Gå til innhold

Korsdebatten


Anbefalte innlegg

Som mange sikkert har fått med seg forlangte UDI at Det Norske Misjonsselskapet skulle fjerne kors fra lokaler som skulle huse flyktninger hvilket har fått folk til å gå full on retard i kommentar feltene. Injurier blir slengt i hytt og gevær, omtrent ALLE slags tenkelige tankefeil blir begått her

 

 

Folk forstår tiltross for enkle forklaringer at dette gjøres for at staten skal opptre som verdinøytralt i og med at Norge er ett sekulært land

 

 

Her er noen eksempler:                                                        

1) Skal vi fjerne korset i flagget og da kansje?

 

Her har man en klassisk non squitur. At man fjerner kors fra bygg som skal huse mennesker fra andre steder i verden fører neppe til dette

 

2) Ateister/kommunister støtter islam

 

Denne påstanden er så dum at jeg ikke finner ord. Det er nonsens fra ene enden til den andre

 

3) UDI gjør det politisk ukorrekt å være kristen

 

Ahahahahahahahahahahahahahahaha.... Religious persecution? REALLY? Er troen deres så svak at dere føler dere truet over noe slikt som dette??

 

4) Norge er ett kristent land bygget på kristne verdier

 

Kan godt være jeg tar feil her men jeg mener at landet vårt er bygget på norrøne verdier. De kristne verdiene var noe som ble påprakket oss senere men som det tok hundrevis av år før vi endlig klarte å hive dritten i bosset. Som nevnt over er Norge IKKE et kristent land da vi skiller stat og kirke, derimiot er vi sekulære

 

Men ikke ta mitt ord for det; Les de 10-15 første kommentarene i disse bloggene

http://stavrum.blogg.no/1448877773_kors.html

http://linnrosenborg.blogg.no/1448816326_kulturhysteri_og_kors.html

 

Du vil fort se at mange som kommenterer er på samme intelektuelle nivå som en gjennomsnittlig 5 åring.

 

På Graham's hierarchy of disagreement (https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Graham's_Hierarchy_of_Disagreement.svg) ser du fort at meste parten av kommentatorene ligger på 3 og under, bare noen ytterst få klarer å kravle seg over 4

 

Til slutt vil jeg si at jeg føler det er synd at UDI snudde på dette, jeg er enig i at de som kommer til Norge skal integrere seg til vårt levesett, men det gir ikke Det Norske Misjonsselskapet eller noen andre for den slags skyld den minste rett til å prakke sine livssyn uavhengig av hvilket livssyn de har når de kommer hit på dem spesielt ikke når en statlig etat er involvert. Det er virkelig ikke statens jobb å fremme noen form for religion over hodet

 

At det går an å lage så mye spetakkel over noe så trivielt er nesten uforstålig

 

/rant

 

Hva mener dere om saken?

Endret av crii
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Norge er et hedensk land bygget og grunnlagt på hedenske verdier. Korset burde vært fjernet for lengst. Det er like fremmed her som halvmåne eller davidstjerne.

On that note... Tis the season.... of yule :p

 

Men jeg er enig med deg, alt som har med religion å gjøre burde vi forkaste

Endret av crii
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har jobbet for den sekulære biten av barnevern og asylant industrien, og der var det ikke annet enn kjeltringstreker å oppleve. Vet ikke hvordan kristne eller andre ideelle organisasjoner vil oppføre seg nå, men ser det som en selvfølgelig fordel for alle hvis ingen privat personer kan gjøre seg rike på det de kaller "nødhjelp"

Lenke til kommentar

Jeg er glad at de fleste her på diskusjon er mer siviliserte enn den frådende bermen som tråler blogger og bedritner diskusjonen med idiotiske og irrasjonelle kommentarer

 

Er det deg, Abigor og Belphegor som er den siviliserte eliten?

Dette er en storm i enda et nytt vannglass. Typisk med en gang det er snakk om noe kristne verdsetter høyt, denne gang attpåtil i sine egne hus. Latterlig. Samtidig synes jeg det er viktigere å hjelpe mennesker enn å verne om sine symboler når en slik latterlig betingelse først er satt. Forøvrig tviler jeg sterkt på at årsaken til at kristne vil hjelpe mennesker i nød er fordi de vil tjene penger. Det rimer ikke med kristen tenkning overhodet.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det kan være et motiv, men kan årsaken til at UDI ønsker at utleiere tar vekk kors og religiøse symboler, evt. være at UDI frykter "påvirkning" og at endel asylsøkere dermed konverterer til kristendom, og oppgir dette som asylgrunn etterhvert?  :hmm:

Tviler.

Det er vel heller for å hindre at kristne skal prakke sine religiøse symboler på invandrerene

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet får DNM midlene sine fra staten (skattebetalerne).

 

At DNM nå skal tjene penger på staten (skattebetalerne/UDI) og denne invasjonen gjør meg litt kvalm.

 

Religion ut av statsbudsjettet takk.

 

Så vidt jeg vet får DNM midlene sine fra staten (skattebetalerne).

 

At DNM nå skal tjene penger på staten (skattebetalerne/UDI) og denne invasjonen gjør meg litt kvalm.

 

Religion ut av statsbudsjettet takk.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Det er på HØY tid at vi kutter navlestrengen diverse religiøse organisasjoner har til statskassen, middler kan de heller finne andre steder.

 

Men det er en annen diskusjon

Endret av crii
Lenke til kommentar

Vet ikke om det kan være et motiv, men kan årsaken til at UDI ønsker at utleiere tar vekk kors og religiøse symboler, evt. være at UDI frykter "påvirkning" og at endel asylsøkere dermed konverterer til kristendom, og oppgir dette som asylgrunn etterhvert?  :hmm:

 

Tja.., ikke umulig eller totalt uten betydning kanskje, men tror ikke det er et hovedmotiv ihvertfall. Tipper det dreier seg mer om:

 

 

59646_10151122347847181_806886590_n.jpg?

 

og

 

http://www.theguardian.com/world/2015/nov/22/cinema-chains-ban-advert-featuring-lords-prayer

Lenke til kommentar

 

Vet ikke om det kan være et motiv, men kan årsaken til at UDI ønsker at utleiere tar vekk kors og religiøse symboler, evt. være at UDI frykter "påvirkning" og at endel asylsøkere dermed konverterer til kristendom, og oppgir dette som asylgrunn etterhvert?  :hmm:

Tviler.

Det er vel heller for å hindre at kristne skal prakke sine religiøse symboler på invandrerene

 

 

Vel, tidligere var jo såkalt kirkeasyl ganske utbredt, der det gjaldt å klore seg fast. Inntrykk av at det har vært roligere med det i det siste(?)

 

Rent psykologisk kan jeg tenke meg at en del asylsøkere, i et miljø av kors, predikanter, og hjelpere, kanskje tenker at det er "lurt" å bytte side, osv. når det kan gjøre det lettere å få innvilget opphold.

 

Men er bare en teori fra min side da, at UDI kanskje "tenker" slik, men ikke sier det høyt.

Lenke til kommentar

 

 

Vet ikke om det kan være et motiv, men kan årsaken til at UDI ønsker at utleiere tar vekk kors og religiøse symboler, evt. være at UDI frykter "påvirkning" og at endel asylsøkere dermed konverterer til kristendom, og oppgir dette som asylgrunn etterhvert?  :hmm:

Tviler.

Det er vel heller for å hindre at kristne skal prakke sine religiøse symboler på invandrerene

 

 

Vel, tidligere var jo såkalt kirkeasyl ganske utbredt, der det gjaldt å klore seg fast. Inntrykk av at det har vært roligere med det i det siste(?)

 

Rent psykologisk kan jeg tenke meg at en del asylsøkere, i et miljø av kors, predikanter, og hjelpere, kanskje tenker at det er "lurt" å bytte side, osv. når det kan gjøre det lettere å få innvilget opphold.

 

Men er bare en teori fra min side da, at UDI kanskje "tenker" slik, men ikke sier det høyt.

 

Vi kan ikke la folk få opphold bare fordi de bytter ut ene fantasivennen og eventyrboken med en annen fantasivenn og en annen eventyrbok, da kan man nok fort miste kontrollen når folk begynner å misbruke dette.

Lenke til kommentar

Vi kan ikke la folk få opphold bare fordi de bytter ut ene fantasivennen og eventyrboken med en annen fantasivenn og en annen eventyrbok, da kan man nok fort miste kontrollen når folk begynner å misbruke dette. vi har jo ikke kontroll siden folk misbruker det.

 

Håper du ikke blir sur for at jeg påpeker en skrivefeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...