Gå til innhold

God, tung og stor mus til PC gaming.


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. 

 

Da min gamingmus nå virker å ta kvelden, trenger jeg tips til ny mus som skal brukes hovedsaklig til FPS gaming. 

Ser etter en mus for oss med litt store hender, og gjerne utskiftbare vekter, med høy DPI og godt grep. 

 

Ekstra knapper har 0 betydning da jeg ikke speller spell med behov for x antal keybinds.

 

Har lett litt på komplett.no, men ikke funnet noe med anmeldelser hvor det virker som at store hender/godt grep og utskiftbare vekter har vært tilstede.

 

All hjelp settes pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har brukt rat 9 den er dyr men rat 7 osv skal være lik bare med kabel og uten så mye knapper

 

rammen er laget av aluminium og jeg tror det følger med 7 vekter. en av de tyngste musene jeg har vert borti.

 

du kan justere bredde lengde og høyde. så følger det med forskjellige grep til den

Lenke til kommentar

Jeg sverger til Logitech g500 serien. Noen kompiser med store hender sverger til razor deathadder.

 

G500'n har iallefall alt du etterspør. Det eneste er at den har litt få knapper til binds, men fungerer ypperlig til store hender som spiller fps og som ønsker egendefinert vekt.

 

Den har en brikke under som du kan sette inn vekter som følger med, så du kan balansere den som du vil.

 

logitechg500weights.png

Lenke til kommentar

Hei Jext,

 

Spiller mye FPS spill, jeg har store hender.

 

Før brukte jeg Razer Deathadder, slitt ut 2 stk på kort tid(venstre museknapp sluttet å virke på begge).

Deathadder var en helt ok mus men med kort levetid, litt for lett etter min smak.

 

Nå bruker jeg Logitech G502, brukt denne fra den kom ut på markedet.

God kvalitet, ingen tegn til slitasje etter mye hard bruk.

Nøyaktig sensor, gode knapper.

Denne er stor og tung(justeres med vekter). G502 fyller hånden min meget bra, bruker tøy musematte: https://www.komplett.no/product/793930/datautstyr/mustastatur/gaming-surface/logitech-g240-cloth-gaming-mouse-pad

Knall combo spør du meg.

 

Beste musen jeg har hatt/prøvd!

Lenke til kommentar

Uten vekter:

G500S er 165g.

G502 er 145g.

Deathadder til sammenligning er 105g.

 

Jeg har vektet opp min G500 til i underkant av 200g, da er den stabil nok men fortsatt lett nok så det ikke går ut over reaksjonen.

 

Men joa, hvor stor noe er - er så klart relativt.

Jeg leste TS som en kar med litt over gjennomsnitt størrelse på labbene, G500 blir så klart liten om man har labber som andrew the giant.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Min G500 har holdt ut i flere år. Og den kommer med vekter så man selv kan velge hvor tung. Prøvde min gamle Razer naga for litt siden men den var jo BITTELITEN i forhold. 

G500 holdt 1 år så tok venster knappen kvelden, men må si den var bra så lenge det varte men i WOW blir jo knappene brukt serdeles mye ved Raiding osv.

Bruker nå Razor Imperator og den har hold meget bra så langt.

Endret av Tåka
Lenke til kommentar

Jeg har også rimelig svære hender, og sleit lenge med å finne noen som passa. Razer Naga blei altfor liten for meg, samme med Deathadder og tilogmed G500. Til slutt kom jeg over Roccat Kone XTD. Veldig fornøyd.

 

kone_xtd11_550.jpg

 

Den har også 4 vekter som kan tilpasses etter behov.

 

Litt dyr kanskje, jeg betalte rundt 800kr for den på Elkjip for et par år sida, men så mange timer som jeg tilbringer foran maskina med spilling så var det så absolutt verdt det for min del. Kjøpte den egentlig pga størrelsen, men den har i tillegg vist seg å være vanvittig robust. 

 

I skrivende stund har jeg flytta den 32 mil, fordelt over over 4,6 millioner klikk. (Følger med software som holder tabs på alt det der, haha).

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...