Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] El-sig stoppet i tollen, lang ventetid


UItimate

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp kjøpt meg el-sig fra en nettbutikk fra utlandet. Den har ankommet Norge, men da krevde de personnr. Dette sendte jeg til dem via sporings-appen og dette er det som står:

post-382724-0-10140900-1452258618_thumb.png

Det står at dokumentasjon er mottatt og at den er under importbehandling. Det har ikke skjedd noe mer med dette på mange dager. Kan det ha noe med at jeg er under 18? Vil de evt. sende pakken snart og hvis jeg skal mase på tollen, hvor skal jeg mase?

 

Takk på forhånd  :)

 

PS: Usikker på om dette er rett tråd til å spørre om dette, fant ingen lignende tråder da jeg lette på forumet.

 
Endret av Hårek
Gjenoppretter slettet innlegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det samme grunn for  at den ble luket ut? Tror egentlig at min ble luket ut fordi pakken var verdt så vidt over 1000kr, at jeg må betale noe ekstra.

Om jeg ikke tar feil så er grensen 350,- ?  Da blir det lagt på litt.

 

Edit:

Litt om privat import via netthandel og fortolling: http://www.smartepenger.no/bedre-kjop/114-forbruker/681-tollregler-ved-netthandel

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Hvorfor i alle dager skal alle ungene drive på med damping da?? Skjønner ikke dere at det faktisk ødelegger for alle oss andre dampere som ønsker en fornuftig regulering her i landet??!!!!!

Generelt er jeg enig med deg. Alt for mange ungdommer som kjøper seg dampeutstyr for å fremstå som kule. Men er ikke alle som er slik. Meg inkludert.

 

Jeg damper og er 18 år. Men jeg har også røyket 1- 1 1/2 pakke om dagen i 4+ år. Damping var min vei bort fra tobakken. Jeg greide ikke å slutte på andre måter.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor i alle dager skal alle ungene drive på med damping da?? Skjønner ikke dere at det faktisk ødelegger for alle oss andre dampere som ønsker en fornuftig regulering her i landet??!!!!!

Generelt er jeg enig med deg. Alt for mange ungdommer som kjøper seg dampeutstyr for å fremstå som kule. Men er ikke alle som er slik. Meg inkludert.

 

Jeg damper og er 18 år. Men jeg har også røyket 1- 1 1/2 pakke om dagen i 4+ år. Damping var min vei bort fra tobakken. Jeg greide ikke å slutte på andre måter.

 

18 år er ikke problemet. Det er de som er yngre. De som skaffer seg utstyr på ulovlig måte. Samtlige seriøse forhandlere har 18 års aldersgrense for å handle. I tillegg så benyttes det i de aller fleste tilfeller paypal som betaling. Der er det også 18 års grense. Får man noen eldre til å handle for seg så er dette langing, og er også ulovlig. Dette er saker som styresmaktene kan ta hensyn til når TPD nå står på trappene og vil inn. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...