Gå til innhold

Apple har snekret sitt eget batterideksel til iPhone 6s


Anbefalte innlegg

men skulle ønske at Apple hadde en løsning for de klarte å få det til å knapt bygge noe ekstra på undersiden i det hele og store. Litt skuffende at det kun kommer i grå / sort og hvit farge også, når de tross alt tilbyr silikondeskler i utallige farger.

Helt enig.

 

iPad Pro kommer med Smart Connector for tilkobling til tastaturer o.l. og støtter overføring av strøm. Noe lignende på neste iPhone kunne gjort battericovere veldig ålreite.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det går bra med valgene Apple tar om dagen når de begynner selge et batterideksel (med en helt hinsides pris) til flaggskipet sitt.

 

Instagram, snapchat og rosablogg-sauene begynner vel snart å lukte lunta når de sakte men sikkert må kjøpe seg svindyr plastikk, Smart Cases til 800 kroner og forholde seg til et adapterhelvete uten like.

 

Det morsomste her er at folk faktisk prøver rettferdiggjøre dette for Apple. Får kose meg videre med min Nexus 6P med sine 3450 mAh :)

 

 

Hva snakker du om? iPhone 6S Plus som blir naturlig å sammenligne med din Nexus 6P har da veldig god batterilevetid, og en iPhone 6S som er en langt mindre telefon har også en grei batterilevetid tatt størrelsen i betraktning. Ikke har jeg et eneste adapter til iPhone heller, så hvilke adaptere er det du fabler om som man "må ha"? Det er vel ingen som "må ha" disse dekslene heller. Innlegget ditt vitner om en temmelig bittert person som fabler om ting han aldri kommer til å eie.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

 

Ser det går bra med valgene Apple tar om dagen når de begynner selge et batterideksel (med en helt hinsides pris) til flaggskipet sitt.

 

Instagram, snapchat og rosablogg-sauene begynner vel snart å lukte lunta når de sakte men sikkert må kjøpe seg svindyr plastikk, Smart Cases til 800 kroner og forholde seg til et adapterhelvete uten like.

 

Det morsomste her er at folk faktisk prøver rettferdiggjøre dette for Apple. Får kose meg videre med min Nexus 6P med sine 3450 mAh :)

 

 

Hva snakker du om? iPhone 6S Plus som blir naturlig å sammenligne med din Nexus 6P har da veldig god batterilevetid, og en iPhone 6S som er en langt mindre telefon har også en grei batterilevetid tatt størrelsen i betraktning. Ikke har jeg et eneste adapter til iPhone heller, så hvilke adaptere er det du fabler om som man "må ha"? Det er vel ingen som "må ha" disse dekslene heller. Innlegget ditt vitner om en temmelig bittert person som fabler om ting han aldri kommer til å eie.

Har eid en iPhone 6 og iPhone 6 Plus til privat bruk, da jeg har solgt telefoner i lang tid nå, så jeg er veldig godt kjent med telefonene.

 

Flott batteritid på 6 Plus, sier ingenting på det. Men det er iPhone 6/6S som er flaggskipet. Sony Z5 Compact er en mindre telefon enn iPhone 6S, hvorfor har den mye bedre batteritid? Fordi de ikke bygger telefonen såpass slank at den mister essensielle funksjoner, som f.eks en batterikapasitet som fint varer over dagen med over gjennomsnittlig bruk. Apple-folket(iPhone 5/5S/6/6S altså) sitter fast i veggen med en ladekabel flere ganger om dagen, og det er derfor jeg trekker frem hvorfor Apple tar disse rare valgene.

 

Macbook kommer med en port (som allerede er et adapter-helvete), iPhone prøver de sakte med sikkert å få til en port på telefonene sine for å tvinge folk til å bruke propper med lightning kontakt, eller adaptere. Bare vent og se, Apple kommer til å forbedre (begrense) produktene sine, og satse mer og mer på mersalg via adaptere og krøll som dette.

 

Antar det skjer i 2017! Sees rundt den tid! :)

Endret av Slettet-lYdNbk55zt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antagelser har liten konstruktiv verdi for diskusjonen, vi kan anta så mye vi bare vil men det fører jo oss ingen vei når alt kommer til alt. Om du har solgt telefoner i lang tid og driver med dette så har du vel trolig også erfaring med iPhone 6S (altså ikke Plus) og jeg kjenner ingen som sliter med at denne ikke holder ut dagen. Dog kjenner jeg til flere med 3-4 år gamle iPhone 4 og 4S som sliter med utslitte batterier som må lade flere ganger om dagen.

 

Hvorfor du ser på 6/6S som flaggskip fremfor 6/6S Plus forstår jeg heller ikke? Det er vel strengtatt begge like store flaggskip? Vil jo ikke påstå at en Galaxy S6 / S6 Edge er noe mer eller mindre flaggskip enn hva Galaxy S6 Edge+ er som et eksempel andre veien.

 

 

At Sony har vært kjempeflinke med batteriet på Xperia Z-serien sin er det liten tvil om, de er jo jevnt over kongen på haugen av alle Androidtelefoner også. De har veldig god batteristyring, og hatt en veldig god batterisparingsmodus (selv om jeg ikke teller med slike moduser når man sammenligner batteriet da det deaktivere endel funksjonalitet som mange ikke ønsker å være foruten på en smarttelefon så det blir veldig individuelt hvorvidt disse modusene er aktuelle å benytte seg av eller ikke).

 

 

 

Hva du måtte mene om MacBook 12-tommer har da overhode ingenting med dagens iPhone-modeller å gjøre? Det jeg lurte på er hvordan du kan kritisere en iPhone 6/6S for adapterhelvete sammenlignet med andre telefoner? Det er jo ikke sånn at andre telefoner innehar ekstra porter osv.. Eneste måtte være at du kritiserer bruken av Lightning fremfor Micro-USB, men det fører sjeldent til at man blir avhengig av flere adaptere.

Lenke til kommentar

Kan opplyse om at batterikapasitet ligger rundt 1800 mAh for denne, så ca en dobling for vanlig iPhone.

 

De burde heller komme med en telefon med trådløs lading. Da kan du ha batteri på utsiden, som kan lade hovedbatteriet trådløst, og slippe den ekstra delen i bunnen.

 

Det er vel ingen som "må ha" disse dekslene heller. 

 

Og ifølge EU så må du ha en lightning til micro USB adapter :p

Endret av TKongen
Lenke til kommentar

Du har helt rett..... gikk nok litt for fort her, så beklager det veldig.

 

Trodde Apple måtte lade en adapter til micro USB, da å bare ha selve lade-delen med Type-A er ganske meningsløst uten en micro-USB kabel. Det er jo uansett meningsløst i praksis. Apple bare legger den i nettbutikk og ferdig med det. USB type-C er ikke problem da det er en standard. Lighting er proprietær.

 

Ellers til folk som klager over denne. Har noen klar å lage et batterideksel som ser bra ut enda? Jeg trodde det var derfor folk ikke brukte det, det ser ikke så veldig bra ut. Ellers så er ikke Apple alene om å selge adaptere dyrt. De fleste offisielle adaptere og annet utstyr er generelt dyrt. Det er nok lett å få tak i en kopi av denne om ikke lenge for de som vil ha en lavere pris. Og jeg ser heller ikke problemet med at de åpner for muligheten for dette, selv om den praktiske nytten kan diskuteres. For meg virker nødlader som et bedre alternativ i de fleste tilfeller.

Endret av TKongen
Lenke til kommentar
 

Ola og Jens gjør ikke det fordi de heller ønsker en mer lett og hendig telefon som gjør mindre ut av seg i lommer og lignende.

 

 

Hvorfor bryr Ola og Jens seg så mye om millimeter? Hva er det du tjener på å skrelle av millimeter når du heller kan få mye bedre batteri? Det var ikke slik at iPhone 4 var plagsom å ha i lommen... Da vil jeg heller si at iPhone 6s plager meg mer, siden den er større.  :shrug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor bryr Ola og Jens seg så mye om millimeter? Hva er det du tjener på å skrelle av millimeter når du heller kan få mye bedre batteri? Det var ikke slik at iPhone 4 var plagsom å ha i lommen... Da vil jeg heller si at iPhone 6s plager meg mer, siden den er større.  :shrug:

Det må du nesten spørre dem om. Hvis det kun hadde vært fordeler med å ha den tykkere hadde Apple gjort det for lenge siden.
Lenke til kommentar

Jeg kan spørre deg, om du synes det er en god ting at mobilene blir smalere istedet for å ha lenger batterilevetid.

 

Apple er ikke dumme. Hvis folk faktisk ønsket seg mer batteritid over noe annet så hadde de med svært stor sannsynlighet gjort det. Hvertfall en produsent ville gjort det. Hvis du ser på sony sine telefoner derimot har de jo alt av vanetetthet, microSD og bra batteri. Folk synes de er veldig bra telefoner, og jeg ser sjeldent folk klage over dem. Likevel kjøper nesten ingen telefonene.

 

Det er jo litt vanskelig for noen som ikke vil ha dette å forklare hvorfor andre vil, utover at de åpenbart vil ha den tynnere og mindre i lomma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple er ikke dumme. Hvis folk faktisk ønsket seg mer batteritid over noe annet så hadde de med svært stor sannsynlighet gjort det. Hvertfall en produsent ville gjort det. Hvis du ser på sony sine telefoner derimot har de jo alt av vanetetthet, microSD og bra batteri. Folk synes de er veldig bra telefoner, og jeg ser sjeldent folk klage over dem. Likevel kjøper nesten ingen telefonene.

 

 

Det er jo litt vanskelig for noen som ikke vil ha dette å forklare hvorfor andre vil, utover at de åpenbart vil ha den tynnere og mindre i lomma.

 

 

Så du synes en tynnere mobil er bedre enn mer batterilevetid, og du mener de fleste iPhone-brukere aktivt ønsker seg en tynnere mobil siden det føles bedre ut i lommen?

 

Jeg føler meg litt ut av kontakt med logikken her.

Lenke til kommentar

 

Så du synes en tynnere mobil er bedre enn mer batterilevetid, og du mener de fleste iPhone-brukere aktivt ønsker seg en tynnere mobil siden det føles bedre ut i lommen?

 

Jeg føler meg litt ut av kontakt med logikken her.

 

Jeg gjør ikke det. Har selv en passe tykk mobil for å få mer batteri.

 

Jeg sier bare at folk kjøper iPhone 6, Galaxy S6 ol. modeller. Til tross for at ingen av dem har superbra batteritid. Sony sine har derimot veldig god, men nesten ingen kjøper det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...