Gå til innhold

Hva hvis trump blir president?


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke noen av dere er gamle nok til å huske hvordan Primærvalg er i USA.

 

Trump er nok den mest lavmålte i nyere tid der han snakker om folk som spiser, folk som juger med bibelen, eller folk som er små.

 

Men Bush sin valgkamp mot Mcain var ikke så snill den heller akkurat.

 

I et valg som er fokus på person med mye makt som president, så er vel dette mer vanlig enn de dype debattene vi har i Norge og Europa.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke noen av dere er gamle nok til å huske hvordan Primærvalg er i USA.

 

Du spøker nå.

"I am not going to exploit, for political purposes, my opponent's youth and inexperience"

Jeg tipper de av oss som så dette live når det skjedde er gammel nok til å huske litt av hvert. ;)

 

 

 

Edit: For de som evt. ikke er gammel nok, så gir Kevin Spacey (Pres. F. Underwood i House of Cards) et lite innblikk både kort og langt bakover i amerikansk valghistorie i sin originale CNN-serie "Race for the White House".

Spacey er narrator og exec.prod. for serien, og som han også sier det: "We have seen this before".

Vet ikke om den går på CNNi som de fleste i Norge får inn, den går ihvertfall på CNN USA.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke noen av dere er gamle nok til å huske hvordan Primærvalg er i USA.

Du spøker nå.

"I am not going to exploit, for political purposes, my opponent's youth and inexperience"

Jeg tipper de av oss som så dette live når det skjedde er gammel nok til å huske litt av hvert. ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=kygB-PA2ibs&feature=youtu.be&t=24s

 

 

Edit: For de som evt. ikke er gammel nok, så gir Kevin Spacey (Pres. F. Underwood i House of Cards) et lite innblikk både kort og langt bakover i amerikansk valghistorie i sin originale CNN-serie "Race for the White House".

Spacey er narrator og exec.prod. for serien, og som han også sier det: "We have seen this before".

Vet ikke om den går på CNNi som de fleste i Norge får inn, den går ihvertfall på CNN USA.

Drittslenging har alltid vært en del av politikk i USA. Det er en stor forskjell mellom å stemme på en partiliste og stemme på personen. Personlig egenskaper spiller en stor rolle i amerikansk politikk, særlig etter 1968 når partiene begynte å la velgerne nominere kandidatene istedenfor partiene og velge demagoger som partiet hater (Trump)

 

Det har gjort prosessen for dyrt og lenge slik at gode kandidater ikke gidder å delta. Det gjør også valget mindre demokratiske av den grunn

 

Jeg støtter et kortere, billigere valg som starter med en "convention" hvor partiet velger fler gode kandidater og disse folk stilles til et kortvarig primærvalg.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror ikke noen av dere er gamle nok til å huske hvordan Primærvalg er i USA.

Du spøker nå.

"I am not going to exploit, for political purposes, my opponent's youth and inexperience"

Jeg tipper de av oss som så dette live når det skjedde er gammel nok til å huske litt av hvert. ;)

 

 

 

 

 

 

Edit: For de som evt. ikke er gammel nok, så gir Kevin Spacey (Pres. F. Underwood i House of Cards) et lite innblikk både kort og langt bakover i amerikansk valghistorie i sin originale CNN-serie "Race for the White House".

Spacey er narrator og exec.prod. for serien, og som han også sier det: "We have seen this before".

Vet ikke om den går på CNNi som de fleste i Norge får inn, den går ihvertfall på CNN USA.

Drittslenging har alltid vært en del av politikk i USA. Det er en stor forskjell mellom å stemme på en partiliste og stemme på personen. Personlig egenskaper spiller en stor rolle i amerikansk politikk, særlig etter 1968 når partiene begynte å la velgerne nominere kandidatene istedenfor partiene og velge demagoger som partiet hater (Trump)

 

Det har gjort prosessen for dyrt og lenge slik at gode kandidater ikke gidder å delta. Det gjør også valget mindre demokratiske av den grunn

 

Jeg støtter et kortere, billigere valg som starter med en "convention" hvor partiet velger fler gode kandidater og disse folk stilles til et kortvarig primærvalg.

 

Preaching to the choir dude, men det var du gjerne klar over. Det er endel som ser på denne valgsyklusen og tror det er uvanlig, men mye av dette har man sett mange ganger før.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tror ikke noen av dere er gamle nok til å huske hvordan Primærvalg er i USA.

Du spøker nå.

"I am not going to exploit, for political purposes, my opponent's youth and inexperience"

Jeg tipper de av oss som så dette live når det skjedde er gammel nok til å huske litt av hvert. ;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=kygB-PA2ibs&feature=youtu.be&t=24s

 

 

Edit: For de som evt. ikke er gammel nok, så gir Kevin Spacey (Pres. F. Underwood i House of Cards) et lite innblikk både kort og langt bakover i amerikansk valghistorie i sin originale CNN-serie "Race for the White House".

Spacey er narrator og exec.prod. for serien, og som han også sier det: "We have seen this before".

Vet ikke om den går på CNNi som de fleste i Norge får inn, den går ihvertfall på CNN USA.

Drittslenging har alltid vært en del av politikk i USA. Det er en stor forskjell mellom å stemme på en partiliste og stemme på personen. Personlig egenskaper spiller en stor rolle i amerikansk politikk, særlig etter 1968 når partiene begynte å la velgerne nominere kandidatene istedenfor partiene og velge demagoger som partiet hater (Trump)

 

Det har gjort prosessen for dyrt og lenge slik at gode kandidater ikke gidder å delta. Det gjør også valget mindre demokratiske av den grunn

 

Jeg støtter et kortere, billigere valg som starter med en "convention" hvor partiet velger fler gode kandidater og disse folk stilles til et kortvarig primærvalg.

Preaching to the choir dude, men det var du gjerne klar over. Det er endel som ser på denne valgsyklusen og tror det er uvanlig, men mye av dette har man sett mange ganger før.
Trumps uprofesjonelt valgkamp er meget uvanlig og mer enn 20 år siden en kandidat brukte åpent race baiting.
Lenke til kommentar

 

 

 Trumps uprofesjonelt valgkamp er meget uvanlig og mer enn 20 år siden en kandidat brukte åpent race baiting.

Klart, hvis man går inn på spesifikke utsagn eller tema og adferd under stump speeches så er Trump relativt spesiell på flere måter i nyere tid. Men i et lengre perspektiv er det ikke nytt at kandidater er usaklig eller bedriver racebaiting ol. Selv Lincoln ble utsatt for sånt helt tilbake på 1860-tallet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

Klart, hvis man går inn på spesifikke utsagn eller tema og adferd under stump speeches så er Trump relativt spesiell på flere måter i nyere tid. Men i et lengre perspektiv er det ikke nytt at kandidater er usaklig eller bedriver racebaiting ol. Selv Lincoln ble utsatt for sånt helt tilbake på 1860-tallet.

Så lenge det lønner seg, så skal kandidatene gjør det.
Lenke til kommentar

 

Klart, hvis man går inn på spesifikke utsagn eller tema og adferd under stump speeches så er Trump relativt spesiell på flere måter i nyere tid. Men i et lengre perspektiv er det ikke nytt at kandidater er usaklig eller bedriver racebaiting ol. Selv Lincoln ble utsatt for sånt helt tilbake på 1860-tallet.

Så lenge det lønner seg, så skal kandidatene gjør det.

 

Igjen: preaching to the choir. Man må prøve å vinne velgere, man markedsfører seg, og iblant gir det inntrykk som mildt sagt ikke er helt gode. Det er lang historisk presedens for det. Iblant dukker det opp demagoger som apellerer til frykt og sinne og provoserer mange. Noen ganger er det bombastiske personligheter. Man kan som Kevin Spacey kommenterer se på George Wallace i 1968, eller helt tilbake til Andrew Jackson som ifølge Spacey snakket på lignende måter som Trump. Yuge!  :wee: 

 

Som jeg kommenterte for 64 sider siden:

Greien er å skjære gjennom tåken og forstå hva som skjer, og hvilken kandidat som er det minst katastrofale alternativet.

 

Det er forsåvidt der vi er nå, flere av de få gjenværende kandidatene er av diskutabelt kaliber. Eller sagt på en annen måte: kandidater som av konkurrentenes kampanjer og velgere anses som dårlige, eller tom. farlige. Folk har naturligvis sine egne favoritter, og det er ikke alle som er like godt forberedt ift. gjennomtenkte politiske standpunkt.

Det positive er at det vanligvis ender godt. Uansett hvor mye fyrverkeri, vitriol og moro det er under kampanjene så finner velgerne ut av det til slutt. Og det er forøvrig hva Spacey sier i sin soundbite også. Sett i et håpefullt forkant-perspektiv i forbindelse med 2016-valget, naturligvis. Hvordan presidentperiodene utspiller seg vet man først etterpå. Og om 4 år er det ny runde.  :wee:

Lenke til kommentar

Hva tenker folket her om trump som president?

 

Jeg syns det er skummelt å se hvor mange som støtter han. For meg virker det som han har veldig lav sosial intelligens .

 

Jeg trur han er dum nok til å trege på seg enten kina eller russland å starte krig.

PS, de fleste kommentarene og innspillene jeg har fått av folk som er i mot Trump, har sjelden informative og saklige meninger. Det er stort sett drittkasting mot han, sterk fordømmelser osv.

Så for meg tror jeg Trump ikke nødvendigvis blir den beste presidenten, men jeg håper han blir den presidenten som "rister USA" og verden, forhåpentligvis i god retning. 

Om det blir i en dårlig retning, vil nok mitt politiske parti få sterkere popularitet i fremtiden. 

Lenke til kommentar

 

Hva tenker folket her om trump som president?

 

Jeg syns det er skummelt å se hvor mange som støtter han. For meg virker det som han har veldig lav sosial intelligens .

 

Jeg trur han er dum nok til å trege på seg enten kina eller russland å starte krig.

PS, de fleste kommentarene og innspillene jeg har fått av folk som er i mot Trump, har sjelden informative og saklige meninger. Det er stort sett drittkasting mot han, sterk fordømmelser osv.

Så for meg tror jeg Trump ikke nødvendigvis blir den beste presidenten, men jeg håper han blir den presidenten som "rister USA" og verden, forhåpentligvis i god retning.

Om det blir i en dårlig retning, vil nok mitt politiske parti få sterkere popularitet i fremtiden.

Problemet er at Trump presenterer ikke et koherent politikk, så det blir vanskelig å vite hva som skal skje. Han gir inntrykket at han ikke er seriøs eller er uintersert men er mest intersert i sin popularitet

 

Han minner meg om Bush på den måte, som ikke så ut til å være lite intersert i saker og ble lett overbevist at USA burde invadere Irak.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Edit: For de som evt. ikke er gammel nok, så gir Kevin Spacey (Pres. F. Underwood i House of Cards) et lite innblikk både kort og langt bakover i amerikansk valghistorie i sin originale CNN-serie "Race for the White House".

Spacey er narrator og exec.prod. for serien, og som han også sier det: "We have seen this before".

Vet ikke om den går på CNNi som de fleste i Norge får inn, den går ihvertfall på CNN USA.

 

 

Ikke at jeg ikke er gammal nok, men nteressant allikevel :) takk takk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det bir bare å finne seg et hull og grave seg ned, stripp Kiwi og Meny for first price hermetikk, ta med deg hagla og eventuelt AG3 du har fra forsvaret og dra med deg de 100 skuddene man får.

 

Når Trump legger ned nato, så står putin på døra, vi har mye han vil ha.. Da er det greit å grave seg ned i en OP med gevær og en flaske Jegermeister og primus for å holde varmen.

 

Så får man snipe russerne så best man kan for Norge.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Det bir bare å finne seg et hull og grave seg ned, stripp Kiwi og Meny for first price hermetikk, ta med deg hagla og eventuelt AG3 du har fra forsvaret og dra med deg de 100 skuddene man får.

 

Når Trump legger ned nato, så står putin på døra, vi har mye han vil ha.. Da er det greit å grave seg ned i en OP med gevær og en flaske Jegermeister og primus for å holde varmen.

 

Så får man snipe russerne så best man kan for Norge.

 

Hehe hadde du byttet ut russere med muslimer her hadde jeg blitt engstelig.. Tror heldigvis sjeldent worst case scenario blir gjeldende, men om så verden faktisk har mistet vettet og det skulle bli Trump, så tror jeg det er mer nærliggende at han kommer han til å give inn så grundig at republikanere flest kommer til å føle seg lurt opp i stry her i ettertid. 

 

Men enda så virker det høyst unlikely med en republikansk president om ikke Clinton da plutselig blir dømt for en av sine mange svin på skogen.. Isåfall skal vi være glad for at Sanders enda er med og er klar for å steppe inn og knuse Trump:

 

https://www.youtube.com/watch?v=r_OgTCoG1qw

Lenke til kommentar

Det bir bare å finne seg et hull og grave seg ned, stripp Kiwi og Meny for first price hermetikk, ta med deg hagla og eventuelt AG3 du har fra forsvaret og dra med deg de 100 skuddene man får.

 

Når Trump legger ned nato, så står putin på døra, vi har mye han vil ha.. Da er det greit å grave seg ned i en OP med gevær og en flaske Jegermeister og primus for å holde varmen.

 

Så får man snipe russerne så best man kan for Norge.

 

Nei vet du hva det gidder jeg ikke sitte å være redd for. Å sitte å skjelve som et paranoid aspeløv nedi kjellern blant hermetikk med ladd automatvåpen i henda å vente på undergangen får amerikanerne ta seg av , de er flinke det der borte.

 

Meanwhile skal jeg leve som normalt også får det gå som det går ;-)

Lenke til kommentar

 

Det bir bare å finne seg et hull og grave seg ned, stripp Kiwi og Meny for first price hermetikk, ta med deg hagla og eventuelt AG3 du har fra forsvaret og dra med deg de 100 skuddene man får.

 

Når Trump legger ned nato, så står putin på døra, vi har mye han vil ha.. Da er det greit å grave seg ned i en OP med gevær og en flaske Jegermeister og primus for å holde varmen.

 

Så får man snipe russerne så best man kan for Norge.

 

Nei vet du hva det gidder jeg ikke sitte å være redd for. Å sitte å skjelve som et paranoid aspeløv nedi kjellern blant hermetikk med ladd automatvåpen i henda å vente på undergangen får amerikanerne ta seg av , de er flinke det der borte.

 

Meanwhile skal jeg leve som normalt også får det gå som det går ;-)

 

 

hehe tror nok dette er en veldig mye sunnere og bedre tilnærming ja :) Ingen armageddon i sikte riktig enda.

Lenke til kommentar

Hørte om en studie for mange år siden om at det meste av hva folk flest bekymret seg for, var ting som sjelden ender opp med å skje, eller ting som ikke er verdt bekymringen.

Ser ut som dette ikke er unikt for hva nordmenn bekymrer seg for, snublet over denne lignende artikkelen her nå:
http://www.huffingtonpost.com/don-joseph-goewey-/85-of-what-we-worry-about_b_8028368.html
 
canstockphoto2930006.jpg
“My life has been filled with terrible misfortune, most of which never happened.” (Michel de Montaigne)

Lenke til kommentar

Det later til at "Tells it like it is"- Trump ønsker å linke "Lyin'"- Ted Cruz til skuddene i Dallas. Pinlig.

 
Trump accuses Cruz's father of helping JFK's assassin
http://www.politico.com/blogs/2016-gop-primary-live-updates-and-results/2016/05/trump-ted-cruz-father-222730
 
Et ryktes fødsel:
“His father was with Lee Harvey Oswald prior to Oswald's being — you know, shot. I mean, the whole thing is ridiculous,” Trump said Tuesday during a phone interview with Fox News. “What is this, right prior to his being shot, and nobody even brings it up. They don't even talk about that. That was reported, and nobody talks about it.” 

“I mean, what was he doing — what was he doing with Lee Harvey Oswald shortly before the death — before the shooting?” Trump continued. “It’s horrible.”

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...