Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan bytte til hvemsomhelst annen antivirus enn McAfee og få et bedre program. McAfee er kjent som det verste av det verste innen antivirus og kan vel egentlig regnes mer som et virus selv :p

japp, det funket helt greit til den valgte å voldta SSD disken min etter win 10 oppdatering :p Etter det har jeg vært skeptisk. Ser at Bitdefender også er et bra program, og CPU vennlig. 

Lenke til kommentar

Det er vel allerede greit nok i windows - unødvendig å legge til mer

Kanskje ifølge personlige meninger, men ikke ifølge tester

 

Jeg tror ikke det finnes et generelt fasit svar på derimot om alle MÅ legge penger i antivirus, det er mange meninger om det, og de fleste har isåfall et gratis og godt alternativ fra banken eller bredbåndleverandøren. 

 

Skal du derimot kjøpe et, ville jeg uten tvil kjøpt Bitdefender, som går som et av de beste på alle punkter i dag. 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje ifølge personlige meninger, men ikke ifølge tester.

Det har også vært å luktet på besteplassering.

Det er uansett brukeren som kun kan stoppe dritt fra å komme inn i maskina - uansett AV. Bortkastet penger å betale for 'falsk' beskyttelse - 'falskt' i settingen; det beskytter ikke for alle brukerfeil.

 

Brukt windows eget i flere år og har til gode å få noe annet enn 'uønskede' cookies på maskina. Da med surfing på endel steder (mm) jeg kanskje skulle holdt meg unna med tanke på slikt. Så tydeligvis er det godt nok i praksis

Lenke til kommentar

Å sløse penger på et AV er som å kjøpe nye vindusviskere for å beskytte mot kollisjoner. Det er bortkastede penger.

 

Om du har Windows 10 så sørg for at det har brannmur og Defender kjørende. Installer oppdateringer og bruk en oppdatert nettleser. Ikke last ned alt som kan lastes ned og vær skeptisk til filer som ser rare ut ala gameofthrones6e01.exe og du vil være ganske så trygg.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

Brannmur - Malwarebytes - Ccleaner - og være nøye med oppdateringer har vært min oppskrift veldig lenge nå.  Antivirus har for min del fungert mer som ett virus...  Ellers så kan jeg anbefale å stikke hodet innom Ninite dot com. og Spywarebot Anti Beacon Ingen grunn for å betale for ett Antivirus (virus) om du spør meg :)

Lenke til kommentar

Joda , man trenger tilleggs beskyttelse selv med win 10.

På jobb maskina med Windows 10 og lokal admin var jeg litt sløv med URL hvor jeg lastet ned teamviewer10 i fra.(to det første treff fra Google)

Jeg fikk både PUP som fake avscan regscanner m.m som var finurlig pakket inn surpressed i teamviewer installeren.

Det ble ikke stoppet helt av Symantec Endpoint Protection og defender men jeg ble varslet. Og installerte faktisk og kjørte malawarebytes pluss at jeg gjorde uninstall fra controlpanel for å ta bort skjiten

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Har brukt AVG en del selv, og har ikke opplevd å få virus tidligere. Den er noe streng enkelte ganger, men det er vel bare en fordel så lenge man er klart over det.

 

Med AVG så har du dog hatt helt andre problemer:

https://code.google.com/p/google-security-research/issues/detail?id=675

 

Som en annen bruker skrev, ikke kast bort penger på anti-virus.

Bruk innebygde windows defender og ikke minst, oppdatert software på maskinen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sier som mange andre her: Det holder med Win10's innebygde virusklient, i vertfall på privat basis. Du slipper mas, den er lettkjørt, å du er ganske godt beskyttet. Det fins ingen skuddsikre AV-programmer. Bruk huet å vær kritisk til linker å annet du laster ned på nett. I tillegg til Defender kjører jeg Malwarebytes Premium og CCleaner.

Endret av Crouser
Lenke til kommentar

 

Har du null kompetanse er det ikke vits å kommentere. Windows defender suger balle. ferdig med det. Back to thread folkens.

 

Har du litt kompetanse så klarer du deg uten AV - Da er det heller ingenting som krever ressurser ,,, hvis det er et mål.

Så ... kanskje en ide å kutte ut å kommentere?

Bli infisert av "drive-by" har lite med kompetanse å gjøre. Selv legale nettsteder som en avis kan få plantet slikt og uten beskyttelse enten det som legges ved operativsystemet enabled eller tredjeparts av/antimalaware løsninge er man kompromittert bare av p lese nettsiden dems. Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli infisert av "drive-by" har lite med kompetanse å gjøre. Selv legale nettsteder som en avis kan få plantet slikt og uten beskyttelse enten det som legges ved operativsystemet enabled eller tredjeparts av/antimalaware løsninge er man kompromittert bare av p lese nettsiden dems.

Sant det, men når man vil prioritere ressurser så bruker man også maskinen deretter. Kjenner flere som bruker uten AV og noen har fremdeles til gode å få noe dritt på maskina si. Kjenner også de som har det meste av beskyttelse og som klarer å få dritt på den nesten med en gang ... gang etter gang.

 

Satt på spissen så er man ikke online hvis man har kompetanse og ikke vil bli infisert/angrepet av noe - AV eller ei

Lenke til kommentar

Ang kjenner noen som bruker uten AV... så trengs litt mere info.

Brukes Windows 7 eller nyere inkluderes realtids antivirus/antimalware. Og om de også har urørt UAC settinger er man beskyttet rimelig bra. Om man bruker standard konto , enda bedre.

Bruker nevnte personer XP derimot uten noen beskyttelse er maskinen nesten garantert en zombie om den er tilkoplet Internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...