Gå til innhold

Xbox One Controller V2/ Astro A40 + Mixamp Gen2


ZentiX

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Er det noen som har Xbox One Controller V2 som kommer med headsett inngang på kontroller?

 

Tenkte jeg skulle handle meg Xbox One på mandag, og der følger det med V2 kontroller, og det jeg lurte på er om jeg kan plugge chat kabel via jack porten istedenfor å modde chat pucken som følger med. Astro har også AG1 som kan kjøpes, men tviler på at den dukker opp før nyttår.

 

Litt enklere forklart :) Mixamp 2,5 jack til 3,5 jack porten på kontroller. Eller modde chat pucken.

 

Sånn jeg tenkte det var

2,5mm han - 3,5 hun adapter (Mixamp), 3,5 han - 3,5 han (Controller - adpater)

http://www.clasohlson.com/no/Exibel-2,5-mm-adapter/38-1618

http://www.clasohlson.com/no/Exibel-3,5-mm-lydkabel/Pr327702000

 

 

Microsoft har en helt corny måte å tjener penger, og etter som at AG1 bare er 3 punkt kontakt, så slipper man å stresse med 4 punkt kontakt CTIA eller OMTP. 

 

Kall meg lat, men gidder ikke å kjøpe nytt headsett når jeg sitter med et som koster en del cash allerede. Funker planen min så sparer jeg penger. 

Alternativet er også å modde chat pucken som følger med, klippe kabel, lodde om til 3,5 jack også plugge den til 2,5-3,5mm adapter.

 

God jul, og et riktig godt nytt år folkens.

 

post-254464-0-45088100-1451172228_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette gikk ikke som planlagt. Kjøpte Xbox One + Lego Movie bundle, fant ut at det ikke fulgte med V2 kontroller. For å slippe å lage så mye kontakt skjøt mellom Mixamp og puck, så endte det med at jeg fikk tak i Stereo adapter, men her slår flaksen tilbake. Stereo adapter bruker CTIA og ikke OMTP. Så i boksen ligger det en 3,5mm 4 pole CTIA adapter til 2,5mm 3 pole kontakt. Snakk om flaks. For at jeg skal kunne bruke Stereo Adapter så må jeg skaffe en "chat cable" som er 3,5mm 4pole i ene enden og 2,5mm 3 pole i den andre enden. Dette er noe Tritton og Turtle Beach har. Ellers blir det å kjøpe Astro M80 og AG1, I januar så kommer Elite kontroller i hus. Pucken moddet jeg, og ga til en kompis av meg, og moden funker som bare pokker. Så nå sitter jeg å modder 3 pucker til.

 

Men jeg gir ikke opp, bestilte noen av disse kablene, http://www.prisjakt.no/product.php?p=460609så blir å lodde denne på chat pucken isteden for. Da slipper jeg skjøt her og skjøt der. Samt det blir mye ryddigere.

 

For min del så endte det bare med å kjøre Astro A40 headsettet mitt rett på Stereo adapter inntil videre, funker kanon det også. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liten update. http://www.turtlebeach.com/product-detail/cables-parts/ear-force-xbox-one-ps4-chat-cable-in-box/497 denne kabelen funker med Stereo adapteren og til mixamp. Jeg har ikke testet denne, men er noen på youtube som har laget en video om den. Jeg har tatt kontakt med Astro ang AG1 adapter, og fikk først beskjed om at de ikke sender til Norge. Sendte da en mail tilbake om at det er bare tull. Jeg har tidligere spurt om inline mute kabelen til gen2, og fikk dette da sendt fra Astro UK. Fikk da enda en mail tilbake med svar fra Astro UK om at dette fikser vi. Astro US = ræv på kundeservice, mens Astro UK = toppers. Astro US gidder ikke en gang å hjelpe vis en trenger noe, de bare skriver at de sender ikke til Norge, og legger med en hel haug med linker som kan man kan titte for å se om de har det man trenger. Roxxgames.de er den beste nettsiden på Astro og tilbehør, men de har ikke AG1 adapter. Men har sendt dem en mail om dette. Bestilte Mixamp derfra, de trekker automatisk fra tysk moms når en lager norsk konto, men fikk ikke moms krav når jeg fikk pakken levert på døren av posten.Så sparte noen kr på kjøpet.

Lenke til kommentar

Hadde flaks selv, når jeg bestilte Astro A50. Dette var en tidligere modell, hvor det ikke sto Ready for Xbox One på esken. Så jeg spurte kundeservice på coolshop om headsettet støtter Xbox One. Det sa de at det gjorde, uten å informere om at man må ha Stereo Headset adapter fra Microsoft. Kjøpte denne alikevell for sikkerhetsskyld, og det viste seg at jeg måtte ha dette adapteret for å bruke headsettet med V1 kontroller. Var usikker på om det fulgte med riktige overganger fra 3,5mm til 2,5mm, og det gjorde det heldigvis :) Flaks at jeg ikke stolte på kundeservice der :p V2 er nice med at man slipper en ekstra adapter på kontrolleren, men samtidig så er det digg å ha kjapp tilgang til mute og volum justering..

 

EDIT: Idiotisk av Xbox One at man må kjøre mic lyden via kontroller. Hadde vært så digg å slippe denne kabelen, når man har et "trådløst" A50 headset. Burde vært mulig å koble MixAmpen rett i Xboxen i stedet...

Endret av iBrick
Lenke til kommentar

Hadde flaks selv, når jeg bestilte Astro A50. Dette var en tidligere modell, hvor det ikke sto Ready for Xbox One på esken. Så jeg spurte kundeservice på coolshop om headsettet støtter Xbox One. Det sa de at det gjorde, uten å informere om at man må ha Stereo Headset adapter fra Microsoft. Kjøpte denne alikevell for sikkerhetsskyld, og det viste seg at jeg måtte ha dette adapteret for å bruke headsettet med V1 kontroller. Var usikker på om det fulgte med riktige overganger fra 3,5mm til 2,5mm, og det gjorde det heldigvis :) Flaks at jeg ikke stolte på kundeservice der :p V2 er nice med at man slipper en ekstra adapter på kontrolleren, men samtidig så er det digg å ha kjapp tilgang til mute og volum justering..

 

EDIT: Idiotisk av Xbox One at man må kjøre mic lyden via kontroller. Hadde vært så digg å slippe denne kabelen, når man har et "trådløst" A50 headset. Burde vært mulig å koble MixAmpen rett i Xboxen i stedet...

Trådløse headset til Xbox One kan ikke kalles trådløse, grunnen til dette er at så fort man skal snakke med kompiser så blir man nødt til å ha chat kabel fra kontroller til headset. Eneste headsett som er 100% trådløst til Xbox One er Turtle Beach 800X 

 

Det frister sykt å bytte til dette, men som en tidligere missfornøyd Turtle Beach eier av X41 (som er et gammelt IR headset) så er jeg svært usikker. Turtle Beach har på en eller annen måte fått til å kjøre all lyd gjennom basestasjonen, vet ikke om MS har en liten finger i spillet. For 2895 så får man 100% trådløs. Fra 2699 (kommer an på hvilken modell man velger, V2 koster 3290) får man Astro A50 hvor det er trådløst helt man skal snakke sammen. 

 

Derfor går jeg heller for den billigere varianten når det kommer til mitt Astro A40 Gen2, snakket med Astro UK, paypal penger over til de, og de sender meg det jeg trenger for å kunne chatte på Xbox One. Penger spart, er penger brukt på noe annet :)

Endret av ZentiX
Lenke til kommentar

Jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte A40 selv, A50 er ganske tunge, og jeg må ofte flytte headsettet rundt for å ikke få hodepine.

Men til gjengjeld så slipper jeg å bruke flere hundre kroner ekstra på å ha kabler fra xbox og pc, som står ganske langt fra hverandre, og samtidig ha mulighet til å sitte ved pcen eller sitte i sofaen og spille xbox, uten å flytte rundt på MixAmpen.

Også var det et ganske bra tilbud når jeg kjøpte headsettet, 2350 kr.

Ellers er jeg strålende fornøyd med headsettets lyd og funksjonalitet. Genialt at man kan mix'e lyden fra pc og fra Xbox (gir mulighet til å høre på Spotify mens man spiller Xbox)

Headset kabelen som kobles i kontrollen er egentlig ikke noe stort problem for meg. Man kan fortsatt bare dytte kontrolleren i lomma hvis man f.eks. må på do midt i et game, og vil fortsette å kommunisere med de andre :) 

Endret av iBrick
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor MS ikke gjorde som Sony med tanke på Headset. Har selv et Astro A50 og det er jo en fryd å bruke med PS4. Helt trådløst. Mens Xbox tvinger frem behov for kabel :(

MS har en corny måte å tjene penger på, og det funker. Folk kjøper ekstra utstyr som play & charge, adapter osv... Men problemet er at adapteren til MS er ute av produksjon etter hva jeg har forstått, så det butikker får inn er det som er igjen. Det tok MS ca 1 år å komme med 3,5mm jack port på kontroller, også kalt v2. Men det er mange som sitter med v1. Og det er del sider som selger moddet chat puck. Har man litt lodde skills, og en torx 6 trekker så kan dette gjøres selv. Har selv moddet 6 chat pucker på under 4 uker. Selv bruker jeg stereo adapteren til MS siden Astro bruker CITA eller OMTP jack ( Husker ikke :). Astro sender til Norge, er bare å sende en ticket til Daniel på Astrogaming UK. Kan se om jeg linker direkte mailen her etterhvert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...