Gå til innhold

knuterikb

Medlemmer
  • Innlegg

    86
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

knuterikb sine prestasjoner

143

Nettsamfunnsomdømme

  1. Dette kan løses på flere måter via SW, men ørlite grann på bekostning av convenience kanskje... - Be om autentisering på telefonen (pin/fingeravtrykk/faceid) - Be om autentisering i bil (pin - kan allerede skrus på i dag) Mobil-app'en kan også lagre bilens posisjon når man forlater den, og nekte å svare på autentiseringstrafikk når den ikke er nær nok bilen. App'en kan også inneholde en lang rekke andre konfigurerbare sperrer som på tidsrom/schedule, på om den ligger i ro (ikke i bruk) eller er i bevegelse osv. ....så det er mye som kan gjøres i SW for å tilnærmet eliminere slike risikofaktorer
  2. Dette kan løses på flere måter via SW, men ørlite grann på bekostning av convenience kanskje... - Be om autentisering på telefonen (pin/fingeravtrykk/faceid) - Be om autentisering i bil (pin - kan allerede skrus på i dag) Mobil-app'en kan også lagre bilens posisjon når man forlater den, og nekte å svare på autentiseringstrafikk når den ikke er nær nok bilen. App'en kan også inneholde en lang rekke andre konfigurerbare sperrer som på tidsrom/schedule, på om den ligger i ro (ikke i bruk) eller er i bevegelse osv. ....så det er mye som kan gjøres i SW for å tilnærmet eliminere slike risikofaktorer
  3. Leste du ikke artikkelen du nå kommenterte? - eller trodde du ikke på innholdet? Det står da klart og tydelig at vi innen 4 år har *for liten* produksjon til å dekke eget forbruk! - Hvis du da stenger utenlandskablene så gjør du vondt verre! Og det vil heller ikke monne å droppe elektrifiseringen av sokkelen, bare i min hjemkommune (Porsgrunn) og nabokommunene trenger industrien mer kraft enn elektrifiseringen av sokkelen vil trenge - for å gjennomføre det grønne skiftet. ....og før du begynner å argumentere *mot* det grønne skiftet, så kommer det om vi vil eller ei. Gjør vi ikke noe i Norge så får ikke industrien solgt produktene sine, og må legge ned i stedet - så det er vi faktisk *nødt* til å være med på!
  4. Personlig er jeg svært glad for at Tesla nå ser ut til å velge å skru av bruken av radar i min Tesla Modell 3 med FSD. Radar er det som skaper mest trøbbel med selvkjøringen, og introduserer 'artige' feil som fantombremsing osv. Det er hevet over enhver tvil at Tesla har fått til veldig mye mer med "vision-only" enn de har fått til i kombinasjon med Radar, så jeg gleder meg stort til de skal skru på "Vision only" også her i Europa.
×
×
  • Opprett ny...