Gå til innhold

Hvilket 980ti kort anbefales?


Anbefalte innlegg

Hei! skal kjøpe meg nytt grafikkort snart og satser på 980ti, har foreløpig en Strix 970 men merker litt fps drop når jeg spiller store spill på høyeste med flere skjermer. Så ja, er veldig usikker på hvilke produsent og så hvilken type. Har sett meg ut Gigabyte sine siden de hr 3 vifter men de har jo 3 eller 4 forskjellige. Det jeg så meg ut først var Gigabyte GTX 980ti Xtreme Gaming til 7,590kr.

 

Takk for all hjelp! :) (ny til tek.no forum)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her står det litt om de forskjellige merker på 980ti og der har de ganske like ytelse. Så her må man egenlig se etter støy og kjøling som kommer best av testen og der har jeg ingen erfaringen med 980ti siden jeg har 970 Strix.

 

Men siden du merker bare litt fps drop, vil det ikke få litt flere/stabil fps hvis du kjøper en til 970 Strix å kjøre i SLI? :)

Endret av sprintball96
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her står det litt om de forskjellige merker på 980ti og der har de ganske like ytelse. Så her må man egenlig se etter støy og kjøling som kommer best av testen og der har jeg ingen erfaringen med 980ti siden jeg har 970 Strix.

 

Men siden du merker bare litt fps drop, vil det ikke få litt flere/stabil fps hvis du kjøper en til 970 Strix å kjøre i SLI? :)

Takk! Vurderte og ha 2 stykk, men hva betyr SLI? xD og har hørt det at Asus Strix GTX 970 står skal være med 4gb minne men  har 3.5gb pluss 0.5gb som merkes godt av.

Lenke til kommentar

Scalable Link Interface (SLI)

 

http://www.geforce.com/hardware/technology/sli

 

Det betyr man kobler flere skjermkort sammen for å få bedre ytelse, men problemet hovedkortet bør ha nok båndbredde, sokkel 2011-3 klarer vel 3 ways SLI.

 

Men mange halveres båndbredden på grunn av cpu bussen på grunn av SLI.

Men er lite problem i praksis, selv om man får ofte mellom 50-70% bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Scalable Link Interface (SLI)

 

http://www.geforce.com/hardware/technology/sli

 

Det betyr man kobler flere skjermkort sammen for å få bedre ytelse, men problemet hovedkortet bør ha nok båndbredde, sokkel 2011-3 klarer vel 3 ways SLI.

 

Men mange halveres båndbredden på grunn av cpu bussen på grunn av SLI.

Men er lite problem i praksis, selv om man får ofte mellom 50-70% bedre ytelse.

Har en sant hovedkort: https://www.komplett.no/product/652808 og en i7-4770K prosessor. Ville det ha godt bra? og i tillegg er jeg usikker siden folk klager over ditta med asus sitt 970 kort og 3.5gb pluss 0.5.gb minne

Lenke til kommentar

Sikker på det er riktig hovedkort\cpu? Socket H3 (1150) passer ikke med sokkel 2011.

 

Enten må du ha Z97, Z87 hvis du har overklokkbar hovedkort.

I så fall klarer vel du nepppe bedre en 2 ways sli.

 

 

siden folk klager over ditta med asus sitt asus sitt 970 kort og 3.5gb pluss 0.5.gb minne

Det er neppe for lite minne, har selv GTX 770 klarer fint å dra alle spill i full HD, det har kun 2 GB minne.

 

Skulle jeg hatt 2560x1440 or 2560x1600 eller 4k oppløsning ville jeg slitet bra med langt mere en minne. Da Gpuen er størst problemet i spill, minne gjør det verre og ha mye grafikkinstillinger på maks f.eks i skyrim eller andre spill som krever mye minne.

 

Men forstår folk som føler seg lurt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

2 x PCIe 3.0/2.0 x16 (dual x16) *1
1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x8 mode)

 

Støtter 3 ways sli.

Men problemet som du ser, ene skjermkortet får kun x8 hastighet.

Som vil bety ene får mindre båndbredde, usikker hvor stor betydning av det i praksis men blir vel slik i så fall alle skjermkortene blir nedgradert til x8 hastighet. Så du får bedre ytelse for pengene ved 2 ways sli.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

2 x PCIe 3.0/2.0 x16 (dual x16) *1

1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x8 mode)

 

Støtter 3 ways sli.

Men problemet som du ser, ene skjermkortet får kun x8 hastighet.

Som vil bety ene får mindre båndbredde, usikker hvor stor betydning av det i praksis men blir vel slik i så fall alle skjermkortene blir nedgradert til x8 hastighet. Så du får bedre ytelse for pengene ved 2 ways sli.

LinusTechtips testet ut hvor mye forskjell det var mellom x16 og x8. Det var så lite at det umulig merkes.

Lenke til kommentar

 

2 x PCIe 3.0/2.0 x16 (dual x16) *1

1 x PCIe 3.0/2.0 x16 (x8 mode)

 

Støtter 3 ways sli.

Men problemet som du ser, ene skjermkortet får kun x8 hastighet.

Som vil bety ene får mindre båndbredde, usikker hvor stor betydning av det i praksis men blir vel slik i så fall alle skjermkortene blir nedgradert til x8 hastighet. Så du får bedre ytelse for pengene ved 2 ways sli.

LinusTechtips testet ut hvor mye forskjell det var mellom x16 og x8. Det var så lite at det umulig merkes.

 

Så det er bedre å ha 2 Asus GTX Strix 970 enn å investere 1000kr mer og selge det ene 970en for så å kjøpe en 980ti?

Lenke til kommentar

 

Sikker på det er riktig hovedkort\cpu? Socket H3 (1150) passer ikke med sokkel 2011.

 

Enten må du ha Z97, Z87 hvis du har overklokkbar hovedkort.

I så fall klarer vel du nepppe bedre en 2 ways sli.

Oj sorry så feil, har det hovedkortet men en i7-4820K :rofl:

5820k tenker jeg ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Sikker på det er riktig hovedkort\cpu? Socket H3 (1150) passer ikke med sokkel 2011.

 

Enten må du ha Z97, Z87 hvis du har overklokkbar hovedkort.

I så fall klarer vel du nepppe bedre en 2 ways sli.

Oj sorry så feil, har det hovedkortet men en i7-4820K :rofl:

5820k tenker jeg ;)

 

Nei tror ikke det :p https://www.komplett.no/product/794256 har denne, kjøpt ifjor sommer

 

Eller sorry, 2016 no ja. Er kjøpt 26.08.2014

Lenke til kommentar

 

 

Sikker på det er riktig hovedkort\cpu? Socket H3 (1150) passer ikke med sokkel 2011.

 

Enten må du ha Z97, Z87 hvis du har overklokkbar hovedkort.

I så fall klarer vel du nepppe bedre en 2 ways sli.

Oj sorry så feil, har det hovedkortet men en i7-4820K :rofl:
5820k tenker jeg ;)
Ikke på et x79 hovedkort :) Er nok 4820k

 

Ts: Selg 970 og gå for 980Ti, beste valget. Du får samme ytelse, men mindre varme og slipper sli problemer :)

Lenke til kommentar

970 sli er ugunstig idag, kan føre til sli problemer, lite vram (3.5 brukbark, 0.5 ubrukbart pga hastighetforskjell vs 6gb på 980Ti kortet) samt man kan bare slenge i enda et 980Ti om et blir for lite, der med 970 så blir 3 ugunstig og du må selge dem.

 

Jeg har et 980Ti AMP! fra Zotac, et 980Ti SC+ fra Evga og et 980Ti hybrid (bestilt, men ikke ankommet enda..) Evga 980Ti ville jeg klart valgt over Zotac kortet pga kjøleren. Zotac er litt kaldere, men bråker litt mer, funker heller ikke met et kort under seg (ikke selv med to spor imellom, testet med et 970 fra evga, og et 980, hele kassa kokte)

 

De testene motbeviser også at 970 er så vidt dårligere enn 980. 980 Sli 1440P på ene spillet fikk ca 130FPS, mens 970 fikk 100, 980Ti fikk 85. (Jeg som gikk fra 3x 980 til singelt 980Ti :O)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...