krever jo elite dangerous sin del av dedikasjon for å mestre det enten en spiller med stikke eller ikke, om noe er det enklere å lære seg å spille med stikka etter min mening. Jeg har et par profiler for elite dangerous liggende til warthog stikka som jeg kunne sendt deg om du bestemmer deg for å investere som vertfall vil gjøre jobben med å sette det opp noe enklere. Uavhengig ville jeg nok lært meg kontrollene å slikt skikkelig utenfor VR de første timene av spillet da det nok fort blir fryktelig overveldende å måtte lære seg dette uten å fysisk kunne se kontrollerne.   

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke smørt opp stikka mi enda da jeg ikke har hatt noe betydelig problem med at den henger, men har lest at en del har det, merker at den henger litt ved å ta testen med å dra den helt ut til sida med en finger å sakte slippe den tilbake (...). Men du er nok bare et googlesøk unna å finne ut hvilken grease du eventuelt bør bruke om det blir et problem for deg, 

 

 

 

zictkJB.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan du forsøke å fikse den selv?

 

Her er en guide:

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4lkkh1/guide_how_to_fix_your_stuck_trackpad_in_the_vive/

 

Passet du på at armbåndene på kontrollene ble brukt? Slet armbåndet seg? Har hørt at disse ikke er av særlig god kvalitet og lett kan slite seg. Jeg har lest at det skal hjelpe å bytte ut disse med Wii armbånd:

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4fdajm/pro_tip_nintendo_sells_replacement_wii_wrist/

 

 

Ellers er dette en god påminner til meg selv neste gang jeg har besøk. 

 

 

 

Jeg kan sverge på at jeg svarte på denne, men det spørs om jeg skrev et svar og gikk ut av siden før jeg trykket på post knappen  :blush:

 

Enden på visa var at HTC sendte meg ny uten mye oppstyr , tok ca en uke fra jeg sendte inn kontrolleren til ny var kommet i posten, strålende service! 

 

Når det kommer til dette med armbåndet sa jeg til alle som prøvde at de måtte ha de på, problemet var at jeg ikke var påpasselig med å passe på at alle hadde strammet de, karen som mistet kontrolleren hadde ikke strammet stroppene så det var nok der problemet lå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vært litt dødt her den siste tiden. Men det skjer da ting tror jeg. Jeg følger ikke like mye med som jeg gjorde. 
 
Kom over en stream med Giant bomb hvor de spiller Oculus og Vive spill. Ganske gøy å se, eller Vive delen var i hvert fall gøy :p Oculus ser bare ikke noe særlig ut av mangel på roomscale og bevegelseskontrollere. Forhåpentligvis vil Touch endre noe på dette.
https://www.youtube.com/watch?v=STeglH9T7nA#t=1h05m10s


 
Space Pirate Trainer ser helt rått ut i den nye oppdaringen når jeg ser på streamen. En oppdatering som hadde gått meg hus forbi.
 
 
Haha OMG! Handibot i Recroom! Har møtt han i Altspace også :p Jeg ler meg skakk av Giant bomb folka! 
 
Dere som ikke har prøvd Rec Room. Prøv det! Det er dritbra! :D Spes etter den nye oppdateringen.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Ja rimelig dødt her..men dem fleste venter vel bare på noe å spille og som holder interessen lengre en hva som tilbys idag. Selv har jeg nå vurdert å la det gå til noen uker etter lansering av PSVR for å se om det dukker opp noe. Og hvis ikke så blir nok min Vive solgt.

Jeg er veldig spent på PSVR. Gleder meg til å høre folks reaksjoner. Håper det kan blåse litt liv i diskusjonene her inne. Men jeg er litt i tvil om PSVR også kan holde på folks interesse over tid, jeg ser for meg at plattformen kan bli litt begrenset og lukket i playstation økosystemet avkoblet fra resten av internett.

 

Jeg håper PSVR får noen gode social VR applikasjoner, aller helst koblet opp mot de eksisterende som allerede fiinnes på pc. Jeg tror det er fremtiden, ett slags sammenhengende metaverse hvor du kan møte hvem som helst fra hele verden og hvor aktivitetene med andre gir mening i seg selv. Jeg tror ikke nødvendigvis det er spillene som på sikt vil være det som driver folk til VR. Er vel defor jeg er litt småskeptisk til PSVR siden fokus er mest mot spill. Det er ikke uten grunn at Facebook punget ut for Oculus. 

 

 

Med VR i dag og det utvalget som er nå tror jeg det handler mye om å finne noe som kan holde på interessen over tid ja. Selv har jeg plenty, som social VR og alt som skjer der av folk og aktiviteter men også spillutvikling i Unity, og ja så klart flerspiller. Jeg har jo to Vives, det blir den del flerspiller lokalt eller over nett med venner. Som en notis litt på siden ser jeg at Onward er ganske populært. Ikke helt mitt type spill, jeg foretrekker paintball i Rec Room :p 

Lenke til kommentar

For min del så er det spill som er interesant og hva som mangler til HTC Vive. Prøvde to artige spill igår. Gnomes & Goblins og The Bellows. Begge meget bra men bare demoer som det aller meste...

 

Synes Vive burde ha vært utsatt til spill utviklerne var klare jeg...men det her viste vi jo når vi hoppet på så tidelig. Men må klage litt da.. :p

 

Har spilt mange skumle spill før men at jeg i voksen alder myser med øyne pga det blir for skummelt det er det bare VR som får til altså. Holdt på å drite på meg i The Bellows..og det som er av grøsser spill ute nå er ingenting imot hva som kommer. Huff...er vel bare å få kjøpt bleier. 

Lenke til kommentar

For min del så er det spill som er interesant og hva som mangler til HTC Vive. Prøvde to artige spill igår. Gnomes & Goblins og The Bellows. Begge meget bra men bare demoer som det aller meste...

Ah flere spill jeg ikke har fått med meg, har falt helt ut jeg. Synes det dukker opp så mange nye spill på Reddit når jeg er inne å kikker. Jeg bare antar at det meste er små korte greier. Men det er vel et godt tegn tenker jeg. Sannsynligvis er dette utviklere som bygger seg opp erfaring med VR og som vil lage fremtidens store spill eller gradvis bygge ut de eksisterende de jobber med nå.

 

Utvalget på Steam begynner vel å bli ganske bra nå (nærmere 600 spill til vive når jeg er inne å kikker nå), sikkert mye småspill og en god del drit, er vel litt gull innimellom også regner jeg med. Og innen neste år når Bethesda slipper sine spill samt flere AAA utviklere har kommet mer på banen vil Steam ha et ganske komfortabelt utvalg. Ihvertfall for nye kjøpere av VR som ikke har prøvd noe særlig av spillene til nå.

 

Selv venter jeg på et skikkelig VR MMORPG i førsteperson. Det er drømmen! Fallout 4 blir kanskje en forsmak på det.

 

Sjekker ut Gnomes & Goblins og The Bellows. Takk for tipset :)

 

Synes Vive burde ha vært utsatt til spill utviklerne var klare jeg...men det her viste vi jo når vi hoppet på så tidelig. Men må klage litt da.. :p

 

Vel Valve følte seg vel presset av Oculus. Hvis ikke de hadde gått ut så tidelig ville Oculus hatt VR butikken og plattformen alle gikk til og ikke steam. Helt uakseptabelt for Valve vil jeg tro. De hadde ikke noe valg slik jeg ser det. Og Oculus følte seg vel også presset etter 2 iterasjoner med utviklersett, også de var nødt til å få ut et forbrukervennlig produkt. Er vanskelig å se at vi kunnet ventet noen år til med VR.

 

Har spilt mange skumle spill før men at jeg i voksen alder myser med øyne pga det blir for skummelt det er det bare VR som får til altså. Holdt på å drite på meg i The Bellows..og det som er av grøsser spill ute nå er ingenting imot hva som kommer. Huff...er vel bare å få kjøpt bleier.

 

Haha bleier ja. Kanskje det blir å få kjøpt som ekstrautstyr etterhvert  :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Deltok nettopp på et show med Duncan Trussell i AltspaceVR. Etterfesten som de fleste etterfester i Altspace var ganske crazy! :D

 

Det var temmelig mye folk i ett rom samtidig! 

post-56355-0-41145900-1475205254_thumb.png

Bilde gir ikke et godt inntrykk siden det var folk rundt meg på alle kanter og MYE bevegelse, gresskar og sverd som fløy i alle retninger :p

 

Må stå opp midt på natten da for å delta på dette. Men verdt det :)

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Folk er nervøse etter Oculus Connect.

 

 

Jeg er spent på Steam Dev days i neste veke men som det blir sagt i videoen så er det ikke fokus på Valve men på andre utviklere og deres VR spill. Så noe eget fra Valve kan vi nok ikke forvente.

 

 

Men jeg lurer intenst på om Valve brygger på noe stort for oss. Og at de kanskje har gjort det en stund nå. Bare at det tar tid å virkelig bygge en stor spill opplevelse. Men hvem vet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg begynner ihvertfall å bli rimelig sikker på at jeg har vedda på feil hest. Oculus har bedre spill og deres kommende Touch kontroller ikke bare ser vesentlig bedre ut å bruke men den er mer avansert også. 

 

Jeg skal se hva som evnt skjer neste uke. Men jeg regner nok med å selge min Vive innen kort tid for å plukke opp en Rift med Touch. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Vel bedre og bedre spill... det kommer vel an på hvem du spør og hvordan det vil se ut i det lange løpet. Jeg har troen på at Valve og Bethesda vil levere, samt at de mindre utviklerne gitt mer tid vil fortsette å utvide sine opplevelser.
 
Jeg er tildels enig med deg angående Touch, den ser ganske bra ut ja. Men vi har måttet vente nesten et helt år på de etter at Rift ble sluppet. Og så spørs det jo da om de virkelig kan levere den til datoen de har satt. 
 
Angående å selge Vive fremfor Rift så kan det være at jeg gjør noe av det samme med den ene av mine to Vives. Men da heller jeg mer mot å kjøpe en PSVR istedenfor. Jeg må se det hele litt an. Jeg tror det vil være lettere å ta en god avgjørelse en gang på nyåret. Jeg er fremdeles ikke solgt på Rift selv med Touch og de eksklusive spillene. Og så har vi hele denne saken med Oculus og Facebook sitt dårlige rykte og forbrukerfiendtlighet som gir meg en dårlig smak i munnen.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Jeg begynner ihvertfall å bli rimelig sikker på at jeg har vedda på feil hest. Oculus har bedre spill og deres kommende Touch kontroller ikke bare ser vesentlig bedre ut å bruke men den er mer avansert også. 

 

Jeg skal se hva som evnt skjer neste uke. Men jeg regner nok med å selge min Vive innen kort tid for å plukke opp en Rift med Touch. 

 

Alltid vanskelig å spå framtiden, men ihvertfall i min omgangskrets er vive vesentlig mer populært. Men jeg vet ikke hvordan det er i verden generelt. Jeg tror også man skal være litt forsiktig med å bedømme de to plattformenes kvaliteter rett etter at en plattform har lansert noe nytt.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg begynner ihvertfall å bli rimelig sikker på at jeg har vedda på feil hest. Oculus har bedre spill og deres kommende Touch kontroller ikke bare ser vesentlig bedre ut å bruke men den er mer avansert også. 

 

Jeg skal se hva som evnt skjer neste uke. Men jeg regner nok med å selge min Vive innen kort tid for å plukke opp en Rift med Touch. 

 

Alltid vanskelig å spå framtiden, men ihvertfall i min omgangskrets er vive vesentlig mer populært. Men jeg vet ikke hvordan det er i verden generelt. Jeg tror også man skal være litt forsiktig med å bedømme de to plattformenes kvaliteter rett etter at en plattform har lansert noe nytt.

 

AtW

 

Ikke bare er vive mer populær, men også mer tilgjengelig. Er ingen butikker jeg vet om som selger rift. Ikke engang prisguide har ukjente butikker som selger den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...