Gå til innhold

Har DU bestilt HTC Vive?


Anbefalte innlegg

Motion sickness ut a milde granskauen nå...  :sick:

 

Ikke spill noe nytt så vet ikke helt hva som skjer. Kan kanskje være pga jeg justerte litt på sensorene idag. Virker som ting skjelver litt til tider. Er ihvertfall noe som ikke er helt som det skal.

 

En god natt søvn og så fin justere sensorene i morgen å se om det er synderen.  :lol:

Kjør gjennom steamvr setup tuorialen på nytt så ordener det seg nok. Hver gang jeg flytter litt på basestasjonene måler jeg også alt opp på nytt.

 

 

Hadde en del problemer her for et par dager siden med en liten del av rommet hvor jeg mistet tracking fullstednig. Verdenen flyttet vilt på seg. kontrollene fløy i alle retninger og headsettet mistet bilde. Veldig ubehagelig. Området inneholdt en peis. Mistenkte at den var skyldig. Men fant ikke ut av det. Forsøkte å dekke til peisen uten virkning. Rommet inneholder en hel mye greier pga oppussing så kan være noe her som forstyrret. Snudde noen speil, dekket til alle vinduer til ingen virkning. Ikke at noen av disse tingene hadde forstyrret tidligere. Men Vive er jo i utgangspunktet ikke særlig glad i speil ol.

 

Endte opp med at jeg skiftet basestasjonene til de to motsatte hjørnene av rommet. Nå er alt helt fint igjen uten at jeg ble noe klokere på årsaken  :dontgetit:

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor bra er egentlig trackingen? Jeg må innrømme at jeg ikke har veldig høye forventninger til oppløsning og grafikkvalitet, men jeg har store forventninger til head- og kontrollertracking. Jeg håper jeg ikke har for store forventninger, men jeg forventer at det føles som at det er jeg som beveger meg i et statisk rom, og ikke som grafikk som beveger seg rundt meg. Jeg vil føle at jeg lener meg over en kant, og ikke at kanten kommer mot meg. Er trackingen god nok til dette?

 

De fleste tester og reviews av Vive sier jo at noe av det største og beste med Vive, er nettopp følelsen av "immersiveness", at man lever seg inn i spillene, og at dette gjør at man fort glemmer ting som screen door-effect osv., men jeg er ikke helt sikker. Hvordan har opplevelsen vært for dere?

 

Vive ankommer på tirsdag, sammen med hovedkort og CPU. Det blir en travel dag, 8 timer jobb, hjem og bygge pc, installere Windows 10 etc., for å så sette opp Vive, og forhåpentlig vis få testet det litegran. :)

Trackingen er god nok. Man blir lurt til å tro at det er ekte. Vanskelig å beskrive det. Må bare prøve det.

 

 

Anbefaler folk å prøve destinations. 

http://store.steampowered.com/app/453170/

Det er helt fantastisk! Var kommet en ny en her de siste dagene med et slags møllehus/verksted som var helt sykt bra laget. Testet på familien i går og noen gjester vi hadde på besøk. Gøy å se reaksjonene til folk og hvordan de reagerer. Fasinerende men også litt skremmende at det er mulig får jeg ofte høre. Og så følger det diskusjoner med dommedagsprofetier og ville fantasiske visjoner :p

 

Selv driver jeg å tar en hel bunch med bilder nå for å bygge mine egne scener. Valve har laget noen gode tutorials.

Lenke til kommentar

Motion sickness ut a milde granskauen nå...  :sick:

 

Ikke spill noe nytt så vet ikke helt hva som skjer. Kan kanskje være pga jeg justerte litt på sensorene idag. Virker som ting skjelver litt til tider. Er ihvertfall noe som ikke er helt som det skal.

 

En god natt søvn og så fin justere sensorene i morgen å se om det er synderen.  :lol:

 

kanskje det er ipd som er synderen?

Lenke til kommentar

 

Hvor bra er egentlig trackingen? Jeg må innrømme at jeg ikke har veldig høye forventninger til oppløsning og grafikkvalitet, men jeg har store forventninger til head- og kontrollertracking. Jeg håper jeg ikke har for store forventninger, men jeg forventer at det føles som at det er jeg som beveger meg i et statisk rom, og ikke som grafikk som beveger seg rundt meg. Jeg vil føle at jeg lener meg over en kant, og ikke at kanten kommer mot meg. Er trackingen god nok til dette?

 

De fleste tester og reviews av Vive sier jo at noe av det største og beste med Vive, er nettopp følelsen av "immersiveness", at man lever seg inn i spillene, og at dette gjør at man fort glemmer ting som screen door-effect osv., men jeg er ikke helt sikker. Hvordan har opplevelsen vært for dere?

 

Vive ankommer på tirsdag, sammen med hovedkort og CPU. Det blir en travel dag, 8 timer jobb, hjem og bygge pc, installere Windows 10 etc., for å så sette opp Vive, og forhåpentlig vis få testet det litegran. :)

Trackingen er god nok. Man blir lurt til å tro at det er ekte. Vanskelig å beskrive det. Må bare prøve det.

 

 

Anbefaler folk å prøve destinations. 

http://store.steampowered.com/app/453170/

Det er helt fantastisk! Var kommet en ny en her de siste dagene med et slags møllehus/verksted som var helt sykt bra laget. Testet på familien i går og noen gjester vi hadde på besøk. Gøy å se reaksjonene til folk og hvordan de reagerer. Fasinerende men også litt skremmende at det er mulig får jeg ofte høre. Og så følger det diskusjoner med dommedagsprofetier og ville fantasiske visjoner :p

 

Selv driver jeg å tar en hel bunch med bilder nå for å bygge mine egne scener. Valve har laget noen gode tutorials.

 

 

takk for tips. skal prøves.

Lenke til kommentar

Er fortsatt ikke helt iform :D

 

Jeg målte IPD på meg selv og justert dette nå. Men skal stikke til optikeren til mandag å få en 100% målning. Så er ihvertfall ikke det noe å tenke på lengre. Skal justere litt på base stasjonene etterpå så fort sola forsvinner herifra. Virker som sol lys roter det til for laserne. 

Lenke til kommentar

Motion sickness ut a milde granskauen nå...  :sick:

 

Ikke spill noe nytt så vet ikke helt hva som skjer. Kan kanskje være pga jeg justerte litt på sensorene idag. Virker som ting skjelver litt til tider. Er ihvertfall noe som ikke er helt som det skal.

 

En god natt søvn og så fin justere sensorene i morgen å se om det er synderen.  :lol:

Nettop sosialisert meg i allspace vr de siste 4.5 timene, eneste jeg er gåen i er ryggen :p

 

Ta å dekk til alt i rommet som kan reflektere. Jeg må ha teppe over glass skapet her pga maska plutselig kan fly på bølgen blå.

Lenke til kommentar

Nei, men kunne godt tenke meg å prøve den da. Jeg er bare skeptisk til å måtte kjøpe VorpX. 

 

Men min Onkel som tidligere kjøpte programet for å teste på Rift DK2 kommer senere på besøk i sommer. Tenkte å teste det da. Jeg venter også på ny SSD disk. Krever jo en del plass med GTA V.

Lenke til kommentar

 

 

 

photo.jpg

Seeing a lot of questions regarding movement. The game has the option to teleport or walk. You touch the track pad to control which direction you walk in (like a thumb stick). If you're new to VR this can make you sick, but we've spent enough time in VR now that our brains don't get confused by by what we see versus what we feel, which is what causes the motion sickness. I imagine in a year or two most games will let you simply walk around without teleporting as people will have gotten used to it.

 

 

Det er jo gratis så jeg får vel gi det et forsøk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der røyk øreklokkene mine også... :(

Noen gode forslag til nye som jeg kan bruke med Vive?

 

Jeg brukte disse: http://www.elkjop.no/product/data/pc-gaming/TBEARMSEVEN/turtle-beach-ear-force-m-seven-gaming-headset-pc-mac

 

Kanskje reise innom Elkjøp og se om jeg får noen nye på garanti?

Det er en svakhet i konstruksjonen på den tynne plastikken ved øreklokkene og opp til bøyla.

Ser det er sprekker på andre sida her også.

Enten er jeg tjukk i hue, ellers er de ikke ment for å ta av og på seg.. hehe

De ble kjøpt 8/6-15

 

Edit: Det er XP Seven jeg har og ikke M Seven som linka til, men helt like bortsett fra at jeg har Mic ut fra hedsettet og en touchpad for å stille lyd.

Endret av Mitra
Lenke til kommentar

Spilte Budget Cuts igår...fantastisk bra! Hylte flere ganger i panikk :D

 

Og idag så lanseres full versjonen av The Brookhaven Experiment. Det er fortsatt på tilbud så go get it :)

Budget Cuts er det spillet hvor folk har skadet seg mest hos meg. Alle får panikk når de feiler på å treffe robotene med knivene på kloss hold. Sist var det min bror som skadet foten sin langt forbi chaperone sonen og ga tippoldefar på veggen en på trynet med Vive kontrollen :p

 

 

Takk for tipset om fullversjonen av The Brookhaven Experiment.

Lenke til kommentar

Kult at såpass mange av dere har tatt hoppet inn i VR, kjenner det kribler litt selv nå som nye maskinen med GTX 1080 er på plass. Jeg er helt sikker på at det blir etterhvert men jeg tror jeg holder an et halvår til og følger med på scenen. :)

Lenke til kommentar

Der røyk øreklokkene mine også... :(

Noen gode forslag til nye som jeg kan bruke med Vive?

 

Jeg brukte disse: http://www.elkjop.no/product/data/pc-gaming/TBEARMSEVEN/turtle-beach-ear-force-m-seven-gaming-headset-pc-mac

Plukket opp disse i forrige uke. Syns det gir et kvalitetsmessig godt inntrykk til den prisen. Lyden er heller ikke verst. 

http://www.elkjop.no/search?SearchTerm=HyperX+Cloud+Core+gaming+headset+HYPXCLOUD&search=&searchResultTab=Products

 

Har bare brukt de på ps4 så langt, men de skal jo gå til PC også med den medfølgende kablen.

komplett.no har inne flere headset av samme merke.

https://www.komplett.no/category/12690/headset-pckonsoll?subcategory=12691_Gaming%20Headset%20PC&manufacturer=Hyperx

Endret av firberblad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har også vært på jakt etter det beste headsetet til VR headset og har kommet frem til at dette må være beste løsning:

 

https://www.komplett.no/product/879269/datautstyr/headset-pckonsoll/gaming-headset-pc/steelseries-siberia-800-traadloes-headset#

 

Dette headsetet er trådløst og har 2 batterier hele tiden! 1 som er i headsetet og 1 som lader i lydbokesen! Altså alltid trådløst, og du slipper den hersens kabelen. Bra komfort, god lyd og lang rekkevidde. Litt dyrt dog, men absolutt verd prisen! Jeg betalte dog 2500kr på komplett.no for dette på tilbud, så hvis du har tålmodighet, så kommer det nok på tilbud igjen :)

 

Jeg er overrasket over at ikke flere kjører samme løsning med 2 batterier, er jo helt genialt. Skulle ønsket den trådløse musen min også hadde det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har også vært på jakt etter det beste headsetet til VR headset og har kommet frem til at dette må være beste løsning:

 

https://www.komplett.no/product/879269/datautstyr/headset-pckonsoll/gaming-headset-pc/steelseries-siberia-800-traadloes-headset#

 

Dette headsetet er trådløst og har 2 batterier hele tiden! 1 som er i headsetet og 1 som lader i lydbokesen! Altså alltid trådløst, og du slipper den hersens kabelen. Bra komfort, god lyd og lang rekkevidde. Litt dyrt dog, men absolutt verd prisen! Jeg betalte dog 2500kr på komplett.no for dette på tilbud, så hvis du har tålmodighet, så kommer det nok på tilbud igjen :)

 

Jeg er overrasket over at ikke flere kjører samme løsning med 2 batterier, er jo helt genialt. Skulle ønsket den trådløse musen min også hadde det :)

Hvilken trådløs teknologi er dette?

 

Jeg har Denon ah-gc20 Wireless hodetelefoner og det er ikke anbefalt å bruke til Vive siden de er Bluetooth. Lyden er ikke bra med Bluetooth og Vive av en eller annen grunn, funker fint med alt annet. Jeg bruker mine med en utskiftbar kabel. Skulle gjerne vært foruten den kabelen. Men jeg kommer ikke til å kjøpe enda ett sett til med dyre hodetelefoner.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...