Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] orgasme for kvinner


Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så vanskelig for kvinner å få orgasme under samleie? 

 

Har type og vi har ofte sex, men jeg får det liksom aldri til. Han har liksom normal og jeg er ikke "vid" heller. Ofte blir jeg bare så våt at jeg ikke skjenner noe særlig. 

 

Har også problemer med  at han ikke holder ut så lenge.  

 

Tips til stillinger eller andre ting som kan hjelpe? 

 

 

Hilsen frustrert jente som har prøvd alt! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarer du å få deg selv til å komme?

Forteller du han hva han kan gjøre og ta på under samleie?

Har du noen gang vært i nærheten av å komme?

Hva tenker du på under samleie og hva kunne du kanskje ha gjort for å prøvd å komme?

 

Jeg og kjæresten min har regelmessig sex og hun kommer vaginalt nesten hver gang, hun sier også i fra om hun ikke gjør det. Hvis hun kommer med at jeg tar utenpå så er det liten sjanse for at hun kommer vaginalt. Stillingen som funker best er at jenta sitter oppå og styrer litt selv. 

 

Problemet til at han kommer fort kan løses ved at han får mer erfaring, hvis han har mye erfaring så må han bare anstrenge seg for at det skal vare. Tips: Holde seg konsentrert og kanskje tenke på noe annet, onanere før sex, sex flere ganger på samme dagen osv.. Det er litt sånn man må google og kanskje lese litt om. 

Endret av DerpBoy
Lenke til kommentar

Funker nesten alltid med g-punkt stimulering under sexen. Får alltid jentene til å komme enklest på den måten. 

hun ligger på rygg med bena utenfor senga. Jeg løfter henne opp og har beina hennes på skuldra mine. Vinkelen på penetreningen blir annerledes og jeg treffer g-punktet hennes, og hun kommer raskt. Jeg kan også hjelpe til med noen fingre på klitoris på nødvendig. 

Lenke til kommentar

No er det ikke alle kvinner som klarer å komme vaginalt, ofte må man trene seg opp til det. Jeg rir meg selv ofte til orgamse, føler det er enklest. Eller visst han penitrerer meg hardt og fort i misjonær. Prøv litt forskjellige stiliinger..

Som pakini sier er det mange jenter som har problemer med å komme av vaginalt samleie. Jeg har vært med jenter som kommer igjen og igjen under ett normalt samleie, noen som nesten bare kommer ved anal penetrering men alle kommer med klitoral stimuli.

 

Min egen kjæreste kommer ytterst sjeldent av vaginal penetrering så vi bruker ofte leketøy når vi har sex. Vi elsker også begge to oral sex så vi er eksperter på det området og alle jenter er lette å få til orgasme med tunga.

 

Det kan være mange grunner til at jenter kan ha trøbbel med å komme. Normalt ligger dette i hodet i form av sperrer eller nervøsitet.

 

Alder er en faktor. Jenter bruker lang tid på å fysisk modnes. Klitoris trenger ikke å være ferdig utviklet før i tjueåra. Selvsikkerhet er en stor faktor. Tenk på det selv, nyt det som skjer og la deg selv bli kåt. Prøv forskjellige stillinger og situasjoner.

 

Plutselig finner du ut en dag at du kommer umiddelbart hver gang noen fingrer deg på en ponny mens du har på en klovnemaske og han dasker deg med en fluesmekker mens han synger 'la donna el mobile'.

 

Vi er alle like rare. Eksperimenter og slapp av så får du det deilig ;)

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått er G-punkt orgasme lettest når jenta blir tatt bakfra eller når hun rir. Hvis han ikke holder ut lenge, så fiks det ved å ha sex flere ganger etter hverandre. Hvis du blir så våt at du har problemer med å kjenne så mye, så antar jeg dette også gjelder han. Da burde det vel være lettere å holde ut lengre etter hvert.



Anonymous poster hash: aad7f...de2
Lenke til kommentar

Herregud, for noen elendige råd. Det er fortsatt diskutert blant forskere om vaginal orgasme i det hele tatt er mulig (eller om det er indirekte klitorisstimuli), men hvis det er det så får VELDIG få kvinner denne typen orgasme. Det desidert vanligste er at du må stimulere klitoris. Les på nettet (f.eks. ung.no) hvordan du gjør dette.

 

Det er viktig at du øver deg på egen hånd, og helst klarer å komme selv, hvis du skal få det til sammen med partner.

 

Lykke til! :)

 

Anonymous poster hash: 4da73...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Nå er det ikke han som ikke holder lenge nok, men du som ikke gjør nok innsats for din egen del. Det er ikke hans ansvar at du kommer, det er ene og alene ditt. Om du vil at han skal bidra til at du kommer så er det du som må finen utav dine egne utfordringer og så veilede han til hvordan akkurat du ønsker hans bidrag. Men å skylde på at han kommer for fort er ikke annet enn ansvarsfraskrivelse.

Lenke til kommentar

Herregud, for noen elendige råd. Det er fortsatt diskutert blant forskere om vaginal orgasme i det hele tatt er mulig (eller om det er indirekte klitorisstimuli), men hvis det er det så får VELDIG få kvinner denne typen orgasme. Det desidert vanligste er at du må stimulere klitoris. Les på nettet (f.eks. ung.no) hvordan du gjør dette.

Anonymous poster hash: 4da73...2bd

Kanskje det diskuteres heftig blant forskerne, men blant oss "dødelige" så er det fastslått at det er mer enn mulig.

Det kan hende disse forskerne ikke klarer det da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En del jenter(18-30) har mentale problemer eller er ikke nok mentalt utviklet. Dog har asiatiske damer statistisk sett mest problemer med orgasme, noe som muligens kan skylde de statistisk mindre penisene i Asia og kulturelle problemer forbundet med sex i noen av de kulturene.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det ikke han som ikke holder lenge nok, men du som ikke gjør nok innsats for din egen del. Det er ikke hans ansvar at du kommer, det er ene og alene ditt. Om du vil at han skal bidra til at du kommer så er det du som må finen utav dine egne utfordringer og så veilede han til hvordan akkurat du ønsker hans bidrag. Men å skylde på at han kommer for fort er ikke annet enn ansvarsfraskrivelse.

Selv om jeg absolutt er enig i at jenter i større grad bør ta ansvar for sin egen orgasme, så ligger det definitivt mye ansvar hos mannen. Mens vi menn lett blir tent av det visuelle (bare se damens nakne kropp f.eks.), så tenner jenter på hva vi menn gjør. Hva vi foretar oss. Hvordan vi oppfører oss og fremstiller oss selv. Jenta skal føle seg trygg med deg. Hun skal kunne åpne seg helt for deg. De aller, aller fleste jenter er submissiv, og for at et seksuelt forhold skal fungere skikkelig må mannen være dominant. Han må kunne ta styringen, og hun skal "følge". Det finnes selvfølgelig noen forhold hvor rollene er byttet om. 

 

 

Ja, det ligger mye mentalt bak jenters orgasme. De må klare å slutte å tenke/stresse under sex, som et eksempel. Men det kan du som mann gjøre veldig mye med. Ved å blant annet være maskulin. En leder. En som får hun til å føle seg trygg. Tatt vare på. Slik at hun kan slippe tak på alle de usikre tankene som suser rundt mellom ørene hele dagen. "Ser jeg feit ut i denne posisjonen / dette undertøyet". "Tror han jeg er ekkel om jeg sier jeg vil ha lillefingeren hans opp i rumpa". 

 

Nå blir det bråstopp i innlegget. Må gå. 

Lenke til kommentar

Herregud, for noen elendige råd. Det er fortsatt diskutert blant forskere om vaginal orgasme i det hele tatt er mulig (eller om det er indirekte klitorisstimuli), men hvis det er det så får VELDIG få kvinner denne typen orgasme. Det desidert vanligste er at du må stimulere klitoris. Les på nettet (f.eks. ung.no) hvordan du gjør dette.

 

Det er viktig at du øver deg på egen hånd, og helst klarer å komme selv, hvis du skal få det til sammen med partner.

 

Lykke til! :)

 

Anonymous poster hash: 4da73...2bd

Det er mulig.

 

Og det er ikke det samme som klitoris-orgasme (etter hva jeg har blitt fortalt, siden jeg er mann... Men jeg ser også effekten).

 

Når jeg fingrer dama, får hun vaginal, g-punkt-orgasme. Hun kommer, og spruter noen ganger. Hun kan også komme flere ganger inntil hun blir så sliten at hun bare sovner. Det virker som hun blir rusa og døsig - og veldig, veldig fornøyd.

 

Effekten ved klitoris-orgasme er at hun blir oversensitiv på brystvortene og klitoris, og må ha pause fordi berøring er ubehagelig. Hun blir heller ikke døsig av denne orgasmen, hun spruter altri av klitoris-orgasme, og hun kan ikke komme flere ganger uten pause for å roe seg ned.

 

Har også hørt samme beskrivelse, og sett samme effekten hos andre damer. Jeg anser myten som oppklart.

 

Kanskje ikke alle damer kan oppleve det, både pga manglende kunnskap hos seg selv og partneren, eller kanskje rett og slett fordi de ikke er bygd sånn. Men det er mulig. Dama jeg er med nå er godt over 30 år, og sverger på at hun aldri hadde opplevd annet enn klitoris-orgasme før hun møtte meg. Kanskje jeg er lettlurt. Men det kan også bety at dette er noe som ikke nødvendigvis kommer like lett for alle.

 

Anonymous poster hash: aad7f...de2

Lenke til kommentar

Stikk på kondomeriet og kjøp en liten vibrator, så får du nok fart på sakene. Gjør underverker. ;) 

Uansett kan det lønne seg å bli kjent med sin egen kropp. På egenhånd. Alene, altså. Etterhvert som du lærer deg selv å kjenne og vet hvordan du skal stimulere deg selv til optimal nytelse, kan du hjelpe partneren din til å gjøre det på deg også. Ikke stress. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...