Gå til innhold

Store skritt mot seier og fred i Syria


Anbefalte innlegg

Er det greit å støtte en part bare fordi dere mener den er bedre enn en annen, selv om det er fakta at denne parten bomber skoler, sykehus og sivile?

 

Fakta er at terroristene er den parten som bomber sykehus og skoler og dreper barn. Terroristene holder sivilbefolkningen gissel for å bruke dem som levende skjold. Den samme sivilbefolkningen jubler i gatene når de blir befridd fra terroristene av regjeringens hær. Det er rett og slett latterlig å hevde at al quaida og resten av islamistene er de som bør styre i Syria. Like latterlig som å hevde at opprøreren i Tyskland som kjørte en lastebil inn i julemarkerdet burde gis amnesti. Like latterlig som at de moderate opprørerene i Frankrike som skyter tegnere  eller konsertgjengere skal få en del av Frankrike slik at de kan opprette sitt eget kalifat i Frankrike.

Endret av freke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nok en person som svarer på alt annet enn innlegget mitt og kommer med masse vas i denne delen av forumet. Prøver igjen. Det er haugevis av bevis på Assads drap og bombing av egen sivilbefolkning og barn. Hvordan kan dere støtte det?

 

Du sier over her : "han er en diktatorisk massemorder som har latt landet sitt kjøres i grøfta og må fjernes."

 

Men etter den siste våpenstillstandsavtalen er de eneste som kjemper mot den syriske hæren IS og Al Qaida lignende grupper. Vil du virkelig at Vesten, Tyrkia og Araberlandene skal starte opp krigen på nytt?

 

Vil du virkelig starte opp en ny runde med dette som Joe Biden beskriver her?

 

“Our allies in the region were our largest problem in Syria,” he said, explaining that Turkey, Saudi Arabia and the UAE were “so determined to take down Assad,” that in a sense they started a “proxy Sunni-Shia war” by pouring “hundreds of millions of dollars and tens of thousands of tons of weapons” towards anyone who would fight against Assad.

 

“And we could not convince our colleagues to stop supplying them,” said Biden, thus disassociating the US from unleashing the civil war in Syria.

 

“The outcome of such a policy now is more visible,” he said, as it turned out they supplied extremists from Al-Nusra Front and Al-Qaeda."

 

https://www.rt.com/news/192880-biden-isis-us-allies/

Endret av UglaSukk
Lenke til kommentar

Men dette er jo bare hykleri, fra noen som ikke sier et kvekk om Saudi Arabias myrderier i Jemen. På samme måte som NRK hadde nyhetskavalkade i går, ikke et kvekk om Jemen.

Det norske hykleriet er jo at man aldri kan klage på noe som helst uten å bli arrestert for å ikke klage på noe annet.

 

Denne diskusjonen handler ikke om Jemen uglesukk.

 

Hvis noen hadde klaget over Saudi-Arabia så hadde vel hykleriet fortsatt. Hvorfor klager du ikke på Syria?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg nevnte Russland og Assad. Hvorfor er det bra hvis Assad vinner krigen? Er det greit å støtte en part bare fordi dere mener den er bedre enn en annen, selv om det er fakta at denne parten bomber skoler, sykehus og sivile?

 

Better with the devil you know, than the devil you don't. Det er svært sjeldent at en nasjon kommer bedre ut av et maktkupp.

 

Jeg sier ikke at vi må akseptere at Assad er den syriske diktatoren, men om Assad ikke vinner denne striden så kommer vi nesten garantert til å ende opp med en ny despot som vil endre landet med makt og blod (les: Folkemord).

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det norske hykleriet er jo at man aldri kan klage på noe som helst uten å bli arrestert for å ikke klage på noe annet

 

 

Hykleriet er jo at man hykleri oppbragthet over urett, og medfølelse med ofrene, i Syria, der man tar til orde for å fortsette krigen på et intensivert plan ( for å styrte Assad ).

 

Men er det egentlig noen ekte medfølelse der? Åpenbart ikke, siden man her vil forsterke og forlenge blodbadet, mens når det kommer til blodbadet i Jemen, der Vesten lett kan lette lidelsene, og forkorte krigen, bare med å stenge støtten til Saudi Arabias bombing, så er det bare likegyldighet.

Lenke til kommentar

Jeg nevnte Russland og Assad. Hvorfor er det bra hvis Assad vinner krigen? Er det greit å støtte en part bare fordi dere mener den er bedre enn en annen, selv om det er fakta at denne parten bomber skoler, sykehus og sivile?

 

Som sagt. Det er USA som bomber sivile og skaper krig og konflikt i land. Russland har forsøkt å stoppe konflikten USA har skapt i Syria. Det er USA som ville endre myndighetene i Syria, og det har hele landet fått lide for. USA har dette blod på sine hender.

 

Syria under Assad var et relativt liberalt land i midt østen, relativt stabilt og relativt velstående. Folk var langt mer fri i Syria enn de var i f.eks Saudi Arabia som USA og USA sine lakeier støtter.

Lenke til kommentar

 

Er det greit å støtte en part bare fordi dere mener den er bedre enn en annen, selv om det er fakta at denne parten bomber skoler, sykehus og sivile?

 

Fakta er at terroristene er den parten som bomber sykehus og skoler og dreper barn. Terroristene holder sivilbefolkningen gissel for å bruke dem som levende skjold. Den samme sivilbefolkningen jubler i gatene når de blir befridd fra terroristene av regjeringens hær. Det er rett og slett latterlig å hevde at al quaida og resten av islamistene er de som bør styre i Syria. Like latterlig som å hevde at opprøreren i Tyskland som kjørte en lastebil inn i julemarkerdet burde gis amnesti. Like latterlig som at de moderate opprørerene i Frankrike som skyter tegnere  eller konsertgjengere skal få en del av Frankrike slik at de kan opprette sitt eget kalifat i Frankrike.

 

 

All USA sin ødeleggelse i Syria skal skyldes på Assad og Russland. Vi lever i boken 1984. Det er bare å se på disse syke løgnerne som snakker på vei av det vemmelige regimet i USA. Det er det som beskrives som "doublespeak" i boken.

 

Dessverre er det millioner av nek som faller for disse løgnene og ikke dømmer USA for sine groteske handlinger rundt omkring i verden. Assad er ikke ille i det hele tatt. Det er USA som er ille, det er USA som er tyrannen, det er USA som ønsker å være diktator.

Lenke til kommentar

Nok en person som svarer på alt annet enn innlegget mitt og kommer med masse vas i denne delen av forumet. Prøver igjen. Det er haugevis av bevis på Assads drap og bombing av egen sivilbefolkning og barn. Hvordan kan dere støtte det? 

 

Jaha? Er det det?

Eller er det bare noe satanistene sier når deres elskede terrorister dreper kristne og ødelegger Syria? Den virkelighet friheten og liberalismen er selvsagt ikke under Assad, det er under ISIL og terroristorganisasjoner.

 

:roll:

 

 

Fy faen for noen jævler. De får dra til helvete der de hører hjemme. Alle løgnerne, drapsmennene, krigshisserne, tyrannene osv. Assad var bare en diktator. Det er USA som er jævelen. Syrias blod er på USA sine hender, ikke Assad sine. Men USA forsøker å vaske blodet av sine hender med Assad som såpe og Russland som håndkle.

Lenke til kommentar

Nok en person som svarer på alt annet enn innlegget mitt og kommer med masse vas i denne delen av forumet. Prøver igjen. Det er haugevis av bevis på Assads drap og bombing av egen sivilbefolkning og barn. Hvordan kan dere støtte det? 

 

Det er haugevis av bevis på den irakiske hærens drap og bombing av egen sivilbefolkning og barn i kampen mot IS. Hvordan kan du støtte det?

Lenke til kommentar

 

Nok en person som svarer på alt annet enn innlegget mitt og kommer med masse vas i denne delen av forumet. Prøver igjen. Det er haugevis av bevis på Assads drap og bombing av egen sivilbefolkning og barn. Hvordan kan dere støtte det? 

 

Det er haugevis av bevis på den irakiske hærens drap og bombing av egen sivilbefolkning og barn i kampen mot IS. Hvordan kan du støtte det?

 

 

Fordi han automatisk og ukritisk støtter alle mord, alle kriger og brudd på internasjonal lov og anti-menneskretts oppførsel så lenge det er USA som driver med det. Det er dessverre mange som er programmert slik.

 

USA kan legge 100 land i ruin og drepe halve verden uten at slike folk bryr seg. De er fullstendig blind for alt USA gjør.

 

Når jeg sier USA i dette tilfellet, referer jeg selvfølgelig til USA sin legitimisering av Iraks aktiviteter, noe som så godt er det samme som at USA selv driver overgrepene og USA blinde lukker øynene.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

 

Nok en person som svarer på alt annet enn innlegget mitt og kommer med masse vas i denne delen av forumet. Prøver igjen. Det er haugevis av bevis på Assads drap og bombing av egen sivilbefolkning og barn. Hvordan kan dere støtte det? 

 

Det er haugevis av bevis på den irakiske hærens drap og bombing av egen sivilbefolkning og barn i kampen mot IS. Hvordan kan du støtte det?

 

 

Fordi han automatisk og ukritisk støtter alle mord, alle kriger og brudd på internasjonal lov og anti-menneskretts oppførsel så lenge det er USA som driver med det. Det er dessverre mange som er programmert slik.

 

USA kan legge 100 land i ruin og drepe halve verden uten at slike folk bryr seg. De er fullstendig blind for alt USA gjør.

 

Når jeg sier USA i dette tilfellet, referer jeg selvfølgelig til USA sin legitimisering av Iraks aktiviteter, noe som så godt er det samme som at USA selv driver overgrepene og USA blinde lukker øynene.

 

Ikke sant. Automatisk og ukritisk. Fordi du sier det. Derfor er denne delen av forumet bare blitt kjedelig. Diskusjonen er blitt så polarisert at det ikke lenger er mulig å kunne mene en ting uten å bli tillagt andre meninger og bli satt i bås som "slike folk" av deg. 

 

​Fordi jeg er sterkt mot Assad og Russland er jeg skikkelig for motparten og støtter USAs feilvalg og drap av sivile. Javel, hvis du sier det så...

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Diskusjonen er blitt så polarisert at det ikke lenger er mulig å kunne mene en ting uten å bli tillagt andre meninger ..

 

 

Vi har sikkert angrepet saken litt feil. Men det er faktisk slik at om man heier på at Assad skal styrtes, slik du gjorde, så sier man samtidig at man støtter prosjektet som Vesten, Tyrkia og Saudi/Qatar har kjørt i Syria.

 

Og det er et prosjekt som sier at internasjonale lover, om at land ikke har lov til å støtte opprør i andre land, disse lovene kan vi kaste vekk, og vi kan støtte ekstremislamistene i Syria så de styrter Assad. Og Vesten har blitt så hjernevasket at de aller fleste godtar dette.

 

Tar med en video der unger fra Øst Aleppo forteller litt om disse opprørerne. ( 33 min ut )

 

https://m.youtube.com/watch?v=CNdTM5WvrW8

 

Og :

 

"'When camera gone they leave people under rubble’ – Aleppo residents on Western-backed White Helmets"

 

https://www.rt.com/news/370344-white-helmets-aleppo-residents/

Endret av UglaSukk
Lenke til kommentar

 

 

 

Nok en person som svarer på alt annet enn innlegget mitt og kommer med masse vas i denne delen av forumet. Prøver igjen. Det er haugevis av bevis på Assads drap og bombing av egen sivilbefolkning og barn. Hvordan kan dere støtte det? 

 

Det er haugevis av bevis på den irakiske hærens drap og bombing av egen sivilbefolkning og barn i kampen mot IS. Hvordan kan du støtte det?

 

 

Fordi han automatisk og ukritisk støtter alle mord, alle kriger og brudd på internasjonal lov og anti-menneskretts oppførsel så lenge det er USA som driver med det. Det er dessverre mange som er programmert slik.

 

USA kan legge 100 land i ruin og drepe halve verden uten at slike folk bryr seg. De er fullstendig blind for alt USA gjør.

 

Når jeg sier USA i dette tilfellet, referer jeg selvfølgelig til USA sin legitimisering av Iraks aktiviteter, noe som så godt er det samme som at USA selv driver overgrepene og USA blinde lukker øynene.

 

Ikke sant. Automatisk og ukritisk. Fordi du sier det. Derfor er denne delen av forumet bare blitt kjedelig. Diskusjonen er blitt så polarisert at det ikke lenger er mulig å kunne mene en ting uten å bli tillagt andre meninger og bli satt i bås som "slike folk" av deg. 

 

​Fordi jeg er sterkt mot Assad og Russland er jeg skikkelig for motparten og støtter USAs feilvalg og drap av sivile. Javel, hvis du sier det så...

 

 

Det er bare til å åpne diskusjonshistrikken din slik at jeg kan bla igjennom alle USA kritiske innlegg du har kommet med.

 

Hvorfor er du "sterkt imot" Russland? Fordi mediene og politikerne i vesten har sagt du må være det? Fordi de driver ukritisk propaganda som de forventer at tullinger kjøper uten bevis og uten at historiene de selger i det hele tatt er sannsynlig?

 

Mener du å ruinere et land, drepe hundretusenvis og ødelegge livene til millioner med grunnlag i å styrte et regime er en legitim grunn til slike handlinger?

Lenke til kommentar

Abigor,

 

Tror ikke vi forstår hverandre. Det jeg tar opp er, går det ann å være for at Assad må styrtes, men være mot måten det ble forsøkt gjordt på?

 

For Norge som stat så går det bare ann i teorien. I praksis var Norge helt med på det, når vi sluttet oss til sanksjoner mot syriske myndigheter, når vi erklærte at opprørerne nå var Syrias legitime representaner, og så videre, så er vi med på prosjektet å fjerne Assad, og vi er med på hele greia.

Lenke til kommentar

Det går fint ann å være for at Assad må styrtes samtidig som å være imot måten det ble forsøkt gjort på.

 

Man kan fint mene at Assad må styrtes uten å støtte IS. Man kan fint støtte opprørere i Syria samtidig som å være motstander av IS.

 

Man kan fint mene at Assad må styrtes uten å støtte USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...