Gå til innhold

Samsung Galaxy S7/S7 Edge diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Edge er omtrent like nyttig som en veske fra Louis Vuitton. Den ser bra ut.

Også føles det i hodet mitt som man har en telefon som er ca 3 mm tykk når jeg snakker i den.

 

Blir nok Edge neste gang også, men en +.

 

Det som irriterer mest med Samsung er at de kopierer iPhone på alt. S6 i stedet for 6S. + i stedet for Plus.

Home knapp. Osv. Og sånn har det vært lenge. Men S6/Edge er veldig bra telefoner. Det skal de ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde besøk av en kar fra Samsung i dag som mer eller mindre bekreftet (er litt skeptisk på nøyaktig hvor mye de i Norge vet, though) vanntett, større batteri og plass til minnekort. Ble spurt hva jeg ville ha i en "drømmeutgave" av S7 og jeg nevnte de tre punktene og fikk til svar at jeg ikke kom til å bli skuffa i det tilfellet. Ser ut som om dette blir telefonen for meg... gleder meg. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Har fått en lei skade på min S5 skjerm så blir nok å kjøpe S7. Trolig pluss utgaven da jeg vil ha størst mulig skjerm som jeg kan se film under reise på men gidder ikke drasse på nettbrett, ikke Edge da jeg ikke skjønner poenget, og størst mulig lagringsplass fra fabrikk for å lagre filmer og serier fra viaplay. Håper den blir vanntett. Hoppet over S6 pga. At den ikke er vanntett. Med trådløs lading slipper de kanskje micro-USB Port og da er det enklere å lage den vanntett? Ønsker meg e-SIM i denne, noen som vet om det blir noe av? 4K skjerm hadde vært Nice hvis det kommer VR-brille til denne.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Den siste samsungen eg hadde var ein S3. Dei to siste årene har eg hatt HTC M8. 

Eg skal kjøpe meg ein ny i vår, og har bestemt meg for å prøve samsung igjen.

Det eineste eg er usikker på er om eg skal ha standar eller Edge. 

Generelt er eg ikkje ein som bruker så mange "gimmicks" på sånne ting, men eg skulle likt å hørre fra ein som har ei meining om det. 

Lenke til kommentar

Den siste samsungen eg hadde var ein S3. Dei to siste årene har eg hatt HTC M8. 

Eg skal kjøpe meg ein ny i vår, og har bestemt meg for å prøve samsung igjen.

Det eineste eg er usikker på er om eg skal ha standar eller Edge. 

Generelt er eg ikkje ein som bruker så mange "gimmicks" på sånne ting, men eg skulle likt å hørre fra ein som har ei meining om det. 

Gikk for Edge selv men har vel egentlig aldri brukt "gimmickene" selv. Valgte Edge pga det estetiske da det stod mellom 32GB Edge og 64GB Flat (32GB er mer enn nok for min del tho, bruker typ halvparten), er bare noe som for min del ser veldig bra ut (worth it). 

Lenke til kommentar

Vanntett og bedre batteritid er det jeg ønsker meg som oppgradering fra min S6. Batteritiden er helt grei, men jeg skulle ønske meg mer å gå på i løpet av en dag, slik som jeg opplevde en Sony Z2 jeg prøve for noen år tilbake, som fint kunne holde 2 dager i mitt bruk.

 

Ellers er det veldig kjekt med vanntett telefon. Veldig kjekt å kunne ta opp telefonen for å sende en melding eller ta en samtale, en regntung dag uten å måtte tenke på mulige fuktskader. I tillegg er mobiltelefoner en dings man har med overalt, og derfor er en bakteriebombe. Det kan faktisk være greit å kunne vaske mobilen en gang i blant, hehe :)

Endret av fla92
Lenke til kommentar

Mulig offisiell render av S7 Edge, postet av evleaks. 

 

Det jeg er mest spent på personlig nå er om det faktisk er hold i ryktene om at Samsung har jobbet med Google for å få TouchWiz.. vel, bedre. Flytende, responsivt. Jeg tror det meste som er av rykter nå er hold i. Telefonen blir vanntett, med kraftigere batteri, plass til minnekort, designet blir som vi har sett. USB-C tviler jeg på, jeg tror Samsung velger å holde seg til micro-USB enn så lenge, og heller kjører det på plass i Note 6, evt S8. Synes nesten software er mest spennende nå fremover. iOS-lignende respons på TouchWiz hadde vært en drøm.

Lenke til kommentar

De burde seriøst forbedre TouchWiz. Har hatt både S4+ og S5+, og av alle telefoner jeg har hatt så har Galaxy telefonene vært noe forbanna treigt og uresponsivt søppel.

 

Ting som ikke reagerer på flerfoldige sekunder, bruker laaaang tid på å installere programmer fra google play, ting som henger for så å "resette" wallpaper på telefonen. Egentlig et under jeg ikke knuste S5'en jeg hadde.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

De burde seriøst forbedre TouchWiz. Har hatt både S4+ og S5+, og av alle telefoner jeg har hatt så har Galaxy telefonene vært noe forbanna treigt og uresponsivt søppel.

 

Ting som ikke reagerer på flerfoldige sekunder, bruker laaaang tid på å installere programmer fra google play, ting som henger for så å "resette" wallpaper på telefonen. Egentlig et under jeg ikke knuste S5'en jeg hadde.

Touchwiz på S6 og 2016 modellene er ganske annerledes enn den du finner på S5+, og har med få unntak beveget seg mange hakk i riktig retning.

 

Det du beskriver kan også like gjerne skyldes den generelle Android-laggen ( :sleep2: ) eller tregt minne. Hvis du kan bevise at problemene er knyttet til Touchwiz spesifikt, har du et poeng og en sak.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

De burde seriøst forbedre TouchWiz. Har hatt både S4+ og S5+, og av alle telefoner jeg har hatt så har Galaxy telefonene vært noe forbanna treigt og uresponsivt søppel.

 

Ting som ikke reagerer på flerfoldige sekunder, bruker laaaang tid på å installere programmer fra google play, ting som henger for så å "resette" wallpaper på telefonen. Egentlig et under jeg ikke knuste S5'en jeg hadde.

Touchwiz på S6 og 2016 modellene er ganske annerledes enn den du finner på S5+, og har med få unntak beveget seg mange hakk i riktig retning.

 

Det du beskriver kan også like gjerne skyldes den generelle Android-laggen ( :sleep2: ) eller tregt minne. Hvis du kan bevise at problemene er knyttet til Touchwiz spesifikt, har du et poeng og en sak.

 

 

Galaxy telefonene har vært de to som har pekt seg ut som urepsonsive og trege, selv om HTC Sense også til tider kan være litt treigt, så har ikke disse vært slik som Samsungene mine. Er nå på min fjerde HTC med Android (Desire HD, Sensation, One x+) og har nå en One M7. Har også en LG V10 som fungerer helt uten lagg og heng. Xperia Z'en jeg hadde jeg heller ingen slike problemer med.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

 

 

De burde seriøst forbedre TouchWiz. Har hatt både S4+ og S5+, og av alle telefoner jeg har hatt så har Galaxy telefonene vært noe forbanna treigt og uresponsivt søppel.

 

Ting som ikke reagerer på flerfoldige sekunder, bruker laaaang tid på å installere programmer fra google play, ting som henger for så å "resette" wallpaper på telefonen. Egentlig et under jeg ikke knuste S5'en jeg hadde.

Touchwiz på S6 og 2016 modellene er ganske annerledes enn den du finner på S5+, og har med få unntak beveget seg mange hakk i riktig retning.

 

Det du beskriver kan også like gjerne skyldes den generelle Android-laggen ( :sleep2: ) eller tregt minne. Hvis du kan bevise at problemene er knyttet til Touchwiz spesifikt, har du et poeng og en sak.

Galaxy telefonene har vært de to som har pekt seg ut som urepsonsive og trege, selv om HTC Sense også til tider kan være litt treigt, så har ikke disse vært slik som Samsungene mine. Er nå på min fjerde HTC med Android (Desire HD, Sensation, One x+) og har nå en One M7. Har også en LG V10 som fungerer helt uten lagg og heng. Xperia Z'en jeg hadde jeg heller ingen slike problemer med.

Tregheten i TW gjelder ikke S6, så enkelt og greit er det☺
Lenke til kommentar

Det skjer veldig mye nå, telefonen er så godt som 100% lekka allerede, med bilder, live modeller som alt er lagt ut for salg, etc. Fortsatt litt informasjon man ikke er hundre prosent sikker på, som hvor kraftig batteriene blir (litt motstridende rapporter her, noen sier 2600 mAh på S7, andre 3000 mAh), nøyaktig hvor mange modeller som kommer, etc. Pressekonferansen på søndag blir spennende selv om vi med stor sannsynlighet allerede vet det meste som er å vite. 

Lenke til kommentar

SAMG930 og SAMG935 har dukket opp i butikksystemer i dag. Ingen SAMG938 eller tilsvarende. Ser ut som om det kun kommer de to modellene. De er ikke mulige å legge inn bestillinger på, men oppgitt salgsstart er 11. mars som ventet. 

 

7495,- er gitt pris for S7, 8495,- for Edge. Black, White, Gold og Silver er de oppgitte fargene til begge modellene så langt. 

 

Alt dette kan forøvrig være placeholders, så ta infoen med en klype salt. 

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...