Gå til innhold

Korsdebatten


Anbefalte innlegg

Påpeker du mine skrivefeil?

 

RABBLE RABBLE RABBLE

tumblr_inline_mn2c2wuCX71qz4rgp.gif

 

 

Fra spøk til alvor. Ikke snakk om at vi burde gi automatisk opphold til folk som tror på en spesifikk dogme

 

Men nå tror jeg diskusjonen holder på å skli off topic.

Endret av crii
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fra spøk til alvor. Ikke snakk om at vi burde gi automatisk opphold til folk som tror på en spesifikk dogme

 

De får ikke evt. opphold pga. tro, men fordi man angivelig risikerer forfølgelse i hjemlandet hvis man har konvertert. (en ganske overdrevet misoppfatning etter min mening)

Lenke til kommentar

 

 

Fra spøk til alvor. Ikke snakk om at vi burde gi automatisk opphold til folk som tror på en spesifikk dogme

 

De får ikke evt. opphold pga. tro, men fordi man angivelig risikerer forfølgelse i hjemlandet hvis man har konvertert. (en ganske overdrevet misoppfatning etter min mening)

 

Om står i fare for å bli forfulgt i hjemlandet er det selvsagt dette de bør føre som grunnlag for søknaden

 

Igjen: Kan vi prøve å føre diskusjonen tilbake på temaet som blir diskutert i original posten?

Endret av crii
Lenke til kommentar

En vakker dag kommer vi ikke til å ha brukt for noe flagg...

 

At et torturinstrument pikterer vårt flagg i dag burde vi egentlig skamme oss over... Men det trenger ikke endres for min del, da korset er noe som er blitt truet på oss i omtrent 95% av tiden kristendommen har vært her, og se hvordan det går med kristendommen når den ikke lenger kan trues på folk.... Rekord mange har meldt seg ut i år, mye på grunn av homohatet bibelen preker om at er riktig, men også fordi folk er blitt gjort oppmerksom på hvor ufattelig primitiv og brutal kristendom egentlig er på sosiale medier, så jeg regner med at flagget også vil endres en dag, Ganske enkelt ved å flytte tverstripene til midten, så det blir et vakkert pluss isteden..

 

Stat og kirke kan ikke overleve på langen, de skilles snart og da må de få som fremdeles er kristne selge unna husene sine og korsene er en saga blott. Problem løst. De har ikke råd til å sitte med disse monstrøse byggene og vedlikehold av dem etter at staten ikke lenger er villig til å spytte milliarder inn i den overtroen lenger...

 

Norge styres i dag etter sekulære verdier og kristne skal være glade for det og for at de ikke får igjen all den dritten de har gjort mot folk oppover.... Norge har aldri vært serlig kristent av seg og godt er det... Hvis ikke ville jula ha het kristmesse (enda en løgn kristne ikke lenger kan tvinge oss til å tro på...) og flere enn godt under 20% ville vært bekjennende kristne. At kristendom ikke evner å beholde medlemmer uten tvang, vold og indoktrinering sier jo sitt...

 

 

Merkelig at de som er mest intolerante og hatefulle og fundamentalistiske er de som er mest kristne og som faktisk følger kristendomen slik den faktisk fremstår... Burde være et stort tankekors for de som vil beholde denne primitive ideologien her i landet...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En vakker dag kommer vi ikke til å ha brukt for noe flagg...

 

At et torturinstrument pikterer vårt flagg i dag burde vi egentlig skamme oss over... Men det trenger ikke endres for min del, da korset er noe som er blitt truet på oss i omtrent 95% av tiden kristendommen har vært her, og se hvordan det går med kristendommen når den ikke lenger kan trues på folk.... Rekord mange har meldt seg ut i år, mye på grunn av homohatet bibelen preker om at er riktig, men også fordi folk er blitt gjort oppmerksom på hvor ufattelig primitiv og brutal kristendom egentlig er på sosiale medier, så jeg regner med at flagget også vil endres en dag, Ganske enkelt ved å flytte tverstripene til midten, så det blir et vakkert pluss isteden..

 

Stat og kirke kan ikke overleve på langen, de skilles snart og da må de få som fremdeles er kristne selge unna husene sine og korsene er en saga blott. Problem løst. De har ikke råd til å sitte med disse monstrøse byggene og vedlikehold av dem etter at staten ikke lenger er villig til å spytte milliarder inn i den overtroen lenger...

 

Norge styres i dag etter sekulære verdier og kristne skal være glade for det og for at de ikke får igjen all den dritten de har gjort mot folk oppover.... Norge har aldri vært serlig kristent av seg og godt er det... Hvis ikke ville jula ha het kristmesse (enda en løgn kristne ikke lenger kan tvinge oss til å tro på...) og flere enn godt under 20% ville vært bekjennende kristne. At kristendom ikke evner å beholde medlemmer uten tvang, vold og indoktrinering sier jo sitt...

 

 

Merkelig at de som er mest intolerante og hatefulle og fundamentalistiske er de som er mest kristne og som faktisk følger kristendomen slik den faktisk fremstår... Burde være et stort tankekors for de som vil beholde denne primitive ideologien her i landet...

Julen ble vel mer eller mindre shanghaiet av kristendommen fra sine opprinnelige hedenske røtter.

 

Som jeg sa i original posten kan ikke kristendommen stå særlig stødig når det blir hylekor og rop om at man gjør det politisk ukorrekt å være kristen bare fordi man skrur ned ett kors og fjerner ett bilde av jesus

Lenke til kommentar

Men to kan spille samme spill...

 

Om noen kristne trenger husly av meg, kommer jeg til å insistere på at musikk som dette blir spilt

 

Og bare for å ta det helt ut kan man jo også hive på litt Enfisirumog Dimmu Borgir bare for å ta det helt ut  :rofl:

Om de vil ha ly i mitt hjem får de jaggu tåle litt death metal :p

Endret av crii
Lenke til kommentar

 

Som jeg sa i original posten kan ikke kristendommen stå særlig stødig når det blir hylekor og rop om at man gjør det politisk ukorrekt å være kristen bare fordi man skrur ned ett kors og fjerner ett bilde av jesus

 

 

Jeg tror ikke det kun er kristne som evt. reagerer på UDI's krav om kors-fjerning, men også mange andre borgere. For meg fremstår kravet som urimelig og det insinuerer liksom at kors og symboler er noe "skummelt" som må feies under teppet og skjules.

 

En lignende sak her

 

"Maler over korset på kapell"

 

http://www.dagen.no/Kristenliv/Maler_over_korset_p%C3%A5_kapell-64313

 

Virker som statlige organer og Human-Etisk Forbund på ego-trip er pådrivere for å "beskytte" folk, mens sannheten er nok at hverken den vanlige nordmann eller innvandrere ser noe feil med synlige kors etc. og skjønner at det ikke handler om dem personlig i alle bauer og kanter.

Lenke til kommentar

 

 

Som jeg sa i original posten kan ikke kristendommen stå særlig stødig når det blir hylekor og rop om at man gjør det politisk ukorrekt å være kristen bare fordi man skrur ned ett kors og fjerner ett bilde av jesus

 

 

Jeg tror ikke det kun er kristne som evt. reagerer på UDI's krav om kors-fjerning, men også mange andre borgere. For meg fremstår kravet som urimelig og det insinuerer liksom at kors og symboler er noe "skummelt" som må feies under teppet og skjules.

 

En lignende sak her

 

"Maler over korset på kapell"

 

http://www.dagen.no/Kristenliv/Maler_over_korset_p%C3%A5_kapell-64313

 

Virker som statlige organer og Human-Etisk Forbund på ego-trip er pådrivere for å "beskytte" folk, mens sannheten er nok at hverken den vanlige nordmann eller innvandrere ser noe feil med synlige kors etc. og skjønner at det ikke handler om dem personlig i alle bauer og kanter.

 

Vel mange (I hvertfall en god del) av disse andre borgerene du nevner er vel mer bekymret over "korset" i flagget vårt.. Noe som er fulstendig irrasjonelt.

Henviser her til bloggene i førsteposten

Endret av crii
Lenke til kommentar

Vel mange (I hvertfall en god del) av disse andre borgerene du nevner er vel mer bekymret over "korset" i flagget vårt.. Noe som er fulstendig irrasjonelt.

 

Henviser her til bloggene i førsteposten

 

 

Det er mye som er irrasjonelt i mange av disse blog-innleggene. Bla. når noen forsøker vri saken til at det er flyktninger som har krevd fjerning av kors, jesus, og symboler.

 

"det er et knefall for islam, muslimene er i ferd med å overta Norge"

 

"da må vi forby hijab også"

 

Hvordan greier noen å "konkludere" slik, og bare hoppe glatt over at hvem som har tatt initiativet i de omtalte sakene?

 

Som jeg viste til i Kapell-saken over, så er kors/symboler ikke noe problem for folk flest, mens Human-Etisk Forbund (og UDI) har en forstilling om at de skal "beskytte" folk, selv om folk ikke har bedt om "beskyttelse"

Lenke til kommentar

 

Vel mange (I hvertfall en god del) av disse andre borgerene du nevner er vel mer bekymret over "korset" i flagget vårt.. Noe som er fulstendig irrasjonelt.

 

Henviser her til bloggene i førsteposten

 

 

Det er mye som er irrasjonelt i mange av disse blog-innleggene. Bla. når noen forsøker vri saken til at det er flyktninger som har krevd fjerning av kors, jesus, og symboler.

 

"det er et knefall for islam, muslimene er i ferd med å overta Norge"

 

"da må vi forby hijab også"

 

Hvordan greier noen å "konkludere" slik, og bare hoppe glatt over at hvem som har tatt initiativet i de omtalte sakene?

 

Som jeg viste til i Kapell-saken over, så er kors/symboler ikke noe problem for folk flest, mens Human-Etisk Forbund (og UDI) har en forstilling om at de skal "beskytte" folk, selv om folk ikke har bedt om "beskyttelse"

 

Men så er jo kors primært assosiert med kristendommen da, og som en sekulær stat burde vi ikke fremme noen religion overhodet... Tror jeg nevnte dette tidligere i diskusjonen

 

Bortsett fra det er jeg enig med at det florerer av idioti i bloggene

Endret av crii
Lenke til kommentar

Først vil jeg si at det er like teit å bli hysterisk over at noen simple kors befinner seg der.

 

Jeg ville stått for å beholde det. Det er en noe de har hatt der lenge før flyktningene kom. Korsene betyr sikkert noe spesielt for dem som har drevet bygget i lang tid før flyktningene kom. Dessuten.......det å la Kristne symboler forbli oppe, frarøver ikke flyktningenes rett og evne til å forbli det de selv er. Til syvende og sist, i min mening, handler dette også om å ikke gi opp for lett og gjøre alt som noen spør en om å gjøre. Det er ikke bra, da mangler man ryggrad. Da blir man en pawn, som slavisk gjør alt en blir bedt om uten en selvstendig tanke.

 

Vi har alle forskjellige meninger, også om denne saken. Dette er min mening. Det vil ikke nytte å prøve å forandre den eller snakke til meg en annen tanke. Dette er det jeg velger å tro. Min mening er min alene

Endret av PurgatoryX
Lenke til kommentar

 

Som jeg sa i original posten kan ikke kristendommen stå særlig stødig når det blir hylekor og rop om at man gjør det politisk ukorrekt å være kristen bare fordi man skrur ned ett kors og fjerner ett bilde av jesus

 

Jeg tror ikke det kun er kristne som evt. reagerer på UDI's krav om kors-fjerning, men også mange andre borgere. For meg fremstår kravet som urimelig og det insinuerer liksom at kors og symboler er noe "skummelt" som må feies under teppet og skjules.

 

En lignende sak her

 

"Maler over korset på kapell"

 

http://www.dagen.no/Kristenliv/Maler_over_korset_på_kapell-64313

 

Virker som statlige organer og Human-Etisk Forbund på ego-trip er pådrivere for å "beskytte" folk, mens sannheten er nok at hverken den vanlige nordmann eller innvandrere ser noe feil med synlige kors etc. og skjønner at det ikke handler om dem personlig i alle bauer og kanter.

 

Korset er jo symbol på det massemord og kulturødeleggelse kristne har utført over hele verden. Om du synes IS er skummelt så bør du vite at korset har blitt brukt til tilsvarende aktiviteter bare over flere århundrer og flere kontinenter.
Lenke til kommentar

Først vil jeg si at det er like teit å bli hysterisk over at noen simple kors befinner seg der.

 

Jeg ville stått for å beholde det. Det er en noe de har hatt der lenge før flyktningene kom. Korsene betyr sikkert noe spesielt for dem som har drevet bygget i lang tid før flyktningene kom. Dessuten.......det å la Kristne symboler forbli oppe, frarøver ikke flyktningenes rett og evne til å forbli det de selv er. Til syvende og sist, i min mening, handler dette også om å ikke gi opp for lett og gjøre alt som noen spør en om å gjøre. Det er ikke bra, da mangler man ryggrad. Da blir man en pawn, som slavisk gjør alt en blir bedt om uten en selvstendig tanke.

 

Vi har alle forskjellige meninger, også om denne saken. Dette er min mening. Det vil ikke nytte å prøve å forandre den eller snakke til meg en annen tanke. Dette er det jeg velger å tro. Min mening er min alene

Som gjester, greit. La flyktningene bo der gratis, uten at UDI betaler. Dersom staten skal betale opphold for andre mennesker, så skal ikke lokalene være dekket av propaganda.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er med på å fjerne korset, men da får vi jaggu fjerne alle andre religiøse symboler også. Hva med burka, moskeer, halalkjøtt, muslimske bønnerop?

 

Vi fjerner idag en ufarlig religion og legger tilrette for noe som er svært mye farligere. Høl i hue spør du meg.

 

Muslimene blir støtt av å se griser og kors, mens vi må se på muslimske symbol som burka hvor enn vi går. Hvorfor gjelder dette med å ta hensyn bare en veg?

Ufarlig? 

 

Tok å fant frem ett par vers fra bibelen

 

 

  So they sent twelve thousand warriors to Jabesh-gilead with orders to kill everyone there, including women and children.  "This is what you are to do," they said. "Completely destroy all the males and every woman who is not a virgin."  Among the residents of Jabesh-gilead they found four hundred young virgins who had never slept with a man, and they brought them to the camp at Shiloh in the land of Canaan.

 

 

As you approach a town to attack it, first offer its people terms for peace.  If they accept your terms and open the gates to you, then all the people inside will serve you in forced labor.  But if they refuse to make peace and prepare to fight, you must attack the town.  When the LORD your God hands it over to you, kill every man in the town.  But you may keep for yourselves all the women, children, livestock, and other plunder.  You may enjoy the spoils of your enemies that the LORD your God has given you.

 

 

And he that blasphemeth the name of the LORD, he shall surely be put to death, [and] all the congregation shall certainly stone him: as well the stranger, as he that is born in the land, when he blasphemeth the name [of the LORD], shall be put to death.

 

 

   1) If your own full brother, or your son or daughter, or your beloved wife, or you intimate friend, entices you secretly to serve other gods, whom you and your fathers have not known, gods of any other nations, near at hand or far away, from one end of the earth to the other: do not yield to him or listen to him, nor look with pity upon him, to spare or shield him, but kill him.  Your hand shall be the first raised to slay him; the rest of the people shall join in with you.  You shall stone him to death, because he sought to lead you astray from the Lord, your God, who brought you out of the land of Egypt, that place of slavery.  And all Israel, hearing of this, shall fear and never do such evil as this in your midst.  (Deuteronomy 13:7-12 NAB)

 

 

 

The LORD then gave these further instructions to Moses: 'Tell the people of Israel to keep my Sabbath day, for the Sabbath is a sign of the covenant between me and you forever.  It helps you to remember that I am the LORD, who makes you holy.  Yes, keep the Sabbath day, for it is holy.  Anyone who desecrates it must die; anyone who works on that day will be cut off from the community.  Work six days only, but the seventh day must be a day of total rest.  I repeat: Because the LORD considers it a holy day, anyone who works on the Sabbath must be put to death.'  (Exodus 31:12-15 NLT)

 

Og tilslutt

 

 

“If a man has a stubborn and rebellious son who will not obey the voice of his father or the voice of his mother, and, though they discipline him, will not listen to them, then his father and his mother shall take hold of him and bring him out to the elders of his city at the gate of the place where he lives, and they shall say to the elders of his city, ‘This our son is stubborn and rebellious; he will not obey our voice; he is a glutton and a drunkard.’ Then all the men of the city shall stone him to death with stones. So you shall purge the evil from your midst, and all Israel shall hear, and fear.

 

Kristendommen er ikke et spor bedre enn islam, eller noen annen religion for den slags skyld, den er minst like ondsindig som alle de andre. Av den grunn er jeg for å fjerne alt som har med religion å gjøre

Endret av crii
Lenke til kommentar

Jeg har jobbet for den sekulære biten av barnevern og asylant industrien, og der var det ikke annet enn kjeltringstreker å oppleve. Vet ikke hvordan kristne eller andre ideelle organisasjoner vil oppføre seg nå, men ser det som en selvfølgelig fordel for alle hvis ingen privat personer kan gjøre seg rike på det de kaller "nødhjelp"

 

Hva mener du med "den sekulære biten" ...? Så vidt jeg vet, er det ingen krav til at ansatte, ledelse, politikere eller andre som drifter og/eller på ulike måter påvirker "barnevern og asylant industrien", må være sekulære. Det eneste "sekulær" betyr i praksis er at man er religiøst uavhengig, ikke at det er noen forbud mot religion på et personlig, privat plan. Akkurat som at man kan være kommunist, Høyrevelger, ateist osv.

 

Videre ser jeg det som absolutt null garanti for at religiøs tankegang eller religiøs drifting ville gjort det noe bedre. Bare se på Statskirken, en av de verste hyklerne i norsk historie når det gjelder å forfekte "moral" samtidig som de med statens velsignelse har grabbet til seg av skattebetalernes penger, enten de er medlemmer eller ei. For ikke å snakke om medlemsskapsordningen deres som er en skam.

 

Ser at du ikke påstår direkte at religiøse ville vært bedre, men det ligger litt latent i det du skriver.

 

Siste delen i kommentaren din er jeg helt enig i.

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Eg synest eigentleg at det er rart at bedehusa insisterer på å ha opphengit sine kristne kunstverk i eit lokale som dei skal foreberede til å bli akuttmottak for flyktningar.

Er det så viktig at at korset og liknande skal henge der og gi symbolverdi at dei ikkje vil sikre sine verdier?

 

Eg tviler på at eit kunstgalleri som hadde blitt gjort om til mottak ikkje hadde rydda ut kunsten før dei lot folk flytte inn i lokala.

 

 

 

Bortsett frå det så er det jo den som betalar husleiga som bestemmer korleis dei vil ha lokala. Om dei seier at dei vil leige lokalet for fleirfoldige tusen per dag dersom huseigaren fjerner korsa, eller malar veggane kvite, eller setter inn eit nytt vindu så må vell det være heilt opp til UDI? Dersom bedehuset ikkje vil gjere slike utbetringar så er det vell ikkje værre enn at UDI tar pengane sine og finner ein meir medgjerlig huseigar som dei kan leige med?

 

Eg synest vell også at sjølv om flyktningane er uønska her i landet så er det rett og slett ufint av oss å bevist gå inn for å provosere frå dag 1. Vi kunne sikkert ha innlosjert flyktningane i eit svinefjøs eller pølsefabrikk der dei blir påpassa av toppløse damer som tegner tegningar av Muhammed, og det er sikkert mange som hadde synest det hadde vært ein kjempeidé.

Men då hadde det nok også vært naivt å tru at dei flyktningane som får bli hadde blitt positivt instillte til det norske samfunnet og dermed blitt pliktoppfyllande borgera som ikkje motarbeider vårt levesett.

For integreringa sin del hadde det vell vært mykje betre å ta flyktningane inn i nøytrale lokaler den fyrste dagen, og deretter klimatisert dei til norske forhold litt etter litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...