Gå til innhold

Den store LG G5 tråden!


Anbefalte innlegg

 

 

 

jeg har bestilt spigen modul deksel (lar meg skifte batteri uten å ta av deksel) og den skjuler metalllet på telefonen så jeg bryr meg lite om finishen på baksiden når den kommer

 

http://www.spigen.com/collections/lg-g5/products/lg-g5-case-style-armor?variant=16279288449

Ja er jo bare flott at man må pakke inn sin tlf med enda mer plastick fantatisk.... Jeg må bare le selv om det er tragisk at man gir så mye for en tlf og ikke tørr å vise den frem uten beskyttelse av billig art  :rofl:

 

 

Så du kjøper en telefon for å vise den frem? Jeg kjøper telefon for å bruke den jeg. Med gjennomsiktig silikondeksel bak og skjermbeskytter foran. 

 

Nei jeg har ikke behov for å vise den frem. I min alder måler man ikke hverandre på en mobil det ville isåfall vært på Yrke,  Leilighet, Hytte og Biler evt selv om man ikke gjør det heller.

 

 

Hvorfor syter du over at noen bruker deksel da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den LG G5 ser da veldig fin ut, den ser bare litt større ut i tykkelse. Men det viktigste er jo hvordan den presterer, batterilengde, apper, funksjoner og etc.

 

Dette med ekstra moduler er jo fint da. Og at det er lett å skifte batteri.

 

Men igjen så er det vel bare Apple som har problemet der, Samsung er vel bare å åpne opp, Samme med min Huawei Y6 som jeg forøvrig er kjempefornøyd med.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Den LG G5 ser da veldig fin ut, den ser bare litt større ut i tykkelse. Men det viktigste er jo hvordan den presterer, batterilengde, apper, funksjoner og etc.

 

Dette med ekstra moduler er jo fint da. Og at det er lett å skifte batteri.

 

Men igjen så er det vel bare Apple som har problemet der, Samsung er vel bare å åpne opp, Samme med min Huawei Y6 som jeg forøvrig er kjempefornøyd med.

 

Tror du bør lese litt mer i denne tråden. For du har tydeligvis gått glipp av en del innvendinger mot LG G5 fra folk som har kjøpt LG G5.

 

Og det er ikke bare Apple som har innelåst batteri. Det er nå tilfelle på de fleste toppmodeller fra Samsung, HTC og Sony også.

Lenke til kommentar

 

Den LG G5 ser da veldig fin ut, den ser bare litt større ut i tykkelse. Men det viktigste er jo hvordan den presterer, batterilengde, apper, funksjoner og etc.

 

Dette med ekstra moduler er jo fint da. Og at det er lett å skifte batteri.

 

Men igjen så er det vel bare Apple som har problemet der, Samsung er vel bare å åpne opp, Samme med min Huawei Y6 som jeg forøvrig er kjempefornøyd med.

 

Tror du bør lese litt mer i denne tråden. For du har tydeligvis gått glipp av en del innvendinger mot LG G5 fra folk som har kjøpt LG G5.

 

Og det er ikke bare Apple som har innelåst batteri. Det er nå tilfelle på de fleste toppmodeller fra Samsung, HTC og Sony også.

 

 

Samsung Galaxyen S4 som kompisen min hadde før var det veldig lett å bytte batteri. På Huaweiene er det også enkelt.

 

Jeg har skumlest tråden, det med modulmobil 1 generasjon kan by på litt førstegangsproblemer, men inntrykket mitt er at LG har satset veldig mye her på å lage noe ekstra.

 

Det at det er produksjonsfeil, skjønnehetsfeil etc er ikke noe som bare er tilfelle på LG, det har alle mobiler. Sony Xperia sies det at kan sprekke av seg selv, prøv med garanti på sånt.

 

Det er vel heller ingen telefoner uten bugs heller, min gamle iPhone 4S var etter hvert så full av bugs når jeg brukte den sannsyneligvis noe å gjøre med dårlig batteri og oppdateringer. Det bedret seg når jeg resatt den til fabrikkstatus og byttet batteri, men oppdateringene til iOs er ikke å anbefale for eldre iPhones. Batteriet eksploderte når service byttet batteri.

 

Det var uholdbart, min Huawei er så å si lytefri og for en tusing med 16gig minnekort så synes jeg det er utrolig hvor mye man får for pengene iforhold til iphonen som kostet over 5000kr med abbonemang før.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Klar over at på en S4 som er 4 år gammel er det mulig å bytte batteri selv. Dette er derimot ikke tilfelle på de nyere modellene. Både S6, S6 Edge, Note Edge eller S7/Edge har batteri som ikke kan byttes selv.

 

Tviler ikke på at du er fornøyd med din Huawei Y6, men jeg får da inntrykk av at du har helt andre krav til mobiltelefon enn de fleste som kjøper LG G5 eller Samsung Galaxy S7, for de er i en helt annen klasse.

 

iPhone er unødvendig dyre, det er jeg eng i. Men de er fremragende telefoner, som veldig mange er meget fornøyd med.

 

Mitt største problem med LG G5 er at modulene, som er et av hovedsalgsargumentene, ikke passer så veldig bra i telefonens kropp ellers. Og det burde være bedre utført for 6.500 kr som telefonen koster.

Lenke til kommentar

Det var forøvrig Samsung S3i.

 

Jeg kjøpte Huawei for at den eldre Huaweien til kameraten min som hadde samsung før var så rå...

 

Batteritid er syk, bluetooth er sykt bra, og skjermoppløsning skjermstørrelse og camera er outstanding for prisen.

 

Det går vel ikke an å kjøre killergames på en mellomklasse mobil, men jeg er lite interessert i gaming annet enn enkle mobilspill som Facebook poker eller candy crush.... Mine hovedkrav er bluetooth og lydformater, da jeg hører mye på musikk, samt telefonbruk, rask nettlesing og enkel bruk av apper, samt kamera og god implementering av mails, og sånt... Huawei Y6 er på alle måter en bedre mobil enn iPhone 4s, Iphone er sikkert bra idag, men jeg føler de har fallt av lasset litt. Poenget er bare hvor mye man får i en mobil idag fra feks Huawei i forhåld til noen år siden.

 

Det er da mange svært skrytende review av LG G5 også... Når det gjelder utseende så liker jeg bedre G5 enn G4..

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Ja, man kan sikkert si mye bra om G5, men om du leser de siste 4-5 sidene i denne tråden her vil du kunne se at "folk som ikke får betalt for å anmelde telefoner" opplever at ting kanskje ikke er så bra som reklamen tilsier.

 

Huawei lager mye bra de, og ikke misforstå meg jeg har ingenting imot dem. Men selv kjøre jeg KIA. Fordi jeg er ikke interessert i annet enn å komme meg frem på en så billig som mulig måte. Men jeg går ikke bort til Audi og Mercedeseierne og ler av dem fordi de har brukt så mye mer penger på bil enn jeg. For de har jo selvfølgelig fått et produkt i en ganske annen klasse.

 

Sånn mener jeg det er med telefoner også. Kjøper man Apple, Samsung, Sony eller LG så betaler man mer enn de som kjøper Huawei, ZTE eller et slikt merke. Og man får en helt annen ytelse og kvalitet. Kvalitet er i dette tilfellet ikke det samme som driftsikkerhet.

 

LG bør være såpass i toppsjiktet at de klarer å lage en LG G5 som passer 100% til modulene uten at det er opphold mellom delene. Det forventer nok mange som kjøper LG og der tror jeg en del har blitt skuffet akkurat denne gangen. Men nok en gang, dette er min opplevelse og inntrykk etter å ha lest erfaringene fra folk i denne tråden som har kjøpt den. Selv har jeg ikke sett den "live" engang.

Lenke til kommentar

Ja, man kan sikkert si mye bra om G5, men om du leser de siste 4-5 sidene i denne tråden her vil du kunne se at "folk som ikke får betalt for å anmelde telefoner" opplever at ting kanskje ikke er så bra som reklamen tilsier.

 

Huawei lager mye bra de, og ikke misforstå meg jeg har ingenting imot dem. Men selv kjøre jeg KIA. Fordi jeg er ikke interessert i annet enn å komme meg frem på en så billig som mulig måte. Men jeg går ikke bort til Audi og Mercedeseierne og ler av dem fordi de har brukt så mye mer penger på bil enn jeg. For de har jo selvfølgelig fått et produkt i en ganske annen klasse.

 

Sånn mener jeg det er med telefoner også. Kjøper man Apple, Samsung, Sony eller LG så betaler man mer enn de som kjøper Huawei, ZTE eller et slikt merke. Og man får en helt annen ytelse og kvalitet. Kvalitet er i dette tilfellet ikke det samme som driftsikkerhet.

 

LG bør være såpass i toppsjiktet at de klarer å lage en LG G5 som passer 100% til modulene uten at det er opphold mellom delene. Det forventer nok mange som kjøper LG og der tror jeg en del har blitt skuffet akkurat denne gangen. Men nok en gang, dette er min opplevelse og inntrykk etter å ha lest erfaringene fra folk i denne tråden som har kjøpt den. Selv har jeg ikke sett den "live" engang.

 

Jeg vil ikke si at Huawei Y6 føles som en KIA, den føles som en Toyota firehjulstrekk eller noe sånt.

 

 

Jeg er enig i at en BMW eller en Range Rover eller en Audi er bedre enn Toyota, men at det er preferanser ikke bare angående økonomi som gjør hva du velger.

 

Pris performance er helt utsøkt, når jeg så sammenligner med hva Samsung eller Sony gir til den prisen så er du under Kia for å si det sånn.

 

Bare se hva du får for si 1600 av merker som Sony eller Samsung. Bare dritten desverre, så at jeg fikk en Y6 for en tusing på salg med minnekort er egentlig helt rått.

 

Jeg kjøpte en eller annen sony til kona for 1400 eller noe, det var tragisk, ble solgt videre billig, og hun er mye mer fornøyd med min gamle resettede iPone 4s med nytt batteri..

 

 

Jeg har vel aldri sagt at jeg ler av folk som bruker penger på premium mobiler?

Jeg ville selv gjerne brukt en premiummobil, men det er litt overkill for hva jeg bruker den til.

 

Når det gjelder bil ville jeg heller kjørt en Skoda Octavia eller en Toyota Suv.

 

Jeg ville hverken kjørt Mercedes eller KIA...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Det er jo selvfølgelig en opplevelse du har, som du har rett til. Andre opplever det annerledes. Folk er forskjellige, med forskjellige behov.

Lenke til kommentar

Det er jo selvfølgelig en opplevelse du har, som du har rett til. Andre opplever det annerledes. Folk er forskjellige, med forskjellige behov.

 

En billig Samsung eller billig Sony er absolutt ikke å sammenligne med rimeligere Huawei, jeg vet ikke hvem du har spurt for å si det sånn.

 

Jeg forstår selvfølgelig at enkelte folk har lyst til å spille avanserte spill på mobilen, jeg bare skjønner ikke vitsen. Rally på projektor eller COD på projektor med hjemmekino er å foretrekke framfor et eller annet actionspill på mobil.

Lenke til kommentar

 

 

Lg bruker vist to forskjellige skjermer på g5:( min brors telefon har lys skjerm og butikken min som demo har mørk skjerm. Stor forskjell på lysstyrke. Så om man får en god eller dårlig skjerm er tilfeldig :(

sikker på det? noen på xda som sa at det hadde med at den står i butikk modus.
Ja error en mulighet lg har begrenset demo telefonen for å spare på skjermen over tid. Får se når jeg får min telefon:)

 

 

Hva slags error...?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Det er jo selvfølgelig en opplevelse du har, som du har rett til. Andre opplever det annerledes. Folk er forskjellige, med forskjellige behov.

 

En billig Samsung eller billig Sony er absolutt ikke å sammenligne med rimeligere Huawei, jeg vet ikke hvem du har spurt for å si det sånn.

 

Jeg forstår selvfølgelig at enkelte folk har lyst til å spille avanserte spill på mobilen, jeg bare skjønner ikke vitsen. Rally på projektor eller COD på projektor med hjemmekino er å foretrekke framfor et eller annet actionspill på mobil.

 

 

Har ikke nevnt noe om billig-Samsung eller billig-Sony jeg.

Lenke til kommentar

 

 

Det er jo selvfølgelig en opplevelse du har, som du har rett til. Andre opplever det annerledes. Folk er forskjellige, med forskjellige behov.

 

En billig Samsung eller billig Sony er absolutt ikke å sammenligne med rimeligere Huawei, jeg vet ikke hvem du har spurt for å si det sånn.

 

Jeg forstår selvfølgelig at enkelte folk har lyst til å spille avanserte spill på mobilen, jeg bare skjønner ikke vitsen. Rally på projektor eller COD på projektor med hjemmekino er å foretrekke framfor et eller annet actionspill på mobil.

 

 

Har ikke nevnt noe om billig-Samsung eller billig-Sony jeg.

 

 

Poenget mitt var bare at du får mye mer for pengene for en Huawei mellomklasse mobil enn hva du får for 1000-1700 kroner av andre mer kjente merker som Samsung og Sony.

 

Jeg ville aldri valgt en Samsung premium, da ville jeg heller valgt LG eller HTC... eller Huawei Honor..

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

jeg har bestilt spigen modul deksel (lar meg skifte batteri uten å ta av deksel) og den skjuler metalllet på telefonen så jeg bryr meg lite om finishen på baksiden når den kommer

 

http://www.spigen.com/collections/lg-g5/products/lg-g5-case-style-armor?variant=16279288449

Ja er jo bare flott at man må pakke inn sin tlf med enda mer plastick fantatisk.... Jeg må bare le selv om det er tragisk at man gir så mye for en tlf og ikke tørr å vise den frem uten beskyttelse av billig art  :rofl:

 

 

Så du kjøper en telefon for å vise den frem? Jeg kjøper telefon for å bruke den jeg. Med gjennomsiktig silikondeksel bak og skjermbeskytter foran. 

 

Nei jeg har ikke behov for å vise den frem. I min alder måler man ikke hverandre på en mobil det ville isåfall vært på Yrke,  Leilighet, Hytte og Biler evt selv om man ikke gjør det heller.

 

 

Hvorfor syter du over at noen bruker deksel da?

 

For jeg syntes det er synd å pakke inn en premium tlf i billig plastik selv om LG G5 ikke er dette etter min mening.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Delvis enig med deg. Personlig synes jeg de fleste billig eller mellomklassemobiler er veldig skuffende ettersom mine behov er et VELDIG godt kamera, god lyd i ørepluggutgangen og god batteritid. Det er veldig få av de rimelige telefonene som passer meg der. På akkurat det området vil jeg si at Lumia-modellene fra Microsoft gir mest valuta for pengene.

 

Men dette blir jo forskjellig fra våre behov ettersom vi er forskjellige. Jeg vil gjerne ha en toppmobil som gir meg de tingene jeg vil ha, enn å gjøre som deg, spille på prosjektor hjemme i stua. Det er noe jeg aldri har interessert meg for.

 

Så det som er gd valuta for deg, trenger ikke nødvendigvis være god valuta for andre.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er jo selvfølgelig en opplevelse du har, som du har rett til. Andre opplever det annerledes. Folk er forskjellige, med forskjellige behov.

 

En billig Samsung eller billig Sony er absolutt ikke å sammenligne med rimeligere Huawei, jeg vet ikke hvem du har spurt for å si det sånn.

 

Jeg forstår selvfølgelig at enkelte folk har lyst til å spille avanserte spill på mobilen, jeg bare skjønner ikke vitsen. Rally på projektor eller COD på projektor med hjemmekino er å foretrekke framfor et eller annet actionspill på mobil.

 

 

Har ikke nevnt noe om billig-Samsung eller billig-Sony jeg.

 

 

Poenget mitt var bare at du får mye mer for pengene for en Huawei mellomklasse mobil enn hva du får for 1000-1700 kroner av andre mer kjente merker som Samsung og Sony.

 

Jeg ville aldri valgt en Samsung premium, da ville jeg heller valgt LG eller HTC... eller Huawei Honor..

 

 

Hva gjør du egentlig i denne tråden om det kun er billigmobiler du tenker på...?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det er jo selvfølgelig en opplevelse du har, som du har rett til. Andre opplever det annerledes. Folk er forskjellige, med forskjellige behov.

 

En billig Samsung eller billig Sony er absolutt ikke å sammenligne med rimeligere Huawei, jeg vet ikke hvem du har spurt for å si det sånn.

 

Jeg forstår selvfølgelig at enkelte folk har lyst til å spille avanserte spill på mobilen, jeg bare skjønner ikke vitsen. Rally på projektor eller COD på projektor med hjemmekino er å foretrekke framfor et eller annet actionspill på mobil.

 

 

Har ikke nevnt noe om billig-Samsung eller billig-Sony jeg.

 

 

Poenget mitt var bare at du får mye mer for pengene for en Huawei mellomklasse mobil enn hva du får for 1000-1700 kroner av andre mer kjente merker som Samsung og Sony.

 

Jeg ville aldri valgt en Samsung premium, da ville jeg heller valgt LG eller HTC... eller Huawei Honor..

 

 

Hva gjør du egentlig i denne tråden om det kun er billigmobiler du tenker på...?

 

 

Jeg er interessert i LG G5 fordi jeg er opptatt av lyd, og at de sammarbeider med B&O med DACen gjorde at jeg ble henvist hit. Det at jeg bruker en Huawei Y6 som jeg fikk til halv pris på salg, betyr vel ikke at jeg ikke er interessert i LG G5? Eller hvordan den er.

 

Selv om jeg ikke kjøper den nå, så er det mulig at jeg gjør det om... telefonen som min kommer på salg. Den dacen er sikkert like god selvom det går et halvt år.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

jeg har bestilt spigen modul deksel (lar meg skifte batteri uten å ta av deksel) og den skjuler metalllet på telefonen så jeg bryr meg lite om finishen på baksiden når den kommer

 

http://www.spigen.com/collections/lg-g5/products/lg-g5-case-style-armor?variant=16279288449

Ja er jo bare flott at man må pakke inn sin tlf med enda mer plastick fantatisk.... Jeg må bare le selv om det er tragisk at man gir så mye for en tlf og ikke tørr å vise den frem uten beskyttelse av billig art  :rofl:

 

 

Så du kjøper en telefon for å vise den frem? Jeg kjøper telefon for å bruke den jeg. Med gjennomsiktig silikondeksel bak og skjermbeskytter foran. 

 

Nei jeg har ikke behov for å vise den frem. I min alder måler man ikke hverandre på en mobil det ville isåfall vært på Yrke,  Leilighet, Hytte og Biler evt selv om man ikke gjør det heller.

 

 

Hvorfor syter du over at noen bruker deksel da?

 

For jeg syntes det er synd å pakke inn en premium tlf i billig plastik selv om LG G5 ikke er dette etter min mening.

 

 

Da bør isåfall skjermen være solid, jeg skjønner ikke folk som ikke tar vare på mobilene sine. Riper er stygt det også..

 

Ellers kan det hende du er fryktelig rik da og ikke bryr deg om skader, men veldig rike må også ofte gå rundt en uke eller to før de får ny mobil, jeg synes deksel og lommebøker er mye penere enn en kid med knust skjerm.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...