Gå til innhold

ANMELDELSE: Rainbow Six Siege


Anbefalte innlegg

 

 

Og det nevnes ikke ETT ord i anmeldelsen om at spillet har en drøss mikrotransaksjoner for dem som ikke gidder å bli skutt i 20 timer på rappen for å karre seg opp noen hakk på rangstigen. Dette, og ingen historie, gir ihvertfall ikk 7/10 i mine øyne. Like lite som SW Battlefront fortjener det. Syns dere er usedvanlig snille i anmeldelsene, sjelden man ser spill under 6/10 på denne siden......

Hva har det å si om det er mikrotransaksjoner? Om du ikke gidder å bli skutt i 20 timer ser jeg heller personlig ingen grunn til at du i hele tatt spiller skytespill, men velkommen til PvP FPS :)

Historie er jo kansje ikke det man skal tenke på i ett rent MP spill, ganske patetisk å lese at folk synes det er dårlig fordi det ikke har historie, bare på grunnlag av at de tidligere R6 var SP.

Jeg hadde skjønt klagingen at det ikke har historie hvis det var ett Coop vs AI spill, men det er det altså ikke...

 

 

Selvfølgelig kan det ha noe å si, uten at jeg kjenner dette spillet, men om det er så ann su starter med drittvåpen, må spillet i mange titalls timer for å ha de beste, eller kjøpe de, så er det en drittdesign.

 

AtW

 

Man trenger kanskje 4-5 timer så begynner man å bli ganske så etablert, hver klasse har gitte våpen. Og rekrutten man starter med har muligens de beste all-rounder våpnene. Testa også en booster pack, gir 50% ekstra av det totale som blir samlet i løpet av en runde, ikke verdt det spør du meg. Har nå kanskje 30 timer i spillet og mangler 3 klasser før jeg har samlet alle. 

Det spillet sliter mest med som flere av disse flerspiller fokuserte spillene gjør er det av innhold. Du får flere titler på Steam som er omtrentlig likt innholdsmessig til en hundrings eller to, og det er der det skurrer for meg. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg personlig orker ikke å legge ned masse timer i hvert eneste spill jeg spiller ihvertfall, så om jeg må gjøre det før "spillet starter", hvorfor skal jeg ikke holde meg til en MP-opplevelse der jeg slipper dette?

 

AtW

Går på hva man foretrekker, noen liker å ha alt på plass ved start og andre liker å jobbe for godsakene. 

Men ofte er det slik at utviklerne vet at det er labert med innhold og dermed setter utstyr og våpen bak en vegg som det krever tid for å komme igjennom, både for å holde på spillerens interesse og for å skape illusjonen over at det er mer innhold enn det egentlig er. Også i dette tilfelle, utnytte det lille med å ha mikrotransaksjoner for å åpne utstyr raskere. 

Lenke til kommentar

Jeg personlig orker ikke å legge ned masse timer i hvert eneste spill jeg spiller ihvertfall, så om jeg må gjøre det før "spillet starter", hvorfor skal jeg ikke holde meg til en MP-opplevelse der jeg slipper dette?

 

AtW

Herregud. Du unlocker hvilke du selv vil, i et twmpo du selv bestemmer. Det er ingen som tvinger deg til å spille dette, men om du ikke liker at du faktisk må spille for å få bedre utstyr er det ikke mange spillene for deg der ute.

 

Mikrotransaksjoner er det, men spiller er ikke lagd slik at man må virkelig kjede seg i 20 timer. Unlock de du vil, spill og unlock flere. Det er kjempelett å tjene poeng, og det er billig å låse opp operatører. Bare fordi muligheten til å betale er der trenger du ikke det.

Lenke til kommentar

 

Jeg personlig orker ikke å legge ned masse timer i hvert eneste spill jeg spiller ihvertfall, så om jeg må gjøre det før "spillet starter", hvorfor skal jeg ikke holde meg til en MP-opplevelse der jeg slipper dette?

 

AtW

Herregud. Du unlocker hvilke du selv vil, i et twmpo du selv bestemmer. Det er ingen som tvinger deg til å spille dette, men om du ikke liker at du faktisk må spille for å få bedre utstyr er det ikke mange spillene for deg der ute.

 

Mikrotransaksjoner er det, men spiller er ikke lagd slik at man må virkelig kjede seg i 20 timer. Unlock de du vil, spill og unlock flere. Det er kjempelett å tjene poeng, og det er billig å låse opp operatører. Bare fordi muligheten til å betale er der trenger du ikke det.

 

 

Poenget ditt hadde vært hakket bedre om jeg påstå at noen tvang meg til det, men det sa jeg altså ikke.

 

Om det er sånn at det man unlocker er bedre våpen enn det man starter med, så er det problematisk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Alle våpen er låst opp fra før. Om du går for Rook f.eks, så har du alle hans våpen låst opp. Det gjelder også utstyr.

 

Så for å oppsummere, kan man ta en snarvei uten å ha noen fordeler i en kamp. Det å ha masse folk opplåst hjelper fint lite om du ikke kan spille de. Det beste er likevel å spille det, lære seg de første man velger å låse opp og gå derfra.

Lenke til kommentar

Alle våpen er låst opp fra før. Om du går for Rook f.eks, så har du alle hans våpen låst opp. Det gjelder også utstyr.

 

Så for å oppsummere, kan man ta en snarvei uten å ha noen fordeler i en kamp. Det å ha masse folk opplåst hjelper fint lite om du ikke kan spille de. Det beste er likevel å spille det, lære seg de første man velger å låse opp og gå derfra.

 

Hva mener du med at "alle våpen er låst opp fra før"? Har du tilgang til alle spillets våpen fra starten?

 

At man også må kunne spille spillet har ingen relevans her, spørsmålet er om man har ikke har tilgang til våpen som er bedre eller ikke. Har man ikke det, så har man enn ulempe mot like gode spillere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er utrolig hva folk kan klage på, at spillet legger skam på R6 navnet er det ikke tvil om, men å kritisere at spillet har opplåsbare karakterer man må spille for å få tilgang til er da veldig rart. Det er som sagt ingen fordel å ha alle karakterene om man velger å kjøpe de, det gir deg ingen fordeler.

 

Jeg liker å låse opp og prøve forskjellige av karakterene, andre vil kanskje låse de opp med penger. Så du trenger ikke være redd for å møte den op karakteren du aaaldri får låst opp. Du kan også få den karakteren, akkurat når du velger.

Lenke til kommentar

Det er utrolig hva folk kan klage på, at spillet legger skam på R6 navnet er det ikke tvil om, men å kritisere at spillet har opplåsbare karakterer man må spille for å få tilgang til er da veldig rart. Det er som sagt ingen fordel å ha alle karakterene om man velger å kjøpe de, det gir deg ingen fordeler.

 

Jeg liker å låse opp og prøve forskjellige av karakterene, andre vil kanskje låse de opp med penger. Så du trenger ikke være redd for å møte den op karakteren du aaaldri får låst opp. Du kan også få den karakteren, akkurat når du velger.

 

Og spill som har et bedre system lar deg velge karakteren fritt, hvorfor skal dette låses vekk fra meg?

 

AtW

Lenke til kommentar

Du velger karakteren din fritt Atw. Du går inn på spillet - tar noen treningsoppdrag så du lærer deg spillet, her får du drøssevis med poeng - du kan må låse opp noen forskjellige, her står du helt fritt til å velge absolutt hvem du vil. Etter dette får du erfaringspoeng til å¨låse opp andre, ikke ulikt sånn ca alle spill noensinne gitt ut. 

 

Om du virkelig ikke liker denne modellen av progresjon så blir det fryktelig vanskelig for deg innenfor online spill. Cs, Cod, Battlefield;,Battlefront, Wow... Alle benytter seg av denne modellen. 

Lenke til kommentar

Du velger karakteren din fritt Atw. Du går inn på spillet - tar noen treningsoppdrag så du lærer deg spillet, her får du drøssevis med poeng - du kan må låse opp noen forskjellige, her står du helt fritt til å velge absolutt hvem du vil. Etter dette får du erfaringspoeng til å¨låse opp andre, ikke ulikt sånn ca alle spill noensinne gitt ut. 

 

Om du virkelig ikke liker denne modellen av progresjon så blir det fryktelig vanskelig for deg innenfor online spill. Cs, Cod, Battlefield;,Battlefront, Wow... Alle benytter seg av denne modellen. 

 

Nei, det er ikke sånn i "alle spill som gitt ut", Låser ikke opp karakterer i CS, låser ikke karakterer opp i TF2. Låser ikke opp karakterer i Quake osv. Mange av de mest populære online-FPSene som finnes har ikke denne funksjonen, og jeg tror ikke det er uten grunn. 

 

AtW

Lenke til kommentar

God ide men gjennomført for dårlig for min smak. Kartene burde vært langt større for å få det taktiske inn i bildet. Nå er det altfor mye rush og skyting i trange omgivelser. Første Rainbow var 4x større enn dette. Er nok pga konsollene dem har begrenset spillet en del. 

 

Her er et flymap fra gamle Rogue Spear, 17år siden ...............

 

Der kunne man bevege seg langt utenom selve flyet og prøve å vente til å se om terroristene våget seg litt ut, enten i døra med et gissel eller gjennom et vindu. Nå er vi i 2015 og er ikke i nærheten av det samme gameplayet................

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så man har ikke forskjellige våpen i TF2? utstyr med forskjellige skills? Man må ikke spille for å unlocke ting? Pengesystemet i CS som gir deg penger etter hvor bra du spiller en runde, også et drittsystem? Jeg vil jo ha AWP, men jeg har bare 1900 dollar? Hvorfor "låser" de vekk content?

 

Du ser hvor dumt det argumentet blir selv tror jeg.

 

Jo, det har man i TF2, men alle karakterene er tilgjengelig fra start, og grunnvåpnene er blant spillets beste, men det er sant at det er et slikt element i TF2.

 

Sammenlikningen med CS derimot er idiotisk, om jeg har 1900 dollar i andre runde etter å ha drept en fyr og tapt runde 1, og har spilt det i 10 minutt, så har lagkameraten min som har spilt det 1000 timer og gjort det samme akkurat like mye penger, forutsetningen er like uansett hvor lenge du har spilt, det er det som er konseptet, du har tilgang til akkurat like mye eller lite uansett hvor lenge du har spilt spillet totalt.

 

AtW

Lenke til kommentar

God ide men gjennomført for dårlig for min smak. Kartene burde vært langt større for å få det taktiske inn i bildet. Nå er det altfor mye rush og skyting i trange omgivelser. Første Rainbow var 4x større enn dette. Er nok pga konsollene dem har begrenset spillet en del. 

 

Her er et flymap fra gamle Rogue Spear, 17år siden ...............

 

Der kunne man bevege seg langt utenom selve flyet og prøve å vente til å se om terroristene våget seg litt ut, enten i døra med et gissel eller gjennom et vindu. Nå er vi i 2015 og er ikke i nærheten av det samme gameplayet................

En av de beste kartene laget i noe spill uansett sjanger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...