Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Virker litt som hovedkortet mitt liker 2 ram brikker mer enn 4 , fikk kjørt 3600 på 2 brikker uten noe problem og pc,en nekter på 4 =/

 

Men ser ut som at 5 NVME Pcie m.2 SSDer funker ok på x570 da =) har noe ytelse tap på de men virker ikke og være båndbredde relatert mer ram relatert så kanskje kjøpe meg et nytt kit på 32gb med 2 brikker istedet for 4 løser det =)

Endret av Datafriken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker litt som hovedkortet mitt liker 2 ram brikker mer enn 4 , fikk kjørt 3600 på 2 brikker uten noe problem og pc,en nekter på 4 =/

 

Men ser ut som at 5 NVME Pcie m.2 SSDer funker ok på x570 da =) har noe ytelse tap på de men virker ikke og være båndbredde relatert mer ram relatert så kanskje kjøpe meg et nytt kit på 32gb med 2 brikker istedet for 4 løser det =)

 

Har ikke greie på et fornuftig svar til deg. Men for ordens skyld hva slags RAM-brikker snakker vi om, og på hvilket av x570 hovedkortene?

Lenke til kommentar

 

Oh shit. Samme hovedkort som meg det der. Har 2x 16 Gig brikker som funker smertefritt. Satt faktisk å vurderte om jeg skulle kjøpe to slike 16 Gig brikker til å heller ta den lille flaskehalsen folk påstår at dette skal utgjøre. Men når du nevner dette problemet på 8 Gig brikker á 4 stk. så ble jeg veldig i tvil.

 

32 Gig brikkene til G.Skill finnes jo ikke i Norge en gang, altså 2x 32 Gig (64 Gig-kit). Står 1 - 2 mnd. leveringstid hos Proshop ihvertfall.

Lenke til kommentar

Kan være cl15/16 kanskje er mulig med 4 brikker har ikke helt testet alt ut 100% men får liksom 3600 til og funke på 2 brikker på cl14 / 15

 

Og føler ram oc er litt mer avansert enn hva jeg ønsker :p

Sett VCCIO til 1.1V og CLD0 VDDG til 1.000V

Da bør det gå fint å kjøre 3600 på fire brikker.

 

Neste steget er å redusere tRFC ned, du vinner ofte et par nanosekunder på det alene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja. Du kan være uheldig å kortslutte noe. Nå er de fleste av disse (denne type pasta) ikke konduktive, men noen er. Arctic har vel noen iallfall. Isopropanol (evt kondensfjerner) på en qtip er fint å vaske med.

Hva med Noctua NT-H2 Kjølepasta ?? Jeg har kjøpt den, kjempe fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...