Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tatt for å kjøre påvirket.


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Ble 31/1 tatt for ruspåvirket kjøring. Siden jeg var overbevist at jeg ikke var påvirket haddw jeg ikke noe problem med å ta en urinprøve for og bevise min uskyld.

 

Til min forbausede slo det ut på benzoiazepin og amfetamin. Jeg nektet selvsagt dette og ble kjørt til legevakta for en blodprøve + en sånn test for blant annet skal lukke øya å si når det har gått 30 sekunder, huske rekefølgen på forskjellige tall osv.som senere konkluderte med at jeg var lett påvirket. Hva vil det si i promille?

 

Jeg nektet å godta førekortbeslag og straffeskyld.

 

Ble innkalt til rettsmøte 14 dager senere for om politiet kunne ha videre beslag fram til retten blir satt. Retten/rettsmøte besluttet at politiet fortsatt kunne ha førerkort beslag i 3 måneder til.

 

 

Jeg kan fortsatt ikke forstå hvordan jeg kunne ha vært påvirket, jeg drikker ikke engang da jeg i min tidligere tid var avhengig av piller.

 

Den eneste forklaringen jeg kan tenke meg er om noen har puttet noe i drikka mi.

 

På rettsmøte hadde det gått 14 dager siden blodrøven ble tatt, har nå snart gått 4 uker. Trodde det tok maks 1 uke før resultatene var klare. Noen som har mer erfaring om dette enn meg? Trodde også at blod haddw en holdbarhets dato, eller tar jeg feil?

 

Anonymous poster hash: 515e2...289

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blodprøven din blir ikke analysert på rettsmøtet ditt.

Dommeren har ikke fått blodprøve resultatene. Som det står i papirene jeg fikk etter rettsmøte står det følgende:

 

Det fremgår at påtegningsarket at blodprøve er tatt, og påtalemyndigheten har opplyst at analyseresultatet vil bli ettersendt retten straks denne foreligger. Slikt resultat foreligger ikke ved rettens vurdering, og påvirkningsgrad og påregnelig tapstid fremstår dermed som uklart for retten.

 

Anonymous poster hash: 515e2...289

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner ikke, du drikker ikke og mistenker at noen har puttet piller i drinken din?

Det står ikke drinken, men drikka mi. Er en viss forskjell der. Drikka mi kan vel være noe så uskyldig som melk?

 

 

Her er det jeg som har bommet ja, men at noen legger piller i melken du drikker er jo svært usannsynlig jeg ser ikke helt sammenhengen. Hvordan kan dette ha skjedd, var du ute en plass? 

Lenke til kommentar

 

Går du på noen medisiner?

Eneste jeg går på er allergi medisiner om sommeren.

 

Jeg har ikke tatt noe selv, men det er tydelig at jeg har fått i meg noe når urinprøva slo ut.

 

Burde jeg erklære meg skyldig? Tviler på at retten tror på min historie. Å jeg har ikke råd til saksomkostninger.

 

Anonymous poster hash: 515e2...289

 

Så merkelig. Har du vært ute i det siste, har du venner som driver med stoff og kan ha lagt noe i drikken din? Du må jo ha fått det i deg på et eller annet vis.

Lenke til kommentar

 

Det er klart at den er analysert for lenge siden, med mindre de har tabbet seg ut og kastet den.

Om den er analysert så forstår jeg ikke hvorfor retten ikke har motatt den?

 

På bildet under, vil det si at politiet har motatt blodprøve analysen?

 

Anonymous poster hash: 515e2...289

 

 

Anonymous poster hash: 515e2...289

 

Sånt tar nok tid, kan du ikke kontakte politiet og spørre dem? Slik jeg leser det har ikke retten mottatt det og siden det ikke står noe om politiet kan det godt hende de har mottatt det, men ikke gitt det videre til retten. 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skjønner ikke, du drikker ikke og mistenker at noen har puttet piller i drinken din?

 

Det står ikke drinken, men drikka mi. Er en viss forskjell der. Drikka mi kan vel være noe så uskyldig som melk?

 

Her er det jeg som har bommet ja, men at noen legger piller i melken du drikker er jo svært usannsynlig jeg ser ikke helt sammenhengen. Hvordan kan dette ha skjedd, var du ute en plass?

Den dagen hadde jeg time til rustbehandling av bilen min. Jeg skulle hente en kamerat av en jeg kjenner. Har møtt han noen ganger før å skulle få 300kr hvis jeg gadd å kjøre han etter at bilen ble ferdig.

 

Da jeg møtte han fikk jeg en åpnet cola flaske som han bare hadde tatt en slurk av. Alltid syns han har virket hyggelig tiltross for at han sliter med rus.

 

Derfor har jeg ikke hatt noe interesse av å henge med han. Men for meg gjorde det ingenting å kjøre han ved enkelte anledninger.

 

Det er her jeg mistenker at det må ha vært noe rart i flaska. Det er den eneste "logiske" forklaringen jeg kan se. Jeg kan ikke foratå at jeg kunne være så dum og ta imot noe ifra han. Så jeg kan faktisk bare klandre meg selv.

 

Kan laste opp hele forklaringen min fra retten om det er noen som er interesert.

 

Anonymous poster hash: 515e2...289

Lenke til kommentar

 

 

Går du på noen medisiner?

 

Eneste jeg går på er allergi medisiner om sommeren.

Jeg har ikke tatt noe selv, men det er tydelig at jeg har fått i meg noe når urinprøva slo ut.

Burde jeg erklære meg skyldig? Tviler på at retten tror på min historie. Å jeg har ikke råd til saksomkostninger.Anonymous poster hash: 515e2...289

Så merkelig. Har du vært ute i det siste, har du venner som driver med stoff og kan ha lagt noe i drikken din? Du må jo ha fått det i deg på et eller annet vis.

Jeg sleit en del med rus før. Fikk hjelp av psykisk helsetjeneste og psykolog. Gikk 6 måneder på urinprøve kontroll 2 dager i uka.

Kutta ut den gamle vennekretsen, å fikk med nye venner, men det er alltid en venn som kjenner en som ruser seg. Har vært rusfri i litt over 1 år nå, noe alle mine venner vet, også han jeg kjørte. Burde forstått bedre.

 

Anonymous poster hash: 515e2...289

Lenke til kommentar

 

Den dagen hadde jeg time til rustbehandling av bilen min

Sikker på at det ikke var rusbehandling, HAHA=.

 

Hva med å kontakte politiet og spørre om de har fått svar, og hvis ikke, når de får svar?

Sikker på at du ikke mente noe vondt med den spøken. Men tar meg veldig nær av det, da jeg holdt på med rus i over 6 år, ødelagt 6 år av mitt liv på rus. Skuffet familien min, mistet den ene jenta jeg noen gang har elsket, mista de fleste av mine venner. Tatt overdose 3 ganger å prøvd å tatt livet mitt opptil flere ganger. Blitt trua med pistol mot tinningen og mistet flere kamerater på grunn av rusen.

 

Sliter mye med angt ovenfor autoriteter. Uansett er det så lurt og kontakte dem om det har gått i glemme boka?

 

Anonymous poster hash: 515e2...289

Lenke til kommentar

Da ringer du vedkommende som fikk sitte på med deg og som du fikk brusen fra og ber om en forklaring.

Har nevnt hans fulle navn til både politiet og på rettsmøte. Det er flaut å si, men å konfrontere han er jeg redd for.

 

Fikk vite at for en uke siden så gikk han til angrep på en eldre mann jeg kjenner godt. Skal høre med en kamerat av meg om han kan få anakket med han, som har prøvd å fått han på beina lenge. Som nå er lei av hele fyren etter denne episoden.

 

Anonymous poster hash: 515e2...289

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...