Gå til innhold

Massive seksuelle overgrep på nyttårsaften i Tyskland


Anbefalte innlegg

Poenget er at de ikke rømmer fra bomber, de drar fordi de ønsker høyere økonomisk velstand. Hadde de bare kunne dratt til Georgia, Serbia og Bulgaria, så tror jeg de fleste hadde blitt i Tyrkia.

Så det er ikke sant det de forteller da, at årsaken er at de ikke får arbeidstillatelse i Tyrkia?

 

Og hvorfor sender vi dem ikke tilbake? Fordi det er håpløst å bevise hvor de kom fra,

 

Vil det si at det bare er du som vet at de kommer fra trygge områder i Syria, da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Beklager, men jeg så ikke noe svar til det jeg skrev, så prøv igjen!

 

1. Hvor mange sivile Afghanere døde i 2015.

2. Hvor mange afghanske asylsøkere kom det til EU i 2015.

3. Del antall afghanske asylsøkere på antall døde

 

Jeg tror svaret ditt blir på ca 200. Gir det mening at hvis de bomber en landsby i Afghanistan, så kommer 200 av dem til EU, og 1 dør i bombene?

 

Du fikk jo svaret ditt. Fred være med deg. Trykk på linken.

http://www.theguardian.com/world/2015/feb/18/afghan-civilian-deaths-record-high

 

Det er svar på 1, klarer du å gi et svar på 2, 3 og 4? Dette er enkle spørsmål, hvorfor er det så vanskelig for deg å svare?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg velger å tro at fornuften vil seire etterhvert.

 

Får bare håpe det kommer en dag der religiøse får samme oppfølging som mentalt forstyrrede, og blir behandlet for sinnslidelsene sine.

Det er jo trist å se på så mange syke mennesker som går rundt uten å få den hjelpen de trenger.

 

Alle sivilisasjoner er bygget på religion. Så gud vil helbrede dere alle sammen etterhvert. For han er den allmektige far og vår skaper.

 

Fred være med Ishmael. Far av alle arabere.
Engelen bekreftet til Hagar at hun var gravid med en sønn, og fortalte
henne at hun skulle kalle ham Ishmael. Ishmael betyr "Gud hører", som en
påminnelse om at Gud hadde hørt hennes desperate rop

for å få hjelp i ørkenen. Han profeterte også at Ishmael ville

være som en vill ørken esel som elsker frihet. At Ishmaels etterkommere

ville bygge store fantastiske riker og forene folket under guds religion.
Endret av Finland
Lenke til kommentar

Så det er ikke sant det de forteller da, at årsaken er at de ikke får arbeidstillatelse i Tyrkia?

De hadde ikke fått arbeidstillatelse i Georgia, Serbia og Bulgaria heller. Så det du skriver er irrelevant.

 

Og iforholdtil det tema, så er det viktig at de som kommer til Tyrkia, får hjelp i Tyrkia. Men de som reiservidere allikevel, må bli sendt tilbake.

 

Vil det si at det bare er du som vet at de kommer fra trygge områder i Syria, da?

Det er anerkjent at mange kommer fra trygge regioner, det er ikke bare noe jeg vet. Men det er vanskelig å bevise at et spesifikk asylsøker kommer fra et trygt område eller ikke. Selv ikke norske myndigheter vet alltid hvor folk bor.
Lenke til kommentar

 

Vil det si at det bare er du som vet at de kommer fra trygge områder i Syria, da?

Det er anerkjent at mange kommer fra trygge regioner, det er ikke bare noe jeg vet. Men det er vanskelig å bevise at et spesifikk asylsøker kommer fra et trygt område eller ikke. Selv ikke norske myndigheter vet alltid hvor folk bor.

 

 

Det finnes ikke noen trygge land å sende dem tilbake til. Nesten alle islamske nasjoner er i krig.

Leter du litt på nettet er det krig i Tyrkia også. Tyrkia er inne i en borgerkrig, men denne borgerkrigen nevnes ikke i norsk media.

 

Dette er lydene i Tyrkia. Krig krig og borgerkrig. Tyrkia er ikke fredelig i det hele tatt.

Tyrkia VS Kurderne = Tyrkisk borgerkrig.

http://www.liveleak.com/view?i=265_1452256860

 

Det er borgerkrig i Tyrkia, men dette blir ikke nevnt i mediene. Fordi Tyrkia er medlem av NATO.

Her er tyrkisk media. Tyrkia er offisielt i borgerkrig med kurderne.

http://www.liveleak.com/view?i=dc0_1451680339

Endret av Finland
Lenke til kommentar

Det finnes ikke noen trygge land å sende dem tilbake til. Nesten alle islamske nasjoner er i krig.

Leter du litt på nettet er det krig i Tyrkia også. Tyrkia er inne i en borgerkrig, men denne borgerkrigen nevnes ikke i norsk media.

 

Dette er lydene i Tyrkia. Krig krig og borgerkrig. Tyrkia er ikke fredelig i det hele tatt.

Tyrkia VS Kurderne = Tyrkisk borgerkrig.

http://www.liveleak.com/view?i=265_1452256860

 

Det er borgerkrig i Tyrkia, men dette blir ikke nevnt i mediene. Fordi Tyrkia er medlem av NATO.

Her er tyrkisk media. Tyrkia er offisielt i borgerkrig med kurderne.

http://www.liveleak.com/view?i=dc0_1451680339

Vi kan godt sende dem tilbake til steder som du definerer som krig, det er Norges regjering helt enig med meg i.

 

Men jeg tror du glemte å svare på dette. Er spørsmålene for vanskelige for deg?

 

1. Hvor mange sivile Afghanere døde i 2015.

2. Hvor mange afghanske asylsøkere kom det til EU i 2015.

3. Del antall afghanske asylsøkere på antall døde

 

Jeg tror svaret ditt blir på ca 200. Gir det mening at hvis de bomber en landsby i Afghanistan, så kommer 200 av dem til EU, og 1 dør i bombene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan godt sende dem tilbake til steder som du definerer som krig, det er Norges regjering helt enig med meg i.

 

Stortinget er ikke enige med deg for de skiftes ut snart. Arbeiderpartiet skal stemmes tilbake til makten.

Arbeiderpartiet vant mye av kommunevalget og har veldig stor makt til å nedstemme nazistenes forslag i Stortinget.

Dessuten så må vestlige sivilisasjoner ta ansvar. Les mer om dette fra OXFORD.

http://www.oxfordislamicstudies.com/article/book/islam-9780195107999/islam-9780195107999-chapter-13

Lenke til kommentar

Hm, regner vel med at du selv ikke skal stemme på Arbeiderpartiet?

 

 


Finland, den 08 Jan 2016 - 15:44, sa:
Staten må slutte å kontrollere mennesker. Det er folket som lager jobber og ikke staten.

Jobber som har blitt skapt uten statlig innblanding.
- Blogging [en elektrisk dagbok som er åpen for alle lesere]
- E-sport [profesjonell videospilling hvor man kan tjene millioner av kroner. E-sport erstatter tradisjonell sport]
- Uber [private sjåfører som kjører folk rundt med sin GPS i bilen]

Folket lager jobbene og ikke staten. Mange ignorante og uvitende mennesker tror at det er bare å starte et enkeltmannsforetak. Så enkelt er det ikke. Uber er transport og i transport bransjen kreves det lisens. Dermed kan ikke Uber sjåfører betale skatt til staten.

Staten kan ikke legge lisens og autoritet på alt. Det stopper jo utvikling og fremgang.
Det er folket som lager jobbene og ikke staten. Dette forstår jo selvfølgelig ikke sosialistene.

Hvis folk ønsker å åpne en dagligvarebutikk. Så la dem gjøre dette. Du trenger da pokkers ikke en kjøpsmannslisens for å selge matvarer. Det er altfor mye statlig kontroll og autoritet i Norge. Ikke rart det er monopol i matbransjen. Man må jo ha lisens for alt i Norge.

Forøvrig synes jeg også at statlig pressestøtte kan fjernes. At staten skal beskytte selskaper fra å dø ut er bare tull. Tilpass deg til dagens teknologi eller dø ut. Man skal ikke bli reddet av staten. NRK, VG, Aftenposten osv kan dø ut. Det gjør ingenting i det hele. Da er det bare å lese internasjonale aviser.

 

Lenke til kommentar

Hm, regner vel med at du selv ikke skal stemme på Arbeiderpartiet?

 

 

 

Finland, den 08 Jan 2016 - 15:44, sa:

Staten må slutte å kontrollere mennesker. Det er folket som lager jobber og ikke staten.

 

Jobber som har blitt skapt uten statlig innblanding.

- Blogging [en elektrisk dagbok som er åpen for alle lesere]

- E-sport [profesjonell videospilling hvor man kan tjene millioner av kroner. E-sport erstatter tradisjonell sport]

- Uber [private sjåfører som kjører folk rundt med sin GPS i bilen]

 

Folket lager jobbene og ikke staten. Mange ignorante og uvitende mennesker tror at det er bare å starte et enkeltmannsforetak. Så enkelt er det ikke. Uber er transport og i transport bransjen kreves det lisens. Dermed kan ikke Uber sjåfører betale skatt til staten.

 

Staten kan ikke legge lisens og autoritet på alt. Det stopper jo utvikling og fremgang.

Det er folket som lager jobbene og ikke staten. Dette forstår jo selvfølgelig ikke sosialistene.

 

Hvis folk ønsker å åpne en dagligvarebutikk. Så la dem gjøre dette. Du trenger da pokkers ikke en kjøpsmannslisens for å selge matvarer. Det er altfor mye statlig kontroll og autoritet i Norge. Ikke rart det er monopol i matbransjen. Man må jo ha lisens for alt i Norge.

 

Forøvrig synes jeg også at statlig pressestøtte kan fjernes. At staten skal beskytte selskaper fra å dø ut er bare tull. Tilpass deg til dagens teknologi eller dø ut. Man skal ikke bli reddet av staten. NRK, VG, Aftenposten osv kan dø ut. Det gjør ingenting i det hele. Da er det bare å lese internasjonale aviser.

 

 

 

Arbeiderpartiet er ikke innvandrings motstander. Så naturligvis stemmer jeg på AP. Innvandring er bra for Norge.

Nazist partier som Høyre og FRP kan du si ha det bra til ved neste Stortingsvalg. Jeg er ikke 100% enig med AP, men jeg er enig med AP på en ting. Det er å ikke være imot innvandring. Så fordi Arbeiderpartiet er vennlige mot innvandrer så skal jeg stemme på dem.

 

Jeg er imot 99,99% av Arbeiderpartiets politikk, men jeg støtter deres syn på innvandring.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

Ikke giddet lest hele tråden, hørte på radien at det var over 1000 overgripere (alt ettersom definisjon).

Overgrep er ikke noe nytt, og man må vel bare leve med at det skjer, dessverre.

 

Men når det er organisert så mange for å gjøre dette kan jeg ikke la være å lure på hvorfor? hvordan? og Hvem står bak?

Lenke til kommentar

Da tror jeg du vil bli skuffet, for selv AP går til valg for å stramme inn i innvandringspolitikken http://www.vg.no/nyheter/innenriks/asyl-debatten/slik-vil-ap-jonas-stramme-inn-asylpolitikken/a/23559541/

 

Bare noe de sier i media. Med den ideologien de følger. Så kommer de aldri til å stenge igjen grensen :D

 

Norge har et moralsk ansvar for mennesker i nød. Arbeiderpartiet bygger sin flyktning- og asylpolitikk på internasjonale rettsprinsipper uttrykt gjennom menneskerettighetserklæringen og flyktningkonvensjonen. Mennesker som har behov for beskyttelse ved at de er tvunget til å forlate sitt eget land skal få beskyttelse i Norge. Derfor er det viktig å beskytte asylinstituttet.http://arbeiderpartiet.no/Politikken-A-AA/Innvandring-og-integrering/Asylsoekere

 

Norsk praksis skal i hovedtrekk samsvare med praksis i andre sammenlignbare land.

 

Dette betyr Tyskland kanskje? Hvor tyskerne tar imot 1 millioner flyktninger hvert år :)

 

 

Det er av stor betydning at mennesker som har fått opphold i Norge så raskt som mulig blir bosatt i en kommune. Oppholdet i mottak skal være så kort som mulig. Rask bosetting er særlig viktig for barn.

Arbeiderpartiet mener det er behov for sterkere statlig økonomisk innsats for å få bosatt flere, og har foreslått økt integreringstilskudd for flyktninger og å styrke husbankens ordninger.

 

Derfor støtter jeg AP. Alle flyktninger får raske hus og boplasser med en gang. I tillegg får de direkte støtte fra NAV uten problemer. Arbeiderpartiet er fantastisk når det gjelder innvandringspolitikk.

 

Merk at jeg kun støtter innvandringspolitikken til AP. Alt annet AP politikk er jeg uenig med.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

.................

 

Jeg er langt i fra en politisk engasjert person, men saker som dette provoserer meg så sinnssykt og det har aller mest ved hvordan de blir håndtert og unnskyldt gang etter gang. Jeg er lei.

 

Ikke tull. Du er faktisk over gjennomsnittet politisk engasjert. Takk og gratulerer for det.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det vil vel innvandrere også, Er ikke det derfor de kommer hit?

 

Det er derfor integrering er et stort nok problem til å være diskusjonstema?

 

 

Bare bagatell. Problemet er medieskapt. De fleste innvandrere tar utdannelse, kommer seg i jobb, lærer norsk og deltar på ulike arenaer i norsk samfunnsliv. Jeg kjenner mange av av de selv og kan bekrefte det.

 

 

Det er det åpenbart ikke. Vi har store problemer med kriminalitet, ekstremisme og store utgifter forbundet med enkelte grupper. At dette får, og vil få, store følger for Norge som land, og innbyggerne kan det ikke være særlig mye tvil om. At de fleste er fine folk er en mager trøst når alt for mange ikke er det. 

 

La oss si at vi levde i en fantasi verden der integrering faktisk var et problem, hva foreslår du løsningen burde så være?  Assimilere innvandrere slik vi gjorde med samene?

 

Eller den virkelige verden som omtrent alle andre kaller det. En del av løsningen vil være å kraftig begrense hvor mange som får komme hit fra enkelte land. Det er åpenbart vanskeligere å integrere folk om systemet er overbelastet, og de som kommer havner i områder der de er blant "sine egne". 

 

 

Din evne til å være objektiv er uten tvil svært svekket når du går rundt med fordommer mot enkelte gruper. Hvordan skal du la være å generalisere når du åpenbart har vansker med å skjønne hvordan høyreekstremisme er et langt større problem i sammenligning med risikoen for islamsk terror i Norge?

 

Innvandringen til Norge startet for 45 år siden. Norge er fortsatt verdens beste land å bo i. Din argument er dermed invalid.

Lenke til kommentar

Din evne til å være objektiv er uten tvil svært svekket når du går rundt med fordommer mot enkelte gruper. Hvordan skal du la være å generalisere når du åpenbart har vansker med å skjønne hvordan høyreekstremisme er et langt større problem i sammenligning med risikoen for islamsk terror i Norge?

 

Innvandringen til Norge startet for 45 år siden. Norge er fortsatt verdens beste land å bo i. Din argument er dermed invalid.

 

Muslimer er fredens mennesker fra fredens religion. Du har rett i at mange etniske nordmenn har mye fordommer.

Men med riktig kunnskap så kan nordmenn bli kvitt disse fordommene. Alle på forumet må se på denne videoen og lære om muslimer. http://www.memritv.org/clip/en/5253.htm

Endret av Finland
Lenke til kommentar

 

Hm, regner vel med at du selv ikke skal stemme på Arbeiderpartiet?

 

 

 

Finland, den 08 Jan 2016 - 15:44, sa:

Staten må slutte å kontrollere mennesker. Det er folket som lager jobber og ikke staten.

 

Jobber som har blitt skapt uten statlig innblanding.

- Blogging [en elektrisk dagbok som er åpen for alle lesere]

- E-sport [profesjonell videospilling hvor man kan tjene millioner av kroner. E-sport erstatter tradisjonell sport]

- Uber [private sjåfører som kjører folk rundt med sin GPS i bilen]

 

Folket lager jobbene og ikke staten. Mange ignorante og uvitende mennesker tror at det er bare å starte et enkeltmannsforetak. Så enkelt er det ikke. Uber er transport og i transport bransjen kreves det lisens. Dermed kan ikke Uber sjåfører betale skatt til staten.

 

Staten kan ikke legge lisens og autoritet på alt. Det stopper jo utvikling og fremgang.

Det er folket som lager jobbene og ikke staten. Dette forstår jo selvfølgelig ikke sosialistene.

 

Hvis folk ønsker å åpne en dagligvarebutikk. Så la dem gjøre dette. Du trenger da pokkers ikke en kjøpsmannslisens for å selge matvarer. Det er altfor mye statlig kontroll og autoritet i Norge. Ikke rart det er monopol i matbransjen. Man må jo ha lisens for alt i Norge.

 

Forøvrig synes jeg også at statlig pressestøtte kan fjernes. At staten skal beskytte selskaper fra å dø ut er bare tull. Tilpass deg til dagens teknologi eller dø ut. Man skal ikke bli reddet av staten. NRK, VG, Aftenposten osv kan dø ut. Det gjør ingenting i det hele. Da er det bare å lese internasjonale aviser.

 

 

 

Arbeiderpartiet er ikke innvandrings motstander. Så naturligvis stemmer jeg på AP. Innvandring er bra for Norge.

Nazist partier som Høyre og FRP kan du si ha det bra til ved neste Stortingsvalg. Jeg er ikke 100% enig med AP, men jeg er enig med AP på en ting. Det er å ikke være imot innvandring. Så fordi Arbeiderpartiet er vennlige mot innvandrer så skal jeg stemme på dem.

 

Jeg er imot 99,99% av Arbeiderpartiets politikk, men jeg støtter deres syn på innvandring.

 

 

Å være NAZI eller/og motstander av innvandring er to helt forskjellige ting. Det blir litt falsk anklage å si at noen er NAZI eller rasist bare fordi de er imot innvandring. Det skjønner vel du også?

 

Å være imot innvandring på et tidspunkt hvor antall jobber i landet sakte reduseres og med utstikter mot å reduseres i fremtiden, så er det litt uheldig tidspunkt å ta imot innnvandrere. Hvis man i tillegg forestiller seg at mer automatisering vil skje i samfunnet i fremtiden, vil man forstå at det ikke trengs flere mennesker for å drive et samfunn frem. Å ha et samfunn basert på befolkningsvekst er vel enormt primitivt og litt ekspansivt?

 

Hva skal vi gjøre etterpå da? Ruinere resten av verdensrommet? Suge alt liv ut av alle planeter? Drepe og herske over andre potensielle sivilisasjoner? Maksimere befolkningen videre og spre oss selv rund i verdensrommet som parasitter? Er det neste mål?

 

Såfrem vår planet fortsatt er som den er idag, er det nok best om vi ikke klarer å komme oss ut i rommet på en effektiv og smart måte.

Lenke til kommentar

Igjen, du har ikke noe belegg for å påstå at det er umulig at friheten vinner. At Tyskland i et isolert sett lite tidsrom har mye frihet betyr ikke at det er en uunngåelig sluttilstand, det kan like gjerne være "tilbakeslaget" du snakker om. Å tro at "frihetens seier" er en form for naturlov virker som sagt ekstremt naivt.

Nå sier jeg det motsatte, da, at det er umulig at friheten ikke vinner over tid. Det var sikkert det du mente.

 

Du snur jo fullstendig på historien: Det var et bitte lite tidsrom, under Hitler, hvor Tyskland IKKE hadde den frihet de normalt hadde.

 

Frihet er den naturlige tilstanden for mennesket, så enkelt er det. Alle mennesker jobber for større frihet, fra vugge til grav. Det er komplett umulig at denne innsatsen ikke gir avkastning over tid. Du må gjerne ignorere eller fornekte dette faktum, men da er du i godt selskap med nevnte mann, og andre totalitære ledere og politiske retninger. Disse ser også på frihetselskende mennesker som naive.

 

Du siterer meg, men svarer ikke på det jeg skriver. At økonomi ikke er førsteprioritet mens det knipser over deg sier seg selv, men det er ikke "bomberegnet" som gjør at man velger akkurat Norge, heller enn et av landene underveis.

Jeg har da ikke sagt noe imot det. Men jeg håper du ser at flyktningestrømmen har tatt seg voldsomt opp etter at det ble krig i regionen. Ellers er du på kollisjonskurs med virkeligheten.

 

Om du kutter alle velferdsgoder til innvandrere virker det lite sannsynlig at så mange skulle ta seg gjennom hele kontinentet, fra en allerede trygg tilværelse i landene de reiser gjennom.

 

Det er selvsagt helt usannsynlig, dersom det er velferdsgoder de er ute etter. Men søker de et trygt samfunn med velfungerende politiske institusjoner, så vil det komme flyktninger fra utrygge regioner uansett.

 

Hva sier flyktningene selv? Jo, Skandinavia var noe de hørte som en mulighet etter at de kom til Tyrkia, og når det viste seg at de ikke fikk arbeidstillatelse i Tyrkia, startet vandringen til en bedre mulighet. Tenk også over, om mulig, at bare en brøkdel av flyktningene kommer til Norge og Sverige, land som har de beste velferdsordningene i verden. Var din teori rett, at velferd er hovedmotivet, ville regnestykket vært snudd på hodet.

 

 

Flyktningene kommer til Europa og Skandinavia først og fremst på grunn av stabile politiske institusjoner og samfunnsstruktur, der de har mulighet til selv å skape seg en fremtid.

Min påstand er at de kommer av flere grunner, deriblant velferd og økonomi. I forlengelsen av dette at påstanden din om at alle kommer på grunn av frihet stemmer dårlig, da en del antagelig er drevet av ovennevnte grunner.

 

Sa jeg at frihet er den eneste grunn? Vær mer nøyaktig, vær så snill. Frihet, trygghet og muligheter er grunnen først og fremst, sier jeg. Slik du sier at velferd er hovedgrunnen, men ikke den eneste.

 

Norge har i mange år vært en del av EUs økonomiske fellesskap, med gjensidig fri flyt av arbeidskraft. Mens arbeidsledigheten har tynget flere EU-land i årevis, også vest-europeiske, har Norge vært et eldorado, både med tanke på arbeidsmuligheter og velferdsordninger, hvor mange har søkt lykken. EØS-avtalen har gjort dette mulig for dem. Men om økonomi var så fremtredende som du i din villfarelse tror, så hadde Norge vært overfylt av europeere for lenge siden. Det har ikke skjedd, på langt nær. Fordi økonomi ikke er den eneste, ei den fremste, beveggrunn til at folk flytter på seg.

 

 

Spør du innvandringsmotstanderne, så har systemet alltid vært overbelastet. Det er bare et vikarierende argument. De har helt andre motiver for motstanden mot innvandring, men ingen har ryggrad til å si det høyt.

Å spekulere i andres motivasjon er ikke et argument mot andres argumenter.

 

Omtrent som å spekulere i flyktningenes uedle motiver, bare ikke like ille?

 

For øvrig, jeg spekulerer ikke her, jeg har ikke sagt noe om hva motivet er, men hva det ikke er. Faktum er at Norge har hatt motstand mot innvandring helt siden den første innvandrer satte sine ben på norsk jord. Det jeg sier er derfor åpenbart.

Lenke til kommentar

 

Din evne til å være objektiv er uten tvil svært svekket når du går rundt med fordommer mot enkelte gruper. Hvordan skal du la være å generalisere når du åpenbart har vansker med å skjønne hvordan høyreekstremisme er et langt større problem i sammenligning med risikoen for islamsk terror i Norge?

 

Innvandringen til Norge startet for 45 år siden. Norge er fortsatt verdens beste land å bo i. Din argument er dermed invalid.

 

Muslimer er fredens mennesker fra fredens religion. Du har rett i at mange etniske nordmenn har mye fordommer.

Men med riktig kunnskap så kan nordmenn bli kvitt disse fordommene. Alle på forumet må se på denne videoen og lære om muslimer. http://www.memritv.org/clip/en/5253.htm

 

 

Jeg tåler sarkasme, men du er oppvokst i en bondegård.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...