Gå til innhold

"Donald Trumps" forslag å bannlyse muslimer


Anbefalte innlegg

Hvis dette skjer... Tror du at flere partier i Europa vil være enig om det blir alvorlig krise? Eller tror du de bare driter i det.
 
For å spørre meg selv. Kommer muslimer hit for å leve bedre? Jeg tror det kan være litt individuelt. Spesielt ved tanke på at fremmedkrigere kan eksistere blant mennesker som leser religiøse tekster å tolker det ekstremt bokstavelig. Spesielt de som bor i autoritære land der foreldre brygger unger med hat osv. Men jeg vil si jeg synes regjeringens forslag om å forby imamer å få jobb om de kommer ifra land uten religions frihet var en god ide, ved tanke på å sende signaler til autoritære regimer generelt.

Tror Donald Trump bare brygger på fryktpropaganda, og det ser ut til å funke?

Hva tror du?
https://www.youtube.com/watch?v=76An3ZxWNfk

Endret av iStereo
Endret font og farge i innlegget.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Donald Trump sa at han ønskte å stoppe all immigrasjon av muslimer til USA, for en stund, inntill myndighetene forstår problemene de står ovenfor. Det gjelder naturligvis ikke personer som er borgere av USA. Landet har opp gjennom tidene nektet mange ulike folkeslag, religioner osv. tilgang til landet, og frem til 60-tallet fikk bare folk med Europeisk bakgrunn lov å komme. At en nekter personer med en viss religion tilgang til USA nekter dem ikke å følge den religionen de vil, bare at de ikke får immigrere. Alle verdens innbyggere er heller ikke beskyttet av amerikansk lov, den gjelder bare for borgere av landet og det som befinner seg på amerikansk jord.

 

Enkelte land kommer nok til å si noe, men det vil være helt ubetydelig, fordi kun amerikanske styresmakter har myndighet over USA.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Han blir ikke president. Og forslaget er ikke gjennomførbart da det er grunnlovsstridig.

Han ligger noe på 30% utifra forhånds stemmer innenfor republikanerne. Så generelt er han på første plass foreløpig. Selv om det er en stund ennå til valget skjer i 2016.

Endret av Troy76
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

TS; Forferdelig font og farge i førstepost.

 

Ang denne Trump;

Jeg lurer på hvor denne krabaten har fått det fra at muslimer er en homogen gruppe og hvorfor disse evt. skulle utgjøre noen større trussel enn andre ?

 

Mannen kan sannsynligvis ikke lese selv. Enhver statistikk forteller at våpendrap i USA gjøres av folk uten ensartede religiøse fantasier.

De vil kanskje kunne få ned antall "terroraksjoner" ved å stenge for en gitt gruppe, men det er mest fordi en tilpasser selve begrepet "terror" til nettopp denne gruppen mennesker. Går en skoleelev eller to amok der borte er det ikke "terror", men "bare" gale folk med gevær. Bortsett fra om de er muslimer da, og dattera til fettern til den ene av dem hadde sendt SMS til Syria, da blir det brått "Terror". Og terror, det er alvorlige saker.

Politikere, maktelite og media er morsomme slik, samme handling og resultat gis forskjellig navn, fordi en ønsker forskjellig agenda.

 

Meh.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

 

Han blir ikke president. Og forslaget er ikke gjennomførbart da det er grunnlovsstridig.

Han ligger noe på 30% utifra forhånds stemmer innenfor republikanerne. Så generelt er han på første plass foreløpig. Selv om det er en stund ennå til valget skjer i 2016.

 

 

Trump vinner nok ikke mot Clinton. Hans nærmeste er nok Ted Cruz, noe som betyr at republikanerne trolig vil stemme på han for å slippe Hillary.

Lenke til kommentar

Donald Trump sa at han ønskte å stoppe all immigrasjon av muslimer til USA, for en stund, inntill myndighetene forstår problemene de står ovenfor.

 

Han sa ikke immigrasjon, men "Banning All Muslims Entering America"

 

Utsagnet var ikke særlig reflektert (i likhet med mye annet han slenger ut) og når han blir konfrontert med oppfølgende spørsmål, f.eks. om det betyr at Malala skal nektes innreise, så gjør han unntak for henne. Så blir han spurt om muslimske idrettsfolk skal nektes innreise, og igjen gjør han unntak, - de skal slippe inn. Og forøvrig så skal også Kongen av Jordan få lov å komme.

 

Skulle han bli president, får han neppe til til annet enn å sitte å undertegne dispensasjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Donald Trump sa at han ønskte å stoppe all immigrasjon av muslimer til USA, for en stund, inntill myndighetene forstår problemene de står ovenfor. Det gjelder naturligvis ikke personer som er borgere av USA.

 

Vel, historien repeterer seg har jeg hørt blitt sagt om en del ting. Japansk-Amerikanere 2. verdenskrig

 

Før noen skriver at de ikke har et grunnlag som da Pearl Harbour angrepene skjedde så må man jo tenke på 9/11, mange kort man kan dra opp fra den sorte hatten hvis man prøver hardt nok.

Lenke til kommentar

Vel hvis tredje verdenskrig starter så ønsker jeg Norge ut av Europa Unionen og inn på Russland sin side.

Tyskland er en drittnasjon å krige med, da deres imkompetanser taper alle verdenskriger.

 

Tyskland allierte seg med det Islamske kalifat av det Ottomanske riket i 1 verdenskrig.

Tyskland allierte seg med Japan og fascister under 2 verdenskrig.

Tyskland og tyskernes allierte tapte begge krigene verdenskrigene.

Hvis 3 verdenskrig starter. Så pokkers må vi aldri alliere oss med Tyskland. Vi må aldri alliere oss med Tyskland.

 

Germany = LOSER SHIT IN World Wars

Endret av Finland
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Merkverdig påfunn! Så vidt jeg vet er det buddhister som slakter konsertgjengere, ...

Ikke minst har de mørt hår, ihvertfall har de jeg har sett på TV mørkt hår.

Så om Donald sperrer ute alle muslimer, buddhister samt folk med mørkt hår kan det vel begynne å hjelpe.

Trump har gjort som mange andre og identifisert problemet og har fremmet et flott forslag på hvordan man kan fikse det :)

Jepp. I USA er det ca 30 våpendrap (mord altså) om dagen. Det er 30.000+ som dør i året hvor skytevåpen er medvirkende årsak.

Forslaget vil nok dempe disse tallene betraktelig.

Lenke til kommentar

 

hvorfor disse evt. skulle utgjøre noen større trussel enn andre?

Merkverdig påfunn! Så vidt jeg vet er det buddhister som slakter konsertgjengere, sprenger bomber og dreper kidnappede. Hvorfor vil han ikke heller forby disse adgang?

 

Morsom tankegang: at brutalitet i en krig er forbeholdt en spesiell religion. 

 

Her kan man spørre sine tamilske hindu-venner hvordan buddhistene behandlet dem under den sri-lankiske borgerkrigen. Spør spesielt om hvordan de faktisk avsluttet tamil-tigrenes kamp (den avgjørende fase).

Lenke til kommentar

 I USA er det ca 30 våpendrap (mord altså) om dagen. Det er 30.000+ som dør i året hvor skytevåpen er medvirkende årsak.

Forslaget vil nok dempe disse tallene betraktelig.

Du tar feil. Mye vil IKKE påvirkes av Trumps forslag, slik som 36000 trafikkdrepte/år, hvor mange som dør av kreft, samt antall tåpelige innlegg på Internett.. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Du tar feil. Mye vil IKKE påvirkes av Trumps forslag, slik som 36000 trafikkdrepte/år, hvor mange som dør av kreft, samt antall tåpelige innlegg på Internett..

...og ironi på et nettforum er fortsatt ganske vanskelig.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...