Gå til innhold

Hva er det billigste forbrukslånet?


ebolo

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet i en litt lei situasjon hvor jeg trenger å låne ca. 20 000 ganske raskt (dyrt å ha gammel bil kan man si....). Er smertelig klar over at forbrukslån er dyre lån og jeg er derfor ute etter det lånet med de beste betingelsene, slik at jeg får best mulig rente og lavest mulig gebyrer. Å være uten bil er ikke et tema der jeg bor, så jeg må bare få dette fikset snarest mulig.

 

Jeg har konto i DNB og forhørte meg først med de om lån, men forbrukslånet de tilbyr: https://www.dnb.no/privat/laan/forbrukslaan.html er jo svindyrt med en effektiv rente på 26%, noe som jeg syntes var veldig høyt.

 

Kom så over nettsiden forbrukslånpådagen.com som sammenligner forbrukslån og ut fra deres oversikt så ser det for meg ut som et forbrukslån fra Lendo er det billigste alternativet?

 

Er det noen som vet om dette stemmer, eller finnes det andre banker som tilbyr forbrukslån med gunstigere betingelser på et lån på ca. 20 000kr?

Endret av ebolo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg ett vrak av en bil til 3-5000 og spar til du har råd til å fikse den andre.. 

 

Helt enig. Du får mange "bra" biler i den prisklassen, en gammel Honda eller Toyota er bra valg (etter den lille erfaringen jeg har). Søskenbarnet mitt hadde en gammel skitbil som bare gikk og gikk som var EU-godkjent i sirkus 1 år til når hun valgte å skrote den. Det er nok en del som legger ut slike biler istedenfor å skrote dem :)

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger! Det er nok ikke noe tema for meg å kjøpe en ekstra "billigbil" både av plasshensyn og annet, men det kan jo helt klart være et godt tips til andre i lignende situasjon.

 

Har vært inne på tanken å ta det på mastercardet, men renta der også er jo ganske stiv, tror den ligger på rundt 25 prosent på det kortet jeg har.

 

Det med etableringsgebyr er jo derimot et godt poeng som jeg ikke har tenkt over. Satser på å klare å betale tilbake lånet i løpet av 4-5 måneder, så da kan det faktisk være som newman221 sier at det lønner seg å ta det på kredittkortet. Har ikke man en del rentefrie dager på et kredittkort også når jeg tenker meg om?

Lenke til kommentar

Har ikke man en del rentefrie dager på et kredittkort også når jeg tenker meg om?

 

Se på betingelsene for ditt kredittkort eller fortell hvilket du har. De fleste kort tror jeg fakturerer for månedens forbruk når måneden er over med betalingsfrist den 15. mens noen har betalingsfrist den 20. Det bestyr at det du handler i januar har du rentefritt lånt penger til frem til forfallsdato i februar.

Lenke til kommentar

Takk igjen for alle tilbakemeldinger!

Satser på å ta det med mastercardet og så skal jeg undersøke nærmere dette med rentefrie dager. Tar man etableringsgebyret og rentefrie dager med i betraktningen så tror jeg både dette blir det billigste og enkleste alternativet for meg.

Lenke til kommentar

Ha, det er sant. Har aldri gjort det før, så tenkte ikke på uttaksproblemet.

Ikke bruke kredittkort på postkontor heller. Alle transaksjoner regnes som kontantuttak

Kjøp en vare på Expert/Elkjøp, lever varen straks tilbake og få penger igjen. Regner da med at Mastercardet ikke har tatt ut "kontanter".

Lenke til kommentar

 

Ha, det er sant. Har aldri gjort det før, så tenkte ikke på uttaksproblemet.

Ikke bruke kredittkort på postkontor heller. Alle transaksjoner regnes som kontantuttak

Kjøp en vare på Expert/Elkjøp, lever varen straks tilbake og få penger igjen. Regner da med at Mastercardet ikke har tatt ut "kontanter".

 

 

Det går nok ikke, ihvertfall ikke i min Expert-butikk.

Jeg returnerte en vare for noen dager siden - jeg satt i kredittkortet i terminalen og så fikk jeg kvittering på at beløpet var tilbakeført.

 

Om trådstarter har konto i Skandiabanken er det mulig å søke om kontokreditt som blir tilgjengelig med det samme.

Renten er relativt lav 15,95 %. Jeg vil tro det å opprette konto også er gjort 'på minuttet'.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...