Gå til innhold

FEATURE: De beste og mest skuffende spillene i 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skuffelse har mye med forventninger å gjøre. For min del var den største skuffelsen MGS5, da det gikk opp for meg at selv om gameplayet var bedre enn noensinne så hadde man glemt det som skiller MGS fra et utall andre actionspill, nemlig historien. I tillegg kom en rekke andre irritasjonsmoment som at alle codec-samtalene var relegert til kassettopptak, at credits ble kjørt på begynnelsen og slutten av hvert lille oppdrag og at Kiefer Sutherlands Snake ikke nådde David Hayters til knærne. MGS5 kunne vært et bra spill hvis det het noe annet og ikke hadde noe med MGS å gjøre, men et bra MGS var det ikke.

 

Det beste for min del var Trails in the Sky: Second Chapter. Dette er et spill som levde opp til forventningene og gjorde akkurat det som fans av First Chapter forventet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merkelig. The Witcher 3 var da en mye mer nytbar enspilleropplevelse enn Fallout 4. GOTY uten tvil.

Life Is Strange komisk dårlig, så denne skjønner jeg ikke..

 

For øvrig ser det ut til at dere ikke er helt på ville veier : )))

Spilte du hele life is strange? Likte ikke ep 1, men synes historien ellers var knallbra. Dog ikke den beste slutten..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Merkelig. The Witcher 3 var da en mye mer nytbar enspilleropplevelse enn Fallout 4. GOTY uten tvil.

Life Is Strange komisk dårlig, så denne skjønner jeg ikke..

 

For øvrig ser det ut til at dere ikke er helt på ville veier : )))

Fallout 4 er utrolig mye mer gøy å spille, rett og slett. Ihvertfall for min egen del. The Witcher 3 er et mer polert spill og har en bedre historie, men det kan ikke måle seg i gleden av hva man får i Fallout 4 sin utforsking og gameplay.

 

Forøvrig i hver eneste kåring jeg har sett så langt så er det noen som må påpeke at The Witcher 3 er bedre enn Fallout 4, står det kun mellom disse 2 spillene i år eller? Er mange andre gode spill, kanskje til og med bedre.

Endret av Akrabra
Lenke til kommentar

Skuffelse har mye med forventninger å gjøre. For min del var den største skuffelsen MGS5, da det gikk opp for meg at selv om gameplayet var bedre enn noensinne så hadde man glemt det som skiller MGS fra et utall andre actionspill, nemlig historien. I tillegg kom en rekke andre irritasjonsmoment som at alle codec-samtalene var relegert til kassettopptak, at credits ble kjørt på begynnelsen og slutten av hvert lille oppdrag og at Kiefer Sutherlands Snake ikke nådde David Hayters til knærne. MGS5 kunne vært et bra spill hvis det het noe annet og ikke hadde noe med MGS å gjøre, men et bra MGS var det ikke.

 

Metal Gear Solid V er et bra spill, det er bare ikke et bra Metal Gear solid spill.
Lenke til kommentar

Enig, men det at det er elementer av MGS i spillet gjør at det blir en veldig rar hybrid mellom hyperrealistisk stealth-gameplay og de sære og totalt virkelighetsfjerne ideene som ofte dukker opp i MGS. Det tilfredsstiller ikke som et MGS-spill, men det vil heller ikke tilfredsstille de som er ute etter et mer realistisk stealth- eller actionsspill. Jeg mener man skulle ha bestemt seg for hva man ville lage og så gått hundre prosent inn for det, og ikke noe midt i mellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skuffelse har mye med forventninger å gjøre. For min del var den største skuffelsen MGS5, da det gikk opp for meg at selv om gameplayet var bedre enn noensinne så hadde man glemt det som skiller MGS fra et utall andre actionspill, nemlig historien. I tillegg kom en rekke andre irritasjonsmoment som at alle codec-samtalene var relegert til kassettopptak, at credits ble kjørt på begynnelsen og slutten av hvert lille oppdrag og at Kiefer Sutherlands Snake ikke nådde David Hayters til knærne. MGS5 kunne vært et bra spill hvis det het noe annet og ikke hadde noe med MGS å gjøre, men et bra MGS var det ikke.

 

Det beste for min del var Trails in the Sky: Second Chapter. Dette er et spill som levde opp til forventningene og gjorde akkurat det som fans av First Chapter forventet.

 

jeg spelte litt mgs5 men blei tidlig irritert over den dårlige porten fra konsolen, ikke kunne jeg stille i options nokk men jeg måtte hver gang nerd og dra alle usb kontakter ut untant mus og tastatur fordi ellers spelle prøvte bruke disse som input ( og jeg har mange usb enheter for joystiken min osv) i tilleg var spelle veldig repitive ) største og beste spele i mine øyene er witcher 3. de hade en god del bugs nå de blei lansert men de har blitt alt fikset nå

Lenke til kommentar

Hvis man følger denne linken fra side 1: "Bli med over på neste side for å se hvilke spill som skuffet oss, spillene vi synes hadde den mest originale idéen, og spillene som bergtok oss med sitt visuelle design." så kommer man til 2013-versjonen av kåringen, og ikke 2015 :)

 

Oi! Så sannelig. :) Jeg retter feilen nå. Takk for at du sa ifra.
Lenke til kommentar

Enig, men det at det er elementer av MGS i spillet gjør at det blir en veldig rar hybrid mellom hyperrealistisk stealth-gameplay og de sære og totalt virkelighetsfjerne ideene som ofte dukker opp i MGS. Det tilfredsstiller ikke som et MGS-spill, men det vil heller ikke tilfredsstille de som er ute etter et mer realistisk stealth- eller actionsspill. Jeg mener man skulle ha bestemt seg for hva man ville lage og så gått hundre prosent inn for det, og ikke noe midt i mellom.

 

Falle elegant mellom to stoler er ganske vanlig. :)
Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig? Fallout 3,2, Jeg mener 4 vant over Witcher 3?

Jeg falt ut av Fallout 4 etter ca. 30 timer spilt rett og slett fordi det var så ufattelig kjedelig og gjentagende som det vi har sett tidligere fra dens forløpere. De minst likbare spillkarakterene siden hovedpersonen i i Watch Dogs kommer som perler på en snor i det spilet, hovedpersonen er tilbakestående og historien er uinteressant... Utforskningen er OK da, ca. som tidligere spill i serien.

Jeg har ingen tvil om at moddere kommer til å gjøre fallout 4 til et utmerket spill, men slik det er per dags dato er ikke engang spillet verdt full pris.

Witcher 3 derimot. Helt fantastisk, jeg gleder meg til neste expansion/dlc

Lenke til kommentar

 

Takk! Du er ganske søt du også. ^^

 

Tusen takk. Vil du forresten høre hva årets to soleklart beste spill er? Age of Decadence og UnderRail. Synd at ingen i dagens gamer.no-stab er spillinteresserte nok til å ha hørt om dem. Hvem vet - kanskje dere faktisk hadde satt pris på å teste noen spill med sjel, i motsetning til alle de samme gamle AAA-gigantene dere skriver side opp og side ned om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...