Gå til innhold

Store skritt mot seier og fred i Syria


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusener på tusener har mistet sine kjæreste i syriske fengsler fordi Assad torturer og henretter dem som protesterer mot ham. Og du klarer ikke å se at syriske folk er imot denne diktatoren?

 

Hvilken diktatur i verden har innbyggere som ikke er imot diktatur?

 

Du må våkne opp mann! Hvordan kan du lukke øynene for denne uretten?

Lenke til kommentar

Sør-Korea er ikke i krig mot USA, de er alliert med USA og offisielt fortsatt i krig med Nord Korea, på samme måte som USA er det. En fredsavtale ble aldri undertegnet.

 

Du klarte selvfølgelig å unngå å forstå poenget mitt i det hele tatt.

Et annet land ble også splittet, Tyskland. Det var ikke USA som gjorde øst-tyskland til et jævelig samfunn. Det var det kommunistene som gjorde. På nøyaktig samme måte som nord-koreanerne har ødelagt sitt land, helt uavhengig av USA.
Lenke til kommentar

 

Sør-Korea er ikke i krig mot USA, de er alliert med USA og offisielt fortsatt i krig med Nord Korea, på samme måte som USA er det. En fredsavtale ble aldri undertegnet.

 

Du klarte selvfølgelig å unngå å forstå poenget mitt i det hele tatt.

Et annet land ble også splittet, Tyskland. Det var ikke USA som gjorde øst-tyskland til et jævelig samfunn. Det var det kommunistene som gjorde. På nøyaktig samme måte som nord-koreanerne har ødelagt sitt land, helt uavhengig av USA.

 

 

Jeg sier ikke at det kun er USA sin skyld, det er det selvsagt ikke. Men tror du ikke det finnes en grunn til at Nord-Korea er så militarisert som de er? Tror du ikke det kan ha sammenheng med at de fortsatt er offisielt i krig med USA?

 

Du tror ikke en del av fattigdommen i Nord-Korea også kan skyldes USA sin initialiserte globale handelsblokkade mot Nord-Korea og USA sitt press på andre land i å ekskludere Nord-Korea fra alt internasjonal økonomisk samarbeid? Det har ingen innvirkning overhode?

 

Å sammenlikne Korea og Tyskland blir som å sammenlikne Nicaragua og Sør-Afrika.

Lenke til kommentar

Tusener på tusener har mistet sine kjæreste i syriske fengsler fordi Assad torturer og henretter dem som protesterer mot ham. Og du klarer ikke å se at syriske folk er imot denne diktatoren?

 

Hvilken diktatur i verden har innbyggere som ikke er imot diktatur?

 

Du må våkne opp mann! Hvordan kan du lukke øynene for denne uretten?

 

Huffda. Tusener! Hundretusener har mistet sine kjære fordi USA absolutt insisterte på at "Assad må gå".

 

Da kan vi jo like godt bare brenne ned hele Barcelona også da, bombe og ødelegge byen slik at de kan bli uavhengige. For det er jo mye viktigere med uavhengighet enn at byen bevares og folket overlever. La Catalunya brenne til aske og folket dø, slik at de kan bli uavhengige.

 

Det er slik tankegang du fremmer i Syria.

 

Kan vi ikke like gjerne bare ta til våpen og styrte regimet i Norge også? Kanskje Kina vil støtte oss med våpenforsyninger og penger slik at vi kan ta ned et politiske systemet med vold.

 

Jeg vet sarkasme ikke kommer bra igjennom når man skriver, men jeg forsøker litt alikevel.

Lenke til kommentar

 

 

1102-syria-assad-regime-end_full_600.jpg

 

 

I bakgrunnen et digert banner. Du så visst ikke etter.

 

"People attend a rally to show support for Syria's President Bashar al-Assad in Raqqa city November 2, 2011. REUTERS/ Sana/Handout"

 

http://uk.reuters.com/article/uk-syria-idUKTRE7A13M620111103

 

 

Obs, min feil. Poenget står uansett. Å hevde at det ikke var noen syrere som krevde Assads avgang og diktaturets fall, som zeebra gjorde blir feil. Å hevde noe annet blir bare komiske Ali. Det var ekstremt stor oppstandelse mot Baath-partiet i Syria da den arabiske våren kom, og hundretusenvis demonstrerte i gatene over hele landet. Etterhvert kom motdemonstrasjoner fra Assad-supportere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

1102-syria-assad-regime-end_full_600.jpg

 

 

I bakgrunnen et digert banner. Du så visst ikke etter.

 

"People attend a rally to show support for Syria's President Bashar al-Assad in Raqqa city November 2, 2011. REUTERS/ Sana/Handout"

 

http://uk.reuters.com/article/uk-syria-idUKTRE7A13M620111103

 

 

Obs, min feil. Poenget står uansett. Å hevde at det ikke var noen syrere som krevde Assads avgang og diktaturets fall, som zeebra gjorde blir feil. Å hevde noe annet blir bare komiske Ali. Det var ekstremt stor oppstandelse mot Baath-partiet i Syria da den arabiske våren kom, og hundretusenvis demonstrerte i gatene over hele landet. Etterhvert kom motdemonstrasjoner fra Assad-supportere.

 

 

Jeg hevdet ikke det. Her misrepresenterer du hva jeg har sagt eller ikke.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Jeg hevdet ikke det. Her misrepresenterer du hva jeg har sagt eller ikke.

På forrige side skrev du dette:

 

"Jeg har ikke sett noen som helst poll eller indikasjon på at det Syriske folk ønsker å styrte Assad. Tvert imot tror jeg de fleste i Syria vil tilbake 7 år i tid med Assad som leder!"

 

Du har altså ikke sett noen indikasjon på at det syriske folk ønsket å styrte Assad. Resten av verden så hundretusenvis av mennesker i gatene som protesterte mot regimet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det kun er USA sin skyld, det er det selvsagt ikke. Men tror du ikke det finnes en grunn til at Nord-Korea er så militarisert som de er? Tror du ikke det kan ha sammenheng med at de fortsatt er offisielt i krig med USA?

 

Du tror ikke en del av fattigdommen i Nord-Korea også kan skyldes USA sin initialiserte globale handelsblokkade mot Nord-Korea og USA sitt press på andre land i å ekskludere Nord-Korea fra alt internasjonal økonomisk samarbeid? Det har ingen innvirkning overhode?

 

Å sammenlikne Korea og Tyskland blir som å sammenlikne Nicaragua og Sør-Afrika.

Situasjonen i Nord-Korea er ene og alene resultat av den fanatismen landet styres av. At USA ikke har noe med den saken å gjøre er Sør-Korea, Tyskland og Japan gode eksempler på.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her om en CIA rapport fra 1986 som er som en oppskrift på hva som skjedde i 2011 :

 

https://midtifleisen.wordpress.com/2017/02/19/cia-dokument-viser-planer-for-regimeskifte-i-syria-allerede-pa-1980-tallet/

 

"Sunnimuslimsk dissidens har vært minimal siden Assad knuste Det muslimske brorskap tidlig på 1980-tallet, men dype spenninger forblir – som bevarer i live muligheten for at mindre hendelser skal vokse til store sammenstøt av sekterisk vold … Overdreven bruk av makt fra myndighetene i å slå ned slike forstyrrelser, kan bli sett av sunniene som bevis for en vendetta fra myndighetene mot alle sunnier, som vil utløse enda større protester fra andre sunnigrupper …"

 

(...)

 

"I de fleste tilfeller vil regimet ha ressurser til å knuse en sunnimuslimsk opposisjonsbevegelse, men vi tror en utbredt vold blant befolkningen kan stimulere et stort antall sunnimuslimske offiserer og vernepliktige til å desertere eller gjøre opprør, som gjør scenen klar for borgerkrig. "

 

(...)

 

CIA-rapporten beskriver sluttfasen av en utvikling av en sekterisk krig. Der vil krigere og våpen strømme til fra nabolandene."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At du ikke klarer å se at Nord-Koreas situasjon idag også har historiske røtter er ikke så overraskende fra en som gjerne ser hele Syria brenne og ligge i ruin for å redde noen tusener som har lidd under regimet i Syria.

Klart den har historiske røtter! Historiske røtter til en av menneskehetens mest ødeleggende ideologier!
Lenke til kommentar

"VG i Syria: Her overgir krigerne seg til Assads styrker

 

(...)

 

Da VG ankom småbyen Serghaya, 60 kilometer fra den syriske hovedstaden Damaskus onsdag ettermiddag, sto krigere i kø med sine våpen for å gi dem fra seg. Så dyppet de fingeren i blekk og fikk sine navn og fingeravtrykk registrert."

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/syria/vg-i-syria-her-overgir-krigerne-seg-til-assads-styrker/a/23931944/#xtor=CS6-6-[23931944%20vg_i_syria_her_overgir_krigerne_seg_til_assads_styrker]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...