Gå til innhold

From Cinder to Cinder - Slutten for europa slik vi kjenner det?


geita_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det norske folk har snudd: Over halvparten av oss sier nei til flere flyktninger.

 

Strengt tatt behøver ikke folket å ha snudd i det hele tatt. I juni kom det 1100 asylsøkere, vi var vant med 5-600 og synes vi kunne ta imot flere. I oktober kom det 8-9000. Man kan godt mene at noen hundre er for få mens 9 000 er for mange uten at man har "snudd".

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Islam er ikke noe Europa skal ha.

 

Jeg er helt enig. Europa (les: de europeiske samfunnene) må være liberalt og progressivt, ikke dogmatisk og reaksjonært. Det vil fortsatt være noen europeere som er dogmatiske og eller reaksjonære, men de må ikke få bygge subkulturer uhindret av samfunnet rundt dem. Det har muslimene fått i England, og det har ført til faenskap som Rotherham.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg har et kort oppi ermet for et hvert slikt bilde.

 

https://www.reddit.com/r/AskHistorians/comments/2v7alt/given_the_recent_uptick_in_jihad_versus_crusade/

 

Det er ikke ukjent fra islamofober å misbruke data. :)

Å himmel... Dagens tips, reis til det "moderate" UAE og studer deres syn på ikke-muslimer og kvinner. For ikke å snakke om fattige ikke-muslimer... Et lite lokalt hint er martine-saken. Det DETTE en får ved å kategorisk benekte at islam har mange grunnleggende problem.ø Det er besnærende hvordan det er stuerent å gi Indremisjonen  tyn for deres kvinne- og homosyn, mens når en kritiserer islam for det samme, nei da er en islamofob...

 

la meg si det slik, om en ikke er dirkete kritisk til islam og islamske verdier så er en enten fryktelig naiv, eller direkte inhuman.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Det norske folk har snudd: Over halvparten av oss sier nei til flere flyktninger.

http://www.dagbladet.no/2015/11/21/nyheter/innenriks/politikk/samfunn/meningsmaling/42048111/?utm_source=Dagbladet.no

 

Vell dette er jo alltids en start.

 

Mitt favorittspørsmål til innvandrings-forkjempere og islamelskere er hvor mange vi skal ta imot. Altså, når har vi tatt imot så mange at vi ikke har nok ressurser igjen. Verden har noen hundre millioner flyktninger, hva er det maksimale antallet vi skal ta imot?

 

Det er da de blir litt usikre og innser ekstremt motvillig at en jammen må si nei til slutt. Sånn går det når en nekter å tenke konsekvenser...

Lenke til kommentar

 

Det norske folk har snudd: Over halvparten av oss sier nei til flere flyktninger.

http://www.dagbladet.no/2015/11/21/nyheter/innenriks/politikk/samfunn/meningsmaling/42048111/?utm_source=Dagbladet.no

 

Vell dette er jo alltids en start.

 

Mitt favorittspørsmål til innvandrings-forkjempere og islamelskere er hvor mange vi skal ta imot. Altså, når har vi tatt imot så mange at vi ikke har nok ressurser igjen. Verden har noen hundre millioner flyktninger, hva er det maksimale antallet vi skal ta imot?

 

Det er da de blir litt usikre og innser ekstremt motvillig at en jammen må si nei til slutt. Sånn går det når en nekter å tenke konsekvenser...

 

 

Denne pleier ofte å funke også, for å gi de perspektiv over hvor nytteløst det er å fylle opp landene våre med immigranter, når vi kan hjelpe flyktninger og mennesker i nød der de er. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik at Geir slipper å gjøre det selv:

 

Ja, den er gammel. Og jeg kan bare hjenta meg selv fra sist gang den ble postet:

 

Men dette er en stråmann fra Roy Becks side. Det er ingen som tror at innvandring - spesielt til et lite land som Norge - påvirker fattigdommen i verden.

 

Vi har ikke innvandring fra den tredje verden for å hjelpe dem økonomisk, vi har det for å hjelpe folk på flukt. Det hjelper ikke dem som er igjen i fattigdommen, men det hjelper flyktningen. Og det er hensikten, hverken mer eller mindre.

 

Så er det noen som kommer for å søke lykken. Det synes jeg personlig er helt greit også. Det betyr ikke at de har krav på å finne den, eller på at vi skal subsidiere letingen.

 

Befolkningsveksten fremover kommer i Afrika. Og den kommer uansett hva vi gjør, inntil afrikanerne når en levestandard der den stopper. I Asia har den stoppet alt. Hans Rosling sier det slik (bare 10 minutter denne):

 

https://www.youtube.com/watch?v=fTznEIZRkLg

 

Men det har ingen verdens ting med innvandring å gjøre, og det er det ingen av oss som påstår, selv om Roy Beck sier det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Problemet med det som blir sagt ovenfor er at mange av de som kommer hit IKKE flykter fra noe som helst, dem vil bare ha en fetere lommebok betalt av skatteytere rundt om i Norge og Europa.

Dem har ikke tenkt å bidra i felleskassa tvert imot, dem sender unge menn som bor her gratis på vår regning og etter noen år så skal dem hente både kone og barn hit som så igjen multipliserer sugerøret i statskassa.

 

En annen ting er at det hjelper ikke å flytte store masser med snyltere til velferdsstater som kun kan fungere i et homogent samfunn, se på Sverige for der har begynt å gå opp for dem at landet holder på å rakne på grunn av innvandringen dem har tillatt seg å ha.

 

Snakker om å kaste bort ressurser som framtidige generasjoner kunne hatt mer bruk for.

Endret av geita_
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Men vil de innrømme at innvandringsmotstanderne hadde rett og de tok feil? hahaha å nei du...

La oss si at min grense går ved 85 000 asylsøkere, hvor 50 000 av disse får opphold. Det vil bety at jeg "snur" i denne debatten hvis vi går mot 100 000. Hvordan betyr dette at du hadde rett?

De som har vært kritiske til innvandring og ønsket å begrense denne har hatt rett fra starten av.

 

De som ikke forstår det nå, gjør det kanskje i morgen, eller så snart et asylmottak plasseres i deres nabolag.

 

 

Til nå har det vært viktig å vise vilje til å hjelpe mens evne og resultater ikke har spilt noen rolle. Det som nå skjer er at folk innser at resultater er viktige også, det er ikke lenger akseptabelt å gi innvandrere miserable leveforhold og skylde på udugelighet og manglende evner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"De skal drøfte konsekvensene av at kommunene i disse dager får beskjed om å bosette 39.000 asylsøkere og flyktninger de to neste årene.

Situasjonen er enda mer dramatisk. UDI har varslet at det må legges planer for 100.000 asylsøkere neste år. Selv om mange får avslag, regner UDI med at rundt halvparten av alle asylsøkere får oppholdstillatelse i Norge."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Nytt-bosettingssjokk-for-kommunene-8258272.html

 

For en utvikling, nå må det norske folk bestemme seg for hvor langt vi skal strekke oss for det kommer IKKE til å stoppe med 100.000, dette er bare en bitte liten del av de som vil komme i løpet av de neste årene.

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...