Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Javel core voltage ligger å flyter rundt 1.40 opp til 1.49, og core speed hopper opp og ned fra vs 2,8 til 4,1. Hva er greia med ryzen 2600x? Lastet ned ryzen master og den sto default på precision default overdrive(som jo gjør at garantien automatisk forsvinner?). Jeg har ikke rørt biosen enda. Gud hjelpe meg så forvirrende og skremmende.

 

Tempen går fra 27 til 61 mens jeg installere drivere og spill. Virker absurd, selv med stock kjøler.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Javel core voltage ligger å flyter rundt 1.40 opp til 1.49, og core speed hopper opp og ned fra vs 2,8 til 4,1. Hva er greia med ryzen 2600x? Lastet ned ryzen master og den sto default på precision default overdrive(som jo gjør at garantien automatisk forsvinner?). Jeg har ikke rørt biosen enda. Gud hjelpe meg så forvirrende og skremmende.

 

Tempen går fra 27 til 61 mens jeg installere drivere og spill. Virker absurd, selv med stock kjøler.

Jeg bruker performance enhancer lvl 2 i bios (Asus hovedkort) som resulterer i ca 4 ghz til 4.25 ghz på alle kjerner. Vcore satt jeg til oppunder 1.375v. På auto kunne den hoppe til 1.5v.

Vcore med negativ offsett kunne være verdt en titt, men har ikke prøvd det ut selv.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Du mister ikke garanti ved å overklokke, selv om det er mange brødjøker der ute som påstår slikt.

Lykke til med å bevise at noen har klokka en cpu eller skjermkort(klokken lagres ikke i selve cpuen), går noe galt med hk så resetter man jo bare settings til default.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

MSI tabba seg litt ut og tillot overklokking på 200GE ;)https://www.youtube.com/watch?v=uXg0Npqa3VM Ytelsesøkning med kjapp GPU på 10-20% i spill med overklokking. 2 kjerner og mangel på minneoverklokking ødelegger dog en god del. Dog kjekt at man kan få nesten Ryzen 1200 ytelse til 600,- :) Mye mer for pengene enn hva Intel har å by på i den prisklassen (G5400) når den er overklokka :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tempen under warhammer 2 spilling holdt seg rundt 50-60, som ikke er så ille. Men ser at core temp viss en max på 72grader, tenker at det er en spike som sjelden førekommer. Finnes det et program som viser en temp graf? Noe sånt som msi afterburner gjør? For blir cpuen 72 grader ved jevne mellomrom er det jo ikke bra.

Lenke til kommentar

Noen som aner hvordan jeg setter pffset på vcore i asus bios? Leste et tips om å sette -50mv eller -100mv for å senke tempen. Jeg får temp opp mot 72 når jeg spiller krevende spill, ikke bra. Og generelt idling tempen kan ligge på 50.

Temperaturen er langt unna smertegrensen, men hvordan blir det ved evt stresstesting?

 

Hvordan er viftestyringen for CPU?

Sett Qfan i bios til f.eks 100% duty ved 70c. 

 

Kjører selv 1.33xx vcore (performance enhancer lvl 2, går ikke under 4ghz på alle kjerner i stresstest) og ser peak temp på 83c i AIDA64. Dette med Corsair H110i vannkjøling.

Endret av PantZman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...