Gå til innhold

Den "Store" unRAID tråden


Anbefalte innlegg

Nærmeste jeg finner om at du skal ha ECC på FreeNAS. Er vel ikke nødvendig for ZFS, men det er helt klart anbefalt av FreeNAS folket ;)

 

 

 

Akkurat. En "best practice" fra FreeNAS. Ikke en "skal" eller "må" ha for FreeNAS, kun en anbefaling.

Og fortsatt har ingen dokumentert  at ZFS er designet for å bruke ECC minne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Noen som har noen enkle tips for å få siste versjon av Plex mediaserver på Unraid dockeren?

Hvem sin docker bruker du? 

 

https://registry.hub.docker.com/u/limetech/plex/

 

Noen annen jeg burde bytte til? Ønsker det mest mulig automatisert.

 

Ville egentlig byttet til linuxserver sin, siden den er litt bedre. 

Uansett, har du prøvd å restarte dockeren? Ihvertfall på linuxserver sin versjon så laster den ned automatisk ned den nyeste når du restarter dockeren.

Hvis det ikke fungerer, så kan du prøve "check for updates" fra unraid GUI'et, eller å trykke på advanced view og så force update. Hvis ikke noe av det fungerer, så skifter du til linuxserver sin versjon :) Der har du også mulighet til å bruke plexpass versjonen hvis du ønsker det.

Lenke til kommentar

Beta 21 ute :D

http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=48193.0

 

Sykt digg å få satt inn en cache ssd! Mye mer stabile overføringer til/fra array nå, siden jeg hadde så mange dockers med appdata på array'et før, og docker.img filen. 

Får helt stabilt 112MB/s nå :D (Siden jeg har kun 2 harddisker i array, går fortere enn hvis du har 3+, hvis du har det så må du skru på turbo write for å få høyere hastigheter). 

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Sykt digg å få satt inn en cache ssd! Mye mer stabile overføringer til/fra array nå, siden jeg hadde så mange dockers med appdata på array'et før, og docker.img filen. 

Får helt stabilt 112MB/s nå :D (Siden jeg har kun 2 harddisker i array, går fortere enn hvis du har 3+, hvis du har det så må du skru på turbo write for å få høyere hastigheter). 

Men er det imponerende i forhold til Areca 1883ix med 8GB cache tro?  :mrgreen:

Lenke til kommentar

Har testet unraid litt nå og er imponert! :)

La opprinnelig inn 6.2.0-beta21 for å kunne bruke flere disker i prøveperioden. Er det noe poeng å sette opp alt på nytt når jeg nå skal betale?

Du er ikke den eneste som er imponert :D

Nei, bare å legge inn lisens og bruke det :) Trenger ikke sette det opp på nytt.

 

 

Sykt digg å få satt inn en cache ssd! Mye mer stabile overføringer til/fra array nå, siden jeg hadde så mange dockers med appdata på array'et før, og docker.img filen.

Får helt stabilt 112MB/s nå :D (Siden jeg har kun 2 harddisker i array, går fortere enn hvis du har 3+, hvis du har det så må du skru på turbo write for å få høyere hastigheter).

 

Men er det imponerende i forhold til Areca 1883ix med 8GB cache tro? :mrgreen:
Klarer nok å holde følge på 1Gbit :p

På 10Gbit så er nok areca'en LITT raskere... Hvor mye kostet den? Kan ikke ha vært billig akuratt :p

Endret av Bjonness406
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Jeg ville nok satset på Amazon Cloud Drive. Du får nok langt bedre hastigheter og jeg ville nok stolt mer på Amazon enn Crashplan selv om Crashplan er en seriøs aktør. Du kan fint makse ut gigabit linje med ACD.

Lenke til kommentar

 

Jeg ville nok satset på Amazon Cloud Drive. Du får nok langt bedre hastigheter og jeg ville nok stolt mer på Amazon enn Crashplan selv om Crashplan er en seriøs aktør. Du kan fint makse ut gigabit linje med ACD.

Norske jotta funker kanskje ikkje?

 

 

Jotta har tabbet seg max ut med å ikke tilby linux klient. Så Jotta som backup hvis han ikke har win/mac desktop er en lost cause enda. Det ble snakket om client i 2012/2013 men intet nytt. Så Amazon eller Crashplan er de to mest brukte for backup om man trenger "unlimited".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Amazon har også et API som åpner for massevis av gode 3. parts applikasjoner som for eksempel Duplicati slik at man enkelt kan ta kryptering av data på klientsiden før man tar backup.

Lenke til kommentar

Amazon har også et API som åpner for massevis av gode 3. parts applikasjoner som for eksempel Duplicati slik at man enkelt kan ta kryptering av data på klientsiden før man tar backup.

Hvis jeg ikke vil ha kryptering, er det noen gode dockers for unraid for Amazon cloud drive?

Vurderte å gi det et forsøk :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

 

Amazon har også et API som åpner for massevis av gode 3. parts applikasjoner som for eksempel Duplicati slik at man enkelt kan ta kryptering av data på klientsiden før man tar backup.

Hvis jeg ikke vil ha kryptering, er det noen gode dockers for unraid for Amazon cloud drive?

Vurderte å gi det et forsøk :)

 

Har egentlig ingen anelse. Har ikke vært borti unRAID selv, men jeg vet du for eksempel kan sette opp en virtuell maskin i unRAID og kjøre for eksempel Duplicati (2.0).

 

For @Svar så finnes det også en app til Synology om det fremdeles er ønskelig å bruke det.

Lenke til kommentar

 

 

Amazon har også et API som åpner for massevis av gode 3. parts applikasjoner som for eksempel Duplicati slik at man enkelt kan ta kryptering av data på klientsiden før man tar backup.

Hvis jeg ikke vil ha kryptering, er det noen gode dockers for unraid for Amazon cloud drive?

Vurderte å gi det et forsøk :)

 

Har egentlig ingen anelse. Har ikke vært borti unRAID selv, men jeg vet du for eksempel kan sette opp en virtuell maskin i unRAID og kjøre for eksempel Duplicati (2.0).

 

For @Svar så finnes det også en app til Synology om det fremdeles er ønskelig å bruke det.

 

Ah, okei :) 

Får holde meg til crashplan da, orker ikke styre med det. Har lastet opp alt uansett, så fungerer bra nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...