Gå til innhold

Dette kan bli Apples store, nye funksjon i iPhone 7


Anbefalte innlegg

 

 

iPhone 6s var ikke mye spennende å hoppe i taket for, i hvertfall ikke for meg som iPhone 6 bruker. Blir den neste telefonen vantett er i hvertfall ikke ett minus. Så forventer jeg at nilleutgaven på 16GB er utradert ved neste iterasjon :roll:

 

Men..... money talks ;)

Vet ikke hva du hadde hoppet i taket av, men 3D touch har vist seg å virkelig være en stor feature på linje med om ikke over forrige store oppgradering i mobilverden som var fingeravtrykkleser.

 

 

Har det?

 

AtW

 

 

Varierer fra person til person vil jeg tro, men sålangt syns jeg det er for mangelfull utbredelse mtp. apper som har det skikkelig integrert, Instagram og Safari er vel de to som er "best" til dette, men det kommer seg nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har begynt å tro at Apple venter på ryktene og lager produkter basert på tilbakemeldingene på dem.

 

Rykte; Apple skal lage vanntett telefon. Kommentarfeltene; Wooohoo, må ha. Apple's hovedkvarter; Ja, da går vi for det.

 

Hvorfor tror du det? Tror du slike produkter lages over natten eller?

Lenke til kommentar

 

Om iPhone blir vanntett, betyr det forhåpentligvis at andre følger etter.

 

Men er ikke mange telefoner allerede vanntett i praksis (inkl. siste iPhone)? Jeg har problemer med å se hva dette skulle være så stort for.

 

tja, om telefonen må byttes på grunn av vannskadde ( fukt ) uten at man har druknet den  så vil ikke jeg definer det som vanntett , ikke an gang vannresistent

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Neimen har du sett! iPhone begynner å gå i riktig retning. Nå mangler det bare på oppløsninga, og så blir iPhone en verdig kandidat å kjøpe seg. Sett bort i fra den skumle prisen og det lite brukervennelige OSet.

 

Jeg har saltkaret klart, bare for sikkerhets skyld.

 

Vanntett telefon er ikke et gimmick. Det er svært viktig for meg som er mye ute i vestlandets hærlige vær.

Jeg går ikke tilbake til utette telefoner.

 

Bare tull at regnvær skader mobilen. Har selv aldri erfart det, og jeg kommer også fra Vestlandet. Så bruker jeg heller ikke telefonen i regnvær mer enn et par sekunder om gangen, da vannet i seg selv gjør touchbruk ubrukelig.

 

EDIT: leser nå at alt dette bare er rykter. Seriøst Tek? Hvor mange ryktebaserte iPhone-artikler blir det på en uke nå? 3? Nå må dere faen meg skjerpe dere.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har begynt å tro at Apple venter på ryktene og lager produkter basert på tilbakemeldingene på dem.

Rykte; Apple skal lage vanntett telefon. Kommentarfeltene; Wooohoo, må ha. Apple's hovedkvarter; Ja, da går vi for det.

 

Hvorfor tror du det? Tror du slike produkter lages over natten eller?

De lages ganske kjapt. En smarttelefon er en samling av flere maskinvarekomponenter, hvor mange av dem lanseres så tidlig som måneder etter lanseringen av dets enkeltkomponenter. SD ble nylig lansert, og den første smarttelefonen med brikken vil lanseres allerede i år.

 

I realiteten er det altså bare design som jobbes med; resten av delene er i stor grad tilrettelagt størrelsestandarden (4-6") på telefonene, og utover det er det bare OS (og brukergrensesnitt) som skiller dem. Jeg vil anta det ikke inngår mer vanskeligheter å produsere en ny telefon i en modellserie som en ny laptop (som for eks. en Asus ROG). Markedet er langt større og krever definitivt mer, og budsjettet og arbeidet i smarttelefoner er derfor markant større, men i det store og hele er det de samme reningslinjene.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Neimen har du sett! iPhone begynner å gå i riktig retning. Nå mangler det bare på oppløsninga, og så blir iPhone en verdig kandidat å kjøpe seg. Sett bort i fra den skumle prisen og det lite brukervennelige OSet.

 

Jeg har saltkaret klart, bare for sikkerhets skyld.

Vanntett telefon er ikke et gimmick. Det er svært viktig for meg som er mye ute i vestlandets hærlige vær.

Jeg går ikke tilbake til utette telefoner.

Bare tull at regnvær skader mobilen. Har selv aldri erfart det, og jeg kommer også fra Vestlandet. Så bruker jeg heller ikke telefonen i regnvær mer enn et par sekunder om gangen, da vannet i seg selv gjør touchbruk ubrukelig.

EDIT: leser nå at alt dette bare er rykter. Seriøst Tek? Hvor mange ryktebaserte iPhone-artikler blir det på en uke nå? 3? Nå må dere faen meg skjerpe dere.

 

Ikke rart at telefonen din "tåler" regnvær om du beskytter den når det regner.

Poenget med vanntett telefon er at jeg slipper å oppføre meg annerledes av frykt for at telefonen blir våt.

Telefonen min blir klissvåt. Jeg beskytter den ikke mot tegn i det hele tatt. Jeg er ute i all slags vær uten frykt for vann.

 

Du foretrekker altså å holde telefonen din tørr.

Det er ikke det samme som at den tåler vann.

Når vann havner i USB-porten din vil den fete damen synge.

 

 

 

Kjære Diskusjon.

Kan vi få skikkelige redigeringsverktøy for mobilbrukere? Sitatpyramider er håpløst å unngå.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Noe man har lært av å observere ryktene vs virkeligheten (ref: macrumors) så er det det at det er MASSE patenter Apple sitter på, det er uendelig mange spekulasjoner og div. fan-made grafikk/3d modeller som dukker opp etc... og alt sammen er egentlig ren spekulasjon helt frem til bildene av de faktiske delene til den relevante Apple produkten blir lekket at man kan faktisk begynne å anta hvordan det endelige produktet kommer til å se ut. Ikke før.

 

Men når det er sagt så er det litt merkelig at Apple ikke satset på vanntette telefoner fra dag 1 siden en telefon med fastmontert batteri er egentlig som skapt for å bli vanntett, men jeg tror at dette med å garantere at den er vanntett er egentlig den største faren for da ville det dukke opp x-antall reklamasjonskrav og hvis garantien sa f.eks. nedsynkbar 1 meter opptil 1 time, hvordan skal kunden bevise at det var ikke brukt på større dybder, og hvordan skal Apple bevise at den var mye dypere enn 1 meter og dermed utefor garantien? Dette er en meget komplisert sak, der det kan blir store tap begge veier.

Tror ikke Apple hadde hatt lyst å få en "watergate" i tillegg til "antennagate" og hva ellers.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Å med 16GB lagring skal den kun koste 18390,- :D

 

PS: Jeg har hatt alle iPhoner siden 3Gs, så spar dere fanboybeskyldningene ;)

 

Du er klar over det ikke er snakk om 3GB lagringsplass, ikke sant?

Les om igjen det han skriver du...

 

 

Hvorfor skulle den kostet 18000,- med 16GB lagring..?

Ironi er en fin bil det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Neimen har du sett! iPhone begynner å gå i riktig retning. Nå mangler det bare på oppløsninga, og så blir iPhone en verdig kandidat å kjøpe seg. Sett bort i fra den skumle prisen og det lite brukervennelige OSet.

Jeg har saltkaret klart, bare for sikkerhets skyld.

Vanntett telefon er ikke et gimmick. Det er svært viktig for meg som er mye ute i vestlandets hærlige vær.

Jeg går ikke tilbake til utette telefoner.

Bare tull at regnvær skader mobilen. Har selv aldri erfart det, og jeg kommer også fra Vestlandet. Så bruker jeg heller ikke telefonen i regnvær mer enn et par sekunder om gangen, da vannet i seg selv gjør touchbruk ubrukelig.

EDIT: leser nå at alt dette bare er rykter. Seriøst Tek? Hvor mange ryktebaserte iPhone-artikler blir det på en uke nå? 3? Nå må dere faen meg skjerpe dere.

 

Ikke rart at telefonen din "tåler" regnvær om du beskytter den når det regner.

Poenget med vanntett telefon er at jeg slipper å oppføre meg annerledes av frykt for at telefonen blir våt.

Telefonen min blir klissvåt. Jeg beskytter den ikke mot tegn i det hele tatt. Jeg er ute i all slags vær uten frykt for vann.

 

Du foretrekker altså å holde telefonen din tørr.

Det er ikke det samme som at den tåler vann.

Når vann havner i USB-porten din vil den fete damen synge.

 

 

 

Kjære Diskusjon.

Kan vi få skikkelige redigeringsverktøy for mobilbrukere? Sitatpyramider er håpløst å unngå.

 

 

Jeg har faktisk hatt telefonen i hendene ute i regnet uten å nødvendigvis beskytte den og. Så mye tenkte jeg du skulle skjønne.

 

Du hopper også godt over spørsmålet om brukbarheten til en telefon i regnvær, da touchen på den blir fullstendig ubrukelig så snart vann kommer på. 

Lenke til kommentar

Ser du selvmotsigelsen?

 

 

Så bruker jeg heller ikke telefonen i regnvær mer enn et par sekunder om gangen, da vannet i seg selv gjør touchbruk ubrukelig.

 

 

 

Jeg har faktisk hatt telefonen i hendene ute i regnet uten å nødvendigvis beskytte den og. Så mye tenkte jeg du skulle skjønne.

 

 

Basert på noen sekunders erfaring, konkluderer du med at:

 

 

Bare tull at regnvær skader mobilen. (...)

 

Vann i elektronikk er en dårlig kombinasjon. Du har behandlet telefonen din forsiktig.

En telefon som er markedsført som vanntett tåler vesentlig mer vann enn en som ikke er det.

 

 

Min telefon lever et hardt liv. Den er av type Sony Xperia Z3.

Jeg har også nettbrettet Sony Xperia Tablet Z.

Disse brukes svært aktivt, uansett vær.

I seilbåt med vind, kraftig regn og sjøsprøyt, og på lange turer i fjellet i striregn.

Jeg bruker telefonen aktivt til navigasjon, skriving og lesing.

Det er også tull at vann på skjermen gjør touchbruk ubrukelig.

Det blir mer utfordrende, men når jeg tørker vekk vannet og prøver flere ganger, får jeg bestandig telefonen til å gjøre det jeg vil.

 

En Samsung jeg hadde for noen år siden fikk korrosjon USB-porten, selv om jeg behandlet den meget forsiktig slik du gjør.

Det er svært usannsynlig at andre telefoner hadde overlevd lenge i mine hender med dette bruksmønsteret som jeg har nå.

 

Sony Xperia Z3 har luke foran USB-porten.

Pass på at den er lukket og i orden, så tåler den vann.

 

Med andre telefoner må du være forsiktig med vann.

Lenke til kommentar

Bare tull at regnvær skader mobilen. Har selv aldri erfart det, og jeg kommer også fra Vestlandet. Så bruker jeg heller ikke telefonen i regnvær mer enn et par sekunder om gangen, da vannet i seg selv gjør touchbruk ubrukelig.

 

At din personlige erfaring ikke tilsier at *meget begrenset mengde vanndråper på skjermen* - og det er nettopp slik jeg tolket din påstand der du bruker ordene "et par sekunder om gangen" - kan føre til noe skade, betyr slettes ikke at det umulig.

Vanntett telefon er også noe helt forskjellig fra "sprutsikker", mer om konkrete definisjoner av beskyttelsesgrad finnes her:

http://glamox.com/no/beskyttelsesklasser

så mens "noen sekunder om gangen" under moderat regn vil tilsvare IP 43-55 eller kanskje lavere, alt ut fra om enheten hadde tålt samme eksponering gjentatte ganger og man kunne repetert påkjenningene 100% av tilfeller med samme resultat, så er det noe helt, helt annet enn IP67. Noen telefoner, dog disse er så å si spesialtelefoner rettet mot ekstrem bruk, kan også skryte på seg IP68 som igjen er hakket bedre og kan direkte sammenlignes med spesialproduserte "undervannshus" for kamera/mobiler, uten at man faktisk må montere på en slik.

 

Poenget her er egentlig at noe så enkelt som en mobiltelefon trenger ikke noe rakettforskning til for å bli temmelig resistent overfor vann og støv. For brukere er det bare en stor fordel å unngå ulykker som å miste mobilen i doskålen eller la den falle i vann på en tur i villmarken og dermed miste en del penger - eller for den saks skyld ta den med på stranden og ta noen bilder under vann - er en klar fordel.

 

For hvis du er uenig i det blir det litt som å si at du ser ikke vitsen med forbedring av skjermbelegget, siden akkurat *du* har aldri hatt problemer med riper på skjermen eller knust glass.

Lenke til kommentar

 

iPhone 6s var ikke mye spennende å hoppe i taket for, i hvertfall ikke for meg som iPhone 6 bruker. Blir den neste telefonen vantett er i hvertfall ikke ett minus. Så forventer jeg at nilleutgaven på 16GB er utradert ved neste iterasjon :roll:

 

Men..... money talks ;)

 

Vet ikke hva du hadde hoppet i taket av, men 3D touch har vist seg å virkelig være en stor feature på linje med om ikke over forrige store oppgradering i mobilverden som var fingeravtrykkleser.

Prøvde 6s i telenor butikken her en dag. Fine telefoner, 3D touch er kult, men ikke så kult som de skal ha det til... Det føltes mer ut som et høyreklikk med vibrasjon. Det jeg hoppet i taket av var da Microsoft lanserte Lumia 950 med iris scanner! Gleder meg virkelig! Selv om iPhone 6s er fine telefoner, det er ikke det, men jeg foretrekker Windows i stedet. Smak og behag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...