Gå til innhold

ANMELDELSE: Rainbow Six Siege


Anbefalte innlegg

 

 

Oi. Her var det mye, lite gjennomtenkt, negativt.

Singleplayer har ingenting her å gjøre. Dette er laget for multiplayer, deal with it. Om du kjøper dette spillet for singleplayer, har du ikke gjort basic research og det er din egen feil.

 

Dette spillet har lite til ingenting utenom selve gameplayet, men det er også her dette spillet virkelig skinner. Det er SINNSYK dybde i gameplayet.

 

PS. Russerne begynner å prate engelsk på rank gold 1+ ;)

Dette er en lite gjennomtenkt kommentar i seg selv. Det "dype" gameplayet er gjennomskinnbart og blir til dels repetivt etter få timer. I forhold til tidligere spill har singleplayer absolutt noe i et rainbow six å gjøre, men det hadde vært lettere å svelge mangelen dersom tiden de sparte der; ble brukt på å gjøre multiplayeren innholdsrik. Det er ikke blitt gjort her, og heller ikke er tiden brukt på å lage en bug-fri launch. Det ender opp som et halvt spill til fullpris.

 

Jeg synes det er synd, for dette var et spill jeg virkelig ville skulle bli bra. Devs som viste at de hørte på feedback fra alpha og beta testere, og som snakket om hvordan spillet skulle være nærmere Rainbow Six 3 enn Vegas. Istedet fikk vi en polert blanding av CoD og CS, med en liten dash battlefield, uten den mengden innhold, og langvarig dybde som iallefall jeg forventer av et rent multiplayer spill.

Jepp det er repetitivt. Det er et rundebasert spill.

Sjangeren er repetitiv, og et eneste du kan gjøre er å lage god gameplay. Noe Siege klarer meget bra.

 

Dette er ikke et singleplayer uansett hvor mye du mener at et Rainbow six skal være singleplayer. Du kan ikke dømme spillet for det.

 

Til sjangeren sin, så har spillet mer dybde enn noe det meste annet.

 

Fyll opp teamspeak med venner og jeg lover deg at dere vil merke dybden til spillet i ranked.

 

Det faktum at rundene er repetive vitner om en manglende dybde som muligjør større unike forskjeller i hvordan hver enkelt kamp utspiller seg. Det er begrenset hvor mye for eksempel valg av startpunkt legger til, når kartene er såpass små. Etter relativt få kamper stivner spillet inn til et begrenset antall taktikker som har utpekt seg som velfungerende, og dybden blir enda lavere.

 

Jeg dømmer ikke spillet for å mangle singleplayer, jeg dømmer det for å fjerne innhold uten å supplementere det med mer eller bedre innhold. Om du er vane med å få chips og løkringer til hamburgeren din på et spisested, og en dag kommer inn og får kun en burger som er like slapp(om ikke slappere), til samme pris og ventetid som du tidligere fikk en burger med chips og løkringer blir du skuffet, og det er denne mangelen på innhold jeg dømmer dette spillet etter. Hadde du derimot fått en høykvalitetsburger med ekstra ost, bacon og crispy salat med fersk løk, hadde prisøkningen for bare en burger(som det rent teknisk sett er) vært akseptabel, eller til og med en forbedring.

 

Jeg ser like dypt i andre mindre heldige multiplayer spill som i Siege. Counterstrike har holdt seg høyt på grunn av en dybde som er oppnådd gjennom mer enn bare "spreng vinduer for easy entrance" gameplayet vi ser Siege kjører på med. Korrekt kjøp av utstyr, venterunder osv. Legger til en annen form for dybde, sammen med det tradisjonelle gameplayet. Om du samler sammen venner i teamspeak kan stort sett alle spill få en annen dybde, det betyr ikke at Siege fremstår som eksepsjonelt på egenhånd.

Endret av MuffinMatt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De hadde jo aldri intensionen om å lage et singelplayer spill. Dette er jo og blir et multiplayer spill. Det er jo det samme som å gi counter strike 7/10 for "manglende" SP del. Dem gjorde det rett i å legge all tid og penger i multiplayer, da det er faktisk det man bruker tid på i den type spill. Lager man campaign, så går det som regel ut over kvaliteten på multiplayer delen. Er du ute etter et intenst multplayer spill som du kan spille med venner, så er dette midt i blinken! 9/10! pga noe feil i matchmaking. ellers er det overraskende lite feil ved release.

 

Gjør det som regel det? Synes ikke det virker som spillet er så ekstremt innholdsrikt i MP-delen? Og hvem bryr seg om intensjonen? Spørsmålet er jo om det er et bra spill eller ikke, et dårlig spill er dårlig, selv om intensjonen var å være dårlig (sier ikke at dette er dårlig, bare ett eksempel)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Da skulle de ikke kalt det rainbow six, men "dårlig CS kopi fra ubisoft" noe det er.

 

CS var aldri et singleplayer spill, rainbow six selv de 3 siste elendige fake spillene har alltid vært singleplayer.

Alle fps-spill uten single player er cs kopi?

 

 

Nei, men de har gjort det klart at dette er deres CS, de ville lage et competativt FPS til å bli ny CS. men de greide ikke det en gang, å lage et competativt FPS når ingen får under 100 i ping sier vel litt om hvor elendige disse folka er.

Lenke til kommentar

Man gjør markedet en stor tjeneste med å unngå dette spillet. Det er irriterende nok at de fjerner enspillerdelen, noe som aldri tidligere har vært gjort i et Rainbow Six spill, men de introduserer et sesongpass, og spillet inneholder mikrotransaksjoner. 

 

hmm.. Da har du jammen meg sikret de ihvertfall ett salg. Var litt usikker på om jeg skulle kjøpe det, men pga. din kommentar så skal jeg nå absolutt kjøpe det!

Lenke til kommentar

Synes ikke det kom tydelig frem om man kan spille sammen med venner eller ikke, og hvor mange man i så fall kan være.

 

Kan 10 stk spille 5v5 på div maps med hverandre?

Kan 16 stk spille 8v8 i noen moduser?

Kan man lage custom maps?

Du kan spille med opp til 5 4 venner (gruppe på 5).

Du kan lage custom games men det har jeg aldri prøvd.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

 

Man gjør markedet en stor tjeneste med å unngå dette spillet. Det er irriterende nok at de fjerner enspillerdelen, noe som aldri tidligere har vært gjort i et Rainbow Six spill, men de introduserer et sesongpass, og spillet inneholder mikrotransaksjoner. 

hmm.. Da har du jammen meg sikret de ihvertfall ett salg. Var litt usikker på om jeg skulle kjøpe det, men pga. din kommentar så skal jeg nå absolutt kjøpe det!

 

 

Fordi du ser mikrotransaksjoner som ett pluss?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Man gjør markedet en stor tjeneste med å unngå dette spillet. Det er irriterende nok at de fjerner enspillerdelen, noe som aldri tidligere har vært gjort i et Rainbow Six spill, men de introduserer et sesongpass, og spillet inneholder mikrotransaksjoner.

hmm.. Da har du jammen meg sikret de ihvertfall ett salg. Var litt usikker på om jeg skulle kjøpe det, men pga. din kommentar så skal jeg nå absolutt kjøpe det!

Fordi du ser mikrotransaksjoner som ett pluss?

 

AtW

Ikke mat trollet. ;)

Lenke til kommentar

 

Man gjør markedet en stor tjeneste med å unngå dette spillet. Det er irriterende nok at de fjerner enspillerdelen, noe som aldri tidligere har vært gjort i et Rainbow Six spill, men de introduserer et sesongpass, og spillet inneholder mikrotransaksjoner.

 

hmm.. Da har du jammen meg sikret de ihvertfall ett salg. Var litt usikker på om jeg skulle kjøpe det, men pga. din kommentar så skal jeg nå absolutt kjøpe det!

Bra. De trenger de salgene de kan få, for spillet selger dårlig.

 

http://m.gamerevolution.com/manifesto/rainbow-six-siege-isnt-selling-well-and-it-deserves-better-35665

Lenke til kommentar

 

 

Man gjør markedet en stor tjeneste med å unngå dette spillet. Det er irriterende nok at de fjerner enspillerdelen, noe som aldri tidligere har vært gjort i et Rainbow Six spill, men de introduserer et sesongpass, og spillet inneholder mikrotransaksjoner.

hmm.. Da har du jammen meg sikret de ihvertfall ett salg. Var litt usikker på om jeg skulle kjøpe det, men pga. din kommentar så skal jeg nå absolutt kjøpe det!

Bra. De trenger de salgene de kan få, for spillet selger dårlig.

 

http://m.gamerevolution.com/manifesto/rainbow-six-siege-isnt-selling-well-and-it-deserves-better-35665

 

Yay, jeg nyter skadefryden min!

Jeg er ikke enig i at spillet fortjener bedre. 

Lenke til kommentar

Man gjør markedet en stor tjeneste med å unngå dette spillet. Det er irriterende nok at de fjerner enspillerdelen, noe som aldri tidligere har vært gjort i et Rainbow Six spill, men de introduserer et sesongpass, og spillet inneholder mikrotransaksjoner. 

Sesong pass gjør at du får tilgang til nye brett 1 uke før de uten sesong pass får tilgang, så det er ikke et krav at man skal ha det for å få tilgang til alle brettene. Mikrotransaksjoner for å kjøpe kosmetiske ting skal de bare ha for min del, jeg bryr meg veldig lite hvordan karakterene eller våpnene ser ut.

 

Edit: Så og si alle spill i dag har en eller annen form for sesong pass eller DLCer, så R6 Siege er ikke akkurat alene der. I R6 Siege så må du hvertfall ikke kjøpe sesong pass for å få tilgang på alle brettene som er et stort pluss spør du meg. Angående mikrotransaksjoner så er jo ikke det heller noe nytt akkurat, å folkene som jobber med å lage nye brett skal jo ha lønn de å.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Var stor fan av Raven Shield. Så håper dette kan strekke seg litt i den rettingen.

Det er kanskje for mye å håpe på?

 

Har ikke prøvd spillet. Men runder på 3 min virker litt for fast-phased og (cs inspirert?) for min del.

Kan godt tenke meg å bruke 3 min på å luske rundt fasaden og titte inn vinduer/dører med gadgets osv. Før jeg i det hele tatt stormer inn.

 

Ser noen skriver at SAS spiller mot SAS osv.

Er dette en slags "bug" på noen baner. Eller er det rett og slett ikke terrorister på op-for..?

Lenke til kommentar

Var stor fan av Raven Shield. Så håper dette kan strekke seg litt i den rettingen.

Det er kanskje for mye å håpe på?

 

Har ikke prøvd spillet. Men runder på 3 min virker litt for fast-phased og (cs inspirert?) for min del.

Kan godt tenke meg å bruke 3 min på å luske rundt fasaden og titte inn vinduer/dører med gadgets osv. Før jeg i det hele tatt stormer inn.

 

Ser noen skriver at SAS spiller mot SAS osv.

Er dette en slags "bug" på noen baner. Eller er det rett og slett ikke terrorister på op-for..?

 

Siege strekker seg ikke i den retningen i det hele tatt. Det er mer som å spille Counter-Strike.

Lenke til kommentar

Bra. De trenger de salgene de kan få, for spillet selger dårlig.

 

http://m.gamerevolution.com/manifesto/rainbow-six-siege-isnt-selling-well-and-it-deserves-better-35665

Er vanskelig å skjønne hvordan de egentlig tenkte når de bestemte seg for å legge ned SP delen og kun tilby en tynn MP del? Tror de har hatt litt for høye forhåpninger til markedsverdien av "Rainbow Six" varemerket/navnet. Det er ikke slik som med "Star Wars" eller "COD"; at folk kun kjøper det pga. navnet. Om man ikke har et sterkt navn er man nødt til å konkurrere på innhold (slik det forøvrig alltid burde vært for alle spill..) . Her virker det som om Ubisoft har feilet. Det virker forøvrig som om "The Division" er mer i tråd med hva publikum ønsker seg og jeg tipper det vil selge mye bedre.

Har selv spilt Rainbow Six serien i mange år, men her ble det stopp for min del.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

 

Var stor fan av Raven Shield. Så håper dette kan strekke seg litt i den rettingen.

Det er kanskje for mye å håpe på?

 

Har ikke prøvd spillet. Men runder på 3 min virker litt for fast-phased og (cs inspirert?) for min del.

Kan godt tenke meg å bruke 3 min på å luske rundt fasaden og titte inn vinduer/dører med gadgets osv. Før jeg i det hele tatt stormer inn.

 

Ser noen skriver at SAS spiller mot SAS osv.

Er dette en slags "bug" på noen baner. Eller er det rett og slett ikke terrorister på op-for..?

 

Siege strekker seg ikke i den retningen i det hele tatt. Det er mer som å spille Counter-Strike.

 

post-333708-0-90939900-1449735358_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...