Gå til innhold

TEST: Huawei Watch


Anbefalte innlegg

Etter to måneder med Huawei Watch er jeg fremdeles meget godt fornøyd med klokka. Den er kjempestilig, og har fungert uten problemer. Synes det går kjapt å lade den.

Har bestilt noen remmer til den. De er av typen interchangeable, som gir en mulighet til å enkelt bytte remmer uten spesialverktøy.  De passer også til andre klokker (18 mm).

 

En fra Kina (milanese stål som ser veldig stilig ut, men som tar litt tid å feste til håndeleddet) kjøpt på ebay. 

To fra USA, i stilig krokodilleskinnutførelse. De ble bestilt fra www.clockworksynergy.com 

Black Interchangeable Croco Grain Leather Watch Band 
Brown Interchangeable Croco Grain Leather Watch Band

 

Huawei selger originale klokkeremmer, men de er skamdyre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går på jobb ca 07.30 med fulladet batteri. Ved midnatt er det i alle fall 50-60 prosent igjen. Jeg bruker klokka til å få meldings- og kalendervarsler på, og ikke særlig annet. Så til mitt behov er batteriet absolutt godkjent. Det tar ikke lang tid å lade opp igjen.

 

 

Ok. Så lite treningsbruk? Liker å følge aktivitetsnivået mitt uken igjennom :) Vet det finnes bedre alternativer til akkurat dette, og alternativet er vel kanskje en Fitbit Blaze da..men har litt lyst på noe som faktisk ser ut som en klokke :p  Er ikke solgt av Blaze sitt design heller, men har kun sett bilder og klipp av den på nettet da.

 

 Er i grunn godt plantet i Apple leiren, men Apple sin klokke syns jeg verken er særlig pen eller forlokkende med sin batteritid og pris der også. Nå kommer det riktig nok en ny versjson snart, men den blir vel neppe billig den heller.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ok. Så lite treningsbruk? Liker å følge aktivitetsnivået mitt uken igjennom :) Vet det finnes bedre alternativer til akkurat dette, og alternativet er vel kanskje en Fitbit Blaze da..men har litt lyst på noe som faktisk ser ut som en klokke :p  Er ikke solgt av Blaze sitt design heller, men har kun sett bilder og klipp av den på nettet da.

 

 Er i grunn godt plantet i Apple leiren, men Apple sin klokke syns jeg verken er særlig pen eller forlokkende med sin batteritid og pris der også. Nå kommer det riktig nok en ny versjson snart, men den blir vel neppe billig den heller.

 

 

Tviler på at noen high end klokker blir billige. De vil ikke få bra batteritid heller får en får SoCer som er lagd for mobil. Qualcomm har jo faktisk laget en SoC til klokker nå, så det er nok en forbedring. For å få skikkelig god batteritid derimot må det designes virkelig fra start. Det er nok ikke den nye Qualcommen heller. Problemet er at vi har low-performance CPU og de bruker lite strøm. Problemet er at de ikke er laget for å ha veldig høy effektivitet, fordi det ville blitt dyrt, og det brukes bare i billige enheter.  ARM kommer med et design i 2017-2018 tror jeg. Og jeg tror ikke noen andre (Qualcomm, Apple, Samsung) kommer til å være noe raskere. Heller senere.

Lenke til kommentar

 

Går på jobb ca 07.30 med fulladet batteri. Ved midnatt er det i alle fall 50-60 prosent igjen. Jeg bruker klokka til å få meldings- og kalendervarsler på, og ikke særlig annet. Så til mitt behov er batteriet absolutt godkjent. Det tar ikke lang tid å lade opp igjen.

 

 

Ok. Så lite treningsbruk? Liker å følge aktivitetsnivået mitt uken igjennom :) Vet det finnes bedre alternativer til akkurat dette, og alternativet er vel kanskje en Fitbit Blaze da..men har litt lyst på noe som faktisk ser ut som en klokke :p  Er ikke solgt av Blaze sitt design heller, men har kun sett bilder og klipp av den på nettet da.

 

 Er i grunn godt plantet i Apple leiren, men Apple sin klokke syns jeg verken er særlig pen eller forlokkende med sin batteritid og pris der også. Nå kommer det riktig nok en ny versjson snart, men den blir vel neppe billig den heller.

 

 

Jeg bruker den ikke til trening, så kan dessverre ikke uttale meg der.

 

Har ikke erfaring med Fitbit, men sjekket ut Surge-modellen i dag. Der ser litt mer anonym ut enn Blaze, men Blaze har fargedisplay og er generelt mer avansert. Men uvisst om de fungerer greit med Samsung Galaxy S6 Edge+, som jeg for tiden bruker. 

 

Begge Fitbit-modellene som er nevnt har batteritider "vanlige" smartklokker (unntatt Pebble) bare kan glemme... 

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Men problemet er vel at når de viser oppløsningen som her, så vil runde og firkantede skjermer se ut til å ha like høy oppløsning, selv om de i praksis ikke har det.

 

Det er jo akkurat det de har - like høy *oppløsning*.

En kvadratisk og en rund skjerm som er like store, og hvor begge er oppgitt med 400*400 vil ha nøyaktig lik oppløsning!

 

De runde skjermene har ikke like mange piksler dog, siden pikslene i hjørnene ikke finnes på en rund skjerm....

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

har du nummeret ?

 

men fra spøk til ...

hadde det ikke vært en drøm å kunne slippe å ladde mobilen omtrent hver eneste dag og i stedet kunne ventet et helt år før det var nødvendig ?

Nå er det vel ingen produsenter av mobiler eller smartklokker som setter inn dårligere batterier for morro skyld. Alle hadde nok puttet inn batterier som varte "evig" om de kunne.

 

Det er ikke noe problem å ha en mobil med batteri som varer 1 år eller mer, problemet er bare størrelsen. Man vil kanskje ikke kalle den mobil lenger når man må drasse rundt på ett Tesla 85KW bil batteri får å få det til.

 

EDIT: Hvis jeg ikke regner helt feil, så vil ett 85KW batteri gi 21 år med brukstid, med mulig hard bruk.

(Hvis ett mobilbatteri på 3000MAh, noe som er 3A. De er vel normalt 3,7V. Hvis man bruker opp ett slik hver dag, så er det 11,1W. 85KW gir da 7727 slike ladinger, som er 21 år (Mulig feilregner pga batteriet er oppgitt i timer).

 

Noen greier nok å regne det ut mer korrekt vil jeg tro)

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...