Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

snip

 

Som de andre sa under meg, så er den nok mest sannsynlig loddet, slik som 2011 er. Men dette kommer nok til å komme ut fort, CPUer har en tendens til å bli demontert så fort noen får kloa i de. AMD ønsker at det skal være så kald som mulig også, så tipper de går for den beste løsningen her. Så vent å se på definitivt svar, men som sagt - loddet nesten helt sikkert

Lenke til kommentar

 

snip

 

Som de andre sa under meg, så er den nok mest sannsynlig loddet, slik som 2011 er. Men dette kommer nok til å komme ut fort, CPUer har en tendens til å bli demontert så fort noen får kloa i de. AMD ønsker at det skal være så kald som mulig også, så tipper de går for den beste løsningen her. Så vent å se på definitivt svar, men som sagt - loddet nesten helt sikkert

 

 

 

Ja det er nok høy sannsynlighet for at de enten er loddet eller bruker LM-tim.

 

Håper det kan inspirere Intel til å gjøre det samme med sine CPU-er :)

Lenke til kommentar

Ja det vet jeg. Men er jo Z-serien jeg håper de skal begynne å gjøre det på da, din kokosbolle :)

 

Bare greit å holde tunga rett i munn, selv om du visste det, så kan det være andre her som tar alt det de leser for god fisk, og da blir det feil vøtt, din laban ;)

 

Forøvrig, jeg har egentlig ikke "sett problemet" med TIM under IHS som Intel har brukt, da temperaturene ser ut til å ha holdt seg langt under "farlige" 95 grader ved max load for de som når 5.0GHz, men jeg må innrømme at når folk får klokka opp enda 0.1-0.2GHz med lavere temperaturer så er det helt klart at dette burde Intel gjøre noe med i neste runde av CPUer. Så jeg må spise mine egne ord der, var ikke klar over at det kunne bli ustabilt helt nedi 75 grader ved overklokk.

Men sånn ere bare med store selskaper noen ganger, når hjulene er i gang, så er de ofte vanskelige å stoppe når ting er langt inni i prosessen, vi får håpe de lodder de neste. 

Den som lever får se, men om neste "8700K" blir en CPU som kan klokkes til 5.0GHz stabilt, og kanskje slenger de på et par ekstra kjerner, så skal den være ganske så kjapp :)

 

Men pokker så spennende det er med nye CPUer igjen, det har vært lite nytt på en stund nå, om Ryzen flopper så har de i alle fall lagd litt furore i markedet som ellers har vært et dørgende langt gjesp i noen år nå  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

bshagen : Du som har en 6900K @ 4500 Mhz vil jo ikke tjene noe på å kjøpe deg Ryzen. Folk som har eldre Intel 2500K/2600K eller eldre AMD CPU'er får jo en grei oppgradering da. Moro med ny hardware, men man bør vel ha en viss praktisk nytte av oppgraderingen også :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

bshagen : Du som har en 6900K @ 4500 Mhz vil jo ikke tjene noe på å kjøpe deg Ryzen. Folk som har eldre Intel 2500K/2600K eller eldre AMD CPU'er får jo en grei oppgradering da. Moro med ny hardware, men man bør vel ha en viss praktisk nytte av oppgraderingen også :p

 

Er jo sikkert mange kverulanter her på forumet som ikkje gjør noe annet enn å kverulere, så de har vel ikkje særlig praktisk nytte av oppgradering :p

Lenke til kommentar

 JE58BNx.png

 

Hvis dette stemmer, bør Ryzen-prosessorene klokke bedre enn det vi har sett hittil. Forventer selvsagt ikke mer enn 4,0-4,2 GHz på deres åtterkjerner,

men de firekjernede modellene bør kunne nå 4,5 GHz eller mer for å være kompetitive.

 

Så Ryzen bør også takle 4000+mhz på minnet, ellers kan 4 kjerner Ryzen bli middels. I såfall bør prisen bli latterlig lav.

Lenke til kommentar

JE58BNx.png

 

Hvis dette stemmer, bør Ryzen-prosessorene klokke bedre enn det vi har sett hittil. Forventer selvsagt ikke mer enn 4,0-4,2 GHz på deres åttekjerner, men de firekjernede modellene bør kunne nå 4,5 GHz eller mer for å være kompetitive.

 

 

Nå har jo ryktene hele veien vært at IPC på Ryzen ligger bak Skylake. Har vel alltid gått rykter om IPC lå et sted ved IvyBridge og Haswell? Og ettersom AMD ser ut til å prise sine modeller langt mer aggressivt enn Intel så trenger de jo ikke nødvendigvis å være på samme nivå hva gjelder IPC.

 

Og alt som lekker til nå indikerer vel at IPC faktisk er bedre enn først forventet og at prisene er temmelig aggressive så her vil de jo absolutt klare å konkurrere med Intel selv om IPC er bak Skylake/KabyLake. Intel sine modeller med mer enn fire kjerner er jo fremdeles på Broadwell så der vil jo IPC forskjellene være enda mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...